AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har hatt tre ivf-firsøk så langt i år. De to første forsøkene gikk dårlig, med få egg og «dårlig» kvalitet ifølge klinikken. På det siste forsøket leste jeg meg skikkelig opp på alt som har med kosttilskudd under IVF å gjøre for å kunne bedre eggkvaliteten. De fleste sier/tror jo at man ikke kan bedre kvaliteten, den er betinget av alder, men man vil jo prøve alt for å bedre sjansene likevel.. Så en måned før stimulering gikk jeg på følgende: - multivitamin - omega 3 - jern - d-vitamin 40 mg - e-vitamin 300 mg - probiotika - q10 400 mg - medox - magnesium - melatonin 1 mg Fordelte pillene utover dagen for best mulig opptak. På siste egguttak fikk jeg igjen få egg ut, kun tre stk, men to ble befruktet og var ifølge klinikken av overraskende god kvalitet. Jeg er overrasket og glad! Kan det virkelig skyldes kosttilskuddet eller har jeg bare hatt flaks denne syklusen? Har noen av dere hatt tilsvarende erfaringer? Anonymkode: a1e5d...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Man skal gå på kosttilskuddene minst 3 måneder så i ditt tilfelle var det nok mest flaks. Jeg levde som en nonne i 4 måneder mellom forsøk 2 og 3. Alle tilskuddene du nevner, ingen alkohol, koffein, nikotin eller sukker. Prøvde akupunktur og spiste middelhavsdietten. Det ble vårt dårligste forsøk 😅 Anonymkode: d15c7...11e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Enig i sistnevnte. Jeg levde perfekt, prøvde alt. Funket dårligere enn forsøket der jeg ikke var så nøye på alkohol en gang. Gikk egentlig opp for meg etterhvert at om noe hadde fungert, så ville klinikken anbefalt det, og legemiddelindustrien presset det på deg. Så eneste anger er penger jeg brukte på ting som bare var tull i en slik prosess. Anonymkode: 01d6b...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Det er nok bare tilfeldig, ja. Dersom det skulle hatt noen effekt, måtte du ha gått på kosttilskuddene mye lenger enn en måned. De fleste undersøkelser viser vel også at kosthold og kosttilskudd ikke har så mye å si for fruktbarheten, med mindre det er snakk om ekstreme tilfeller. Men det er jo supert at det ble et bedre forsøk denne gangen! Anonymkode: 2de39...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå