AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #1 Del Skrevet 5. november 2024 Lurer på hvor mange som faktisk fikk en fødselsskade! Selv fikk jeg fremfall etter en kjapp fødsel uten instrumenter og har snakket med alle vennene mine som er mødre da jeg tenkte kanskje noen hadde noe å dele. Enten det var urinlekkasje, levatorskade, problemer med perenium osv. men alle ser ut til å ha det helt fint. "alt ser ut som før". Så.. gikk alt bra med deg? Anonymkode: ea2c8...1ef 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #2 Del Skrevet 5. november 2024 Alt ser fint ut "der nede" siden jeg hadde keisersnitt (tvillinger), men jeg fikk en bekkenskade som plager meg innimellom. Anonymkode: 2889e...a87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #3 Del Skrevet 5. november 2024 Jeg fikk fødselsskade ja. Mange har det nok uten å dele, jeg deler det i alle fall ikke med noen, utenom de jeg har blitt kjent med gjennom landsforeningen for fødselsskader. Det er vel rundt 25-30% som får levatorskade, men mange merker ikke så mye til det før fremfall oppstår som følge av det. Jeg fikk fremfall rett etter fødsel så for meg oppdaget de det etter bare 2 år som er ganske uvanlig. Anonymkode: c0cf2...e63 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #4 Del Skrevet 5. november 2024 Jeg fikk plager med bekkenet og revnet ganske mye innvendig slik at samleie var vondt i flere år etter fødsel. Jeg har også litt urinlekkasje når jeg hoster. Har aldri tatt opp plagene med legen og jeg blir egentlig litt irritert på meg selv for det. Vet ikke hvorfor man bare «aksepterer» at det skal være slik. 10 år etterpå kan jeg heldigvis nyte samleie, men det føltes som en milepæl å komme hit. Husker at jeg spurte hvor mye jeg revnet men fikk til svar at det var en del og at jeg ikke skulle tenke på hvor mange sting det var. Husker også at hun studenten satt et sting som var dårlig i følge jordmor uten at de rettet på det, og alt dette fikk jeg med meg når de snakket over hodet på meg. Husker også at de sydde meg lenge og at underlivet mitt var som en stor tennisball flere dager etter fødsel. Vet ikke hva som en normalt men jeg bestemte meg for at jeg aldri skulle føde igjen, og det har jeg heller ikke gjort. KS med førstemann var en mye bedre opplevelse og jeg kom meg kjappere til normalen etter det. Anonymkode: 6447e...8f5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #5 Del Skrevet 5. november 2024 Skal minimalt til før jeg tisser på meg 😞 Anonymkode: 1ad8d...10e 1 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #6 Del Skrevet 5. november 2024 Nei, alt gikk tipp topp, revnet ikke engang. Anonymkode: cbc4a...59b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #7 Del Skrevet 5. november 2024 Jeg ble klippet, så når jeg tisser er det som et sprinkleranlegg 💦 Og sliter fortsatt litt med vondt i bekkenet når jeg er syk. Anonymkode: 6eec2...36b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #8 Del Skrevet 5. november 2024 Og jeg tisser på meg når jeg løper, hopper, nyser eller ler mye. Anonymkode: 6eec2...36b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #9 Del Skrevet 5. november 2024 Tisser på meg når jeg springer, hopper, nyser eller kaster opp😅 Anonymkode: fa189...14a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #10 Del Skrevet 5. november 2024 Urinlekkasjer, delte magemuskler og nedsatt følsomhet i klitoris. Hadde smerter i klitoris ca 4 år etter pga revne Anonymkode: b1f9f...082 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #11 Del Skrevet 5. november 2024 Revnet, så ble sydd, men ikke noe jeg plages med nå (4mnd etter fødsel). Men har urinlekkasjer og delte magemuskler, håper det går seg til. Anonymkode: e65ba...eaa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #12 Del Skrevet 5. november 2024 Herregud så fælt da! Jeg ble klippet men revna likevel i grad 3a i styrtfødsel. Skulle egentlig inn til operasjon i narkose etterpå for å bli lappet sammen, men kirurgen hadde anledning til å komme like etterpå så ble gjort på fødestuen i lokalbedøvelse. Hun var tydeligvis så dyktig eller jeg så heldig at har hatt null problemer med noe som helst etterpå! Anonymkode: cd0a1...b33 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #13 Del Skrevet 5. november 2024 Magemusklene går seg ikke til dersom de er delt, og urinlekkasjer, får man ikke fikset det? Må jo et kirurgisk inngrep til, men bare ta delte magemuskler da. Det er en stor del av kjernemusklaturen din. Ble litt overasket. Anonymkode: 35a1b...6c0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #14 Del Skrevet 5. november 2024 Revnet og ble dårlig sydd. Reoperert 2 ganger etter fødsel. Alt greit i dag. Anonymkode: 6beda...2e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #15 Del Skrevet 5. november 2024 Ingen fysiske skader utenom et keisersnitt arr og delte magemuskler, men den psykiske påkjenningen av å bruke 6 dager på å føde, for så at babyen blir sendt til et annet sykehus med helikopter er ganske ubeskrivelig. Jeg kjenner gråten sprenge på bare av å skrive om det her. 😪 De ville jo ikke høre på meg fordi jeg var engangsfødende, så jeg kunne jo ikke ha peiling på hvordan ditt og datt skulle kjennes ut. Endte med hastekeisersnitt, helikopter, langt sykehusopphold for barnet i etterkant og et barn som holdt på å dø av påkjenningene det ble utsatt for. Trenger vel ikke å si at det ble med bare det barnet. Anonymkode: e289d...41b 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #16 Del Skrevet 5. november 2024 Barnet satt fast på vei ut og jeg mistet 2,6 liter blod og havnet på operasjonsbordet. Fikk angst og depresjon i etterkant (livredd). Tok tid å stable meg på beina og turte aldri å få flere barn. Fødselen tok mye fra meg, psykisk. Pluss jeg ble skremt fra å føde igjen. Dessverre. I dag er jeg, heldigvis, oppegående og jeg setter stor pris på barnet jeg har. Anonymkode: 8d62a...b55 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #17 Del Skrevet 5. november 2024 Jeg har litt fremfall og litt urinlekkasje, men ikke noe som plager meg. Bekkenet er litt svakt på den ene siden, så jeg må passe på å trene musklene rundt resten av livet for å kompensere. I tillegg har jeg litt heng og ømhet i arr etter keisersnitt. Jeg hadde to tunge graviditeter, der den ene endte i en langvarig fødsel med bare litt rift, og den andre endte keisersnitt. Anonymkode: cabf9...1d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #18 Del Skrevet 5. november 2024 Jeg har inntrykk av at de aller, aller fleste som har født vaginalt har en eller annen skade, fra de små tingene som å tisse bittelitt på seg ved nysing o.l eller et underliv som ser helt rart ut, men fungerer, til de virkelig store plagene med delte magemuskler og smerter i underlivet. Jeg hadde hastekeisersnitt og merker absolutt ingenting til at jeg har vært gravid, bortsett fra et (pent) arr uten heng. Anonymkode: 4018d...695 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #19 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på hvor mange som faktisk fikk en fødselsskade! Selv fikk jeg fremfall etter en kjapp fødsel uten instrumenter og har snakket med alle vennene mine som er mødre da jeg tenkte kanskje noen hadde noe å dele. Enten det var urinlekkasje, levatorskade, problemer med perenium osv. men alle ser ut til å ha det helt fint. "alt ser ut som før". Så.. gikk alt bra med deg? Anonymkode: ea2c8...1ef Har født tre ganger og aldri fått noen skade, urinlekkasje e.l. Anonymkode: 1bff4...fcf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #20 Del Skrevet 5. november 2024 Alt ser helt normalt ut, men jeg tisser på meg om jeg hoster, nyser, brekker meg eller ler med full blære. Jeg kan heller ikke oppe på trampoline. Og en gang tisset jeg meg helt ut da jeg falt på rumpa på ski. Jeg har også fått brokk som følge av rectusdiastase. Det gir i perioder en del smerter. Har også fått plagsomme hemoroider. YAY for kvinnelivet. Anonymkode: 480e1...69b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå