Gå til innhold

Hvordan få en såkalt høystatus-mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som kontrast: de som finner sin sjelevenn. Blir de noe mindre frustrert når det viser seg at også sjelevenner kan ha sure sokker, liker å game, og hva det måtte være?

Når det kommer til stadiet "sjelevenn" har en allerede sett inni det andre mennesket...hverken sure sokker eller gaming kommer  overraskende da.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi legger sikkert ulike ting i hva en høystatus-mann er, så jeg prøver å gå for noe litt universalt, litt sånn catch-all vag definisjon.

- kjekk eller pen

- ressurssterk eller bemidlet

- høy sosial status eller populær 

- emosjonelt oppegående eller moden

- intelligent eller høyt utdannet

- snill eller "riktig" moralkompass

- dyp eller reflektert

Jeg tror de aller aller fleste her klarer å danne seg et inntrykk, uten at diskusjonen ender opp i kverulering om punkter og definisjoner. Det er rett og slett snakk om en well-rounded mann som scorer høyt på viktige universale kvaliteter.

Så er spørsmålet, hvordan får man en sånn fyr? Fordi det virker faktisk umulig i 2024 😅😓 Finnes de i det hele tatt? Ja, bør legge til: monogam (han må være monogam!!)

Anonymkode: af7b8...905

Lurer på om du bruker ordet "høystatus" litt feil her i forhold til den totaliteten du ser ut til å være ute etter? Høy status forbinder i hvert fall jeg primært med andre og delvis tredje strekpunkt i opplistingen din, ikke med de andre kvalitetene du ønsker at denne mannen skal ha. Kanskje "høyverdi-mann" hadde vært et bedre universalbegrep?

Anonymkode: 159c4...b85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... mange av de punktene høres helt vanlige ut. Forutenom høy sosial staus eller at han er stinn av penger, så beskriver du mannen min. Fant han på en datingside.

Anonymkode: 3d32d...3ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi legger sikkert ulike ting i hva en høystatus-mann er, så jeg prøver å gå for noe litt universalt, litt sånn catch-all vag definisjon.

- kjekk eller pen

- dyp eller reflektert

Jeg tror de aller aller fleste her klarer å danne seg et inntrykk, uten at diskusjonen ender opp i kverulering om punkter og definisjoner. Det er rett og slett snakk om en well-rounded mann som scorer høyt på viktige universale kvaliteter.

Så er spørsmålet, hvordan får man en sånn fyr? Fordi det virker faktisk umulig i 2024 😅😓 Finnes de i det hele tatt? Ja, bør legge til: monogam (han må være monogam!!)

Nei, det finnes ikke noen med alle de punktene samtidig. 😵😵

Et kjedelig liv ville det også blitt. 

Snusfornuftig type, mer som en barbiKen? 😃😃

Reflektert vinner over flere punkter for min del. 

Anonymkode: c8ad1...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det sånn at de som er sammen med en dyp, reflektert, snill, moralsk, intelligent, høyt utdannet, emosjonelt oppegående, høy sosial status, bemidlet og kjekk mann blir mindre irritert når han ikke lukket do-setet etter seg, tar en øl med gutta på en tirsdag eller stikker på seminar når det et mye som skal gjøres hjemme? Eller blir de som har gjort en «god catch» like irritert og seksuelt frustrert/uinteressert som alle andre?

Anonymkode: f2058...efb

Selvfølgelig har en velbemidlet høystatusmann mer å gå på i forhold til den generelle slitasjen og de mange gjensidige irritasjoner alle parforhold opplever. Det er totalen som betyr noe. Eller som min ex sa til meg: "Hvis du hadde tjent x millioner i året, så hadde jeg ikke gått fra deg". Jeg tjente under 1 mill, så hun gikk. Samtidig illustrerer utsagnet at personligheten min (som sikkert ikke var perfekt), ikke var så katastrofalt dårlig at ikke mye penger kunne vippet totalvurderingen hennes i en annen retning....

Anonymkode: 159c4...b85

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår forsåvidt hva du tenker, men viktig å huske at en såkalt "høystatusmann" vil være høyst subjektivt🙂 det som for DEG vil være den perfekte partner, er neppe det for andre.. en som "alle trakter etter" finnes ikke. Vi har alle ulik smak ift utseende, (lys, mørk, spinkel, kraftig osv) Hvordan en partner er å leve ilag med, og som far, vil du jo først finne ut av etterhvert. Jeg tenker jo personlig at utseende, og ikke minst intelligens er viktig... ville slitt med å leve ilag med en med lite refleksjon, erfaring og kunnskap. 

Men lykke til uansett. De vanlige rådene vil du komme langt med. Har ikke HELT trua på datingapper, men heller å møte noen på jobben, fritidsaktiviteter, hobby, studier eller frivillig arbeid.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du noe objektivt å komme med? Hva i alle dager er dine issues. Kvinner ser også etter ulike kvaliteter i en partner, hvorfor blir du så trigget av dette? Makan. Det oser fragile masculinity av deg.

Hva betyr det?

Jeg har selv ikke lang liste som en kvinne må tilfredstille, men et av punktene er et godt norsk ordforråd og hun kan å bruke det. Det gjenspeiler intellekt og språklig bevissthet.  Penger eller berømmelse som du søker etter er fullstendig fjernt. Men så er jeg mann da.

Anonymkode: 290ff...064

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hva betyr det?

Jeg har selv ikke lang liste som en kvinne må tilfredstille, men et av punktene er et godt norsk ordforråd og hun kan å bruke det. Det gjenspeiler intellekt og språklig bevissthet.  Penger eller berømmelse som du søker etter er fullstendig fjernt. Men så er jeg mann da.

Anonymkode: 290ff...064

Ikke meg du siterer, men når noen blir introdusert utrykk på engelsk, er det det engelske ordet man husker. Har ikke noe med gramatikk å gjøre, de fleste kan også engelsk og det er lov å skrive det her, så hvorfor er det et problem å skrive to språkelig?  Sårbar maskulinitet. Tror det betyr bitter fordi en er sårbar på segselv og angriper dem som får dem til å føle at de ikke er gode nok menn, utifra det jeg har forstått. Det kan jeg gjøre som kvinne noen ganger også, det er jo mye angrep mot skjønn for tiden, det er jo synd. 

Anonymkode: 02321...478

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Disse høy status mennene vil alle kvinner ha. Derfor har ikke høy status menn noe incentiv til å binde seg til en dame. De får tilbud om sex kastet etter seg.

Den eneste måten du kan klate å kapre en høy status mann er å være modell dame. Men selv da må du regne med å bli byttet ut med en yngre dame etter 10 år.

Anonymkode: a0420...a17

Nå er jo et par av disse egenskapene at denne mannen også skal være moden og ha riktig moralsk kompass. 
Det du beskriver er horebukker. 

Anonymkode: c2cf9...583

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke meg du siterer, men når noen blir introdusert utrykk på engelsk, er det det engelske ordet man husker. Har ikke noe med gramatikk å gjøre, de fleste kan også engelsk og det er lov å skrive det her, så hvorfor er det et problem å skrive to språkelig?  Sårbar maskulinitet. Tror det betyr bitter fordi en er sårbar på segselv og angriper dem som får dem til å føle at de ikke er gode nok menn, utifra det jeg har forstått. Det kan jeg gjøre som kvinne noen ganger også, det er jo mye angrep mot skjønn for tiden, det er jo synd. 

Kjønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

- kjekk eller pen

- dyp eller reflektert

Du finner dem ikke på neglesalonger i alle fall. Jeg har tatt mye manikyr og de er ikke der. Så vet du det.

Pedikyr har jeg hatt litt av også… fremdeles ingen.. 

Anonymkode: b553a...967

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å ønske seg en høystatus mann, da må en være høystatus kvinne oftest.

Mange har noe av dette få har alt.

Tror nok TS som har så klare forventninger bortimot krav kanskje ikke tilfredstiller den kvinnelige snillheten, mange menn ønsker seg. Oppegående menn senser slikt og vil ikke ha en dame som bare vil ha deg når du tjener mye penger, er på det kjekkeste og livet smiler🌞

Vi vil helst ikke ga golddiggere.

Anonymkode: ca859...92a

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, som noen har skrevet tidligere, at den letteste måten å få en slik mann på er å identifisere de på tidlig stadium FØR alle disse egenskapene er på plass. Det er veldig få av disse som er single etter 25-års alder og når man kommer i 30-40 åra, og en del er ute på «markedet» igjen vil en del, slite med å tilfredsstille alle kravene uansett. Det er ikke mange 25-åringer som huker av alle boksene, fordi man er for ung, men jeg vil tro at man kan se hvem som vil bli sånn. Så jeg tenker at du finner flest slike i løpet av studietiden før de er fullutviklede «Høystatusmenn» (idiotisk ord men jeg skjønner hva du mener)

De aller fleste av disse mennene blir kapret lenge før de er 30, og noen av kravene på listen (reflektert, moralkompass, monogame) tilsier at de blir i forholdet. Mange av punktene på listen utvikler man også underveis i forholdet (bemidlet, rik og høy sosial status f.eks). 
De ytterst få som er på markedet i 30-årene med disse egenskapene sloss «alle» om, og det gjelder det selvsagt å ha de samme kvalitetene selv. Jeg mener (som gift mann i 30-årene) at det virker helt ærlig at kvaliteten på single menn generelt i den aldersgruppen er noe lavere enn blant kvinnene. Derfor veldig vanskelig å nå opp.

Nå må jeg legge til at jeg ikke har lagt superstrenge krav til en høykvalitetsmann. Jeg har anslått kanskje topp 20% i snitt på ALLE kategoriene med noen som kan være høyere og noen som kan være lavere. Tenker du topp 2% i alle kategorier kan du nok like gjerne gi opp, for de finnes nesten ikke. Alle har noe. Jeg vet ikke selv en gang om jeg oppfyller kravet jeg har satt (sliter i alle fall med utseende, selv om kroppen er sprek og ser helt grei ut). Så mulig jeg svarer med skivebom på oppgaven 😂

Anonymkode: 8e3da...e51

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror, som noen har skrevet tidligere, at den letteste måten å få en slik mann på er å identifisere de på tidlig stadium FØR alle disse egenskapene er på plass. Det er veldig få av disse som er single etter 25-års alder og når man kommer i 30-40 åra, og en del er ute på «markedet» igjen vil en del, slite med å tilfredsstille alle kravene uansett. Det er ikke mange 25-åringer som huker av alle boksene, fordi man er for ung, men jeg vil tro at man kan se hvem som vil bli sånn. Så jeg tenker at du finner flest slike i løpet av studietiden før de er fullutviklede «Høystatusmenn» (idiotisk ord men jeg skjønner hva du mener)

De aller fleste av disse mennene blir kapret lenge før de er 30, og noen av kravene på listen (reflektert, moralkompass, monogame) tilsier at de blir i forholdet. Mange av punktene på listen utvikler man også underveis i forholdet (bemidlet, rik og høy sosial status f.eks). 
De ytterst få som er på markedet i 30-årene med disse egenskapene sloss «alle» om, og det gjelder det selvsagt å ha de samme kvalitetene selv. Jeg mener (som gift mann i 30-årene) at det virker helt ærlig at kvaliteten på single menn generelt i den aldersgruppen er noe lavere enn blant kvinnene. Derfor veldig vanskelig å nå opp.

Nå må jeg legge til at jeg ikke har lagt superstrenge krav til en høykvalitetsmann. Jeg har anslått kanskje topp 20% i snitt på ALLE kategoriene med noen som kan være høyere og noen som kan være lavere. Tenker du topp 2% i alle kategorier kan du nok like gjerne gi opp, for de finnes nesten ikke. Alle har noe. Jeg vet ikke selv en gang om jeg oppfyller kravet jeg har satt (sliter i alle fall med utseende, selv om kroppen er sprek og ser helt grei ut). Så mulig jeg svarer med skivebom på oppgaven 😂

Anonymkode: 8e3da...e51

Anbefaler du oss på 30+ å forbli single da? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er rett og slett snakk om en well-rounded mann som scorer høyt på viktige universale kvaliteter.

Tja, synes flere av disse punktene er veldig overfladiske 

Anonymkode: c9e51...bf9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær en høystatuskvinne. 

Hvis du vil ha en bra mann må du være en bra kvinne, så enkelt er det. De fleste finner sin partner på enten samme hylle eller den over. 

Anonymkode: 61716...727

Det der er så feil som det kan få blitt: det finnes mange bra menn som er sammen med kvinner som ikke har status. Akkurat det samme som det finnes plenty av bra damer som er sammen med dårlige menn. Det er heller regelen enn unntaket. 

Anonymkode: 03ec8...6c3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Anbefaler du oss på 30+ å forbli single da? 

Som han sier selv, så bommer han kanskje på oppgaven, og det gjør han. Selvsagt finnes det kvalitetsmenn i 30 årene. Skal ikke mye refleksjon til for å skjønne det, selv om man skal følge resonnementet til anonym…e51. 
Monomgami vs moralsk kompass. Om det eneste moralske riktige er å bli værende i forholdet fra man er 25 år, stiftet familie inn i 30-årene. Da svikter han allerede på refleksjon. Så mange gode grunner til at man blir single igjen, uansett alder. Og det er mye styrke å finne i disse som har blitt det, både frivillig eller ufrivillig. 

fasiten er nok nærmere at den enes kvalitetsmann ikke nødvendigvis er det samme for en annen. Og det man ser etter er «din» kvalitetsmann. Og jeg tror heller ikke det er et «🟰» mellom en en kvalitetskvinne og en kvalitetsmann, men at man heller lettere finner en som er i sfæren deres. Som at kjendiser oftere omgås andre kjendiser enn vanlige mennesker. 

Anonymkode: 9503b...a28

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Som han sier selv, så bommer han kanskje på oppgaven, og det gjør han. Selvsagt finnes det kvalitetsmenn i 30 årene. Skal ikke mye refleksjon til for å skjønne det, selv om man skal følge resonnementet til anonym…e51. 
Monomgami vs moralsk kompass. Om det eneste moralske riktige er å bli værende i forholdet fra man er 25 år, stiftet familie inn i 30-årene. Da svikter han allerede på refleksjon. Så mange gode grunner til at man blir single igjen, uansett alder. Og det er mye styrke å finne i disse som har blitt det, både frivillig eller ufrivillig. 

fasiten er nok nærmere at den enes kvalitetsmann ikke nødvendigvis er det samme for en annen. Og det man ser etter er «din» kvalitetsmann. Og jeg tror heller ikke det er et «🟰» mellom en en kvalitetskvinne og en kvalitetsmann, men at man heller lettere finner en som er i sfæren deres. Som at kjendiser oftere omgås andre kjendiser enn vanlige mennesker. 

Takk for at du sier dette, kloke ord 😊 Vet jo egentlig det stemmer, men vi hører det igjen og igjen. Blir så lei av dating prat, men velger jo frivillig å lese.

Det er så sannt at vi ser etter ulike mennesker vi anser som virkelig fine og det med sfæren/omgangskrets/miljø/ møtepunkt. Er egentlig alt for sjeldent nevnt. Føler vi kna si det så er samtalen over, men den blir jo aldri det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk for at du sier dette, kloke ord 😊 Vet jo egentlig det stemmer, men vi hører det igjen og igjen. Blir så lei av dating prat, men velger jo frivillig å lese.

Det er så sannt at vi ser etter ulike mennesker vi anser som virkelig fine og det med sfæren/omgangskrets/miljø/ møtepunkt. Er egentlig alt for sjeldent nevnt. Føler vi kna si det så er samtalen over, men den blir jo aldri det.

Bare hyggelig.

Det er derfor jeg anmoder Ts å grave dypere i disse overfladiske kvalitetene. Hun spør hvor «slike» menn befinner seg, men hun sier egentlig ingenting om hva hun vil ha.

Kjekk, hva er kjekk? Bemidlet, hvor mye er det snakk om?  Populær/høy status, hva ser hun for seg her? Moden, hvor moden er hun selv? Intelligent, i hvilke form, hva anser hun som intelligent? Riktig moralsk kompass, hvor peker hennes kompass? Dyp, hvor grunn eller dyp er hun selv?

Ingenting av det hun skriver gir noen mening uten at hun går dypere ned i det hun ser etter. Absolutt enig i at det er en fin liste å ha, og en liste jeg tror er veldig lik de aller fleste listene kvinner har verden rundt. Men går en litt dypere i listen, så tror jeg det blir mye større spredning og avstand mellom hva kvinner egentlig ser etter. Generelt sagt så passer alle menn denne listen, det kommer bare an på øyet som ser

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få en høystatusmann må du vise at du vet at det ikke heter høystatus mann.

Hvis ikke setter høystatysmannen deg i bås med lavstatuskvinner (også kalt «lav status kvinner»)

Anonymkode: b815a...a26

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...