AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har vært deprimert over flere år. Depresjonen førte med seg sosial angst som har blitt veldig forsterket de siste årene. Har begynt å snakke om det til mine nærmeste, går ukentlig til psykolog, fått henvisning til DPS og har startet på antidepressiva. Jeg har antagelig en lang vei å gå, men jeg prøver å se et lys i tunellen, selv om det er vanskelig. Jeg lurer på om noen her inne har opplevd å bli helt friske fra det? Er det egentlig mulig? Jeg klarer ikke å se for meg et liv uten mørke tanker, og/eller angst i kroppen. Anonymkode: 9be34...6f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Øverst på denne siden ligger det en video som jeg ble anbefalt å se når jeg gikk i behandling på DPS. Kanskje den kan gi deg litt håp. ❤️ https://www.kognitiv.no/psykisk-helse/ulike-lidelser/angstlidelser/sosial-angstlidelse/ Anonymkode: 45b4b...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Er ECT aktuelt? Det hjalp meg i hvert fall. Anonymkode: 15efc...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Har alltid hatt en grad av sosial angst, og etter snart 10 år i et sosialt yrke kan jeg si at absolutt ingenting har endret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Led av depresjon, angst, selvmordstanker og agorafobi samt stammet jeg fryktelig. Begynte å jobbe i butikk og presset meg sakte men sikkert, brøt ned en mur etter den andre og etter ca. 10 år var jeg helt frisk. Anonymkode: a5dde...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Har bipolar lidelse, strever i perioder med depresjon og hypomanier. Blir ikke frisk, men lever et greit liv mellom de verste periodene.. Anonymkode: 6a673...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Hadde først depresjon ved tre ulike anledninger. Ble midlertidig bra av behandling, men ofte også fordi jeg gjorde en eller annen stor endring og fikk "ny giv". Men det fant meg alltid igjen. Den tredje gangen fikk jeg også agorafobi med panikk. Fant ut at jeg alltid hadde hatt sosial angst, og at denne hadde utviklet seg veldig. Jeg gikk lenge i terapi den tredje gangen, 2 år, men det var ikke like suksessfullt som før. Følte jeg ikke hadde noe å tape, så da prøvde jeg ketaminassistert psykoterapi. Det var kjempeskummelt, men jeg var frisk etter 4 timer. Fikk et nytt liv, ble en ny person og jeg fikk det bedre enn jeg noen gang hadde hatt det. Det er 1,5 år siden, og jeg er fortsatt frisk, har ikke hatt flere timer. Kan varmt anbefale det, selv om det er dyrt. Anonymkode: efa10...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå