AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #41 Del Skrevet 4 timer siden Det var faktisk mye. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, det var ikke mye mat. Mannen her spiser 8 egg til lunsj f eks. Du kommer tydeligvis ikke fra ett hjem med brødre og en ikke lat far 😅 Anonymkode: 5a5eb...591 1 egg har over 300 mg i kolesterol. En som har høyt kolesterol anbefales en lavere kolesterol mengde om dagen. Jeg håper mannen din trener noe hinsides, for den mengden med kolesterol p det bare fra egg, hva med resten av dagen. Høres ut som en sikker vei til hjerteinfarkt. Plis be han om å sjekke kolesterolet, tilfelle han er i faresonen. Noe er ikke på magiskvis, mange er ved langt mindre inntak. Anonymkode: e81f5...1bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #42 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kommer til å bli feit etterhvert. Går bra når man er forholdsvis ung. Så du er klar over og kanskje ende opp med en hvalross. Ville ha dumpa. Anonymkode: 3c653...cb0 Jeg er 45 og spiser fortsatt veldig mye, slank og hard i kroppen. Men man må jo trene, da… Og jeg spiser aldri junk, halvfabrikata og nesten aldri sukker eller kunstig søtning. Da tåler man mye mat. Anonymkode: 845b6...3c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #43 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det var faktisk mye. 1 egg har over 300 mg i kolesterol. En som har høyt kolesterol anbefales en lavere kolesterol mengde om dagen. Jeg håper mannen din trener noe hinsides, for den mengden med kolesterol p det bare fra egg, hva med resten av dagen. Høres ut som en sikker vei til hjerteinfarkt. Plis be han om å sjekke kolesterolet, tilfelle han er i faresonen. Noe er ikke på magiskvis, mange er ved langt mindre inntak. Anonymkode: e81f5...1bc Dette er avleggs. Det er andre ting en direkte inntak av kolesterol som påvirker hvor mye kolesterol man har i blodet. Anonymkode: 464ad...856 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #44 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjæresten min er umettelig🤭 Han var tynn som en strek frem til han kom i 40 årene. Da kunne han plutselig ikke spise så mye han ville lenger. Matbudsjett er ikke noe han bryr seg om. Mat er en nødvendighet og noe en skal kose seg med. Når vi flytter sammen vil alt uansett deles etter prosent av inntekt. Jeg er dame med én gutt. Han har 2 gutter🫣 Så her vil det ryke mye fór etterhvert😅 Anonymkode: 3f141...734 Høres ut som det vil gå minst tre brød per dag hos dere. 🤣 sånn var det med min bror som har tre sønner. Anonymkode: 34164...9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #45 Del Skrevet 3 timer siden Det er ikke uvanlig, og ikke for mye om han er slank. Har tre brødre, og det gikk flere brød om dagen i tenårene. De spiser fremdeles ekstreme mengder i mine øyne. Mannen min spiser også mye. Ingen av dem er overvektige. Jeg som spiser MYE mer moderat og trener mer enn dem, blir tykk bare jeg ser på sjokolade i butikken... Anonymkode: 896ba...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #46 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har 3 sønner (Alder; 9,10 og 13) og mann.. Mat budsjettet er stort her!!😂😂 Venninnen min har 3 jenter i samme alder og uten mann… Og vi bruker ca 11 000kr MER på enn henne i måneden 😬😂 Ingen snus, røyk her.. Alkohol bruker vi kanskje 3000 på i året, og det er inklusiv alkoholen vi kjøper i gaver😂 Vi kjøper lite godteri, snacks, brus.. Så jeg reagerer ikke på mat inntaket hans💁♀️ Anonymkode: 469f4...ceb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 3 timer siden #47 Del Skrevet 3 timer siden Tja. Er du ei småspist jente slik at dette blir mye i forhold til deg? Ihvertfall noen av disse måltidene er da helt vanlige, også for kvinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #48 Del Skrevet 3 timer siden Har 2 menn her hjemme, ingen av de spiser så mye.(har aldri gjort) Mannen min trener også mye Anonymkode: 5f763...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #49 Del Skrevet 3 timer siden Høres ut som kostholdet til en som trener mye på treningsstudio med lav kunnskap om kosthold for idrettsutøvere. Går fint an å gjøre det sunnere og billigere. Men uvanlig mye er det ikke. Mellommåltidet og lunsj 2 virker som største forbedringsområdet. Mye sukker og ferdigprosessert med lav næringsverdi. Dårlig for økonomien og dårlig for en kropp som trener. De ferdige baguettene er jo bare billig skvip med lite verdi og høy prislapp. Iskaffer, energidrikker kan byttes ut med noe bedre og billigere. Energibarer er bortkastede penger. Proteinshake er egentlig også bare tull. Nesten ingen har behov for det, selv ikke kroppsbyggere. Men det er en religion i det miljøet at man må ha det, så den blir sikkert tøff å diskutere. Det finnes billigere og bedre alternativer. Han må ha proteiner, men neppe i nærheten så mye som han tror. Virker som det er mye protein i kosten allerede. Anonymkode: b1ac0...279 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #50 Del Skrevet 3 timer siden Har selv en som trener mye og han er både høy og kraftig bygget. Han spiser mye, men må passe seg for å ikke legge på seg. Kan nok spise like mye middag om vi har, men jeg lager ikke så enorme mengder. Lager det vi faktisk trenger. Spiser 4 skiver til frokost, samme til lunsj, evnt en blanding av cottage cheese, bær og frø/ kjerner i. Spiser stor middag, men vi har halvparten grønnsaker slik at det ikke blir enenorm mengde kjøtt og annet for å bli mett. Spiser sjelden kvelds, det er i så fall litt nøtter og frukt. Proteinbarer metter ikke og er ok på farten, men ikke noe daglig affære, samme med baguetter, energidrikker etc. Det er dyrt nok å spise mye når man lager mat hjemme, dette ser jo ut som veldig mye kjøpt ute og det er jo sinnsykt dyrt i lengden. Anonymkode: 81441...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #51 Del Skrevet 3 timer siden Ikke normalt. Jeg tror mange menn faktisk har en skjult overspisingslidelse. Anonymkode: 36228...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #52 Del Skrevet 3 timer siden Virrevirrevapp skrev (18 minutter siden): Tja. Er du ei småspist jente slik at dette blir mye i forhold til deg? Ihvertfall noen av disse måltidene er da helt vanlige, også for kvinner. Man kan ikke se på ett måltid alene og vurdere om det er vanlig eller ikke, da det er totalen i løpet av en dag som spiller en rolle. I dagens samfunn der så mange har overvekt og fedme så er det nok dessverre mer normalt å spise så mye, og det er også et klart tegn på at så store mengder mat er unødvendig og for mye for de fleste mennesker. Man må gjerne være svært aktiv for å dekke opp for et så høyt kaloriinntak, og de færreste nordmenn i dag er så aktive. I tillegg er jo hoveddelen av maten som presenteres av TS veldig usunn. Det er store mengder karbo og nesten bare ultraprosessert mat. Anonymkode: 90cac...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #53 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dette er avleggs. Det er andre ting en direkte inntak av kolesterol som påvirker hvor mye kolesterol man har i blodet. Anonymkode: 464ad...856 Men når du spiser et så ekstremt unaturlig høy megde, er det åpenbart at man er i kategorien spesielt utsatt. Kroppen produserer alt den trenger av kolesterol selv, det vi spiser kommer i tilegg, det er derfor de hele tiden be folk spise mindre kjøtt. Når folk spiser det normale mye kjøtt, meieri og grønnsaker. Standard norsk, er de utsatt. Når noen spiser hele 8!! Egg på et måltid. Det er direkte faretruende. Så hvorfor ikke bare sjekke? Anonymkode: e81f5...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #54 Del Skrevet 3 timer siden Helt vanlig. Mann og to tenåringssønner spiser tilsvarende mengder og de trener ikke engang. Anonymkode: 7428c...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #55 Del Skrevet 3 timer siden Tror det er vanlig. Typen spiser til og med mer enn det din gjør, og han har synlige magemuskler. Skal sies at han jogger 4 ganger i uka, 30-45 min hver gang. Han er 175 høy, så han har ikke samme energibehov som en på 2 meter heller. Anonymkode: 73b7d...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 3 timer siden #56 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Proteinshake er egentlig også bare tull. Nesten ingen har behov for det, selv ikke kroppsbyggere. Men det er en religion i det miljøet at man må ha det, så den blir sikkert tøff å diskutere. Det finnes billigere og bedre alternativer. Han må ha proteiner, men neppe i nærheten så mye som han tror. Virker som det er mye protein i kosten allerede. Anonymkode: b1ac0...279 Om man finner rett priset proteinpulver, så er dette en enkel og billig måte å få i seg nok når man har behov for et høyt inntak. Jeg har selv spist 6-7000 kalorier i en periode for å gå opp i vekt (veide 75 kg og skulle opp til 95 kg, som er normalvekt for en på min høyde). Man blir så lei av å lage og spise mat, at en proteinpulver hjelper veldig på. Det fungerer også fjell å ha med seg i sekken slik at man får i seg nok mat på jobb og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #57 Del Skrevet 2 timer siden Jeg synes det var sykt mye, aldri kjent menn som har spist så mye. Har både far, brødre, hatt samboere osv. Han må jo trene noe hinsides 😳 Anonymkode: 9106b...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #58 Del Skrevet 2 timer siden Tja, normalt og normalt, menn er jo like forskjellig fra hverandre som det kvinner er. En typisk dag for min mann er et horn eller 3-4 brødskiver til lunsj, en energidrikk uten sukker, to-tre porsjoner middag og en proteinbar etter trening. Kanskje kveldsmat, men det er ikke ofte. That's it. Han var småspist som barn, og er nok litt det også til tider nå, men han er normalt slank: 183 høy og veier 75kg. Han trener mye så han er stram og har muskler - fett er det lite av på den kroppen. Men han må likevel passe seg, spiser han mindre en periode, raser vekta nedover. Han kan også skeie ut over lengre perioder og spise usunt uten at det synes på han i det hele tatt. Klager ikkr på matbudsjettet her i huset mao. Anonymkode: 22b3c...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #59 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes det var sykt mye, aldri kjent menn som har spist så mye. Har både far, brødre, hatt samboere osv. Han må jo trene noe hinsides 😳 Anonymkode: 9106b...9d4 Mange menn har ulike mellommåltid ila en dag, ikke glem det. Så det er fort gjort at du ikke har fått med deg hele bildet. Det gikk ikke opp for meg hvor mye min spiste før covid inntraff. Anonymkode: 73b7d...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #60 Del Skrevet 2 timer siden Reign skrev (29 minutter siden): Om man finner rett priset proteinpulver, så er dette en enkel og billig måte å få i seg nok når man har behov for et høyt inntak. Jeg har selv spist 6-7000 kalorier i en periode for å gå opp i vekt (veide 75 kg og skulle opp til 95 kg, som er normalvekt for en på min høyde). Man blir så lei av å lage og spise mat, at en proteinpulver hjelper veldig på. Det fungerer også fjell å ha med seg i sekken slik at man får i seg nok mat på jobb og slikt. Ja. Du har helt rett i at protenshake kan være en praktisk god løsning for å få i seg protein (og karbohydrater) raskt når man trener og er på farten. Det at man kan bli matlei kan jeg også kjenne igjen. Men nødvendig er det ikke. Hvis man finner en billig men god løsning så er det fornuftig. Men jeg for min del har til gode å se at det blir billigere enn det naturlige alternativet, som da også har med seg fordelen av å gi et bredere spekter av næring enn shaken. Som oftest overvurderer man hvor mye proteiner kroppen klarer å nyttiggjøre seg. Skal man gå veldig fort opp i vekt så trenger man mye carbs. Skal man fort opp i muskelmasse... Nei det går ikke uten dop. Man må trene og spise optimalt og være på lag med kroppen. Det tar litt tid. År.. Jeg har kuttet ut slike ferdigprodukter. Mest fordi jeg innså at de som har mest effekt av det er lommebøkene til de som selger det. Jeg begynte å tenke på hva annet jeg kunne bruke de pengene på. Etter trening vil vanlig melk og brødskiver med kalkunpålegg og salatblad gi meg samme, eller bedre, treningseffekt til en lavere pris. Anonymkode: b1ac0...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå