Gå til innhold

Hvordan si til hun at hun har gått for mye opp i vekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer sa det rett ut til meg og Jeg har gått ned 10 kilo siden vi ble sammen og skal ned 10 kilo til.

syntes det beste er brutal ærlighet uten å være slem- men støtte og være der for henne. Eksempel ikke kjøpe masse usunn mat, oppfordre til gøye aktiviteter sammen etc :) 

Anonymkode: 2fe48...3ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Problemet er at trening ikke gjør at du går ned i vekt. Tvert imot kan det ha den effekten at du føler deg flink, selv om du er nøyaktig like fet. Det eneste som gjør deg slankere er kaloriunderskudd, og for å gå i kaloriunderskudd over tid må man ha en helt ekstrem disiplin. Statistikken viser dessverre at det i praksis er komplett umulig å gå ned i vekt og forbli der, hvis man først har blitt overvektig.

Anonymkode: aba66...4be

Nei du blir ikke mye lettere men omkretsen rundt forskjellige områder på kroppen blir mindre. Du kommer til å ”se” lettere ut. 

IMG_6117.png

Anonymkode: bc6ec...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har lagt på meg. Hadde mannen sagt bie hadde jeg bare blitt lei meg. Hadde gjerne prøvd slankesprøyte men er ikke helt tung nok, dessverre. 

Anonymkode: 13a27...080

Du har lagt på deg, og vil ha slankesprøyter? Hvorfor? Det er ingen quick fix. Du må samtidig gjøre jobben med kostholdsendring og trening. Derfor er slankesprøyter ment som en boost til dem som er overvektig, i fedme grad. Fordi de sliter med den endringen. Du har lagt på deg nå og er ikke tung nok, dvs du har ikke slitt med det hele livet. 

Hvis du vil gå ned i vekt så må du begynne å jobbe for det, ikke tenke at sprøyter skal fikse det for deg. 
Håper leger blir enda strengere på hvem som får slankesprøyter, og at kun dem som virkelig sliter og har prøvd alt får dem- og da får dem på blåresept. Grunnen til at de som trenger det ikke får på blåresept er alle som er litt overvektige som får det på resept. 

Anonymkode: d6f82...95d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pierce Brosnan giftet seg med en slank og smellvakker dame. Nå er hun en overvektig og smellvakker dame. Han står ved hennes side.

Fin fyr, han. 

Anonymkode: 57514...1d9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Problemet er bare at det du sier ikke stemmer med virkeligheten. Det er jo med all respekt bare det reneste vrøvl. Og beklager, er du kvinne så er sannsynligheten for at du greier å bygge noe særlig muskelmasse lik 0. 

Anonymkode: aba66...4be

Ja da, vi som driver med crossfit, er dvaske, feite og uten muskler 🤣🤣 og Therese Johaug spiser bare salat, og max 1100 kcal per dag 🤣

Anonymkode: 576a7...c3e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Henne. Jeg hadde også trøstespist hadde jeg hatt en mann som snakket som en treåring. 

Anonymkode: 9c964...c8a

Hvordan i helvete kan et så evneveikt svar ha fått over 50 likes på 6 timer…? 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KallePils skrev (9 minutter siden):

Hvordan i helvete kan et så evneveikt svar ha fått over 50 likes på 6 timer…? 😂

Fordi det gjør vondt langt inn i sjela når voksne folk skriver som om de er 7 år gamle. 

Anonymkode: dcb91...00a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det hadde vært veldig fint TS, om du svarte på hvor mye hun har gått opp i vekt. Og om det er i forbindelse med svangerskap eller sykdom.

Jeg var i mitt ene svangerskap 30 kg overvektig etterpå. For i hele svangerskapet, så måtte jeg spise for å ikke kaste opp, og drakk jeg vann så kastet jeg opp. Eneste jeg klarte å drikke uten å kaste opp var appelsinjuice blandet med vann. Jeg kunne virkelig ikke noe for at jeg la på meg. Jeg har og lav forbrenning, og legger veldig lett på meg. Men 1 år etterpå, så var jeg både normalvektig, og hadde og trent mye, så hadde da en fin kropp igjen. Men da tok mannen min babyen, så jeg kunne dra på trening 5 dager i uken. Og han ble med meg, og spiste sunt hjemme. Men aldri kommenterte han kroppen min negativt, og han hadde sex med meg som overvektig og. 

Anonymkode: 4e600...33a

Eller at hun er lat og dytter i seg masse sjokolade og junk. Kan også være en logisk forklaring. 

Anonymkode: 732ae...d76

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller at hun er lat og dytter i seg masse sjokolade og junk. Kan også være en logisk forklaring. 

Anonymkode: 732ae...d76

Selvfølgelig. Det kan være mange forklaringer. Men han spesifiserer ikke hvilken det er. Han skriver heller ikke om han selv er normalvektig.

Anonymkode: 576a7...c3e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samboer sa det rett ut til meg og Jeg har gått ned 10 kilo siden vi ble sammen og skal ned 10 kilo til.

syntes det beste er brutal ærlighet uten å være slem- men støtte og være der for henne. Eksempel ikke kjøpe masse usunn mat, oppfordre til gøye aktiviteter sammen etc :) 

Jeg synes ikke man skal si noe. Jeg fikk kommentarer på vekt da jeg var i øvre siktet av normalvekt. Jeg var svært sårbar i den perioden, og det kulminerte i anoreksi. Har nå BMI på 15, og har vært innlagt på somatisk med hjerterytmeforstyrrelser. Det var selvsagt ikke kommentaren i seg selv som utløste anoreksi, men den i kombinasjon med at jeg stod i svært tøffe ting (anmeldelser av overgrep ol.), gjorde at det kortsluttet for meg. Å kommentere vekt kan slå veldig feil ut.

Endret av Paneera
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor ble kjæresten din sammen med deg dersom han ikke likte kroppen din? 

Anonymkode: f3a06...3f3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du trenger ikke si no, tro meg, hun vet det veldig godt selv. Elsk henne og skap en god atmosfære hjemme, lag god og sunn mat sammen. gå turer sammen, uten å si et ord om overvekt eller slanking. Hadde en kjæreste sagt til meg at jeg hadde lagt på meg og at han ikke lenger tente på meg, da hadde jeg avsluttet forholdet.

Anonymkode: 1fdd5...fc1

Dette.

Hvis en kjæreste hadde sagt at han ikke synes jeg var attraktiv lenger hadde forholdet vært over.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min er litt lubben. Jeg finner han ekstremt sexy. Men hadde aldri akseptert fedme. Det å slutte å ivareta kropp og helse er uakseptabelt. Like mye for meg som han.

Og vi har pratet om det. Og han er helt enig. Derfor har han lagt om livsstilen og tar bedre valg.

Anonymkode: 0db9a...929

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Uten å såre hun. Det synes veldig nå det siste året. Jeg nyter ikke sex lenger, og driver regelrett med skuespill hver gang vi er intime. Jeg er så glad i hun, jeg vil ikke såre hun. Hvordan skal jeg gå frem med å kommunisere budskapet?

Anonymkode: 12d9e...dda

Trolig spiser hun i mangelen på intellektuelle samtaler i heimen.. 

Anonymkode: e5797...604

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du slår opp begynner hun sikkert å trene. 

Hilsen gammel dame som ser det går igjen ved de fleste brudd

Anonymkode: f9473...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
thomH skrev (20 timer siden):

Det er noe seriøst galt med kvinner som ikke tåler å høre at overvekt og fedme er uattraktivt.

Jaja, du høres meget lite opplyst ut.

Det er vel INGENTING det snakkes mer nedsettende om, enn kvinnekroppen.

Det har faktisk gått så langt at forskninga viser at menn ofte ser på undervektige kvinner som overvektig..

Det handler ikke om å ikke finne noen attraktiv, men det faktum at ingen skylder noen andre å endre sin kropp.

Ts sir ingenting om hvor mye, i hvilken sammenheng etc etc.

Hvis hun har gått opp fem kilo gjennom tyve år, og folk kaster seg på med "dump drittkjæringa! ei som elsker deg, bevarer fasongen." Mens andre slenger rundt seg med nedsettende kommentarer som "kvinner må tåle å høre at fedme ikke er pent".

Hvorfor det egentlig? Skal vi bo i en verden der man må tåle mest mulig?

Forteller du alle om ALT du synes er mindre pent ved dem? 

Hvorfor har så mange mennesker en uimotståelig trang til å være ekle. Og nei, ikke ærlig. Da hadde du vært ærlig om alt i livet. Hele tiden og til enhver anledning 👌

Anonymkode: e5797...604

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fullstendig klar over det selv. Det er ikke noe poeng i å påpeke at hun er tjukk.

Du kan ta et initiativ til at begge skal leve sunnere. Mindre snacks, snop og alkohol. Du får vel bare droppe å ha sex, eller kutte ned på det hvis du ikke har lyst.

Forresten så tar ikke kona 5 øre for å si at jeg er for tjukk. Jeg har BMI på 26. Jeg tåler fint å høre det for jeg burde jo gått ned 3-4 kg. Det betyr ikke at jeg kan si det samme tilbake. Kvinner legger mye mer av selvfølelsen i det.

Anonymkode: ea3e9...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...