AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #41 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har vært leietaker hele livet bortsett fra da jeg kjøpte egen leilighet i en alder av over førti. Ustabilitet, lite privatliv, utleiere som både er perverse, kriminelle og som går inn i leiligheten mens du er vekke, for ikke å snakke om alle leilighetene jeg har leid som har vist seg å være videoovervåket! Hadde også en gal utleier som spredte masse falske rykter om meg etterpå, både om at jeg skyldte husleie (noe jeg ikke gjorde, alt var på autotrekk) og mange helt ville ting som ikke er sant. Jeg har hatt enormt mye angst pga alt dette, det er veldig usikkert og uforutsigbart å være leietaker. Jeg var helt utslitt av det, og det er også tøft for økonomien. Det er ironisk nok dyrere å leie enn å eie. Har flyttet over 30 ganger. Det koster i snitt 15000kr pr gang man flytter i flyttekostnader og evt ødelagte møbler under flytting, for ikke å snakke om alt som forsvinner under flytting. Alt fra fotoalbum til dagbøker, smykker…. Meget personlige eiendeler… Angsten forsvant tvert med en gang jeg ble eier av egen leilighet. Anonymkode: 66a98...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 1 time siden #42 Del Skrevet 1 time siden I Norge er ikke systemet lagt opp til å leie, da vi ikke har et regulert leiemarked som i Sverige og Danmark. Her i Norge er du prisgitt private eiere, som selvsagt vil tjene mest mulig og du risikerer å måtte flytte på ganske kort varsel. Det er og skattemessig gunstig å eie ved at du ikke betaler skatt på en eventuell verdistigning. Men det er klart at leier du billig og stabilt så kan du jo spare i andre ting enn bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 1 time siden #43 Del Skrevet 1 time siden Det føles trygt og godt, jeg trenger ikke å tenke på eventuell huseier kan si opp leiekontrakten etter en viss tid. Jeg kan gjøre stort sett som jeg selv vil, trenger ikke å ta så mange hensyn til andre enn den éne naboen vi har, samt oss selv. Veldig fornøyd med å eie eget. I tillegg er det dyrere å leie enn å eie her vi bor, så for vår del er det helt klart en fordel å eie. Det er fint å vite at de pengene vi betaler på lånet faktisk går til oss selv, og ikke eventuell huseier. Vi har dog ikke så høy gjeldsgrad, så vi føler oss veldig på en økonomisk byrde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #44 Del Skrevet 54 minutter siden Fordelen ved å eie,blir vel helst våre barns,når de arver huset. Da har vi tross alt brukt haugevis av penger på renter,forsikring, eiendomsskatt,kommunale avgifter, vedlikehold igjen uforutsette utgifter gjennom mange år.. I tillegg til uendelig mange timers jobb med hage,beising,oppussing og annet.. Anonymkode: 21bd5...ceb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå