AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #21 Del Skrevet 6. november 2024 Bulder betaler utbytte på lånet. Kan sees på som en gave andre banker ikke har. Anonymkode: 86f15...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #22 Del Skrevet 6. november 2024 Her endrer rentekostnadene seg hele tiden. Her er feks fremover hos oss: Anonymkode: bc66d...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #23 Del Skrevet 6. november 2024 Reign skrev (16 minutter siden): Renta varierer jo ikke hele tiden...? @ReignGlemte å tagge deg i innlegget over Anonymkode: bc66d...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 6. november 2024 #24 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): @ReignGlemte å tagge deg i innlegget over Anonymkode: bc66d...e87 Prosenten er den samme. Beløpet endrer seg fordi gjelda blir mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #25 Del Skrevet 6. november 2024 Reign skrev (44 minutter siden): Prosenten er den samme. Beløpet endrer seg fordi gjelda blir mindre. Ja, prosenten er den samme (i det store bildet), men summen endrer seg. Den går både opp og ned, og ef noen måneder høyere. Er er over nyttår, der den går litt opp igjen. Anonymkode: bc66d...e87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #26 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, prosenten er den samme (i det store bildet), men summen endrer seg. Den går både opp og ned, og ef noen måneder høyere. Er er over nyttår, der den går litt opp igjen. Anonymkode: bc66d...e87 Grunnen til at summen endrer seg er at månedene har ulikt antall dager. Anonymkode: 43f34...e80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #27 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt av noen svar her inne. Er det ingen andre som bruker Sparebank 1 og kan svare på om deres renteutgifter også er mindre nå? Det er jo mulig at rentene har vært noe skjevfordelt andre måneder for at det blir mindre utgifter til jul. Da betaler man jo det man skal, men at det reguleres på et vis likevel. Tenker det enten bør komme noen forklaringer her fra andre som bruker samme bank eller så bør TS ringe banken nå som banken er åpen. Det er bare å overse idiotiske kommentarer fra andre her inne. Anonymkode: f8c9c...148 Nei, det er ikke sånn renter beregnes og betales. Anonymkode: aaa75...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #28 Del Skrevet 6. november 2024 Tror du bare må spørre banken ts. Får du julegave fra de, kan du nå legge ut hvordan du har klart å få til det. Er samme hos meg som i bildene over her, er normalt med litt svinginger selv om totalsum er lik. Anonymkode: 22f26...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #29 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Grunnen til at summen endrer seg er at månedene har ulikt antall dager. Anonymkode: 43f34...e80 Det stemmer ikke. For summen jeg betaler i desember i renter, er fortsatt lavere enn juni, august og september neste år. Til da har vi betalt ned en god del på lånet, og de månedene er da ikke lengre enn desember. Jeg har bare slått meg til ro med at rentesummen varierer hele tiden, og sikkert baserer seg på et eller annet sytæstem med renter, renters renter, historisk rente på lånet og så videre. Anonymkode: bc66d...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #30 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det stemmer ikke. For summen jeg betaler i desember i renter, er fortsatt lavere enn juni, august og september neste år. Til da har vi betalt ned en god del på lånet, og de månedene er da ikke lengre enn desember. Jeg har bare slått meg til ro med at rentesummen varierer hele tiden, og sikkert baserer seg på et eller annet sytæstem med renter, renters renter, historisk rente på lånet og så videre. Anonymkode: bc66d...e87 Jo, det stemmer. Rentene betales etterskuddsvis, derfor er renteandelene høyest i november, juni, august og september, siden de kommer etter en måned med 31 dager. Renteandelen reduseres også litt hver måned siden dere da har betalt ned litt mer av lånet enn forrige måned. Anonymkode: 34a64...c20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 7. november 2024 #31 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 11.19): Hei, Jeg gikk over utgiftene mine for denne mnd og ser at avdraget til boliglånet er 5000 kr mindre enn vanlig. Når jeg trykker inn på den så er avdraget likt som vanlig, men det er 5000 kr mindre i renter for November. Er dette en slags "lettelse" ifb med jul? Mulig jeg spør dumt, men dette har jeg aldri lagt merke til før. Jeg er kunde i Sparebank1. Ja, jeg er klar over at jeg kan spørre banken. Anonymkode: 5dc96...e39 Spør banken. Jeg hadde den regelen da jeg hadde lån at uventete penger gikk til å betale lånet raskere ned. Så er det faktisk 5000 mindre kan du jo betale 5000 ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå