Gå til innhold

Burde jeg være misfornøyd med "profesjonell" maler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har leid inn en maler for å male stue og kjøkken, han er ennå ikke ferdig men jeg ser at det har kommet en del veggmaling på listene. Hadde jeg malt selv så ville jeg brukt maskeringsteip slik at det ikke ville blitt noe søl på listene. 
Er det bare meg som er veldig nøye eller burde jeg klage?

Anonymkode: 7f764...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har leid inn en maler for å male stue og kjøkken, han er ennå ikke ferdig men jeg ser at det har kommet en del veggmaling på listene. Hadde jeg malt selv så ville jeg brukt maskeringsteip slik at det ikke ville blitt noe søl på listene. 

Det er selvfølgelig ikke "veldig nøye" å forvente at veggmaling ikke havner på listene. Ser noen snakker om maskeringstape her, og det er et minimum - egentlig bør listene fjernes slik at man får malt veggen også bak listene eller blir det lett synlig skille siden veggene gjerne vandrer litt med tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis han ikke skal male listene også må du klage ja. Hvis ikke ender du jo opp med flekker på listene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig mye dårlig håndverk blant malere, snekkere, rørleggere osv. Kan lure på det med yrkesstolthet, og hvordan opplæringen av dem er. Skal ha veldig flaks for å få en som er virkelig nøye og seriøs.

Hadde selv en maler som skulle flikke på noe småtteri i leiligheten (det er en ny leilighet, så det var ikke noen stor jobb), og han valset rundt og klattet både her og der, var veldig glad for at jeg var hjemme og fulgte med. Han hadde ikke med noe til å beskytte gulv for eksempel, så jeg la ut plastikk, og malerfilt, ellers ville jeg fått flekker. Han skrapte dessuten rundt på en gammel, velbrukt gardintrapp. Oppdaget også at et garderobeskap i gangen hadde fått maling på seg. Det var en lettelse når han dro.

Anonymkode: 464f5...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...