AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden Hvorfor skulle jeg se ned på folk for det? Er da bare bra folk har forskjellig interesser. Men noen tror at en er bedre menneske fordi en liker å se på kunst Anonymkode: d3265...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Snobberiet går jo mest andre veien her - man avfeier Munch-museet som snobberi og "noe som overhodet ikke er interessant" - hv er det for en slags holdning å innta når kolleger foreslår det - det blir omvent snobberi. Og for meg handler det mest om manglende nysgjerrighet - som jeg forventer at en mangeårig utdannelse i alle fall bidrar litt til.... ... det samme innenfor mat og drikke. Reiser en tur til Frankrike fortleller at det ikke ble "fansk mat", men spaghetti, pizza og burger... Da føler jeg at folk går glipp av noe viktig i livet, som utadannelse/dannelse skulle bidra til. Og har man ikke lyst til å dele litt til slike personer - fortelle litt om teater, kunst og mat og vin - i alle fall har jeg det, og blir litt matt når jeg blir møtt med at burger og cola i Paris er like bra som noe annet. At en amerikansk film på kino er like bra som en teateropsetning..... Anonymkode: d2f9a...ca2 Du går glipp av veldig mye om du ikke greier å se forbi meningene dine om hva som er riktig og feil å like. En burger i Paris kan være en gourmetopplevelse fordi tro det eller ei, franskmenn flest liker også å oppleve mat som ikke er fransk. Det er faktisk mange veldig gode burgersteder i Paris, slik man har mange gode franske restauranter i andre land enn Frankrike. Fusion er en ting det også og da gjerne komboen gourmet møter gate. En teateroppsetning er heller ikke automatisk bra noe mer enn en amerikansk film automatisk er dårlig. Du nevner Munchmuseet flere ganger som om det er et spesielt høyverdig museum og man snobber nedover om man ikke liker eller interesserer seg for museet men har du egentlig vært der, sammenligna det med andre museum? Sett på de midlertidige utstillingene vs de midlertidige utstillingene hos andre museum bare i Oslo? Munchmuseet har en del mindre gode aspekt. Det er tydelig bygget for turisme og hurtig gjennomgang, er overhode ikke satt opp for å nyte kunsten eller fordype seg i de ulike periodene eller virkemidlene i kunsten. Anonymkode: 51b69...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Omgås dere mye med folk som har et helt annet forhold til kunst, kutur og smak innen klær og interiør - i så fall, hvordan tenker dere - blir dere litt oppgitt, eller sniker det seg også en form for nedlatende holdning til vedkommende seg inn. Jeg må innrømme at det gjør det siste for min del. Har kollegerr som har høyere utdannelse enn meg selv, men som er så utrolig platte hva gjelder konsum av kultur. For meg synker slike i anseelse når det hele tiden er snakk om det dummeste reality-programmene. En kollega skrytte nærmest forleden av å aldri åpne en bok. Innenfor mat og drikke er det diskusjon om den beste frossenpizza på tilbud. Det var snakk om å gjøre noe etter jobben - å gå på Much-museet eller Nasjoanlmuseet - nei, ikke interessert i det hele tatt... ... en ting er å ikke interessere seg for det, og holde seg på et lavt kulturelt nivå selv, men når man faktisk ikke en gang klarer å vise litt respekt og interesse for andes viktige interesseområder, blir jeg blitt matt. Har det samme med en kompis - hvis kone tydeligvis bestemmer alt i huset. En helt forferdelig utdatert bestemorsstil - og dette er et par i 40-årene, riktignok utenfor byen og i et gammelt hus - men rosa mansjetter på lysestakene, bilder av barna på veggen i sånn "imitert maleri"-stil. Stusser når dette også er folk som har høyere utdannelse. Hvor er dannelsen blant de utdannede. Jeg bare spør. Anonymkode: d2f9a...ca2 Jeg selv er glad i både kunst, historie, kultur, men kan også så reality i nye og ne. Jeg er med veldig mye forskjellige folk. Noen elsker kunst, andre ikke, noen ser reality show andre ikke. Noen er interessert i å reise og oppleve kulturer, andre foretrekker å reise i Norge eller bare være hjemme. Tenker absolutt ikke nedlatende om andre pga deres valg. Da tenker jeg det er verre med de som har nedlatende holdning til folk, de har jeg heller litt vansker med å være med. Mest fordi jeg føler de som regel finner noe negativt om folk. Skjønner ikke hvorfor du gidder den holdningen ts, det er bare du som taper på det. Anonymkode: 6603b...9d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden Ikkje rett plass å skriva dette på. i dette forumet er ein oppteken av høgverdig kultur berre ein har lese Margit Sandemo, og "tips om kva bøker ein skal lesa" eller kva song ein høyrer på er dei mest populære diskusjonsemna. Anonymkode: 52f1f...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): ... en ting er å ikke interessere seg for det, og holde seg på et lavt kulturelt nivå selv, men når man faktisk ikke en gang klarer å vise litt respekt og interesse for andes viktige interesseområder, blir jeg blitt matt. Anonymkode: d2f9a...ca2 Er ditt syn på hva som er bra nok kulturelt nivå det riktige for alle? Du mangler helt respekt og interesse for interesseområdene for de du nå rakker ned på. Er du så falsk og dobbeltmoralsk hele tiden? Anonymkode: f08d8...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #26 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Omgås dere mye med folk som har et helt annet forhold til kunst, kutur og smak innen klær og interiør - i så fall, hvordan tenker dere - blir dere litt oppgitt, eller sniker det seg også en form for nedlatende holdning til vedkommende seg inn. Jeg må innrømme at det gjør det siste for min del. Har kollegerr som har høyere utdannelse enn meg selv, men som er så utrolig platte hva gjelder konsum av kultur. For meg synker slike i anseelse når det hele tiden er snakk om det dummeste reality-programmene. En kollega skrytte nærmest forleden av å aldri åpne en bok. Innenfor mat og drikke er det diskusjon om den beste frossenpizza på tilbud. Det var snakk om å gjøre noe etter jobben - å gå på Much-museet eller Nasjoanlmuseet - nei, ikke interessert i det hele tatt... ... en ting er å ikke interessere seg for det, og holde seg på et lavt kulturelt nivå selv, men når man faktisk ikke en gang klarer å vise litt respekt og interesse for andes viktige interesseområder, blir jeg blitt matt. Har det samme med en kompis - hvis kone tydeligvis bestemmer alt i huset. En helt forferdelig utdatert bestemorsstil - og dette er et par i 40-årene, riktignok utenfor byen og i et gammelt hus - men rosa mansjetter på lysestakene, bilder av barna på veggen i sånn "imitert maleri"-stil. Stusser når dette også er folk som har høyere utdannelse. Hvor er dannelsen blant de utdannede. Jeg bare spør. Anonymkode: d2f9a...ca2 Jeg har en 11 år gammel sønn som skriver bedre enn deg. Anonymkode: e9271...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå