AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #21 Del Skrevet 22 timer siden Paneera skrev (44 minutter siden): Her er det rosiner, svisker, dadler, oliven, persimon, tyttebær, multer, fetaost, blåmuggost, maki sushi (pga tangen), marsipan, fruktsjokolade (som appelsinsjokolade, inkl troika), marabou sjokolade, Toblerone og mandelkaka fra Rema 1000. Jeg klarer seriøst ikke å få det ned. Heldigvis er det såpass "sære" matvarer at det ikke hemmer meg på besøk hos andre ol. Mamma lager alltid dobbelt opp med boller, en deig med og en uten rosiner. Jeg klarer rett og slett ikke å få ned rosiner uten å brekke meg. Kamskjell og blåskjell er jeg heller ikke glad i, men det kan gå ned. Det var iaf det jeg kom på i farta. Har dere noen matvarer dere absolutt ikke greier å spise? Hva mener du med denne tråden? Matvarer man har aversjon mot å spise, eller matvarer man fysisk ikke klarer å svelge på grunn av sykdom eller skade? Anonymkode: ffbbf...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 22 timer siden #22 Del Skrevet 22 timer siden - Kaviar - Rakfisk og lutefisk - Reker - Blåmuggost - Oliven - Kamskjell o.l - Ostepop - Halvstekt biff (eller kjøtt generelt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 22 timer siden Forfatter #23 Del Skrevet 22 timer siden cleangal skrev (22 minutter siden): Banan, plommer, fersken/nektarin/aprikos, moreller/kirsebær, all tørket frukt, kjøtt av sau/lam, geit og rein, hvit geitost, valnøtter. Glemte denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 22 timer siden Forfatter #24 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva mener du med denne tråden? Matvarer man har aversjon mot å spise, eller matvarer man fysisk ikke klarer å svelge på grunn av sykdom eller skade? Anonymkode: ffbbf...f36 Matvarer man har aversjon mot å spise / man ikke klarer å få ned, som ikke skyldes fysisk sykdom. F.eks mat som fremkaller kvalme, brekninger eller oppkast fordi smaken er så forferdelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden Kaviar. Jeg klarer sånn fancy restaurant-kaviar, men vanlig kaviar på tube klarer jeg ikke svelge unna om jeg så får en million for det. Jeg går på en streng junkfood-diett til vanlig, så det er ikke at jeg er så fin på det, jeg bare tåler ikke smaken i det hele tatt. Sliter også veldig med en del blekksprut, men ikke alt, og fritert går fint. Synes også blodpudding/blodpølse er helt jævlig, men ikke sånn "hadde jeg fått en million"-jævlig. En hel del annet jeg ikke liker, selvfølgelig, men dette er de jeg virkelig kan slite med å få i meg. Anonymkode: 2d007...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 21 timer siden #26 Del Skrevet 21 timer siden Ostepop, havregrynsgrøt (pga. konsistensen) og tørka frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #27 Del Skrevet 21 timer siden Jeg sliter med konsistens, så tomater, oliven, sopp o.l - dvs gummiaktig og mykt med litt knas gjør meg direkte uvel. Men kan spise det om det har blitt kjørt gjennom en foodprocessor eller med en stavmixer, har ikke noe i mot smaken. Anonymkode: 472bf...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 21 timer siden #28 Del Skrevet 21 timer siden Jeg blir både skuffa og lei meg om noen har ødelagt et ellers helt ok julebrød ved å tilsette sukat i deigen, og det er en del greier jeg ikke liker, men jeg kommer ikke på en eneste ting jeg ikke kan spise når situasjonen krever det. Jeg er ganske så altetende, heldigvis og desverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 21 timer siden #29 Del Skrevet 21 timer siden Yoghurt og syltetøy med fruktbiter i. Er helt grusomt, blir fysisk uvel av å bare ha det i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apeklatt Skrevet 21 timer siden #30 Del Skrevet 21 timer siden Leverpostei, lungemos og hvalkjøtt 🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 21 timer siden #31 Del Skrevet 21 timer siden Lutefisk. 😥 Har prøvd iherdig i over ti år på å bli lutefiskelsker fordi det høres så festlig ut med lutefisklag, øl og akevitt. Men nei, til min store sorg har jeg måttet gi opp, men det har ikke stått på innsatsen. Det går rett og slett ikke ned på tross av store mengder bacon, sennepssaus, akevitt - ja i det hele tatt alt som kan ta vekk smaken😂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #32 Del Skrevet 21 timer siden Honey Dew skrev (1 time siden): Ja, sushi, pizza, taco og den andre meksikanske maten. Hvilke ingredienser er det du ikke klarer? Anonymkode: 7498b...44b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #33 Del Skrevet 21 timer siden Liker faktisk alt som er nevnt i tråden... Anonymkode: 7498b...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 21 timer siden #34 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kaviar. Jeg klarer sånn fancy restaurant-kaviar, men vanlig kaviar på tube klarer jeg ikke svelge unna om jeg så får en million for det. Jeg går på en streng junkfood-diett til vanlig, så det er ikke at jeg er så fin på det, jeg bare tåler ikke smaken i det hele tatt. Sliter også veldig med en del blekksprut, men ikke alt, og fritert går fint. Synes også blodpudding/blodpølse er helt jævlig, men ikke sånn "hadde jeg fått en million"-jævlig. En hel del annet jeg ikke liker, selvfølgelig, men dette er de jeg virkelig kan slite med å få i meg. Anonymkode: 2d007...b62 Samme her. Fatter ikke at folk synes kaviar smaker godt 🤢 Det er jo virkelig ikke godt... Jeg har prøvd tusenvis av ganger å like det, men det går ikke... 🤢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etk Skrevet 21 timer siden #35 Del Skrevet 21 timer siden Blåmuggost! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #36 Del Skrevet 21 timer siden Banan og rosiner. Og andre mer sånn standard ting, mat med øyne, med unntak av reker, kjøtt/-pålegg med blod/fett/annet grums i, bløtkokt egg, ting av innmat eller hest, gele. Anonymkode: 779da...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 21 timer siden #37 Del Skrevet 21 timer siden Chevre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mebeforeyou Skrevet 21 timer siden #38 Del Skrevet 21 timer siden Mardina skrev (42 minutter siden): - Kaviar - Rakfisk og lutefisk - Reker - Blåmuggost - Oliven - Kamskjell o.l - Ostepop - Halvstekt biff (eller kjøtt generelt) Alle mine favoritter🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21 timer siden #39 Del Skrevet 21 timer siden Vi er flere som ikke takler grøt.... Jeg klarer ingen form for grøt, men er det melk i den eller varme melkeprodukter som rømme også, er det ENDA verre. Jeg brekker meg og ville garantert kastet opp om noen tvang meg til å spise det. Det gjør meg kvalm bare å tenke på de gyselige greiene. Husker en gang jeg som barn var på besøk hos en venninne og en gammel tante av henne var der og var barnevakt. Hun lagde makaroni kokt i melk til oss å spise, og jeg holdt på å brekke meg da jeg presset det ned. Gamla forlangte at vi spiste opp, på den tiden var det ikke snakk om å gå fra bordet for barn før de hadde spist opp maten sin... men det angret hun nok veldig på etterpå, da jeg spydde utover hele rommet til lekevenninnen min! 😛 (pga den kokte melken) Et annet tilfelle var da jeg igjen var på besøk hos en venninne. Denne gangen på overnatting. Jeg hostet visst veldig den kvelden og natten, og moren hennes kom og hentet meg på rommet og tok meg med ut på kjøkkenet, der hun hadde gjort i stand en kopp med KOKT MELK til meg. Varm melk var visst kjerringråd mot hoste og irritert hals på den tiden. Jeg måtte drikke det og var for høflig og engstelig til å si nei. Så jeg drakk det.... og spydde ut hele senga til venninnen min like etter. Moren min visste at jeg ikke fikset kokte melkeprodukter så hun advarte meg på forhånd før hun kokte grøt til brødrene mine i blant, for de likte det. Da pleide jeg å gå ned på rommet mitt og lukke døren og bli der resten av kvelden, for å unnslippe stanken av kokt grøt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 21 timer siden #40 Del Skrevet 21 timer siden Lutefisk og sushi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå