marilla83 Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Vi skal kjøre med to barn til københavn og skal ha en overnatting på vei ned. Tips til hvor vi kan stoppe? Gøteborg ser ut til å ha veldig dyre hotell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Om det er nå i vinterhalvåret ville jeg sjekket air-bnb. Mye som leies ut til rimelig pris utenfor sesong, og ofte uansett den rimeligste løsningen for en familie. Anonymkode: dd358...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Et annet triks jeg bruker er booking.com, klikk inn alle kriterier (pris, rating, antall senger...), og klikk på kart Anonymkode: dd358...b7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Det kommer jo an på hvor dere kjører fra, er litt forskjell på om man starter i Alta eller Halden. Anonymkode: 57435...fd7 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marilla83 Skrevet 5 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 5 timer siden Oslo Ønsker et sted vi ikke trenger å medbringe sengetøy og vaske etter oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Hvorfor ikke ta danskebåten Oslo-København isteden? Da får du overnattingen underveis og slipper å kjøre selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Göteborg er jo virkelig midt mellom, så det peker seg ut som et veldig naturlig alternativ, og alle hotellene kan vel ikke være like dyre. Ellers er det mulig å se etter typiske sommer-hoteller langs kysten som sikkert er desperate etter overnattingsgjester nå. Det slo meg også at Ullared vel også ligger i den retningen. Jeg har aldri vært der, men kjæresten har vært der en gang og har nevnt at det var svinbillig å overnatte. Sikkert omvei, men kanskje ikke en voldsomt stor en. Så lurer jeg også litt på hvorfor dere ikke tar båten, alternativt bare kjører de vel seks timene i ett, men det er vel antagelig grunner til det. Anonymkode: ed07f...495 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Broren min med familie bor i København. De gangene de har overnattet på vei til oss (vi bor rett sør for Oslo) har det vært i Göteborg, siden det er sånn ca halvveis. De har gjerne kombinert det med en tur i Liseberg om det er åpent. De har bodd på Grand Curiosa og Gothia Towers når de har vært i Liseberg. Nå vet ikke jeg hva TS mener er veldig dyre hotell, men om det skjer noe i byen (f.eks. konsert, idrettsarrangement etc.) er jo gjerne prisene høye siden mange vil ha overnatting. Min erfaring med Göteborg er at søndag til onsdag er rimeligere enn torsdag til søndag. Fredag og lørdag er alltid dyrest. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det slo meg også at Ullared vel også ligger i den retningen. Jeg har aldri vært der, men kjæresten har vært der en gang og har nevnt at det var svinbillig å overnatte. Sikkert omvei, men kanskje ikke en voldsomt stor en. Ullared ligger sør for Göteborg og litt inn i landet, ca en halvtimes kjøring fra E6. Det er både hotell, motel og campingplass der. Anonymkode: f5c79...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Nå er jo det å kjøre til København omtrent som å kjøre til Ålesund eller Trondheim fra Oslo. Men det er klart: er ungene små så kan det kanskje bli litt seigt? Er tanken med stoppet å oppleve noe, eller bare å hvile for natten? Anbefaler som andre her å vurdere båtturen til København i stedet. Evt sjekke rimelig overnatting ved Ullared, selv om det ligger en liten bit unna E6. Anonymkode: 323b4...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Göteborg er jo virkelig midt mellom, så det peker seg ut som et veldig naturlig alternativ, og alle hotellene kan vel ikke være like dyre. Ellers er det mulig å se etter typiske sommer-hoteller langs kysten som sikkert er desperate etter overnattingsgjester nå. Det slo meg også at Ullared vel også ligger i den retningen. Jeg har aldri vært der, men kjæresten har vært der en gang og har nevnt at det var svinbillig å overnatte. Sikkert omvei, men kanskje ikke en voldsomt stor en. Så lurer jeg også litt på hvorfor dere ikke tar båten, alternativt bare kjører de vel seks timene i ett, men det er vel antagelig grunner til det. Anonymkode: ed07f...495 Hotell i storbyer er generelt dyrere enn moteller eller campinghytter i småbyer/tätorter (tettsteder). Men man kan ha flaks med å prute hos hoteller også. Har en del ganger ringt hotell noen timer i forveien og spurt om de har ledig rom samme kveld for "budsjettpris" på 600 kr. Mange svarer nei, men noen svarer av og til ja fordi de heller vil leie ut til underpris enn at det står tomt. Hvis de feks har ledig kapasitet på renholderne også. Anonymkode: 8d63f...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Ta Halmstad, så får dere mest ut av dagen etter i kbh ift om dere velger Gøteborg. Ser de har Scandic der. 1200 sek per natt for 4 i familierom. Det er billig Anonymkode: d2acb...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Dere trenger ikke å overnatte. Ta et stopp på Nordby og et stopp på mcdonalds i varberg, så er det ikke lange veien igjen til ferja i Helsingborg, ca 1,5 timer. Dere må time turen så dere unngår rushtiden i Gøteborg. Fra ferja i Helsingør er det bare ca 40-45 min til københavn når dere er i land. Hvis dere skal overnatte ville jeg valgt Gøteborg siden det er halvveis og det er mye fint å finne på der. Anonymkode: 3e50b...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dere trenger ikke å overnatte. Ta et stopp på Nordby og et stopp på mcdonalds i varberg, så er det ikke lange veien igjen til ferja i Helsingborg, ca 1,5 timer. Dere må time turen så dere unngår rushtiden i Gøteborg. Fra ferja i Helsingør er det bare ca 40-45 min til københavn når dere er i land. Hvis dere skal overnatte ville jeg valgt Gøteborg siden det er halvveis og det er mye fint å finne på der. Anonymkode: 3e50b...976 Vi kjenner ikke den familiens behov. De spør om tips til overnatting langs ruta. Anonymkode: d2acb...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi kjenner ikke den familiens behov. De spør om tips til overnatting langs ruta. Anonymkode: d2acb...da8 Lønner seg å lese hele innlegget før man svarer. Anonymkode: 3e50b...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden marilla83 skrev (4 timer siden): Oslo Ønsker et sted vi ikke trenger å medbringe sengetøy og vaske etter oss. Da hadde jeg droppet overnatting... ikke SÅ langt å kjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #16 Del Skrevet 56 minutter siden TS; "Skal kjøre. Ønsker en overnatting!" KG; "Ta båt". "Kjør direkte". Anonymkode: dd358...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå