AnonymBruker Skrevet 7. november #121 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For meg er han kjekk og deilig, sexy og alt det der.men for mange vil han nok fremstå som en litt nerdete supersmart fyr som ikke har anelse om at han kan virke tiltrekkende, Men det er allikevel ikke det viktigste. Men det er nå sånn at vi ofte faller for det ytre først. Anonymkode: 6176c...aa7 Så bra, måtte bare sjekke 😊 Mange kvinner som liker nerder. Men bra for deg at han er lojal og ikke tar del i det. Tror mange ikke prøver seg, ikke fordi en mann ikke er kjekk, men også om han ikke gjør noe. Anonymkode: 02321...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #122 Del Skrevet 7. november Da må man være høystautus kvinne selv, og de er det ikke mange av, og de fleste kvinner som tror de er det overvurderer seg selv Så er man ikke en like bra dame som mannen man søker, så er kampen allerede tapt, da må en gå ned til noen på ditt nivå Anonymkode: c9e51...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #123 Del Skrevet 7. november Jeg er ingen supermodell eller «høystatus-kvinne», men jeg har en mann som fyller alt ts skriver. Han sier han falt for humoren min, at jeg turte si imot ham når andre bare jatta med og at jeg viste interesse uten å være desperat. Og puppene mine da😂 Har aldri hatt problemer med å tiltrekke meg slike menn, mitt sterkeste kort er nok at jeg er sjarmerende sarkastisk og at jeg har et talent som mange menn synes er tiltrekkende. Noen 10’er utseendemessig er jeg definitivt ikke, kanskje 7 på min beste dag og - 3 på min verste 😂 Anonymkode: 7486b...308 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 7. november #124 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da må man være høystautus kvinne selv, og de er det ikke mange av, og de fleste kvinner som tror de er det overvurderer seg selv Så er man ikke en like bra dame som mannen man søker, så er kampen allerede tapt, da må en gå ned til noen på ditt nivå Anonymkode: c9e51...bf9 Dette her må være noe av det dummeste jeg har lest... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #125 Del Skrevet 8. november Irak skrev (På 7.11.2024 den 20.42): Dette her må være noe av det dummeste jeg har lest... Kan du begrunne det du sier? Det som er skrevet over fremstår som veldig logisk. Folk på samme nivå finner hverandre. Hva er ellers resultatet? Alle menn som er 10-ere finner random damer fra 1-10, mens kvinner som er 10-ere finner kun 10-ere? Gjerne forklar. Anonymkode: 2d020...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. november #126 Del Skrevet 8. november (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan du begrunne det du sier? Det som er skrevet over fremstår som veldig logisk. Folk på samme nivå finner hverandre. Hva er ellers resultatet? Alle menn som er 10-ere finner random damer fra 1-10, mens kvinner som er 10-ere finner kun 10-ere? Gjerne forklar. Anonymkode: 2d020...2c1 Fordi jeg ser ikke på kjærligheten som logisk. Så om man skal bruke logikk for å finne det jeg tenker er ubetinget kjærlighet så nytter ikke det. Kriterier blir noe annet, og hvordan man definerer seg selv som menneske. Selvinnsikt er viktig, og kjenne seg selv. Skjønnhet kommer innenfra akkurat som godhet. Øyne som stråler av liv og glede, og øynene er sjelens speil. Jeg er ikke ute etter kroppen hans, men sjelen. Hvem han er som menneske, og hva er det som gjør han til han. Det kan ikke måles på noen skala. Det sprenger skalaen det. Det virker som at alt i samfunnet idag skal måles opp, for og imot. Selvfølgelig er det viktig med både delmål og store mål i livet. For all del, men om vi mister oss selv i målestokken, da er det noe galt, og det er det nok mange som gjør. Det merkes overalt. Skole, karakterer, idoler, kjendiser osv. Vi måler og veier absolutt alt. Så har vi den ene som ikke kan måle seg med noe, og det er kjærlighet ❤️. Og er man så heldig og finner det, som er den største skatt på jord i mine øyne, så går man gjennom ild og vann for dem. Man gir dem det man klarer av seg selv. Det kan man ikke sette en pris på, for det er uvurderlig. Men for all del! Om det er logikken som hjelper deg i å finne det du søker så bruk den. Jeg kunne aldri tenkt slik. Det ligger ikke i min natur. Endret 9. november av Irak 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 8. november #127 Del Skrevet 8. november Irak skrev (1 time siden): Fordi jeg ser ikke på kjærligheten som logisk. Så om man skal bruke logikk for å finne det jeg tenker er ubetinget kjærlighet så nytter ikke det. Kriterier blir noe annet, og hvordan man definerer seg selv som menneske. Selvinnsikt er viktig, og kjenne seg selv. Skjønnhet kommer innenfra akkurat som godhet. Øyne som stråler av liv og glede, og øynene er sjelens speil. Jeg er ikke ute etter kroppen hans, men sjelen. Hvem han er som menneske, og hva er det som gjør han til han. Det kan ikke måles på noen skala. Det sprenger skalaen det. Det virker som at alt i samfunnet idag skal måles opp, for og imot. Selvfølgelig er det viktig med både delmål og store mål i livet. For all del, men om vi mister oss selv i målestokken. Da er det noe galt, og det er det nok mange som gjør. Det merkes overalt. Skole, karakterer, idoler, kjendiser osv. Vi måler og veier absolutt alt. Så har vi den ene som ikke kan måle seg med noe, og det er kjærlighet ❤️. Og er man så heldig og finner det, som er den største skatt på jord i mine øyne, så går man gjennom ild og vann for dem. Man gir dem det man klarer av seg selv. Det kan man ikke sette en pris på, for det er uvurderlig. Men for all del! Om det er logikken som hjelper deg i å finne det du søker så bruk den. Jeg kunne aldri tenkt slik. Det ligger ikke i min natur. Så vil jeg bare tilføye...Det er bedre å ha elsket og ha tapt, enn å ikke ha elsket i det hele tatt 💞. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #128 Del Skrevet 8. november Irak skrev (2 timer siden): Fordi jeg ser ikke på kjærligheten som logisk. Så om man skal bruke logikk for å finne det jeg tenker er ubetinget kjærlighet så nytter ikke det. Kriterier blir noe annet, og hvordan man definerer seg selv som menneske. Selvinnsikt er viktig, og kjenne seg selv. Skjønnhet kommer innenfra akkurat som godhet. Øyne som stråler av liv og glede, og øynene er sjelens speil. Jeg er ikke ute etter kroppen hans, men sjelen. Hvem han er som menneske, og hva er det som gjør han til han. Det kan ikke måles på noen skala. Det sprenger skalaen det. Det virker som at alt i samfunnet idag skal måles opp, for og imot. Selvfølgelig er det viktig med både delmål og store mål i livet. For all del, men om vi mister oss selv i målestokken. Da er det noe galt, og det er det nok mange som gjør. Det merkes overalt. Skole, karakterer, idoler, kjendiser osv. Vi måler og veier absolutt alt. Så har vi den ene som ikke kan måle seg med noe, og det er kjærlighet ❤️. Og er man så heldig og finner det, som er den største skatt på jord i mine øyne, så går man gjennom ild og vann for dem. Man gir dem det man klarer av seg selv. Det kan man ikke sette en pris på, for det er uvurderlig. Men for all del! Om det er logikken som hjelper deg i å finne det du søker så bruk den. Jeg kunne aldri tenkt slik. Det ligger ikke i min natur. 10 par ble hver for seg fordelt på tilfeldige bolwlingbaner (i USA). En samlivsekspert rangerte alle sammen på en skala fra 1-10. Deretter satte hun sammen en 5er med en 5er og 6er med 6er osv. Samlivseksperten fikk 8 par riktig. Fordi hun satte fire personer til å være 7vere. Så hun satte feil mann med feil dame 2 ganger, men de var alle like pene. Ikke veldig vitenskapelig, men veldig interresant. Jeg er ikke veldig pen, men du får hilse Clooney om han mener du sprenger skalaen. Anonymkode: 2d020...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 9. november #129 Del Skrevet 9. november Irak skrev (3 timer siden): Fordi jeg ser ikke på kjærligheten som logisk. Så om man skal bruke logikk for å finne det jeg tenker er ubetinget kjærlighet så nytter ikke det. Kriterier blir noe annet, og hvordan man definerer seg selv som menneske. Selvinnsikt er viktig, og kjenne seg selv. Skjønnhet kommer innenfra akkurat som godhet. Øyne som stråler av liv og glede, og øynene er sjelens speil. Jeg er ikke ute etter kroppen hans, men sjelen. Hvem han er som menneske, og hva er det som gjør han til han. Det kan ikke måles på noen skala. Det sprenger skalaen det. Det virker som at alt i samfunnet idag skal måles opp, for og imot. Selvfølgelig er det viktig med både delmål og store mål i livet. For all del, men om vi mister oss selv i målestokken. Da er det noe galt, og det er det nok mange som gjør. Det merkes overalt. Skole, karakterer, idoler, kjendiser osv. Vi måler og veier absolutt alt. Så har vi den ene som ikke kan måle seg med noe, og det er kjærlighet ❤️. Og er man så heldig og finner det, som er den største skatt på jord i mine øyne, så går man gjennom ild og vann for dem. Man gir dem det man klarer av seg selv. Det kan man ikke sette en pris på, for det er uvurderlig. Men for all del! Om det er logikken som hjelper deg i å finne det du søker så bruk den. Jeg kunne aldri tenkt slik. Det ligger ikke i min natur. Det beste en kan si om den modellen er at den sneier innom det egentlige poenget: nemlig at personer søker mot dem som likner dem selv. Men det er jo ikke et objektivt mål på partnerverdi eller en måte å verdisette noen som person, bare et nøkternt syn om at personer som har følt på det samme i oppveksten f.eks., vil føle de connecter bedre enn f.eks. den mest populære og den som alltid ble valgt bort vil gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 9. november #130 Del Skrevet 9. november knooters skrev (7 timer siden): Det beste en kan si om den modellen er at den sneier innom det egentlige poenget: nemlig at personer søker mot dem som likner dem selv. Men det er jo ikke et objektivt mål på partnerverdi eller en måte å verdisette noen som person, bare et nøkternt syn om at personer som har følt på det samme i oppveksten f.eks., vil føle de connecter bedre enn f.eks. den mest populære og den som alltid ble valgt bort vil gjøre. Er enig i at lignende erfaringer kan lede til samme type forståelse. Det handler om å se mennesker som et subjekt, og se dem innenifra. Legger ved en artikkel i forhold til barn, så har den helt klart overføringsverdi. Det handler om menneskesyn. Relasjonen mellom Alfred og Emil er et klassisk eksempel på det. https://youtu.be/srPputONMt4?si=1N-laCXqCV74PU86 Berit Bae har skrevet en artikkel om det. https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/barnehager/artikler/a-se-barn-som-subjekt---noen-konsekvense/id440489/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #131 Del Skrevet 9. november Irak skrev (12 timer siden): Fordi jeg ser ikke på kjærligheten som logisk. Så om man skal bruke logikk for å finne det jeg tenker er ubetinget kjærlighet så nytter ikke det. Kriterier blir noe annet, og hvordan man definerer seg selv som menneske. Selvinnsikt er viktig, og kjenne seg selv. Skjønnhet kommer innenfra akkurat som godhet. Øyne som stråler av liv og glede, og øynene er sjelens speil. Jeg er ikke ute etter kroppen hans, men sjelen. Hvem han er som menneske, og hva er det som gjør han til han. Det kan ikke måles på noen skala. Det sprenger skalaen det. Det virker som at alt i samfunnet idag skal måles opp, for og imot. Selvfølgelig er det viktig med både delmål og store mål i livet. For all del, men om vi mister oss selv i målestokken, da er det noe galt, og det er det nok mange som gjør. Det merkes overalt. Skole, karakterer, idoler, kjendiser osv. Vi måler og veier absolutt alt. Så har vi den ene som ikke kan måle seg med noe, og det er kjærlighet ❤️. Og er man så heldig og finner det, som er den største skatt på jord i mine øyne, så går man gjennom ild og vann for dem. Man gir dem det man klarer av seg selv. Det kan man ikke sette en pris på, for det er uvurderlig. Men for all del! Om det er logikken som hjelper deg i å finne det du søker så bruk den. Jeg kunne aldri tenkt slik. Det ligger ikke i min natur. Det er slik jeg kjenner kjærlighet også. Jeg tror veldig mange går seg vill, og ikke vet hva kjærlighet er. Er forresten mann om det har noe å si Anonymkode: 9503b...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 9. november #132 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er slik jeg kjenner kjærlighet også. Jeg tror veldig mange går seg vill, og ikke vet hva kjærlighet er. Er forresten mann om det har noe å si Anonymkode: 9503b...a28 Det tror jeg du har helt rett i 🏆. Så tror jeg det er mange mennesker som sliter med det jeg tenker er generasjons traumer. Det er ikke så enkelt å bryte tidligere adferdsmønstre. Det må man jobbe hardt med seg selv for å klare. Så kan jeg bli veldig trist på vegne av mennesker som feks har blitt mishandlet. Det er store emosjonelle sår, og det kan ta lang tid før de gror. Derav kan man gå seg vill, som du så fint poengterte. Hvis man ikke vet eller har lært hva man leter etter, så kan det bli vanskelig å finne det.... Ikke umulig dog vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 9. november #133 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (11 timer siden): 10 par ble hver for seg fordelt på tilfeldige bolwlingbaner (i USA). En samlivsekspert rangerte alle sammen på en skala fra 1-10. Deretter satte hun sammen en 5er med en 5er og 6er med 6er osv. Samlivseksperten fikk 8 par riktig. Fordi hun satte fire personer til å være 7vere. Så hun satte feil mann med feil dame 2 ganger, men de var alle like pene. Ikke veldig vitenskapelig, men veldig interresant. Jeg er ikke veldig pen, men du får hilse Clooney om han mener du sprenger skalaen. Anonymkode: 2d020...2c1 Kan være enig i at det kan være interessant til en viss grad når du legger det fram slik... Jeg velger å ikke tenke slik. Det er ikke noe for meg, for det forteller ingenting om hva som bor i mennesker. Hva som er pent og ikke er veldig subjektivt da. Du er sikkert mer enn god nok. Tviler på Clooney mener det 😂. Morsom er han ihvertfall. Artig type etter det jeg har fått med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #134 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 17.51): Da må man være høystautus kvinne selv, og de er det ikke mange av, og de fleste kvinner som tror de er det overvurderer seg selv Så er man ikke en like bra dame som mannen man søker, så er kampen allerede tapt, da må en gå ned til noen på ditt nivå Anonymkode: c9e51...bf9 Dette er fasiten. Det son lurer kvinner ofte er at de kan få tilgang på tilfeldig sex med en mann av høyere status enn dem selv. Og da er det vanskelig for dem å innse at de må ned på eget nivå for å få forhold. For de vil jo så gjerne ha han fyren som er for bra for henne. Anonymkode: 5e839...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 9. november #135 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er fasiten. Det son lurer kvinner ofte er at de kan få tilgang på tilfeldig sex med en mann av høyere status enn dem selv. Og da er det vanskelig for dem å innse at de må ned på eget nivå for å få forhold. For de vil jo så gjerne ha han fyren som er for bra for henne. Anonymkode: 5e839...72f Interessant mansplaining, du. Det er viden kjent at hvis det er noen trender på selvbilde/selvtillit så er det at kvinner undervurderer seg selv og menn overvurderer seg selv. Så, det er nok heller mannen i verdenen din som burde senke kravene litt og kjenne sitt nivå - og kvinnen som burde se seg i speilet og dytte seg litt opp og frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #136 Del Skrevet 9. november For å få ham tror jeg nok du må være en riktig så god skuespiller. En slik man vil bli elsket for den han er, ikke for den statusen han har, som du jakter. Anonymkode: 9503b...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 9. november #137 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 16.43): Tror dere ikke på kjærligheten? Gjorde det en gang. Ikke nå lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #138 Del Skrevet 9. november KallePils skrev (15 minutter siden): Gjorde det en gang. Ikke nå lenger. Trist. Kanskje du opplever et julemirarkel i år? Anonymkode: 02321...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #139 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trist. Kanskje du opplever et julemirarkel i år? Anonymkode: 02321...478 Mirakel* Anonymkode: 02321...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #140 Del Skrevet 11. november AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 8.21): Synes det var mye sær lesning i denne tråden, og ikke minst den du kommenterer. Veldig interessant å lese hva som foregår i hodene på folk her inne. Her må det mye modning til Anonymkode: 78d9f...cac Vedkommende har tydeligvis ingen anelse om at både odontologi og medisinstudiet har så høy andel kvinner, at det er en særs dårlig ide å skulle lete der etter en såkalt høystatusmann... Enig i at det er mange rare tråder her for tiden, og en kunne mistenke at en del av brukerne ikke har gått ut ungdomsskolen. Anonymkode: b1bc1...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå