Reign Skrevet 9 timer siden #21 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Idag fant jeg ut at min yngste datter røyker. Hentet henne på ridning og møtte opp litt tidligere enn normalt, hun pleier å be meg komme en halvtime etter de er ferdige fordi hun vil prate med de andre jentene. Tror ikke hun skjønte at det var jeg som kom, da det var mørkt, men jeg så at hun stod å røykte sammen med ei annen jente ved en benk. Jeg ble helt paff, og utrolig skuffet. Jeg kunne se at dette ikke var første gangen hun røykte for å si det sånn. Orket ikke ta diskusjonen i kveld, jeg dro videre på jobb etter å ha sluppet henne av hjemme, men hvordan bør jeg reagere på dette? Noen som har opplevd det samme? Hun har nettopp fyllt 17 år. Anonymkode: a6987...411 Hun er under et år unna å være myndig. Ansvarliggjøring for sine valg og handlinger er på sin plass. Du får ikke gjort noe annet enn å veilede henne. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det med folk som ikke tør å si ifra til egne barn? Da jeg tok min sønn i røyking, så sa jeg helt rolig at det er ditt liv, du gjør som du vil og jeg kan ikke bestemme at du ikke skal røyke. Men siden jeg er sterk motstander av røyking, og siden du åpenbart har god råd, så kommer du ikke til å få en krone av meg så lenge du røyker. Det ble slutt på dagen. Anonymkode: cc34d...094 Vel, du har jo en fostringsplikt frem til barnet er ferdig på vgs, så noen kroner må du nok beregne å bruke på ungen på tross av trusler om det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlending90 Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden Reign skrev (9 minutter siden): Hun er under et år unna å være myndig. Ansvarliggjøring for sine valg og handlinger er på sin plass. Du får ikke gjort noe annet enn å veilede henne. Vel, du har jo en fostringsplikt frem til barnet er ferdig på vgs, så noen kroner må du nok beregne å bruke på ungen på tross av trusler om det motsatte. Fostringsplikt gjelder bare på de nødvendige tingene som husly, mat osv. Så da kan mor stramme inn på alt det andre. Datteren må selv stå for alt annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden Nordlending90 skrev (3 minutter siden): Fostringsplikt gjelder bare på de nødvendige tingene som husly, mat osv. Så da kan mor stramme inn på alt det andre. Datteren må selv stå for alt annet. Det er jeg åpenbart klar over, og jeg har ikke sagt noe annet. Der jeg bor så koster både husly og mat klær nemlig, men jeg tar gjerne imot tips på steder der slikt er kostnadsfritt. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Del Skrevet 8 timer siden Reign skrev (24 minutter siden): Det er jeg åpenbart klar over, og jeg har ikke sagt noe annet. Der jeg bor så koster både husly og mat klær nemlig, men jeg tar gjerne imot tips på steder der slikt er kostnadsfritt. 🙂 Du leste ikke hva jeg skrev da, tydeligvis. Jeg skrev at jeg sa at han ikke kom til å få en krone av meg så lenge han røyker. Jeg sa ikke at han ikke skulle få mat og klær og tak over hodet. Sønnen min forstod godt hva jeg mente, selv om ikke du gjorde det. Anonymkode: cc34d...094 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlending90 Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden Reign skrev (1 time siden): Det er jeg åpenbart klar over, og jeg har ikke sagt noe annet. Der jeg bor så koster både husly og mat klær nemlig, men jeg tar gjerne imot tips på steder der slikt er kostnadsfritt. 🙂 Har jeg nevnt at husly, mat og klær er gratis? Jeg påpekte at fostringsplikten bare gjelder det nødvendige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg betaler hvertfall ikke for røyk! Hun jobber deltid på en klesbutikk i tillegg til vgs, så bruker nok sine penger. Jeg gir henne ikke penger, bidrar kun til kjøp av klær osv. at hun får rynker og dårlig hud er finte kunne si, men aner ikke hvordan jeg skal forholde meg! Anonymkode: a6987...411 Da hadde jeg snurpet inn krana totalt, nå får hun kjøpe klær etc og alt hun trenger selv. Mat skulle hun fått, men sin egen mobil o.l. måtte hun betalt selv. Er hun så rik at hun kan kaste bort penger på å ødelegge helsen sin så kan hun få bruke de på noe mer fornuftig. Jeg hadde ikke brukt en krone på henne før røyken var stumpet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden Den eneste grunnen til at du ikke har merket det før er at du røyker selv. Man klarer ikke å skjule at man røyker for en ikkerøyker. Det kjennes på lukten. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7 timer siden #28 Del Skrevet 7 timer siden Enda en lik historie? Sist var det vel henting på leir? Og før det var det vel fra trening? Har mistet tellinga. Men hun har tatt et dårlig valg. Det er realistisk sett lite du får direkte gjort med det. Jeg hadde åpenbart kuttet i pengestøtten og jeg hadde åpenbart nektet henne røyking i bilen og hjemme siden det faktisk påvirker deg og andre i familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden Nordlending90 skrev (1 time siden): Har jeg nevnt at husly, mat og klær er gratis? Jeg påpekte at fostringsplikten bare gjelder det nødvendige. Har jeg sagt noe annet da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå