AnonymBruker Skrevet 5. november #1 Del Skrevet 5. november Min utekatt på 5 år skal bo hos kattepasser mens jeg er borte i 2 mnd. Siden han ikke kan ut den første tiden, og kanskje ikke ut på egenhånd i det hele tatt, ønsker jeg å prøve sele på han. Han hadde sele en kort periode da han var var rundt ett år og skulle ut for første gang, men det var sele med tynne stropper som han ikke likte. Nå har jeg tenkt å ta på han en liten hundesele siden han er en stor katt. Har dere noen gode tips for tilvenning? Anonymkode: c294b...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #2 Del Skrevet 5. november Hadde bedt kattepasser å ha på selen hele perioden, jeg.. Anonymkode: d4bb7...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #3 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde bedt kattepasser å ha på selen hele perioden, jeg.. Anonymkode: d4bb7...9a9 Nå spurte jeg etter gode tips for å få katten til å venne seg til å ha sele på, men skjønner at du mener han skal gå tur med sele på daglig. Ts Anonymkode: c294b...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #4 Del Skrevet 5. november Ikke det du spør om men katter kan være rene utbryterkongene og vil de ut av sela så kommer de seg ut så jeg ville valgt å ha inne de månedene. Og ja jeg har selv utekatt som har blitt passet på av andre over en lengre periode og så lenge hun ikke har blitt introdusert for utgangsdøra har hun tilpasset seg situasjonen som midlertidig innekatt. Anonymkode: 2bb7c...183 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #5 Del Skrevet 5. november Jeg prøvde det med min tidligere katt. Han var da 5 år og prøvde seler i en periode etter flytting så han fikk gå ut litt. Det fungerte ikke i det hele tatt og han lå som ei sjøstjerne med sela på 😅 Nekta plent å bevege seg. Ville ikke engang reise seg opp. Prøvde flere ganger, emn måtte bare gi opp til slutt. Anonymkode: 763a3...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 5. november #6 Del Skrevet 5. november (endret) Det er vel ingen katter, eller andre dyr som liker sele, men de kan nok vende seg til det slik at de godtar det. Foreslår at du tar på selen inne og lar katten ha den på selv om du ikke har den i bånd. Da vender den seg til å ha den på etter hvert. Men IKKE slipp katten løs ute med sele, for den kan huke seg fast i en kvist eller noe, og ikke komme seg løs igjen. Seler til katter bør ha en sikkerhetsmekanisme slik at katten klarer å rive seg ut av selen om den allikevel stikker av og setter seg fast et sted. Endret 5. november av aksase 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 5. november #7 Del Skrevet 5. november Hvis det er en utekatt som er vant til å gå uten sele, tror jeg det vil bli vanskelig å venne den på sele. Det vil den nok motsette seg og mistrives sterkt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #8 Del Skrevet 5. november Min katt kommer seg lett ut av sela, har både en tynn og en til hund. De sitter stramt, men den kommer seg likevel ut av de. Så jeg anbefaler å holde katten inne når den har midlertidig nytt bosted. Anonymkode: 7b924...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #9 Del Skrevet 5. november Å få en voksen katt til å bruke sele tror jeg kan bli veldig vanskelig. De må læres opp fra de er små, da går det bedre senere i livet en trenger det. Men en må ha en sele de ikke kan komme seg ut av. Da hadde det vært bedre om kattepasser har en terrasse som kan nettes inn for en periode f.eks. Anonymkode: cfdda...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #10 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke det du spør om men katter kan være rene utbryterkongene og vil de ut av sela så kommer de seg ut så jeg ville valgt å ha inne de månedene. Og ja jeg har selv utekatt som har blitt passet på av andre over en lengre periode og så lenge hun ikke har blitt introdusert for utgangsdøra har hun tilpasset seg situasjonen som midlertidig innekatt. Anonymkode: 2bb7c...183 Hvor lenge var hun inne ufrivillig? Ts Anonymkode: c294b...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå