AnonymBruker Skrevet 5. november #1 Del Skrevet 5. november Jeg er en kvinne i starten av 30-årene som er på boligjakt etter et langvarig forhold. Ingen barn, men en katt som må få lov til å gå ut, og det er utrolig vanskelig å finne et sted å leie hvor dette er mulig. Ser derfor på muligheten til å få kjøpt noe alene så fort vi har fått solgt, men her er det igjen litt vanskelig med tanke på trygge uteområder for katt, og hva jeg mest sannsynligvis kan kjøpe for. I min prisklasse ligger det da litt rekkehus, men er veldig usikker på om det er noe jeg har lyst til å kjøpe meg som enslig uten barn. Er det noen som har kjøpt dette? Anonymkode: 580b8...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #2 Del Skrevet 6. november Hvorfor i alle dager ikke? En kjøper det en har lyst på/bruk for/råd til uavhengig av hva andre måtte mene. Anonymkode: a18af...551 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #3 Del Skrevet 6. november Rekkehus er noe forbanna dritt. Naboer som bråker overalt, null privatliv og innsyn overalt, vanskelig med parkering og søppel og gamle kjerringer som skal bestemme. Her jeg bor altså. Du kan jo ha mer flaks. Syns du skal kjøpe den hustypen du har lyst på og råd til, uavhengig av barn og sivilstatus. Anonymkode: 176a6...631 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #4 Del Skrevet 6. november Er i samme situsjon og har rekkehus. Mest fordi det ikke var stort annet på markedet da jeg var på leting. Eneste er at jeg angrer, du bor jo veldig innpå andre. Og at jeg elsker å synge, skriver musikk og nå ikke kan stå fritt til å gjøre det her. Om du er vant til det med noboer vegg i vegg, så kan det gå fint. Har selv ikke katt og tenkte på det samme. Men det er noen katter her i naboområdet. Virker som at det går bra med dem 😊 Anonymkode: 84608...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #5 Del Skrevet 6. november Hvorfor ikke hvis det er det du vil? 😊 Anonymkode: ee2a3...bc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #6 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Rekkehus er noe forbanna dritt. Naboer som bråker overalt, null privatliv og innsyn overalt, vanskelig med parkering og søppel og gamle kjerringer som skal bestemme. Her jeg bor altså. Du kan jo ha mer flaks. Syns du skal kjøpe den hustypen du har lyst på og råd til, uavhengig av barn og sivilstatus. Anonymkode: 176a6...631 Det med mye innsyn også, enig. Føler jeg blir litt forfulgt. Mindre fin utsikt, før kunne jeg se ned mot trær og sjø, nå rett inn i kjøkkenet til naboen og bare hus hus overalt. Anonymkode: 84608...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #7 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Rekkehus er noe forbanna dritt. Naboer som bråker overalt, null privatliv og innsyn overalt, vanskelig med parkering og søppel og gamle kjerringer som skal bestemme. Her jeg bor altså. Du kan jo ha mer flaks. Syns du skal kjøpe den hustypen du har lyst på og råd til, uavhengig av barn og sivilstatus. Anonymkode: 176a6...631 Jeg, som singel uten barn (med katt) har åpenbart vært veldig heldig med mitt rekkehus. Finnes ikke lytt (og mine naboer har små barn), knapt nok innsyn mellom husene, egne parkeringsplasser og masse gjesteplasser og et fantastisk styre som er maks oppegående. Og null søppel. Anonymkode: f0ff9...9d2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #8 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det med mye innsyn også, enig. Føler jeg blir litt forfulgt. Mindre fin utsikt, før kunne jeg se ned mot trær og sjø, nå rett inn i kjøkkenet til naboen og bare hus hus overalt. Anonymkode: 84608...b14 Da er du uheldig. Her i rekkehuset vårt er det null gjenboere i stuedelen og nydelig utsikt mot sjø og fjell. Anonymkode: f84b0...e42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 6. november #9 Del Skrevet 6. november Jeg syns det høres ut som en god idé, selv kan jeg føle meg litt innestengt i en leilighet og et helt hus er litt mye for meg alene. Så rekkehus hadde nok vært perfekt for meg og mine katter om jeg ble singel igjen. Jeg har bodd i rekkehus tidligere og trivdes godt med det, hadde ingen gjenboere og det var ikke mye bråk fra naboer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #10 Del Skrevet 6. november Du hadde trivdes i en av våre «rekker». Like skogen, fantastisk utsikt, ikke lytt og null innsyn på noen sider, flotte naboer i alle stadier av livet, sentrumsnært og noen katter. Kattene nyter livet i di hagene og skogen, og kommer hjem til eierene med skogsmus di har fanget i løpet av natten 😅 det er fullt mulig, bare sjekk at det er rett område ☺️ lykke til! Anonymkode: 01bae...4e4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #11 Del Skrevet 6. november Takk for mange svar! Ble litt lettere til sinns nå som det kan virke som et bra alternativ. Har selv vokst opp i rekkehus faktisk, og har egentlig ikke så god erfaring med det, så er da ekstra skeptisk. Eneste fordelen var at det var gøy med mange barn rundt å leke med da jeg var mindre. Derfor jeg forbinder det veldig med å ha barn. Ikke like morsomt etter hvert som jeg ble ungdom. Vi bodde da midt i en rekke, midt mellom flere, ikke lov med dyr, og kunne ikke bruke terrassen uten at naboene observerte alt eller ville slå av en prat. Ser at det finnes en del rekkehus som ikke er slik vi bodde, og jeg ser for meg at jeg kanskje kan trives med å bo i en ende som er litt skjermet. Må fortsatt prøve å slå det fra meg at det er litt sært å bo slik, da jeg ikke har planer om å bli ensom kattedame resten av livet 😅 (Ikke at jeg ser ned på å være det, men det må være lov å ha andre forhåpninger) Anonymkode: 580b8...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 6. november #12 Del Skrevet 6. november Hva er alternativet, leilighet eller enebolig? Rekkehus er jo litt sånn "midt i mellom"-løsning. Vi er et barnefritt par og bor i rekkehus, og er veldig fornøyd. Å ha enebolig er alt for mye jobb mtp. vedlikehold, snømåking, hagearbeid etc etc. Det er selvfølgelig noe her også, men langt mindre, samtidig som vi slipper naboer over og under, og har eget inngangsparti og hage. I tillegg så trenger vi ikke enebolig størrelsesmessig, men kvadratprismessig blir leilighet veldig dyrt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #13 Del Skrevet 6. november Alice123 skrev (4 minutter siden): Hva er alternativet, leilighet eller enebolig? Rekkehus er jo litt sånn "midt i mellom"-løsning. Vi er et barnefritt par og bor i rekkehus, og er veldig fornøyd. Å ha enebolig er alt for mye jobb mtp. vedlikehold, snømåking, hagearbeid etc etc. Det er selvfølgelig noe her også, men langt mindre, samtidig som vi slipper naboer over og under, og har eget inngangsparti og hage. I tillegg så trenger vi ikke enebolig størrelsesmessig, men kvadratprismessig blir leilighet veldig dyrt Bor per nå i enebolig, og trives veldig godt med å ikke bo så oppi folk. Så det er vel det jeg kanskje har mest lyst til, men det er ikke veldig mange objekter som er mulig så sentralt som jeg ønsker å bo. Som singel så tror jeg at jeg kommer til å bli alt for isolert om jeg velger å flytte lenger vekk for å oppfylle dette ønsket. Evt så er de billige pga mye som må fikses og krever mye vedlikehold. Jeg er glad i å fikse ting og ha litt prosjekter på hus, men jeg vil ha et liv utenom dette også. Stor gårdsplass og hage har jeg ikke lyst på- Alternativene nå er liten enebolig/tomannsbolig (veldig begrenset), leilighet med egen inngang (typisk 4-6-mannsbolig, men også sett større komplekser med dette), evt en leilighet i første etasje hvor katt kan gå ut verandadør. Veldig mange steder så er det ikke lov eller egnet med katt (uaktuelt uten trygge uteområder også). - ts Anonymkode: 580b8...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 6. november #14 Del Skrevet 6. november (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bor per nå i enebolig, og trives veldig godt med å ikke bo så oppi folk. Så det er vel det jeg kanskje har mest lyst til, men det er ikke veldig mange objekter som er mulig så sentralt som jeg ønsker å bo. Som singel så tror jeg at jeg kommer til å bli alt for isolert om jeg velger å flytte lenger vekk for å oppfylle dette ønsket. Evt så er de billige pga mye som må fikses og krever mye vedlikehold. Jeg er glad i å fikse ting og ha litt prosjekter på hus, men jeg vil ha et liv utenom dette også. Stor gårdsplass og hage har jeg ikke lyst på- Alternativene nå er liten enebolig/tomannsbolig (veldig begrenset), leilighet med egen inngang (typisk 4-6-mannsbolig, men også sett større komplekser med dette), evt en leilighet i første etasje hvor katt kan gå ut verandadør. Veldig mange steder så er det ikke lov eller egnet med katt (uaktuelt uten trygge uteområder også). - ts Anonymkode: 580b8...cbe Jeg har bodd i leilighet (flere) i 4/6-mannsbolig og hadde valgt rekkehus any day Endret 6. november av Alice123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #15 Del Skrevet 6. november Jeg elsker livet som enslig i rekkehus. 👩🦳🐈 Har en relativt usjenert hageflekk på hver side av huset, større uteplass og generelt lettere å stelle rundt huset enn det var å dyrke på balkong da jeg bodde i blokk. Har både hekk og skjermvegg og det funker som fy. Egen inngang og muligheten til å «ramme inn» huset på min måte med beplantning og div. Men samtidig så liker jeg at jeg bor i borettslag. At jeg er på hils med naboen. At vaktmesteren brøyter og strør frem til døra mi må vinteren. Og jeg liker også at jeg av og til hører naboen når jeg sitter ute. Ikke på en forstyrrende måte, men det er litt godt å kjenne at man har folk rundt seg, at jeg slipper å føle meg så alene som det jeg gjorde da jeg bodde i enebolig. Men rekkehus er jo ikke for alle, og det er helt ok tenker jeg. Også som mange påpeker forskjell fra hus til hus. Jeg brukte litt tid på å finne mitt «drømmerekkehus» da mange rekker dessverre blir veldig smale og ofte med trang planløsning. 100 kvadrat fordelt på 3 etasjer er et sånt eksempel fra da jeg var på visning, men det finnes jo et spekter der. Anonymkode: 4a38d...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #16 Del Skrevet 6. november Ikke mange single som bor i rekkehus her, evt. ofte er det snakk om folk med voksne barn. Vårt boligområde består hovedsakelig av rekkehus. Saken er at det i omtrent hver eneste rekke, bor minst èn barnefamilie. Du må påberegne litt støy, mener jeg å si, selv om det kan hende du er heldig. Men det er da ingenting i veien for å bo enslig i rekkehus. Kanskje møter du noen på et tidspunkt, og da har du faktisk en fordel ved å ha en bolig. En bolig du kan evt. selge, evt. partner kan flytte inn i, evt. barn kan vokse opp i. Hvis du skjønner. Jeg anser det som en fin investering i din alder. Anonymkode: ce31b...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #17 Del Skrevet 6. november Alice123 skrev (8 minutter siden): Jeg har bodd i leilighet (flere) i 4/6-mannsbolig og hadde valgt rekkehus any day Jeg har også bodd i 4-mannsbolig i et middels stort sameie, og synes det var en bedre opplevelse enn oppveksten i rekkehuset. Tror det har veldig mye å si hvor i feltet man bor, og selvfølgelig om man er heldig med naboene. Det sistnevnte er det jeg er mest redd for, så vil ha færrest mulig nærme naboer. -ts Anonymkode: 580b8...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #18 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har også bodd i 4-mannsbolig i et middels stort sameie, og synes det var en bedre opplevelse enn oppveksten i rekkehuset. Tror det har veldig mye å si hvor i feltet man bor, og selvfølgelig om man er heldig med naboene. Det sistnevnte er det jeg er mest redd for, så vil ha færrest mulig nærme naboer. -ts Anonymkode: 580b8...cbe Om du kan, velg det borterste huset. Det er bedre enn å være svist imellom. Anonymkode: 84608...b14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #19 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg elsker livet som enslig i rekkehus. 👩🦳🐈 Har en relativt usjenert hageflekk på hver side av huset, større uteplass og generelt lettere å stelle rundt huset enn det var å dyrke på balkong da jeg bodde i blokk. Har både hekk og skjermvegg og det funker som fy. Egen inngang og muligheten til å «ramme inn» huset på min måte med beplantning og div. Men samtidig så liker jeg at jeg bor i borettslag. At jeg er på hils med naboen. At vaktmesteren brøyter og strør frem til døra mi må vinteren. Og jeg liker også at jeg av og til hører naboen når jeg sitter ute. Ikke på en forstyrrende måte, men det er litt godt å kjenne at man har folk rundt seg, at jeg slipper å føle meg så alene som det jeg gjorde da jeg bodde i enebolig. Men rekkehus er jo ikke for alle, og det er helt ok tenker jeg. Også som mange påpeker forskjell fra hus til hus. Jeg brukte litt tid på å finne mitt «drømmerekkehus» da mange rekker dessverre blir veldig smale og ofte med trang planløsning. 100 kvadrat fordelt på 3 etasjer er et sånt eksempel fra da jeg var på visning, men det finnes jo et spekter der. Anonymkode: 4a38d...69a Må innrømme at jeg også vurderte rekkehus da vi skulle kjøpe som par, og var på en visning i et slikt rekkehus over tre etasjer. Fikk helt klaus av hvor trangt det var, og mye av arealet gikk til trapp. Dyrt var det også! Anonymkode: 580b8...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #20 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du kan, velg det borterste huset. Det er bedre enn å være svist imellom. Anonymkode: 84608...b14 Jeg tror bare jeg kommer til å vurdere de som ligger i enden, ja. Har allerede erfaring med å bo i en midt, og derfor ekstra skeptisk til rekkehus i det hele tatt. Anonymkode: 580b8...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå