Gå til innhold

Gruppearbeid og karakter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et dilemma. Vi ligger ann til å få D på gruppeeksamen i et masteremne. Foreleseren la ut et regneark bestående av annonym studentnummer slik at alle i klassen kunne gå inn å se forslag til karakter på prosjektene sine.

Gruppen min var bestående av 3stk, men jeg var den som løste alle de praktiske oppgavene alene, de 2 andre skulle fokusere på en 10 siders dokumentasjon, og det er tydeligvis denne foreleseren har fokus på, og ikke alt det andre av kildekode, bilder, skisser osv. Jeg endte opp med å gjøre dokumentasjon om igjen natten før innlevering, så den ble ikke så bra.

Sendte mail til foreleser der jeg forklarte situasjonen og la til et screenshot fra gruppechatten der jeg ber de understreke at det var jeg som gjorde majoriteten av arbeidet.

Foreleseren sendte mail tilbake der han sier at han forstår situasjonen min, men han visste ikke om han kunne gjøre noe med det siden alt måtte være dokumentert inne i wiseflow. 

Jeg blir ekstremt skuffa om jeg for D,  jobbet bokstavelig talt dag og natt på prosjektet. Hva annet kan jeg eventuelt gjøre?

Anonymkode: 03b86...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke gjøre noe som helst. Er det felles karakter på emnet, så får dere alle samme karakter uavhengig av hvem som gjorde hva. 

Anonymkode: 4a19e...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor det er s mye gruppe arbeid hele tiden. Studenter som ikke har skjønt noen ting risikerer å komme ut med toppkarakter, eller omvendt de som jobber og kan emnet risikerer å få stryk fordi resten i gruppa er helt blåst og ikke gjør en dritt.

Dessverre er det lite å gjøre sånn i ettertid, det burde vært tatt opp under prosessen.

Anonymkode: 8325b...6b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så redd over hvordan arbeidsgivere vil reagere på dette? Har lyst å søke sommerjobb og internships innen relevant fagfelt. Jeg kan emnet godt, men en D reflekterer jo ikke dette.

Anonymkode: 03b86...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om økonomi desverre. Ta det med ledelsen på skolen, engasjer deg i elevutvalg, argumenter godt for saken din.

Anonymkode: e08ce...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan man snakke med foreleser og få slikt omgjort, men i de fleste tilfeller er det vanskelig om man ikke har kommunisert noe til foreleser på forhånd. I ett tilfelle der en på gruppa ikke gjorde noe som helst i tide måtte jeg både si ifra til foreleser, men også til personen i gruppa om at dette er siste sjanse, eller så kaster jeg personen ut av gruppa.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å klare å fordele arbeid fornuftig er jo også en oppgave. Gruppearbeid er ikke at folk jobber individuelt og så limer sammen. Å gjøre dokumentasjon på en oppgave man ikke har gjort selv høres jo relativt umulig ut. 

Anonymkode: 2b090...3c9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...