Olsen Skrevet 6. november 2024 #61 Del Skrevet 6. november 2024 Får du med mannen til familierådgivning? All fornuft sier at den som skal ha barna beholder huset. Eier han huset (alene) må du selvsagt kjøpe til markedspris. Som krever en velvilje mannen kanskje ikke har... Når det gjelder nødbolig på NAV varierer det veldig rundt i kommunene hva som tilbys. NAV er også avhengig av at det er ledig hos de tilbyderne de bruker. Campingplasser, hoteller, hospitser osv. Slik overnatting er selvsagt høyst midlertidig til annen bolig er skaffet. Nødbolig kan være hvor som helst, behøver ikke være i kommunen, engang. Betaling av nødbolig varierer også. I utgangspunktet skal de som har penger betale hele eller deler av oppholdet selv. Du kan høre med NAV hva som er aktuelt. Men en person i jobb er ikke egentlig veldig vanskeligstilt, og burde ha gode muligheter på leiemarkedet. Så vet vi at leiemarkedet er som det er. Det betyr å intensivere innsatsen, søke i større geografisk område, vurdere flere typer boliger. Kanskje du kan sove på stua? Se også på hva du skriver og sier når du henvender deg til utleiere. Gjør du en kort presentasjon av deg selv? Opplyser du at du ikke røyker og har dyr? Skriver du at du er i jobb? At du er sikker betaler, at du har depositum? At dere er stille og rolige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november 2024 #62 Del Skrevet 6. november 2024 newman01 skrev (3 timer siden): Men om man ikke skal bytte barnehage vil det jo si at man skal bo i omtrentlig samme område. Hvis man allerede har en jobb i samme område som barnehagen og premisset/ønsket er at man ikke skal bytte barnehage var det et betimelig spørsmål å stille. Hvorfor finne en ny jobb? Skal man flytte langt og bytte barnehage skjønner jeg at det er behov for ny jobb Men det er jo det som er problemet. Om ts ikke finner bolig i nærheten av der hun bor nå, så må hun flytte og bytte både jobb og barnehage 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #63 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva feiler deg siden du må bo maks 30km fra familie? Det er ikke sånn verden normalt fungerer. Og du har hørt at man kan bytte jobb og karriere? Hva er din plan ellers? Telt?? Kanskje på tide å vokse opp, se realitetene, senke kravene litt, ta ansvar og sette litt fart. Anonymkode: 3b5b1...bc3 Nei, mente at jeg da må se lengre unna for jeg kikker allerede innenfor 30 km radius. Hvordan bytte karriere og beholde ok lønn ved fagbrev? Samt beholde dagtid jobbing og ikke turnus. Rart at du tror ting er så lett. Anonymkode: dc59f...be4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #64 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men så tafatt da! Legg ut flere annonser! På Facebook, Finn osv. Anonymkode: c3c47...b31 Det er gjort Samt spurt de fleste jeg kjenner. Anonymkode: dc59f...be4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #65 Del Skrevet 6. november 2024 Traktor skrev (1 time siden): Skjønner jeg godt. "Til noe annet dukker opp", blir gjerne til den perfekte boligen til usannsynlig lav pris dukker opp. Dersom dere først tar over boligen hans, kan han bare glemme å få dere ut igjen dersom du nekter. Nei. To soverom og 12k går bra. Bare noe. Anonymkode: dc59f...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. november 2024 #66 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han eier, jeg foreslo å betale alt her og bo her frem til noe annet dukket opp for meg og barna. Kommer ikke på tale sa han. Anonymkode: dc59f...be4 Henvis til lov om bofellesskap. Du har antakelig rett til å kjøpe ut han og overta boligen siden barna skal bo hos deg. Du kan da si at du går med på å ikke kreve å kjøpe ut han om du får benytte boligen frem til du finner annen egnet bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #67 Del Skrevet 6. november 2024 Fortvilet situasjon ts💔 Har du noen i familien som feks kan se seg villig til å bytte bolig i en periode? Der du leier en mindre bolig (hvor familiemedlemmet kun er én feks) og låner deres bolig imens du fortsetter å lete? Ellers kan du søke husbanken asap og forklare den vanskelige situasjonen du er i. Du trenger ikke kjøpe drømmeboligen, men en bolig dere kan ha i et par år feks. Kom ikke på så mye mer i farta, men ønsker deg lykke til❤️ Anonymkode: 7d1d0...bbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #68 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De godtar vel ikke det med noen som har 80% fast og studielån? Anonymkode: dc59f...be4 Joda. Hvor du har det fra? Husbanken er nettopp for de som har vanskeligheter med å få boliglån i vanlige banker. Typisk enslige forsørgere. Søk med en eneste gang, helst i går! Anonymkode: c810d...be4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #69 Del Skrevet 6. november 2024 Brunello skrev (52 minutter siden): Henvis til lov om bofellesskap. Du har antakelig rett til å kjøpe ut han og overta boligen siden barna skal bo hos deg. Du kan da si at du går med på å ikke kreve å kjøpe ut han om du får benytte boligen frem til du finner annen egnet bolig. Lov om bofellesskap? Rett til å kjøpe noen andres bolig?? Hva er det du fabler om?? Anonymkode: 342d4...e3f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #70 Del Skrevet 6. november 2024 Brunello skrev (1 time siden): Henvis til lov om bofellesskap. Du har antakelig rett til å kjøpe ut han og overta boligen siden barna skal bo hos deg. Du kan da si at du går med på å ikke kreve å kjøpe ut han om du får benytte boligen frem til du finner annen egnet bolig. Du kan ikke som leietaker kjøpe ut en huseier mot dens vilje. Anonymkode: e3b16...a6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november 2024 #71 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det finnes hybler Han nekter å flytte på seg selv om han har mulighet til å låne leilighet på jobb. Anonymkode: dc59f...be4 Forstår ikke at han gjør dette mot barna jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #72 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg venter på et godt svar fra alle som var så veldig fornøyd med at nå måtte utleiejævlene selge. Vel, nå har mange solgt og det er manko på utleieboliger,hva er deres forslag til alle som ikke får lån til å kjøpe noe? Anonymkode: 4b290...