Gå til innhold

Hvordan få en såkalt høystatus-mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anbefaler du oss på 30+ å forbli single da? 

Anonymkode: 02321...478

Finn en jomfru uerfaren sjenert nerd. Det finnes mange som blir gode fedre og menn selv om de ikke har høy sosial status.

Anonymkode: a0420...a17

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror, som noen har skrevet tidligere, at den letteste måten å få en slik mann på er å identifisere de på tidlig stadium FØR alle disse egenskapene er på plass. Det er veldig få av disse som er single etter 25-års alder og når man kommer i 30-40 åra, og en del er ute på «markedet» igjen vil en del, slite med å tilfredsstille alle kravene uansett. Det er ikke mange 25-åringer som huker av alle boksene, fordi man er for ung, men jeg vil tro at man kan se hvem som vil bli sånn. Så jeg tenker at du finner flest slike i løpet av studietiden før de er fullutviklede «Høystatusmenn» (idiotisk ord men jeg skjønner hva du mener)

De aller fleste av disse mennene blir kapret lenge før de er 30, og noen av kravene på listen (reflektert, moralkompass, monogame) tilsier at de blir i forholdet. Mange av punktene på listen utvikler man også underveis i forholdet (bemidlet, rik og høy sosial status f.eks). 
De ytterst få som er på markedet i 30-årene med disse egenskapene sloss «alle» om, og det gjelder det selvsagt å ha de samme kvalitetene selv. Jeg mener (som gift mann i 30-årene) at det virker helt ærlig at kvaliteten på single menn generelt i den aldersgruppen er noe lavere enn blant kvinnene. Derfor veldig vanskelig å nå opp.

Nå må jeg legge til at jeg ikke har lagt superstrenge krav til en høykvalitetsmann. Jeg har anslått kanskje topp 20% i snitt på ALLE kategoriene med noen som kan være høyere og noen som kan være lavere. Tenker du topp 2% i alle kategorier kan du nok like gjerne gi opp, for de finnes nesten ikke. Alle har noe. Jeg vet ikke selv en gang om jeg oppfyller kravet jeg har satt (sliter i alle fall med utseende, selv om kroppen er sprek og ser helt grei ut). Så mulig jeg svarer med skivebom på oppgaven 😂

Anonymkode: 8e3da...e51

Kan nok stemme! De skikkelig bra mennene bruker litt tid på å bli bra. 😅 søsteren min catchet en slik mann! Hun var målbevisst og sa: grr dat man is MINE - move it bitches og sa at han skulle få lov til å spandere en drink på henne, men at det var så vidt han ikke fikk lov… og at han var veldig heldig og så sa hun: hrrrmmmmmfffff! 

Anonymkode: b553a...967

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi legger sikkert ulike ting i hva en høystatus-mann er, så jeg prøver å gå for noe litt universalt, litt sånn catch-all vag definisjon.

- kjekk eller pen

- ressurssterk eller bemidlet

- høy sosial status eller populær 

- emosjonelt oppegående eller moden

- intelligent eller høyt utdannet

- snill eller "riktig" moralkompass

- dyp eller reflektert

Jeg tror de aller aller fleste her klarer å danne seg et inntrykk, uten at diskusjonen ender opp i kverulering om punkter og definisjoner. Det er rett og slett snakk om en well-rounded mann som scorer høyt på viktige universale kvaliteter.

Så er spørsmålet, hvordan får man en sånn fyr? Fordi det virker faktisk umulig i 2024 😅😓 Finnes de i det hele tatt? Ja, bør legge til: monogam (han må være monogam!!)

Anonymkode: af7b8...905

Enkel oppskrift: bli hans kvinnelige speilbilde.

Du skal ikke undervurdere følelsen av å finne noen man føler forstår en fra første sekund.

Forøvrig er det tullprat at "høystatusmenn" ikke har insentiv til å binde seg, som andre påstår. De mennene har de samme insentivene som alle andre, men folk er forskjellige - mange kvinner og mange menn vil ikke binde seg i ung alder. Det handler ikke om at det skjer noe mystisk som gjør at "høystatusmenn" er mindre interessert i et forhold, det er faktisk mange av dem. Hvorfor skulle liksom disse mennene være mindre opptatt av kjærlighet?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes ikke noen som har kombinasjonen utseende + intelligens, uten å være selvopptatte og egoistiske. Det kommer med territoriet. Man blir behandlet som en Gud hvis man er både kjekk og smart. De fleste er ikke særlig av noen av delene, de aller ytterste begavede på én av punktene. Å kunne krysse av begge to plasserer deg allerede på øverste hylle.

Dermed får man jo en relativt dårlig personlighet. Lyver lett, gir opp på ting man ikke klarer med én gang, ligger rundt, fester/drikker en del, osv. Dette er i alle fall min observasjon. Det blir rett og slett for mye av det gode, for mange muligheter til at de klarer å begrense seg. Så "moden og reflektert" med "høy emosjonell intelligens" er nok ikke mulig å få til.

Det går an å ta en bakvei som andre har nevnt gjennom å danne forhold med en som har potensiale som ikke er blitt realisert enda. Ofte smarte og oppegående menn på 1-2 året av en/et respektabel(t) bachelor/profesjonsstudium, med gode karakterer. Utseendet er de ofte ikke så heldige med, men analyser; er ansiktstrekkene isolert sett gode? Har han tykt og sunt hår?

Hva trekker han ned i så fall? Skjeve tenner kan ordnes med regulering. Kviser forsvinner med kremer/alderen. "Valpefett"/overvekt kan alltids trenes bort. Det er altså ikke alle sjenerende trekk som behøver å være permanente. Man må kun se potensialet som ligger der. 

Personlighet kommer med et middels utseende. Folk som ble valgt sist i gym, ikke ble sett på av den pene jenta i klassen osv., de ender opp med å bli omtenksomme og empatiske. De har tross alt stått på "den andre siden" veldig mange ganger i livet. Sånn sett kan et dårligere utseende være fordelaktig. Motgang danner karakter, som filosofene sier. Ofte er de særs snille og hjelpsomme også; de er jo vandt med at de må yte det lille ekstra for at folk skal gidde å henge med dem. 

Men hvor møter du dem? Som sagt finnes de gjerne på campus. Hvis du ønsker deg en lege, søk tannlege da studentene har likt første år. Sjekk ut liknende ordninger for andre utdanninger - overlapper emner mellom en respektabel utdanning og den du kan ta med dine forutsetninger? Du får selvsagt alltid mest uttelling for førsteinntrykket ved å studere det samme han gjør, men som regel bryr de seg ikke etter et øyeblikk eller to.

Du må være feminin, søt, gjerne langt hår. Så fremt du er polert utseendemessig og har en fin personlighet kan du raskt danne forhold med en av disse typene.

Bare pass på. De som har dårlig utseende i år 1 har ikke nødvendigvis det ved utgangen av år 3 og bacheloren er ferdigskrevet og jobben kapret. Da kan det jo være de drar fra deg i håp om noe bedre da du var alt de fikk til da de var handikappa utseendemessig. Derfor er det litt viktig å være litt høystatus selv / være på lik hylle som han. Altså genuint ha et forhold, ikke bare "holde ut" fordi du håper på at det skal sprute penger etterhvert.

Anonymkode: b90b0...b2c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det finnes ikke noen som har kombinasjonen utseende + intelligens, uten å være selvopptatte og egoistiske. Det kommer med territoriet. Man blir behandlet som en Gud hvis man er både kjekk og smart. De fleste er ikke særlig av noen av delene, de aller ytterste begavede på én av punktene. Å kunne krysse av begge to plasserer deg allerede på øverste hylle.

Dermed får man jo en relativt dårlig personlighet. Lyver lett, gir opp på ting man ikke klarer med én gang, ligger rundt, fester/drikker en del, osv. Dette er i alle fall min observasjon. Det blir rett og slett for mye av det gode, for mange muligheter til at de klarer å begrense seg. Så "moden og reflektert" med "høy emosjonell intelligens" er nok ikke mulig å få til.

Det går an å ta en bakvei som andre har nevnt gjennom å danne forhold med en som har potensiale som ikke er blitt realisert enda. Ofte smarte og oppegående menn på 1-2 året av en/et respektabel(t) bachelor/profesjonsstudium, med gode karakterer. Utseendet er de ofte ikke så heldige med, men analyser; er ansiktstrekkene isolert sett gode? Har han tykt og sunt hår?

Hva trekker han ned i så fall? Skjeve tenner kan ordnes med regulering. Kviser forsvinner med kremer/alderen. "Valpefett"/overvekt kan alltids trenes bort. Det er altså ikke alle sjenerende trekk som behøver å være permanente. Man må kun se potensialet som ligger der. 

Personlighet kommer med et middels utseende. Folk som ble valgt sist i gym, ikke ble sett på av den pene jenta i klassen osv., de ender opp med å bli omtenksomme og empatiske. De har tross alt stått på "den andre siden" veldig mange ganger i livet. Sånn sett kan et dårligere utseende være fordelaktig. Motgang danner karakter, som filosofene sier. Ofte er de særs snille og hjelpsomme også; de er jo vandt med at de må yte det lille ekstra for at folk skal gidde å henge med dem. 

Men hvor møter du dem? Som sagt finnes de gjerne på campus. Hvis du ønsker deg en lege, søk tannlege da studentene har likt første år. Sjekk ut liknende ordninger for andre utdanninger - overlapper emner mellom en respektabel utdanning og den du kan ta med dine forutsetninger? Du får selvsagt alltid mest uttelling for førsteinntrykket ved å studere det samme han gjør, men som regel bryr de seg ikke etter et øyeblikk eller to.

Du må være feminin, søt, gjerne langt hår. Så fremt du er polert utseendemessig og har en fin personlighet kan du raskt danne forhold med en av disse typene.

Bare pass på. De som har dårlig utseende i år 1 har ikke nødvendigvis det ved utgangen av år 3 og bacheloren er ferdigskrevet og jobben kapret. Da kan det jo være de drar fra deg i håp om noe bedre da du var alt de fikk til da de var handikappa utseendemessig. Derfor er det litt viktig å være litt høystatus selv / være på lik hylle som han. Altså genuint ha et forhold, ikke bare "holde ut" fordi du håper på at det skal sprute penger etterhvert.

Tok du bachelor i kynisme og høystatus menn? 

Anonymkode: 6a327...f82

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det mulig...

En skal altså seriøst søke tannlegestudiet for å finne seg en lege?

Så mye rart en skal lese, altså. "Polert utseendemessig", ha ha.

Anonymkode: b1bc1...771

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det der er så feil som det kan få blitt: det finnes mange bra menn som er sammen med kvinner som ikke har status. Akkurat det samme som det finnes plenty av bra damer som er sammen med dårlige menn. Det er heller regelen enn unntaket. 

Anonymkode: 03ec8...6c3

Så feil som det kan få blitt er det definitivt ikke. Jeg var ikke klar over det, men i følge hovedinnlegget ser det faktisk ut som jeg er en høystatus mann, og jeg er gift med en høystatus kvinne. Jeg vil faktisk si hun er et litt hakk over min status. Jeg kjenner svært få, om noen, som ikke er gift med noen i sin egen liga.

Jeg leser stadig vekk her at dette er kvaliteter som visstnok ikke betyr noe som helst for menn, men det jeg ser ute i den virkelige verden at dette overhode ikke stemmer.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

En sånn mann har ingen insentiver til å være monogam.

Anonymkode: 8047a...9b2

Selvfølgelig har de det. Slike menn er gjerne vokst opp i kjærlig og god familie, hvor hans foreldre fremdeles respekterer hverandre, setter pris på hverandre og viser at de elsker hverandre. Hans ideal er å treffe en kvinne som passer godt inn i hans storfamilie, fra foreldre til søsken og søskens partnere, og bli en naturlig del av det han selv setter så stor pris på. Samhold, kjærlighet, tilhørighet, latter og moro. Denne kvinnen vil han også stifte familie med. Å bli den far han selv har hatt, og hans kone den mor han selv har hatt- kjærlig og dedikert- er hans fremtidsvisjon og drøm. 

Slike menn finnes heldigvis ennå, og disse forstår ikke engang de menn som er så fucka i hodet at de tror lykken er målt i antall hakk i sengestolpa. Det er også denne typen menn som blir lykkelig, for hans foreldre har vist ham hvordan det gjøres. 

Anonymkode: f5aff...276

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lol jeg er kvinne og det er sånn  jeg ble empatisk. Måtte bestandig danse med læreren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høystatusmann? 🤭

Altså kjæresten min er alt det overnevnte. Høyt utdannet, eier nedbetalt bolig til over 10 mill, tjener et par mill i året.

Men det i seg selv betyr ikke en dritt. Datet andre sånne som var usikre mannegutter totalt blottet for selvinnsikt og trodde penger ville trekke meg inn.

Det jeg falt for med kjæresten er at han er varm og empatisk, kjærlig, morsom og han er så trygg i seg selv. Han har god økonomi, men han bryr seg ikke om luksus og materielle ting. Han handler mest brukt til barns, uten at det gjør han gjerrig. Han spanderer mer enn gjerne middager og turer etc. 

Fant han på datingapp🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 952eb...20a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det mulig...

En skal altså seriøst søke tannlegestudiet for å finne seg en lege?

Så mye rart en skal lese, altså. "Polert utseendemessig", ha ha.

Anonymkode: b1bc1...771

Synes det var mye sær lesning i denne tråden, og ikke minst den du kommenterer. Veldig interessant å lese hva som foregår i hodene på folk her inne. Her må det mye modning til

Anonymkode: 78d9f...cac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vær en høystatuskvinne. 

Hvis du vil ha en bra mann må du være en bra kvinne, så enkelt er det. De fleste finner sin partner på enten samme hylle eller den over. 

Anonymkode: 61716...727

Ikke bare det, men man må være tålmodig og veldig kresen og avvise alle menn frem til denne statusmannen dukker opp.

Anonymkode: cc939...ca5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Personlighet kommer med et middels utseende. Folk som ble valgt sist i gym, ikke ble sett på av den pene jenta i klassen osv., de ender opp med å bli omtenksomme og empatiske.

Dette stemmer ikke. Man "blir" ikke et godt menneske av å bli dårlig behandlet. Man velger å være et godt menneske fordi det gir livet mening. Massevis av folk som blir behandlet dårlig blir dårlige menensker.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Eller som min ex sa til meg: "Hvis du hadde tjent x millioner i året, så hadde jeg ikke gått fra deg". Jeg tjente under 1 mill, så hun gikk.

Anonymkode: 159c4...b85

Wow..

Anonymkode: f2058...efb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det der er så feil som det kan få blitt: det finnes mange bra menn som er sammen med kvinner som ikke har status. Akkurat det samme som det finnes plenty av bra damer som er sammen med dårlige menn. Det er heller regelen enn unntaket. 

Anonymkode: 03ec8...6c3

Jeg tror heller at det som gir menn status blant kvinner er forskjellig fra det som gir kvinner status blant menn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Man "blir" ikke et godt menneske av å bli dårlig behandlet. Man velger å være et godt menneske fordi det gir livet mening. Massevis av folk som blir behandlet dårlig blir dårlige menensker.

Men det er sannt at noen som ikke har opplevd motgang blir ignorant til dem som gjør. Mennesker lærer av opplevelser. Men du nå ikke ha opplevd noe selv for å lære, du kan ha sett noen gjort. 

Tror egentlig vi er litt opplært av film til å bry oss. Høres kanskje sykt ut, men det er jo mange moralske problemer i film, forbi hva kanskje foreldrene våre passer på å prate med oss om. Jeg føler i min familie vi som er oppfostret på Disney har større forståelse en foreldre generasjonen. Ikke bestandig, men jevnt over.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Spennende innlegg! 👍 

Først noen replikker på det du sier: 

"blir mindre irritert når han ikke lukket do-setet etter seg"  - eg , er det ikke på tide at damer lærer seg å sette do-setet opp igjen etter seg? Veldig irriterende å måtte løfte det opp igjen hver gang hun har vært på do. 

"tar en øl med gutta på en tirsdag" - Er det værre enn at kona har "syklubb" eller "vinklubb" eller "jentekveld" hver uke? Forklar... 

"stikker på seminar" -  Også kalt "jobb" . Å "stikke på seminar" er som regel påkrevet av arbeidsgiver eller av yrket mannen driver med. Klager du hver gang han får lønn over at det er irriterende at han tjener penger?  

Anonymkode: fd519...649

Takk for langt svar. Jeg tolker svaret ditt som om du tror jeg er kvinne (?), men jeg er mann. Jeg prøvde å gi eksempler på det du fint beskriver som «hverdagsirritasjon».

Sitat

Men ellers.

Du spør om "høystatus" menn byr på mindre hverdagsirritasjon enn "love of their lives". Jeg tenker svaret er "ja", fordi en del mennesker er disponert over å irritere seg i hverdagen mer enn andre. Det har nok litt med gener å gjøre men jeg tror mest det har med kultur og oppdragelse å gjøre…

Den hverdagsirritasjonen du snakker om er interessant. For det har ikke så mye med likestilling i hjemmet å gjøre som mange vil ha det til. Det har med hva slags holdninger man har til parforholdet og menn å gjøre. Mange kvinner hevder det kommer som konsekvens av at de har en mann som ikke bidrar nok. Men mine observasjoner er motsatt: De starter med den holdningen til mannen sin tidlig i forholdet, men mannen tålererer det fordi han er forelsket. Kvinnen går veldig langt i å skjemme bort gubben når de stifter hjem fordi de er forelsket og tålererer at mannen bidrar med mindre enn dem. Sånn starter det.... Holdningene og irritasjonen er der fra starten av..

I sum leder det til to ting : Man vil aldri se på mannen sin som "høystatus" og man vil alltid irritere seg og mene man trakk det korteste strået, uansett hva slags mann man har. 

Det som var en høystatus mann slutter fort å være høystatus og det som var "love of their life" slutter å være sjarmerende. Uansett.. 

(Jeg har sakset litt i innlegget ditt)

Det kommer utfordringer med lange forhold. Barn, helse, kjedsomhet, friksjon… 

Jeg tillot meg å reflektere litt over at når man er nyforelsket og tidlig i et forhold så blir man gjerne tilgitt for «alt» (og tilgir for «alt»). Når forelskelsen dabber ut så ser man gjerne hverandre i et mer kritisk lys.

En kvinne som «faktisk» har funnet en høystatusmann eller som selv tror hun har funnet en høystatusmann (eller som aktivt klarer å overbevise seg selv om at hun har det) kan tenkes å være mer immun mot hverdagslig irritasjon og kjedsomhet. Men det kan også den slm har funnet sin «sjelevenn».

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 9.26):

Vi legger sikkert ulike ting i hva en høystatus-mann er, så jeg prøver å gå for noe litt universalt, litt sånn catch-all vag definisjon.

- kjekk eller pen

- ressurssterk eller bemidlet

- høy sosial status eller populær 

- emosjonelt oppegående eller moden

- intelligent eller høyt utdannet

- snill eller "riktig" moralkompass

- dyp eller reflektert

Jeg tror de aller aller fleste her klarer å danne seg et inntrykk, uten at diskusjonen ender opp i kverulering om punkter og definisjoner. Det er rett og slett snakk om en well-rounded mann som scorer høyt på viktige universale kvaliteter.

Så er spørsmålet, hvordan får man en sånn fyr? Fordi det virker faktisk umulig i 2024 😅😓 Finnes de i det hele tatt? Ja, bør legge til: monogam (han må være monogam!!)

Cirka 80 prosent av menn er det noe galt med....og de som er en bra catch er ikke single i en alder av 30........såååå....gitt opp menn etter tiår med forsøk....mitt kjæledyr er myyyyyyyeee bedre.....

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hildrandedu33 skrev (2 minutter siden):

Cirka 80 prosent av menn er det noe galt med....og de som er en bra catch er ikke single i en alder av 30........såååå....gitt opp menn etter tiår med forsøk....mitt kjæledyr er myyyyyyyeee bedre.....

For å få en bra mann, må man også være en bra kvinne. Kos deg med kjæledyret ditt🙃

Anonymkode: 78d9f...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 9.26):

- kjekk eller pen jeg oppfyller denne

- ressurssterk eller bemidlet jeg oppfyller denne

- høy sosial status eller populær  jeg oppfyller denne

- emosjonelt oppegående eller moden jeg oppfyller denne

- intelligent eller høyt utdannet jeg oppfyller denne

- snill eller "riktig" moralkompass jeg oppfyller denne

- dyp eller reflektert jeg oppfyller denne

Ved å ha høy nok markedsverdi, hvilket du åpenbart ikke har, siden du ikke er i stand til å finne dem. Jobb med deg selv.

Anonymkode: 1ed99...86b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...