Gå til innhold

Har dere noen matvarer som dere absolutt ikke får ned?

Paneera

Anbefalte innlegg

Her er det rosiner, svisker, dadler, oliven, persimon, tyttebær, multer, fetaost, blåmuggost, maki sushi (pga tangen), marsipan, fruktsjokolade (som appelsinsjokolade, inkl troika), marabou sjokolade, Toblerone og mandelkaka fra Rema 1000.

Jeg klarer seriøst ikke å få det ned. Heldigvis er det såpass "sære" matvarer at det ikke hemmer meg på besøk hos andre ol. Mamma lager alltid dobbelt opp med boller, en deig med og en uten rosiner. Jeg klarer rett og slett ikke å få ned rosiner uten å brekke meg. 

Kamskjell og blåskjell er jeg heller ikke glad i, men det kan gå ned. 

Det var iaf det jeg kom på i farta.

Har dere noen matvarer dere absolutt ikke greier å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melkebasert grøt. Klarer bare ikke å svelge verken ris-, rømme-, havre- eller semulegrynsgrøt. 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte torskelever og rogn, får meg absolutt ikke til å spise det. Samt rødbeter.

Beklager at det ble 4 innlegg om det samme. Det var noen tekniske problemer hvor KG kortsluttet da jeg skulle publisere, så derfor trodde jeg ikke at posten kom gjennom. Så etterpå at det var opprettet 4 🙊

Endret av Paneera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det der er sære matvarer? Vet ikke hva som er sært jeg

Anonymkode: 3f0fa...29f

Det er kanskje ikke "sært" i ordets rette forstand, men det er enkle matvarer å unngå. Det er ikke noe som hemmer meg. Verre å ikke like kylling, poteter og brød, liksom. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Leste et sted at det er gener og at kresne mennesker ikke kan noe for at de er sånn.

Anonymkode: def27...cfe

Mhm, vil ikke si at jeg er kresen. Jeg spiser det meste, spesielt hva angår middag. Men interessant at det kan være noe genetisk bak at noen brekker seg av enkelte matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syltelabber og grisehale. Det byr meg imot. Men nå slipper jeg heldigvis å få det servert.

Anonymkode: e03cc...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appelsin og mandarin, takler ikke konsistensen. Yoghurt og syltetøy med klumper. Andre slimete, ekle ting.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Ja, sushi, pizza, taco og den andre meksikanske maten.

Pizza og taco kan jo varieres med alt mulig. Du kan jo pretty much velge alt av ingredienser. Får du ikke ned en hjemmelaget pizzabunn med godt fyll, eller en salat med kjøttdeig? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Lungemos. Har aldri smakt det. Kjøpte en pakke på tilbud til 10 kr en gang. Ble liggende til den var utgått. Orka ikke tanken på å sette i gang å tilberede noe som høres så ekkelt ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Banan, plommer, fersken/nektarin/aprikos, moreller/kirsebær, all tørket frukt, kjøtt av sau/lam, geit og rein, hvit geitost, valnøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (19 minutter siden):

Det er kanskje ikke "sært" i ordets rette forstand, men det er enkle matvarer å unngå. Det er ikke noe som hemmer meg. Verre å ikke like kylling, poteter og brød, liksom. 

Mhm, vil ikke si at jeg er kresen. Jeg spiser det meste, spesielt hva angår middag. Men interessant at det kan være noe genetisk bak at noen brekker seg av enkelte matvarer.

Sønnen min likte aldri barnegrøt spesielt godt eller yougurt med fruktbiter.  Den dag i dag liker har fortsatt ikke grøt og yougurt med frukt.  

Anonymkode: 4e4e9...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Paneera skrev (38 minutter siden):

Her er det rosiner, svisker, dadler, oliven, persimon, tyttebær, multer, fetaost, blåmuggost, maki sushi (pga tangen), marsipan, fruktsjokolade (som appelsinsjokolade, inkl troika), marabou sjokolade, Toblerone og mandelkaka fra Rema 1000.

Jeg klarer seriøst ikke å få det ned. Heldigvis er det såpass "sære" matvarer at det ikke hemmer meg på besøk hos andre ol. Mamma lager alltid dobbelt opp med boller, en deig med og en uten rosiner. Jeg klarer rett og slett ikke å få ned rosiner uten å brekke meg. 

Kamskjell og blåskjell er jeg heller ikke glad i, men det kan gå ned. 

Det var iaf det jeg kom på i farta.

Har dere noen matvarer dere absolutt ikke greier å spise?

Rosiner og reker. Smørgåstårta 😫

Anonymkode: 1bc4f...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får i meg det meste, ser jeg nå. Men tykk fettrand og slingser synes jeg er grusomt. Å spise noe av kjøtt som tanna hugger mot plutselig, og som går treigt. Eller på kyllingen der noen deler av kjøttet henger sammen, hard bit. Det er så ekkelt, og da må jeg faktisk spytte det ut samme om jeg er i selskap eller ikke. Får det ikke til.

Anonymkode: e2c77...23d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...