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #73 Del Skrevet 6. november 2024 Finnes det er krisesenter i nærheten? Selv om du ikke nødvendigvis skal bo der, har de god oversikt over hvilke rettigheter du har og hva som finnes av tilbud lokalt. Anonymkode: 8aea8...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #74 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ALLE I NORGE HAR RETT PÅ NØDBOLIG. LES DERE OPP! Anonymkode: 18d3c...4fa Ja, å bo på et hospits sammen med heroinister og uteliggere høres ut som den fullkomne løsningen for en trygg oppvekst for barn; det samme gjelder kommunale boliger med sprøytespisser i oppgangen og psykisk ustabile naboer. Hvilket univers lever du egentlig i ...? Og nå som leiemarkedet er tøft takket være flyktninger, kan de som stemte på partiene som varmt støttet dette, bare takke seg selv; man tryller ikke ut boliger fra løse luften. Anonymkode: 43181...b5d 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #75 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det finnes hybler Han nekter å flytte på seg selv om han har mulighet til å låne leilighet på jobb. Anonymkode: dc59f...be4 Var i samme situasjon. Jeg valgte å bytte lås (ja, felles bolig), men han var på jobb. Informerte politiet, og oppgav at dette var pga barnas sikkerhet da de var helt avhengig av at jeg og de hadde bosted, og det var tvingende nødvendig å få han ut da hand psykiske uhelse var mest som psykisk vold. Politiet kom en gang hjem, men de kunne ikke (skulle ikke) blande seg, og kalte det sivilrettslig. Noe jeg synes var ganske forkastelig sett situasjonen med trusler og diverse. Dette gjorde jeg for barna, som absolutt ikke kunne leve lenger i samme hus som han. Anonymkode: 989b4...8e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. november 2024 #76 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan ikke som leietaker kjøpe ut en huseier mot dens vilje. Anonymkode: e3b16...a6d Når det har vært felles bolig, kan man i visse tilfeller det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. november 2024 #77 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lov om bofellesskap? Rett til å kjøpe noen andres bolig?? Hva er det du fabler om?? Anonymkode: 342d4...e3f Lov om Husstandfellesskap skulle det stå. En lov som er lite kjent på kvinneguiden. Dersom husstandsfellesskapet oppløses på annen måte enn ved død, kan én av partene, når sterke grunner taler for det, få følgende rettigheter til deres felles hjem: 1. rett til å tre inn i husleiekontrakt eller avtale om rett til å opprette husleiekontrakt, selv om kontrakten eller avtalen er opprettet i en annen av partenes navn, 2. rett til å løse inn andel, aksje eller obligasjon som tilhører en annen av partene og som retten til felles bolig er knyttet til, 3. rett til å overta boligeiendom eller andel av boligeiendom som tilhører en annen av partene og som utelukkende eller hovedsakelig har tjent til felles bolig, hvis ikke den andre har odelsrett til eiendommen, eller den er ervervet fra hans eller hennes slekt ved arv eller gave, og 4. rett til å overta eller tre inn i andel av vanlig innbo. Når særlige grunner taler for det, kan en av partene få bruksrett til bolig som er nevnt i første ledd nr. 2 eller 3. Dette gjelder selv om den andre parten har odelsrett til eiendommen, eller den er ervervet fra hans eller hennes slekt ved arv eller gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #78 Del Skrevet 6. november 2024 Maleficenta skrev (2 timer siden): Forstår ikke at han gjør dette mot barna jeg Det er mye rart jeg ikke forstår at han gjør for tiden og. Anonymkode: dc59f...be4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #79 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, å bo på et hospits sammen med heroinister og uteliggere høres ut som den fullkomne løsningen for en trygg oppvekst for barn; det samme gjelder kommunale boliger med sprøytespisser i oppgangen og psykisk ustabile naboer. Hvilket univers lever du egentlig i ...? Og nå som leiemarkedet er tøft takket være flyktninger, kan de som stemte på partiene som varmt støttet dette, bare takke seg selv; man tryller ikke ut boliger fra løse luften. Anonymkode: 43181...b5d Jeg må bare si at ikke alle kommunale boliger er slik du beskriver. Jeg selv bor i en kommunal bolig, det er ikke noen sprøytespisser her i oppgangen, eller noen psykisk ustabile naboer. Dette er ett fint og greit sted! Selv om jeg bor i en kommunal bolig betyr det ikke at jeg er narkoman eller psykisk ustabil! Anonymkode: 0b3fb...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #80 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg skal ta kontakt med husbanken i morgen. Anonymkode: dc59f...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå