AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Jeg sitter med oppgave, men synes det er vanskelig å formulere gode sykepleiediagnoser. Nå skal jeg formulere sykepleiediagnose knyttet mot sirkulasjon i akuttfasen av et hjerneslag, hvordan i all verden skal jeg gripe det an? Det er jo bare medisinsk på det tidspunktet 😭 Har dere noe innspill til hvordan jeg kan tenke her? Anonymkode: 2b4c6...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Hva er pasientens problem eller risiko? Anonymkode: 70f37...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er pasientens problem eller risiko? Anonymkode: 70f37...c07 Det er det jeg sliter med å definere. Hun er i akuttfasen av slag. Problemet er sånn sett at hun har truende iskemi i hjernen😅 Anonymkode: 2b4c6...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Sykepleiediagnose(P): pasient klarer ikke opprettholde blodsirkulasjonen til hjernen Etiologi(e): Hjerneslag Tiltak: - nevrologisk undersøkelse - gi oksygen - gi hemolytiske medisiner Anonymkode: 29d0e...514 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowcat Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden “Risiko for dårlig blodtilførsel til hjernen på grunn av hjerneslag, f/t fare for sekundære skader og komplikasjoner.” Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Sykepleiediagnose: risiko for hjerneskade som følge av hjerneslag. Tiltak: -innleggelse av venekateter -Man må sørge for opprettholdelse av væske- og elektrolyttbalanse, og pasient må for eksempel få administrert intravenøs væske dersom pasient ikke er i stand til å sørge for dette selv, eller skal faste. -Hjelp til opprettholdelse av kroppstemperatur -administrering av legemidler Anonymkode: fbe68...af4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Takk! Dere hjelper meg godt på sporet🙌🏻 Anonymkode: 2b4c6...e8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sykepleiediagnose(P): pasient klarer ikke opprettholde blodsirkulasjonen til hjernen Etiologi(e): Hjerneslag Tiltak: - nevrologisk undersøkelse - gi oksygen - gi hemolytiske medisiner Anonymkode: 29d0e...514 Hemolytiske medisiner? Hæ? Anonymkode: f993c...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Husk at du vet ikke om det er en blødning eller en propp (med mindre det står spesifikt i oppgaven), ikke administrer noe medisin før du vet dette. Kort behandlingsvindu, 4-6 timer. Sirkulasjon - varme. Husk å holde pasienten varm, unngå hypotermi. BT - pass på at det ikke er for høyt eller for lavt (nøyaktige verdier kan du finne selv på feks lvh.no). Mål blodsukker. Grønn nål i venstre albue for CT. Gjerne en venetilgang til til feks Ringer eller kvalmestillende. O2 ved spo2 under 95%. Overvåk ABCDE kontinuerlig, samt følg med på GCS. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå