Gå til innhold

Kjøre til københavn med barn- hvor overnatte på veien?

marilla83

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøre med to barn til københavn og skal ha en overnatting på vei ned. Tips til hvor vi kan stoppe? Gøteborg ser ut til å ha veldig dyre hotell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er nå i vinterhalvåret ville jeg sjekket air-bnb. Mye som leies ut til rimelig pris utenfor sesong, og ofte uansett den rimeligste løsningen for en familie. 

Anonymkode: dd358...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet triks jeg bruker er booking.com, klikk inn alle kriterier (pris, rating, antall senger...), og klikk på kart

Anonymkode: dd358...b7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor dere kjører fra, er litt forskjell på om man starter i Alta eller Halden.

Anonymkode: 57435...fd7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta danskebåten Oslo-København isteden? Da får du overnattingen underveis og slipper å kjøre selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Göteborg er jo virkelig midt mellom, så det peker seg ut som et veldig naturlig alternativ, og alle hotellene kan vel ikke være like dyre. Ellers er det mulig å se etter typiske sommer-hoteller langs kysten som sikkert er desperate etter overnattingsgjester nå. 

Det slo meg også at Ullared vel også ligger i den retningen. Jeg har aldri vært der, men kjæresten har vært der en gang og har nevnt at det var svinbillig å overnatte. Sikkert omvei, men kanskje ikke en voldsomt stor en.

Så lurer jeg også litt på hvorfor dere ikke tar båten, alternativt bare kjører de vel seks timene i ett, men det er vel antagelig grunner til det.

Anonymkode: ed07f...495

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min med familie bor i København. De gangene de har overnattet på vei til oss (vi bor rett sør for Oslo) har det vært i Göteborg, siden det er sånn ca halvveis. De har gjerne kombinert det med en tur i Liseberg om det er åpent. De har bodd på Grand Curiosa og Gothia Towers når de har vært i Liseberg.

Nå vet ikke jeg hva TS mener er veldig dyre hotell, men om det skjer noe i byen (f.eks. konsert, idrettsarrangement etc.) er jo gjerne prisene høye siden mange vil ha overnatting. Min erfaring med Göteborg er at søndag til onsdag er rimeligere enn torsdag til søndag. Fredag og lørdag er alltid dyrest.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det slo meg også at Ullared vel også ligger i den retningen. Jeg har aldri vært der, men kjæresten har vært der en gang og har nevnt at det var svinbillig å overnatte. Sikkert omvei, men kanskje ikke en voldsomt stor en.

Ullared ligger sør for Göteborg og litt inn i landet, ca en halvtimes kjøring fra E6. Det er både hotell, motel og campingplass der.

Anonymkode: f5c79...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo det å kjøre til København omtrent som å kjøre til Ålesund eller Trondheim fra Oslo. Men det er klart: er ungene små så kan det kanskje bli litt seigt?

Er tanken med stoppet å oppleve noe, eller bare å hvile for natten?

Anbefaler som andre her å vurdere båtturen til København i stedet. Evt sjekke rimelig overnatting ved Ullared, selv om det ligger en liten bit unna E6.

Anonymkode: 323b4...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Göteborg er jo virkelig midt mellom, så det peker seg ut som et veldig naturlig alternativ, og alle hotellene kan vel ikke være like dyre. Ellers er det mulig å se etter typiske sommer-hoteller langs kysten som sikkert er desperate etter overnattingsgjester nå. 

Så lurer jeg også litt på hvorfor dere ikke tar båten, alternativt bare kjører de vel seks timene i ett, men det er vel antagelig grunner til det.

Anonymkode: ed07f...495

Hotell i storbyer er generelt dyrere enn moteller eller campinghytter i småbyer/tätorter (tettsteder).

Men man kan ha flaks med å prute hos hoteller også. Har en del ganger ringt hotell noen timer i forveien og spurt om de har ledig rom samme kveld for "budsjettpris" på 600 kr. Mange svarer nei, men noen svarer av og til ja fordi de heller vil leie ut til underpris enn at det står tomt. Hvis de feks har ledig kapasitet på renholderne også.

Anonymkode: 8d63f...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta Halmstad, så får dere mest ut av dagen etter i kbh ift om dere velger Gøteborg.

Ser de har Scandic der. 1200 sek per natt for 4 i familierom. Det er billig

Anonymkode: d2acb...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...