Gå til innhold

Reklamasjon til kattnakken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei den skal ved normalt bruk vare mer enn 3 mnd. Men nå har du brukt den i ett år, at den lå i et skap de første 9 et kun ord mot ord og ikke noe butikken kan stole på. De kan kun ta utgangspunkt i datoen på kvitteringen. Og etter ett års bruk kan slik slitasje forekomme.

Dette er risken en tar ved å kjøpe ting lenge før bruk.

Anonymkode: fe7f6...6fd

Hun har ikke brukt den i ett år, dersom du pusser brillene og leser tråden så ser du det. 

Og hva så, om hun skulle ha brukt den i ett år? Hun er fortsatt innenfor to års fristen som en regnbukse minimum er ment å skulle fungere etter forlmålet, holde vann ute. 
Ts kunne hatt buksa liggende fra oktober 2023 og til september 2025 og funnet ut at sveisesømmen er gått opp, og fortsatt påberope seg reklamasjon. 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Når i alle dager forsvant butikkens rett til og reparere varer? 

Anonymkode: 78991...71e

Den retten forsvant ikke, leser du loven så ser du at selger har ett reperasjonsforsøk nå etter at loven ble oppdatert. Neste gang  med samme feil, så er det ny vare. Men når selger her er vanskelig…..Det er og lite kostnadssparende for selger å utbedre en slik feil. 

Anonymkode: b3e9f...367

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har dokumentert at du kjøpte den i oktober 24 slik dus krever, så er jo det under tre måneders bruk og reklamasjon bør ikke være et problem.

Anonymkode: d894e...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sendte en reklamasjon til kattnakken på en dress som er brukt i 3 mnd (men kjøpt oktober 24), jeg kan ikke bevise at den kun er brukt 3 mnd, men den er nå det da vi tok den i bruk i høst når barnet hadde vokst seg til den størrelsen. Problemet er at dressen trekker inn vann med en søm på beinet! 

De sier nå at det er ikke reklamasjon på slitasje - noe jeg kan forstå på en eldre dress, men en som er brukt i 3 mnd? Går det virkelig ann? Er det ikke meningen at det skal vare lengre enn 3 mnd i bruk? Jeg har hatt dressen i 86, 92, 98 og 104 og de har vært brukt ett års tid og ikke skjedd noe slitasje med de! 

Har man rett på noe mtp reklamasjon her? Er ikke forbruker loven 2 år? Er vel ment at dressen skal vare lengre enn 3 mnd? 

kjenner jeg blir litt skuffa, elsker dressen, men kjipt å kjøpe en så dyr dress også skal den holde så kort tid!

Anonymkode: 4ddc9...9eb

Hvorfor lager du en ny tråd? Nå har du skrevet feil årstall for kjøp.

Anonymkode: 8a19d...f9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk du ikke de svarene du ønsket i den forrige tråden?

Anonymkode: e0506...266

Fant ut at jeg posta i feil forum/tråd og fikk ikke sletta🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sendte en reklamasjon til kattnakken på en dress som er brukt i 3 mnd (men kjøpt oktober 24), jeg kan ikke bevise at den kun er brukt 3 mnd, men den er nå det da vi tok den i bruk i høst når barnet hadde vokst seg til den størrelsen. Problemet er at dressen trekker inn vann med en søm på beinet! 

De sier nå at det er ikke reklamasjon på slitasje - noe jeg kan forstå på en eldre dress, men en som er brukt i 3 mnd? Går det virkelig ann? Er det ikke meningen at det skal vare lengre enn 3 mnd i bruk? Jeg har hatt dressen i 86, 92, 98 og 104 og de har vært brukt ett års tid og ikke skjedd noe slitasje med de! 

Har man rett på noe mtp reklamasjon her? Er ikke forbruker loven 2 år? Er vel ment at dressen skal vare lengre enn 3 mnd? 

kjenner jeg blir litt skuffa, elsker dressen, men kjipt å kjøpe en så dyr dress også skal den holde så kort tid!

Synes du er nokså respektløs når du oppretter enda en tråd etter å ha fått gode svar i tråden din på forbruker, jus osv forumet. 

Anonymkode: e5ced...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar, setter pris på det!🫶🏻 Dette fikk jeg til svar etter å ha sendt bilder og ordrenummeret jeg hadde.

Svarte at jeg mener en regndress burde ha lengre levetid enn 3 mnd og spurte de om den ikke var ment til å vare lengre? Og at jeg har hatt den i mange størrelser før og dette har aldri skjedd med de! Spent på hva de svarer. 

IMG_0942.jpeg

Anonymkode: b587c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes du er nokså respektløs når du oppretter enda en tråd etter å ha fått gode svar i tråden din på forbruker, jus osv forumet. 

Anonymkode: e5ced...7ae

For å rydde opp: Denne la jeg ut først! Men så den passet bedre i en annen tråd, så la den ut på nytt på jus forumet! Beklager det, men får ikke slettet denne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det bare er bilder, men jeg også synes det ser ut som slitasjeskade der du mener den lekker inn. Det ser ut som fargen er slitt av også?

Anonymkode: 0aa0f...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hun har ikke brukt den i ett år, dersom du pusser brillene og leser tråden så ser du det. 

Tror det heller er du som bør pusse brillene og lese det jeg skrev en gang til...

Anonymkode: fe7f6...6fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om det bare er bilder, men jeg også synes det ser ut som slitasjeskade der du mener den lekker inn. Det ser ut som fargen er slitt av også?

Ja, den er litt slitt der, mulig en plass hvor dressen «går sammen» mellom beina når barnet beveger seg, men syns likevel det er dumt om den bare skal vare i 3 mnd..  

Det er en dress til 1399,- så personlig forventet jeg mer spesielt mtp at jeg har så god erfaring med de fra tidligere!☺️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, den er litt slitt der, mulig en plass hvor dressen «går sammen» mellom beina når barnet beveger seg, men syns likevel det er dumt om den bare skal vare i 3 mnd..  

Det er en dress til 1399,- så personlig forventet jeg mer spesielt mtp at jeg har så god erfaring med de fra tidligere!☺️

Den burde vært bedre uavhengig av pris, disse dressene gikk for øvrig for 700 kr høsten 2023 på salg.

Men uansett, mulig barnet ditt går på en måte som skaper ekstraordinær slitasje og da kan ikke produsenten lastes for det. 

Du kan heller ikke bevise at den ikke er brukt mer enn tre måneder?

Er den brukt i 3 måneder bety det at dere tok den i bruk i august og det er da alt for varmt for en vinterregndress. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den burde vært bedre uavhengig av pris, disse dressene gikk for øvrig for 700 kr høsten 2023 på salg.

Men uansett, mulig barnet ditt går på en måte som skaper ekstraordinær slitasje og da kan ikke produsenten lastes for det. 

Du kan heller ikke bevise at den ikke er brukt mer enn tre måneder?

Er den brukt i 3 måneder bety det at dere tok den i bruk i august og det er da alt for varmt for en vinterregndress. 

Rart barnet mitt går på denne måten nå og ikke før, men skjønner hva du vil fram til. Jeg har hatt 4 modeller av denne dressen før og nå har mitt andre barn begynt å bruke de etter storesøsken, de holder jo ennå også. Så bare surt å irriterende når den ikke holder lengre…

Jeg kan dessverre ikke bevise det nei, den er brukt fra sein august ja, da var det nærmere 0 grader her vi bor og mye regn - så perfekt med vinterregndress! ☺️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mener du, som flere andre og butikken, at en regnbukse ikke skal tåle normal bruk under normale forhold? Der er jo ikke en eneste en slitasjeflekk på selve regntøystoffet, det er sømmen som har løsnet. 
Hvis ikke ei regnbukse tåler å bli brukt, men er ment for å henge i skapet så må Kattnakken slutte å selge regnbukse. 

At buksa har lagt fordi den er for stor, kan jo ts vise ved å vise barnets høyde og alder, men det skal være unødvendig. Butikken prøver her, med god hjelp fra folk som synser og ikke kjenner eller leser lovverket, å vri seg unna sitt lovbestemte ansvar når en vare ikke kan brukes til formålet. 

Anonymkode: b3e9f...367

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm hvor i landet er det man har behov for vinterregndress i august?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du, akkurat det tror jeg du bare må finne deg i. Har en som bedriver ganske heftig utelek og de aller fleste uteklærne har en god del slitasje etter 3-5 mnd bruk. Jeg har gitt opp å tro at det finnes barneklær som "tåler alt". Her lappes det etter beste evne.

Anonymkode: 91d20...8c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du, akkurat det tror jeg du bare må finne deg i. Har en som bedriver ganske heftig utelek og de aller fleste uteklærne har en god del slitasje etter 3-5 mnd bruk. Jeg har gitt opp å tro at det finnes barneklær som "tåler alt". Her lappes det etter beste evne.

Anonymkode: 91d20...8c4

Prøv Polarn o Pyret😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som stoffet mellom beina gnisser og at stoffet er slitt. Derav lekker. 
hvis dressen er litt stor og mye stoff på beina, så blir det større slitasje når stoffet gnisser mot hverandre. 

man får kjøpt lappesett som klistres på. Jeg har lappet lignende dress fra kuling. Ser snålt ut, men funker utmerket. 

Anonymkode: 2a654...f23

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (21 timer siden):

Hva slet jeg meg? 

Du sliter tydeligvis med å skjønne at en dress skal holde i flere år - selv om barn kan ha en tendens til å bruke den så hardt at den kanskje bare holder noen måneder. Hva hvis barnet har brukt dressen veldig pent og få ganger, mener du at det er greit hvis sømmene går i oppløsning etter tre år?

Anonymkode: fec6e...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du sliter tydeligvis med å skjønne at en dress skal holde i flere år - selv om barn kan ha en tendens til å bruke den så hardt at den kanskje bare holder noen måneder. Hva hvis barnet har brukt dressen veldig pent og få ganger, mener du at det er greit hvis sømmene går i oppløsning etter tre år?

Anonymkode: fec6e...e09

Jeg tenker at vaskemaskiner, tv og bil er ment å vare mer enn 2 år, men underbukser, regntøy og sko faller inn under to års reklamasjonsfrist. 
Men bremseskiver, dekk og vindusviskere på biler har ikke fem år

Endret av newman01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...