Gå til innhold

Hvor har du bufferkonto, og hvor mye har du i den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ufør. Har nedbetalt bolig. Det er jo også en buffer. Pluss 1 mill på sparekonto (arv). Er snart 60, så regner med at jeg skal klare meg. Vet at jeg burde plassere pengene i fond 🙃.

Anonymkode: 46dcb...2c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei per år selvfølgelig

Anonymkode: 40927...c53

Sa ikke du at du hadde hatt 59 og 80 % avkastning fra siden før pandemien? Jeg får ikke helt dette regnestykket ditt til å stemme.

Anonymkode: 6ebea...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn 185.000 på høyrente i dagligbanken. 
Skylder 1.1 på bolig da, og burde plassert dem annerledes, men….

Anonymkode: ef03d...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Sa ikke du at du hadde hatt 59 og 80 % avkastning fra siden før pandemien? Jeg får ikke helt dette regnestykket ditt til å stemme.

Det ene fondet var fra 2022. Det andre fra okt 2020 så ikke før pandemien men under pandemien. Husket feil på når det første fondet ble åpnet. Det er ikke meg men chatGPT som har regnet ut😆 Bare ga de nødvendige opplysningene.Har flere men ikke like store summer foreløpig.

Anonymkode: 40927...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer på å alltid ha 100-150k på brukskonto. Ellers ligger alt i eiendommer og eiendomsselskaper. 

Anonymkode: ad072...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visstnok ganske dum og har alle sparepengene mine på høyrentekonto. Planen var egentlig at jeg skulle få meg ny og bra jobb i fjor, slik at jeg kunne spare opp raskt og bruke det raskt (på bolig). Har ikke gått etter planen i det hele tatt da. Men har 20.000 i fond som jeg håper jeg slipper å ta ut før jeg er pensjonist.

Anonymkode: 4af39...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanlig sparekonto. Rundt 100 000. Fått beskjed av tannlegen om å bygge meg opp en buffer, da jeg har en tannkjøttsykdom og må regne med at tennene løsner når jeg blir eldre 😭

Anonymkode: f2afc...054

Får man ikke støtte til slikt?

Anonymkode: 4af39...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 70 k

Ser ikke vitsen i å spare opp mere buffer,siden jeg har lån. Betaler heller ekstra ned på lånet.

Anonymkode: 0bd4c...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies jeg er student med 200kr på vanlige kontoen for øyeblikket.

Prøver ha penger i bakhånd for plutselig dukker det opp noe. Men tar stadig vekk dårlige valg her i livet. Bufferkontoen er nylig tømt og sløst bort på unødvendige ting, så den står tom igjen.

Sparekontoen prøver jeg mitt beste på å unngå, men «låner» støtt og stadig av meg selv derfra, men 15k på den som SKAL gå til bilforsikring.

så kan ikke skryte på meg god økonomisk sans akkurat. men prøver spare 2-3k i måneden optimalt, og helst ha rundt 10 i bakhånd, som student og der jeg er i livet akkurat nå. for de som er noen år eldre og med fast og stabil inntekt vil jeg tenke meg en god del høyere sum vil være lurt ja

Anonymkode: 1c8f6...f00

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver her , er dere vanlige lønnsmottakere? 

Når jeg  leser om hvordan det står  til i de tusen hjem får jeg ikke dette helt til å stemme.  

Eller er kv,s   medlemmer litt utenom normalen ? 

Ingen grunn til å klage iallefall .

Anonymkode: a70fb...c12

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere som skriver her , er dere vanlige lønnsmottakere? 

Når jeg  leser om hvordan det står  til i de tusen hjem får jeg ikke dette helt til å stemme.  

Eller er kv,s   medlemmer litt utenom normalen ? 

Ingen grunn til å klage iallefall .

Anonymkode: a70fb...c12

Enig..

Blir også nysgjerrig på om disse har gjeld..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bufferkonto, men har en buffermadrass.

Stoler ikke på bankierne som sikkert er styrt av illuminati, frimurerne og frisnekkerne.

Anonymkode: a3c65...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Prøver ha penger i bakhånd for plutselig dukker det opp noe. Men tar stadig vekk dårlige valg her i livet. Bufferkontoen er nylig tømt og sløst bort på unødvendige ting, så den står tom igjen.

Sparekontoen prøver jeg mitt beste på å unngå, men «låner» støtt og stadig av meg selv derfra, men 15k på den som SKAL gå til bilforsikring.

så kan ikke skryte på meg god økonomisk sans akkurat. men prøver spare 2-3k i måneden optimalt, og helst ha rundt 10 i bakhånd, som student og der jeg er i livet akkurat nå. for de som er noen år eldre og med fast og stabil inntekt vil jeg tenke meg en god del høyere sum vil være lurt ja

Synes du er flink jeg! At du er student,og i det hele tatt tenker på sparing. Jeg begynte ikke å tenke på slikt før midtveis i 30 årene. Brukte alt jeg hadde,alltid. Veldig irriterende i dag.😅

Så bra du tenker på sparing og buffer når du er ung. Men må ha det litt gøy også. 💃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Med en sånn økonomi, hvorfor har du egentlig bil? Bor du i den? Attpåtil en som koster 15000 å forsikre (antar pr år) så da er det en dyr bil også. Bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Med en sånn økonomi, hvorfor har du egentlig bil? Bor du i den? Attpåtil en som koster 15000 å forsikre (antar pr år) så da er det en dyr bil også. Bare spør.

Når man er ung får man dyrere bilforsikring.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når man er ung får man dyrere bilforsikring.

Sant det. Det kan være verdt å sjekke om det blir mye billigere dersom forsikringen settes i foreldres navn. (Altså med ung sjåfør ja) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har bil fordi jeg kjøpte den før jeg begynte studere og bor(bodde) landlig da jeg hadde friår før jeg studerte. Ja det er et alternativ å selge den igjen, men tror mange som kjøper seg bil også «knytter» seg litt til sin førstekjøpte bil og synes det vil være litt vemodig å kvitte seg med den også. Dessuten så brukes den mye feks når jeg er borte fra studiebyen, sommerjobb ol. Ikke alle som bor sånn til at man kan ta kollektivt til og fra alt dessverre. Og forsikringen er på ubetydelige 2-3 tusen mindre en 15, men da har man satt en grense for seg selv.

kan absolutt «ta meg sammen» og ikke sløse alt av penger som kommer inn på konto:) har jo tross alt jobbet og spart opp til drømmebilen noen år tilbake

men Livet går opp og ned for alle vil jeg tro, så noen ganger så har man knapt med penger til overs, men jeg holder alltid av og prioriterer at alle regninger blir betalt. at jeg er ung betyr ikke jeg er uansvarlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har bil fordi jeg kjøpte den før jeg begynte studere og bor(bodde) landlig da jeg hadde friår før jeg studerte. Ja det er et alternativ å selge den igjen, men tror mange som kjøper seg bil også «knytter» seg litt til sin førstekjøpte bil og synes det vil være litt vemodig å kvitte seg med den også. Dessuten så brukes den mye feks når jeg er borte fra studiebyen, sommerjobb ol. Ikke alle som bor sånn til at man kan ta kollektivt til og fra alt dessverre. Og forsikringen er på ubetydelige 2-3 tusen mindre en 15, men da har man satt en grense for seg selv.

kan absolutt «ta meg sammen» og ikke sløse alt av penger som kommer inn på konto:) har jo tross alt jobbet og spart opp til drømmebilen noen år tilbake

men Livet går opp og ned for alle vil jeg tro, så noen ganger så har man knapt med penger til overs, men jeg holder alltid av og prioriterer at alle regninger blir betalt. at jeg er ung betyr ikke jeg er uansvarlig 

Det skjønner jeg godt! Jeg hadde min første bil i 10 år jeg😍Ble litt nysgjerrig..er det elbil? (hadde isåfall vært genialt. Billig i drift. )

Uansett. Å eie bil gir frihet. Og fleksibilitet ifht jobb senere også.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det skjønner jeg godt! Jeg hadde min første bil i 10 år jeg😍Ble litt nysgjerrig..er det elbil? (hadde isåfall vært genialt. Billig i drift. )

Uansett. Å eie bil gir frihet. Og fleksibilitet ifht jobb senere også.🙂

Er absolutt noe med den følelsen! Fra å føle man ikke strekker helt til hverken på skole eller jobb, så sparer man seg opp til å kjøpe drømmebilen. Blir jo på en måte en av de største oppnåelsen man gjør i slutten av tenårene. Dessverre ikke elbil, så går jo penger på bensin. En fin Audi a3 2014 mod, i tillegg pent brukt sammenlignet med tilsvarende da jeg kjøpte den. Hadde jo heller ikke selv særlig interesse av å skaffe meg bil, frem til noen overbeviste meg over at det «måtte jeg jo ha». Nærmer meg midten av 20årene nå, men er jo ennå ingenting som slår følelsen av å ta meg en tur i bilen med høy musikk og bare nyte det

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sparte opp penger til bilen? 😯Det er godt gjort! 😃Jeg husker så godt den følelsen med den første bilen. Kan ikke måles med noe egentlig,enorm herlig frihet husker jeg🙂det var så stas! 

Kos deg masse med bilen din,å vær stolt over at du har fått det til💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...