Gå til innhold

Myk kake til bestemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal besøke min 100 år gamle bestemor på heimen i morgen. Jeg vil ta med noe kakemat. Forslag? Hun har gebiss så ikke no hardt eller seigt. Jeg kan bake noe.men har ikke mange ingredienser. Ingen vaffeljern eller muffins former...

Anonymkode: 1e9b8...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en formkake hos bakeren. De er myke og kan holde seg et par tre dager. Eventuelt noen gode muffins. En annen mulighet er marsipankake i stykker, eller en annen type kakestykke.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myk formkake, eplekake, bløtkake osv kan mykgjøres enda mer med kaffe (eller melk). Eplekake må ha myke og små biter, eventuelt revet eple om hun sliter veldig. De aller fleste kaker og bakst kan få seg en runde med kaffe/melk og/eller mikroen for å bli lettere å spise. 
Har du ingredienser til en enkel formkake med kanel, med melisglasur (uten eggehvite, for det blir veldig stivt)?  
Bløtkake er normalt en hit da. 

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kaker er jo myke, her er det jo bare å ta med det hun liker best. De har jo pakker med to kakestykker på de fleste matbutikkene, både marsipankake, napoleonskake og sjokoladekake.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp med napoleonskake 😋. Slår aldri feil hos oss gæmliser.

Anonymkode: 38e7e...80c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skal besøke min 100 år gamle bestemor på heimen i morgen. Jeg vil ta med noe kakemat. Forslag? Hun har gebiss så ikke no hardt eller seigt. Jeg kan bake noe.men har ikke mange ingredienser. Ingen vaffeljern eller muffins former...

Anonymkode: 1e9b8...c44

Bløtkake. Er og sånn typisk kake eldre liker

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En klassiker hos den eldre generasjonen, det der ja! 😁 Jeg jobbet deltid på bakeriutsalg ved siden av studiene, og aner ikke hvor mange Napoleonskakestykker med kaffe til som jeg solgte til pensjonister.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den er litt kronglete å spise, og lokket kan være litt hardt. Ville ikke kjøpt dette.

Anonymkode: 37e24...25b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (2 timer siden):

Finnes det harde kaker?

Ja, det gjør vel egentlig det, og jeg tenker at Napoleonskake er et eksempel på en "hard" kake. Sprø (kan oppleves som hard) butterdeig både over og under. Fyrstekake vil nok av noen kunne oppleves som "hard" på grunn av gitterlokket. 

Jeg leser det som at bestemor på 100 kanskje har litt vondt for å tygge, og da tenker jeg at en god formkake eller bløtkake/marsipankake er et godt alternativ.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (1 time siden):

Ja, det gjør vel egentlig det, og jeg tenker at Napoleonskake er et eksempel på en "hard" kake. Sprø (kan oppleves som hard) butterdeig både over og under. Fyrstekake vil nok av noen kunne oppleves som "hard" på grunn av gitterlokket. 

Jeg leser det som at bestemor på 100 kanskje har litt vondt for å tygge, og da tenker jeg at en god formkake eller bløtkake/marsipankake er et godt alternativ.

Man kan spise alle disse kakene uten tenner. Jeg har sett barn spise et helt eple på bare gommene pga sent utviklede tenner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (Akkurat nå):

Man kan spise alle disse kakene uten tenner. Jeg har sett barn spise et helt eple på bare gommene pga sent utviklede tenner.

Mmmhmmm

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Reign skrev (1 time siden):

Hvorfor spørre når man sitter på fasiten selv? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (32 minutter siden):

Hvorfor spørre når man sitter på fasiten selv? :roll:

Man kan stille retoriske spørsmål for å poengtere at det opprinnelige spørsmålet er meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (5 minutter siden):

Man kan stille retoriske spørsmål for å poengtere at det opprinnelige spørsmålet er meningsløst.

Du er ikke delegert retten til å bestemme om et spørsmål er meningsløst eller ikke. For ts er det en reell problemstilling, da tenker jeg vi forholder oss til det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...