Gå til innhold

Hvor har du bufferkonto, og hvor mye har du i den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12000,- 

Sånn for å veie opp for alle som har millioner. 

Anonymkode: 58b16...3a4

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 3 månedslønner (150k) vanligvis, men akkurat nå har jeg en del penger som skal betales i restskatt neste år, så samlet beløp er 500k. De står på sparekonto uten begrensninger med 4.85 % flytende rente akkurat nå. Har egentlig tenkt jeg skulle finne bedre betingelser til de 350k feks gjennom fastrenteinnskudd eller evt likviditetsfond/investeringskonto (slik at en får utsatt skatt), men har aldri funnet ut hva jeg skal gjøre. Følger tråden 🙂

Anonymkode: 595bb...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

67k akkurat nå. Skal alltid ha 50k minimum i bufferkontoen, uansett hva. Det var 143k ved årsskiftet, men så dukket det opp noen store uforutsette kostnader rett etter hverandre i sommer.

Anonymkode: 5e8ae...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 300 000 på sparekonto. Tenker at det egentlig er en større buffer enn jeg trenger og at jeg bør overføre halvparten til indeksfondet mitt. 

Anonymkode: da0c5...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 220 000 i fond og 380 000 ledig på rammelånet. Alt av ekstra penger går rett inn på lånet. 

Anonymkode: 91946...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250.000 på høyrentekonto.

Men det er alt jeg har av sparepenger. Jeg eier leilighet med lån.

Etter mye omveltninger i livet ser jeg nå at økonomien er stabil og jeg neppe trenger så mye penger raskt tilgjengelig, så jeg har begynt å tenke på å evt plassere 100-150.000 på noe forhåpentligvis mer innbringende og langsiktig. 

Anonymkode: 474a3...751

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde 30 000 kr på høyrentekonto, men jeg satt over 10 000 kr i indeksfond fra HK etter at jeg fikk tilbakebetalt skatt i dag. Kjøpte meg leilighet for 2 mnd siden, så nå slipper jeg og spare til bolig. Derimot har jeg begynt å spare til pensjon. Vil bli minstepensjonist som ung ufør, så kanskje like så greit å begynne og spare til man blir gammel 🤪

Anonymkode: ba88d...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har 3 månedslønner (150k) vanligvis, men akkurat nå har jeg en del penger som skal betales i restskatt neste år, så samlet beløp er 500k. De står på sparekonto uten begrensninger med 4.85 % flytende rente akkurat nå. Har egentlig tenkt jeg skulle finne bedre betingelser til de 350k feks gjennom fastrenteinnskudd eller evt likviditetsfond/investeringskonto (slik at en får utsatt skatt), men har aldri funnet ut hva jeg skal gjøre. Følger tråden 🙂

Anonymkode: 595bb...855

Du kan få bedre rente på kontoer uten begrensninger også.

Anonymkode: 6ebea...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du kan få bedre rente på kontoer uten begrensninger også.

Anonymkode: 6ebea...814

Er det bare jeg som syns det varierer så fra mnd til mnd hvem som har best rente? 

Bytter dere hver måned/hver tredje måned eller noe sånt? Avslutter dere tidligere kundeforhold/kontoer eller beholder dere dem? Mange har jo også gebyrer for inaktiv konto har jeg sett

Endret av hekho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 20 000 på en sparekonto. Har i tillegg ca 40 000 i en brannsikker safe. 

Anonymkode: 50246...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ. Har rammelån, så rundt 300,000 tilgjengelig der. Og noen kontoer tilegnet spesifikke ting, som reiser - kan selvsagt benyttes om noe skulle være krise.

Anonymkode: 390fb...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del mindre nå enn jeg er vant med - har hatt seks måneders ulønnet permisjon med barn, og byttet vinduer til nærmere 200 000. Sitter igjen med ca. 70 000 i buffer. Er likevel heldig som har betalt ned boliglånet og har rundt 2 mill i fond og aksjer, så det skal gå raskt å bygge seg opp litt mer selv i redusert stilling. 

Anonymkode: eba0c...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spart i flere år og har i dag 478 000,- på høyrentekonto, og vil bikke den magiske 500 000,- grensa i desember med god margin. 

Har også litt stående på fond, krypto og brukskontoer i tillegg.

Anonymkode: 1b18f...727

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29.000 på høyrente
4000 på buffer for bil
12.000 på «hurtigbuffer». Kunne hatt 30k, men tannlege ble visst litt dyrt 🙃 Prøver å spare 10-20k til sammen i året på bufferkontoene, men føler det alltid er noe som ryker når det endelig begynner å bli noe

Anonymkode: 53878...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
C-girl skrev (19 timer siden):

Har en høyrentekonto med 600 000 på. Pluss noe i fond og aksjer. 

Bare løgn. Hadde du vært så flink økonomisk at du hadde spart opp 600 000, så hadde du også visst at det er meningsløst å ha så mye på sparekonto. 

Anonymkode: 42089...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en del mindre nå enn jeg er vant med - har hatt seks måneders ulønnet permisjon med barn, og byttet vinduer til nærmere 200 000. Sitter igjen med ca. 70 000 i buffer. Er likevel heldig som har betalt ned boliglånet og har rundt 2 mill i fond og aksjer, så det skal gå raskt å bygge seg opp litt mer selv i redusert stilling. 

Anonymkode: eba0c...3cb

Sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

12000,- 

Sånn for å veie opp for alle som har millioner. 

Anonymkode: 58b16...3a4

Det er plenty av løgnere i disse trådene. Like dumt å lese hver gang.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare løgn. Hadde du vært så flink økonomisk at du hadde spart opp 600 000, så hadde du også visst at det er meningsløst å ha så mye på sparekonto. 

Hvorfor er det meningsløst å ha 600 000,- på sparekonto? Det er jo ikke meningsløst i det hele tatt. Det er ikke alle som har lyst til å sette pengene sine på spill på børsen i disse tider. Og innskuddsrenta er god nok. Merk GOD NOK. 

Anonymkode: 1b18f...727

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...