Olsen Skrevet 6. november 2024 #81 Del Skrevet 6. november 2024 Startlån og tilskudd fra kommunen - Husbanken Du behøver ikke vente til i morgen. Sjekk ut litt her. Startlån er lån som kommunene tar opp for å låne ut videre til søkere som kvalifiserer til et slikt lån. En del kommuner har lite/ingen penger til utlån nå på slutten av året. Igjen er det ulikt rundt i kommunene. Du bør finne ut hvem som behandler søknad om startlån i din kommune og ta kontakt med dem for å høre hva mulighetene er. Før kunne man søke i kommuner man ikke bodde i. Den muligheten er kraftig redusert, men noe som kan sjekkes dersom du vil kjøpe bolig i annen kommune. Får du startlån må det brukes i kommunen du har søkt i. Du må dokumentere at du ikke får lån i vanlig bank. Startlån søkes på Husbanken.no, og videresendes til den kommunen du har søkt i for å bli vurdert der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #82 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 14.24): Var i samme situasjon. Jeg valgte å bytte lås (ja, felles bolig), men han var på jobb. Informerte politiet, og oppgav at dette var pga barnas sikkerhet da de var helt avhengig av at jeg og de hadde bosted, og det var tvingende nødvendig å få han ut da hand psykiske uhelse var mest som psykisk vold. Politiet kom en gang hjem, men de kunne ikke (skulle ikke) blande seg, og kalte det sivilrettslig. Noe jeg synes var ganske forkastelig sett situasjonen med trusler og diverse. Dette gjorde jeg for barna, som absolutt ikke kunne leve lenger i samme hus som han. Anonymkode: 989b4...8e6 Eide mannen din boligen alene? I så fall stjal du boligen hans ved å skifte lås? Eide dere sammen? I så fall var du jo i en helt annen situasjon enn TS. Anonymkode: 8c020...5b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #83 Del Skrevet 10. november 2024 Annonse i avisen, og ikke sosiale medier. Anonymkode: d0df3...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #84 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 12.15): Nei, mente at jeg da må se lengre unna for jeg kikker allerede innenfor 30 km radius. Hvordan bytte karriere og beholde ok lønn ved fagbrev? Samt beholde dagtid jobbing og ikke turnus. Rart at du tror ting er så lett. Anonymkode: dc59f...be4 Enkelte er dessverre såpass blåst i hodet at de går rundt og tror at det regner gull og godt betalte dagtidsjobber over alle som ønsker det. Virkeligheten er ikke slik, og jeg blir forbanna over sånne uvitende svar. Har dessverre ingen tips akkurat nå, men håper det ordner seg for deg. Ser at noen har nevnt Husbanken, kanskje det kunne vært lurt å søke lån der. Sjekk det ut i det minste Anonymkode: 2742f...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 10. november 2024 #85 Del Skrevet 10. november 2024 Tsss. Er da ikke vanskelig å få leid noe i Norge. Bare følg dette: (Du skal slippe å takke meg) -Vær HVIT -Snakk NORSK -Se bra ut -Ha med hele livet ditt i papirer (Alt i fra kontoutskrifter til skattemeldinger,dokumentasjon på arbeidsgiver osv) -Tjen minst 10x så mye som leien koster -Ikke ha kjæleldyr -Ikke røyk -Ikke drikk -Forsikre om at du ikke er noen som fester,eller har mye besøk -Fremstill deg som en svært rolig person men med "godt humør" og lett å ha med å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 10. november 2024 #86 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 17.14): Jeg må bare si at ikke alle kommunale boliger er slik du beskriver. Jeg selv bor i en kommunal bolig, det er ikke noen sprøytespisser her i oppgangen, eller noen psykisk ustabile naboer. Dette er ett fint og greit sted! Selv om jeg bor i en kommunal bolig betyr det ikke at jeg er narkoman eller psykisk ustabil! Anonymkode: 0b3fb...a83 Men en nødbolig er ikke en ordinær kommunal bolig. En nødbolig er ofte ikke en gang kommunal, men en bolig - eller et rom - kommunen betaler skyhøy leie for når behovet oppstår akutt (derav navnet nødbolig). Så du trenger ikke føle deg truffet, nødbolig er noe helt annet, og noe man har rett på, men som dessverre kan ha ganske dårlige forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 10. november 2024 #87 Del Skrevet 10. november 2024 Jeg tror du skal ta kontakt med NAV og be om et møte med en sosionom, der kan du få informasjon om hvilke muligheter du har. Og er du redd for deres sikkerhet, så dra til krisesenteret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #88 Del Skrevet 11. november 2024 Hør med sjef eller kollegaer om noen kan hjelpe! Ikke gøy å utlevere slike ting på jobb, men må man så må man. Jeg har fått hjelp av kollegaer til å finne en leilighet å leie da jeg ikke klarte å finne det selv (en kollega tok kontakt med en bekjent som hadde en ledig kjellerleilighet). Jeg har selv også leid ut et rom til en kollega i en lignende situasjon på en annen arbeidsplass. Om du er viktig for arbeidsplassen, kan det være de vil strekke seg langt om alternativet er at du slutter og flytter. Verdt et forsøk. Anonymkode: 9faed...670 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 11. november 2024 #89 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 9.09): Du spør Nav. Nav har nødboliger!! Alle i kongeriket Norge har lovfestet rett på tak over hodet og mat. Minst. Er du ikke norsk statsborgerskap? Vet du ikke slike elementære ting? Anonymkode: 18d3c...4fa Jo, men nå sier TS at hun har en godt betalt jobb som hun trives i og det kan ikke være sånn at man da skal få betalt bolig av staten.. Skjønner at det er en vanskelig situasjon, men man må nok tenke litt alternativt, og evt være villig til å flytte på seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå