Gå til innhold

Spm til menn: hva fikk deg til å bli utro eller vurdere å være utro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor? Det har jeg lurt på selv. Lenge, 26 år faktisk. Noe (godt?) svar har jeg ikke ut over at det manglet mye i forholdet jeg var i. Jeg syns det gikk litt tregt, men syns det var ok og var overhodet ikke på verken jakt, utkikk eller noe i den retning. Men vi snakket ikke sammen og kom aldri dit at vi gjorde det. Det var årsaken som jeg først så mange, mange år etterpå.

Det var slettes ikke planlagt første gang, det bare "ble sånn". Lett og naturlig og en heisatur i det som manglet i et forhold som den gang var syv år gammelt. Masse sex, latter, flørt og like mye mindre søvn. Ikke rart man blir gammal ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kristne, monogame ekteskapet er en lidelse for mannen, men en gavepakke til kvinnen. Kanskje det viktigste fremskrittet for likestilling gjort noen gang. Tenk at hun har en kontrakt hvor det står at det er en synd å gjøre noe annet enn å ofre alt for henne og avkommet resten av  livet. Det tok noen år før jeg skjønte det, men vi menn er jo ikke ment å leve slik. 

Anonymkode: 3e966...f88

Det "monogame ekteskapet" blir en lidelse for kvinnen også, med menn som deg. Heldigvis finnes det skikkelige menn der ute som verdsetter familie, trygghet og lojalitet fremfor flyktige affærer i et forsøk på å bygge opp en lav selvtillit. Dersom man blir lei og etter grundige forsøk ender opp med et dødt forhold, da kan man være ærlig og gå. Litt ryggrad er å forvente.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men altså, hvorfor er det greit at du er utro men ikke henne da? Jeg bare lurer, det ville jo vært bedre for dere med åpent forhold? Finner hun ut at du er utro kan du lett bli dumpa tenker jeg..

Anonymkode: f5cc0...77b

Fordi det ikke er så viktig om men mann ligger med noen andre, derimot er det svært viktig at dama ikke gjør det all den tid hun kan bli gravid. I verste fall kan man ende opp som en "cuck", som oppdrar en annen manns barn uvitende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer selv om jeg er kvinne. Har uansett vært utro mot de aller fleste jeg har vært sammen med.

1. Fordi jeg elsker sex, og fordi min første skikkelige kjæreste elsket å se meg sammen med andre/dele meg med andre. 

2. Fordi jeg avskyr å bli oversett og bli tatt for gitt, samt ikke få nok sex, oppmerksomhet eller ros. 

3. Fordi det er en super måte å "hevne" seg på en idiot av en mann som har såret deg. (Selv om han ikke vet at du knuller kompisen hans bak ryggen hans, føles det uansett utrolig bra) 

PS disse 3 forholdene er selvsagt slutt, selv om alle varte i over 5 år. Til slutt møter man ofte den rette og da er man ikke utro! ;) 

Anonymkode: 6003a...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit, men det var "hevn" fordi hun hadde vært utro.

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 11.59):

Jeg rettferdiggjorde den handlingen for meg selv. Og ikke minst tenkte jeg at jeg ikke brydde meg om hun skulle finne det ut, for da ville hun bare gjøre det slutt med meg noe som var helt ok for meg.

Etter gjentatte forsøk over et par år, til å få henne til å forstå at jeg føler meg tatt for gitt, hvor utilgjengelig jeg opplevde henne med mer. Var svært misfornøyd med å aldri få en klem, og kjenne at når jeg gav en klem var det som å ta en klem. Samme med kyss, samme med sex. Innsatsen hun la ned i alle andre rundt seg fremfor det hun la inn for meg. Prioriteringene hennes hvor jeg følte meg liten de få gangene hun valgte å prioritere meg. Ja, det ble mye meg, meg, meg. Men så var det også slik fokuset mitt var i denne miserable perioden. Fikk muligheten til å kjenne meg begjæret igjen, og kjenne nærhet fra en som virkelig ville ha meg. Jeg hoppet på uten å nøle. Angret stort etterpå. Så for meg ble det veldig klart at det riktige for meg blir å slå opp fremfor å være utro i fremtiden

Anonymkode: 6cfc3...f97

+ dette. Det er som å lese om min egen situasjon. Jeg angret også, fortalte alt og bestemte meg for å gjøre det slutt. Da var jeg plutselig den viktigste i hele verden for henne.

Anonymkode: ceb5f...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke utro, men hun fant ut at hun ikke hadde lyst på sex med meg, men andre,så da ble forholdet åpnet. Da ble det sex på meg også en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eiermentalitet ligger ikke for meg. Hvis man har lyst har man lov. Jeg kan elske ei og knulle en annen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så takknemlig for min gode og ekte ektemann❤️ Han har fått flere "tilbud og sjanser", men som oftest skjønner han det ikke selv, han er litt dum og blind der. Jeg har opplevd flere ganger at kvinner har lagt seg etter han, men han har ikke tatt det for hva det var, og innså det ikke før jeg fortalte og forklarte det for han. Men han sier at han ikke er ute etter noe slikt og er dermed mentalt lukket for det. Han er helt fornøyd med meg, selv etter 10 år og sykdommer, og vil aldri risikere vårt forhold for et ligg, ingen kvinner eller ligg er verdt å ødelegge vårt forhold for. Selv om endel menn mener å tro noe annet, men slike menn er bare tragiske og desperate.

Selv etter så lang tid, og med sykdom som begrenser, så har vi klart å beholde alt det gode ved sex, og det som er enda bedre er alt det intime og personlige vi deler utenom selve sexen. Ikke for det, jeg har fremdeles evnen til å overraske han, og sette han ut, når jeg sier eller gjør noe utenfor normalen. Jeg elsker når jeg finner på noe nytt, og han blir helt stum og slipper alt han har i hendene. Sammen med det, så prater vi om absolutt alt, kommunikasjon er utrolig viktig for at et forhold skal vare på en god måte, og dessverre tror jeg denne biten forsvinner for en del par, og i det igjen så har jeg inntrykk av at det stort sett er mannen i forholdet som svikter ang kommunikasjon, nærhet og intimitet. 

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 12.55):

Du har aldri blitt introdusert for valget heller i det virkelige livet. Cringe med menn som sier at de aldri kunne vært utro når de ikke har tilgang på muligheten i utgangspunktet.

Anonymkode: 0a8ba...a10

"Cringe" med usikre menn som tror de må ligge rundt for å være en "ekte" mann, og som tror at alle menn som avstår fra å være billige ludre, egentlig bare ikke har muligheten. Åh, så lite du vet om mennesker, så kom ut av kjelleren til mamma og delta i den virkelige verden. Og du, det er cringe å bruke ordet cringe.

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 13.00):

Jeg sa bare sannheten. Du vet det veldig godt selv, innerst inne.

Anonymkode: 0a8ba...a10

Hvorfor er det du som sitter på fasiten? For du vet vel at det finnes mange, mange menn som absolutt har sjansen og draget, men som velger å la være, av flere grunner. Det gir dem lite å tømme seg i randome kvinner, og det gir dem mye å være trofaste og å ivareta forholdet de har forpliktet seg til. 

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 21.15):

Helt ærlig? Som attraktiv og viril mann tenker jeg det er komplett urimelig å stille krav om at jeg bare skal holde meg til én kvinne. Det sier seg selv, på en måte. Dama skal selvsagt holde seg til bare meg.

Du bør være singel, du har for liten respekt og kjærlighet til en evt partner, hvorfor vil du bevisst såre og skuffe partneren din? Fortjener hun ikke bedre? Da er det bedre å være singel slik at ingen stiller "urimelige" krav om trofasthet og ærlighet.

Men på en annen side så tror jeg du lever i villfarelse om at du er så attraktiv og viril, og jeg tror det handler mer om drømmer og fantasier.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De fleste menn som ikke har vert utro, har heller ikke fått sjansen. Sånn er det bare. 

Anonymkode: a9926...e9d

Slike som deg bør slutte å snakke for alle menn, for du har ikke peiling og når du uttaler deg slik, så snakker du ned alle menn. Selv om du og dine likesinnede er så usikker på dere selv, og trenger å ligge rundt for å føle dere som "ekte" menn, så gjelder ikke dette menn som er sikre på seg selv, og som har nok selvrespekt til at de ikke nedlater seg til å måtte ligge rundt. De respekterer partneren sin og ønsker kun å dyrke det forholdet. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kristne, monogame ekteskapet er en lidelse for mannen, men en gavepakke til kvinnen. Kanskje det viktigste fremskrittet for likestilling gjort noen gang. Tenk at hun har en kontrakt hvor det står at det er en synd å gjøre noe annet enn å ofre alt for henne og avkommet resten av  livet. Det tok noen år før jeg skjønte det, men vi menn er jo ikke ment å leve slik. 

Er du seriøs nå? Er det bare kristne som er i monogame forhold, mener du?🙈😅 Og ikke snakk for alle menn, for ikke alle menn er slik. Mange velger å være monogame, fordi de ønsker det. De er ekte menn som bryr seg om partner og ikke ønsker/har behov for å ligge rundt, og investerer i det forholdet han har forpliktet seg til. Dette er menn som er sikre på seg selv og ikke har behov for bekreftelse utenifra. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi det ikke er så viktig om men mann ligger med noen andre, derimot er det svært viktig at dama ikke gjør det all den tid hun kan bli gravid. I verste fall kan man ende opp som en "cuck", som oppdrar en annen manns barn uvitende

Så tanken på at denne mannen som ligger rundt kan gjøre andre kvinner gravid er ikke så farlig? Hvorfor er det annerledes om en kvinne pådrar seg en graviditet med et ligg, kontra en mann som gjør det samme? Slike menn som blir forespeilet her, er søppelmenn, noen store egoister som mangler empati og omtanke for andre, og da spesielt for den personen som skal være den viktigste i livet hans.

Anonymkode: 4aefc...aaf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så hvis alle menn hypotetisk sett fikk rockestjerne/superkjendis-status i morgen og ble oversvømt i oppmerksomhet fra damer hvor enn de gikk, så hadde det likevel ikke blitt flere utro menn, mener du? I fullt alvor?

På fullt alvor så skjønner du at det finnes superkjendiser som ikke er utro. 

Eller kanskje ikke? 

Men ditt litt rare argument, er i så fall at menn ikke ønsker å være utro sterkt nok, og derfor ikke gjør nødvendig innsats. Som betyr at dem ikke ønsker det sterkt nok til å være utro. 

Den vanligste grunnen til at folk er utro er at dem ofte uten å skjønne at det er den veien dem er på vei på, tillater enn relasjon til en venn eller kollega utvikles slik at dem "plutselig" har to konkurrende relasjoner. En med sin offisielle partner og en med sin elsker/elskerinne. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 21.15):

Helt ærlig? Som attraktiv og viril mann tenker jeg det er komplett urimelig å stille krav om at jeg bare skal holde meg til én kvinne. Det sier seg selv, på en måte. Dama skal selvsagt holde seg til bare meg.

Du manglet helt argument for hvorfor attraktive og virile menn skal være utro. 

Du kunde like godt ha skrevet:

Som kvinne med kraftig overvekt og søvnapne så er det urimelig å stille krav om at jeg skal holde meg til en kvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap handler et par ting.

Du har de usikre med lavt selvbilde som konstant krever bekreftelse for å føle at de har noe verdi. De er også egoister og er lite empatiske mennesker som setter seg selv foran partner. Å være utro mot noen er knusende for mange og et stort tillitsbrudd som ofte aldri kan repareres.

Du har de som er i dårlige forhold som heller foretrekker å bli(mange unnskyldninger som økonomi, barn osv) og da lettere forelsker seg i fantasier og er utro som en virkelighetsflukt fremfor å konfrontere seg selv og bryte ut av et dødt forhold.

Så er det noen som ikke er laget for monogame forhold. Og de bør ikke være i et forhold eller finne seg en partner som er ok med et åpent forhold.

Jeg har aldri vært utro. Jeg opplevde å «forelske» meg i et dårlig forhold og avsluttet asap fordi jeg visste at jeg søkte mot andre fordi jeg ikke hadde det bra.

Jeg var så gift i 15 år og tross at eks var helt feil for meg ble jeg lengre enn jeg burde pga barn og økonomi. Det var først etter barnet ble født hans virkelige sanne jeg kom frem og han var en selvopptatt narsissist og uengasjert far.

Tross at forholdet var helt dødt ble jeg litt for lenge. Jeg prøvde å avslutte, men han ville kjempe og jeg sa meg villig til det med par terapi. Men han endret seg ikke og jeg ble tilslutt fysisk kvalm av nærværet hans. Selv om det var null sex var jeg aldri utro. Det går bare ikke for meg med mindre jeg er singel.

Så da det endelig ble separasjon var det rett ut på datingmarkedet og bare snuse på alternativer🤭 For jeg er ekstremt seksuell og elsker sex. Men er ikke en ONS type. 

Møtte så han som ble kjæresten min og han fikk nok litt sjokk over hvor utsultet jeg var 😂 Han har forøvrig heller aldri vært utro. Han har hatt 2 lange forhold og har heller aldri hatt behov for mer enn én sexpartner. 

Anonymkode: aa3e3...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

På fullt alvor så skjønner du at det finnes superkjendiser som ikke er utro. 

Eller kanskje ikke? 

Jeg tror at utroskap er mer vanlig blant super-kjendiser, rike og fremstående personer.

Hadde Bjarne Brøndbo (DDE) vært utro om han bare jobbet på bilopphøgging?

Anonymkode: fe43b...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg tror at utroskap er mer vanlig blant super-kjendiser, rike og fremstående personer.

Det er selvfølgelig lettere å si nei til ett tilbud i året, enn å si nei til 50 tilbud på samme tid. Akkurat som det er med alt annet i livet man har lyst på, men ikke bør ta. 

Anonymkode: 7f495...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så hvis alle menn hypotetisk sett fikk rockestjerne/superkjendis-status i morgen og ble oversvømt i oppmerksomhet fra damer hvor enn de gikk, så hadde det likevel ikke blitt flere utro menn, mener du? I fullt alvor?

Det finnes faktisk rockestjerner og milliardærer som ikke puler alt med puls, ja.

Anonymkode: b50e6...925

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hadde han sikkert. Han er en slik type. To av eksene mine var utro. Ikke var de rike, ikke var de rockestjerner eller kjendiser. Det gjelder å finne ei villig dame, og senke kravene til utseendet lavt nok. 

Anonymkode: b50e6...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg svarer selv om jeg er kvinne. Har uansett vært utro mot de aller fleste jeg har vært sammen med.

1. Fordi jeg elsker sex, og fordi min første skikkelige kjæreste elsket å se meg sammen med andre/dele meg med andre. 

2. Fordi jeg avskyr å bli oversett og bli tatt for gitt, samt ikke få nok sex, oppmerksomhet eller ros. 

3. Fordi det er en super måte å "hevne" seg på en idiot av en mann som har såret deg. (Selv om han ikke vet at du knuller kompisen hans bak ryggen hans, føles det uansett utrolig bra) 

PS disse 3 forholdene er selvsagt slutt, selv om alle varte i over 5 år. Til slutt møter man ofte den rette og da er man ikke utro! ;) 

Anonymkode: 6003a...7ab

Helt til du er det ;) 

Ligger man mye rundt, så er det slik man er .... fortiden beskriver naturligvis fremtiden.

Anonymkode: 92ef5...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dame, har vært utro en gang mot en eks for lenge siden. Jeg ville ut av forholdet, men det var vanskelig å ta valget. Ble betatt av en annen mann og tillot meg å «rømme» fra mitt daværende forhold. Jeg gjorde det slutt da… men det skal sies at han hadde ikle vært trofast han heller.. 

Anonymkode: 09b23...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg aldri kunne ha gjort, aldri. Uansett! Selv om kona hadde flakset med fitta hadde jeg da ikke rotet med andre. Er da ingen neandertaler heller da.

Anonymkode: ae005...f21

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 12.31):

Bare svar ærlig vær så snill

Anonymkode: 61fc7...8c7

For lite sex

Anonymkode: a5966...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...