Gå til innhold

Hvordan få en såkalt høystatus-mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vær en høystatuskvinne. 

Hvis du vil ha en bra mann må du være en bra kvinne, så enkelt er det. De fleste finner sin partner på enten samme hylle eller den over. 

Anonymkode: 61716...727

Da må du legge til den under. For alle de som finner partneren på hyllen over har en partner som har funnet sin på hyllen under.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du må være blant toppen av kvinner selv. Hvorfor skal de ta til takke med noe mindre?

Anonymkode: c3622...b54

Dette er nok riktig. Men det er store sprik i hva man mener med "høystatus".  Mange incels sitter og er bitre og surrer seg inn i tanken om at høystatus =looks&money. Men veldig mange menn med looks og penger er trash! 

Anonymkode: fd519...649

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

En sånn mann har ingen insentiver til å være monogam.

Anonymkode: 8047a...9b2

Jo, om kvinnen han har som partner er en kvinne på samme nivå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det ikke bare å ta en titt på hvem disse såkalte mennene blir sammen med?

sub-buzz-32766-1476040776-5.jpg?downsize

Anonymkode: 8c296...e60

Tenk at han her snart skal styre verdens mektigste land. Igjen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du noe objektivt å komme med? Hva i alle dager er dine issues. Kvinner ser også etter ulike kvaliteter i en partner, hvorfor blir du så trigget av dette? Makan. Det oser fragile masculinity av deg.

Anonymkode: af7b8...905

Jeg har ingen verdens "issues" og sliter heller ikke med "fragile masculinity", nei. Jeg har det fint og har massevis av fine både menn og kvinner i livet mitt, aller mest forloveden min.

Det var, og er, oppriktig godt ment. Både listen og begrepsbruken er som snytt ut av incel-verdenen og deres kvinnelige motsvar. For meg tilsier det at du risikerer å gå inn i datingverdenen med en inngang og en smørbrødliste hentet fra en samling av folk som egentlig har gitt opp dating, og det er neppe det beste utgangspunktet for å lykkes. Selvfølgelig bare fint om jeg tar feil.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja. Det hun mener er vel «hvordan kan jeg få en sånn mann som de fleste andre kvinner trakter etter». Jeg ser ikke hvordan det lukter av mørk avkrok, det var sånt jenter og gutter lurte på lenge før intetnett ble allment tilgjengelig.

Anonymkode: f2058...efb

Klart det, både jenter og gutter har alltid ønsket både å finne ut hvem de leter etter og deretter hvor de finner ham eller henne. Det er som sagt begrepsbruken her, med lister med "dette honnørordet eller dette honnørordet" og ikke minst "høystatus"  og "well-rounded" og "universale kvaliteter", som er identisk med det man finner på div. incel-forum. Det er nøyaktig dette språket de bruker der, både blant menn (som for all del er verst på dette) og kvinner. High-value males og low-value males og tilsvarende for kvinner.

Kvalitetene TS lister opp er selvfølgelig gode, altså. De aller fleste kvalitetene her er åpenbart noe de fleste, menn som kvinner, ønsker seg i en aprtner.

Anonymkode: e7699...8ef

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vær vakker

Anonymkode: f8a5f...c92

Ja. Vær vakker, vær grei å ha med å gjøre og søt. Skal ikke mer til.

Anonymkode: 49bf4...73a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg legger i høystatus: et menneske som har en fast jobb. Som han trives med. Han har venner.  Stabil økonomi. Trenger ikke å tjene mest, men har ikke 10 kredittkort. Kan lage litt mat og ta vare på seg selv. 

Jeg vet at dette ikke er normen  for type høystatus. Disse kriteriene mine har ikke kommet etterhvert. Dette er noe jeg har tenkt på siden jeg var på 20 tallet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å legge til det: Mitt råd var å legge av seg begrepsbruken, ikke å slutte å se etter menn med gode kvaliteter.

Jeg tror de fleste menn vil mislike at daten deler opp menn i "høystatus" og "lavstatus" etter en eller annen fastsatt liste, slik jeg også tror de fleste kvinner vil få en litt uggen følelse hvis deres mannlige date snakker så klinisk om kvinner og sorterer dem som høystatus og lavstatus. Å faktisk se etter tegn på om vedkommende er sånn noenlunde oppegående, ressurssterk og i vater er selvfølgelig bare bra.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du får haket av for alle kravene dine…..men som nevnt over så kan du se hva desse mennene går etter. Se på bloggeren Karianne Vilde, hun har silikon, fillers og en kropp som krever mye vedlikehold men hun har klatret stigen til hun landet en som er sikret gjennom arv. Du må være eyecandy rett og slett, og være passe frekk😉

Anonymkode: 5f844...260

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 minutt siden):

Det jeg legger i høystatus: et menneske som har en fast jobb. Som han trives med. Han har venner.  Stabil økonomi. Trenger ikke å tjene mest, men har ikke 10 kredittkort. Kan lage litt mat og ta vare på seg selv. 

Ehh...det kalles å være over 25 år. Kunne lage litt mat selv? Er du seriøs? Høy status å ikke ha 10 kredittkort? Hmm. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Full pakke" du mener? Venninner med mann som tikker disse boksene har nesten utelukkende truffet mannen som studenter, eller gjennom venninners mann sin omgangskrets igjen. Jeg traff mannen relativt tidlig på et typisk studentsted. Og nå har jeg tre venninner fra juss som er gift med studievenner eller kollegaer (leger) av mannen 😂

Men dette er en del år siden da, før Tinder og slikt. Mulig ting fungerer helt annerledes nå. 

Anonymkode: fb766...0ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror de fleste menn vil mislike at daten deler opp menn i "høystatus" og "lavstatus" etter en eller annen fastsatt liste, slik jeg også tror de fleste kvinner vil få en litt uggen følelse hvis deres mannlige date snakker så klinisk om kvinner og sorterer dem som høystatus og lavstatus.

Jeg er ikke så sensitiv akkurat her. Jeg har vært singel og på sjekkeren og forstått at noen menn er mer populær og noen mindre. Det at mange kvinner heller vil ha Kåre enn meg kan nok ha vært sårt en og annen gang. Hvilken terminologi de bruker rundt det valget og om de er ærlige med at det er en sortering eller pakket det inn i ørten lag med snirklete språk er ikke så viktig for meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har du noe objektivt å komme med? Hva i alle dager er dine issues. Kvinner ser også etter ulike kvaliteter i en partner, hvorfor blir du så trigget av dette? Makan. Det oser fragile masculinity av deg.

Jeg er kvinne og rista lenge og vel på hodet av hi..

Har en slik mann, og få av de punktene ble tatt med i betraktningen. Min opplevelse er at fordi det ikke var et tema, scoret jeg høyt på hans "liste"..

Kutt ut de uttrykkene som får deg til å fremstå som en gold digger med fokus på ytre faktorer, så kommer de empatiske mennene. 

Fortsett med det fokuset og møt menn med tilsvarende fokus. Hvor høy du er, hvor tynn du er, hva slags  "trofekone" du ville blitt i fremtiden. Altså har du et ytre små kirurgiske inngrep trolig vil kunne "bevare" en stund. De er ofte svært lite opptatt av hva som skjer på innsiden. Men, lykke til. 

Anonymkode: f048c...901

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (11 minutter siden):

Høystatus mann 😂. For et teit uttrykk...

Jeg vil ha en mann for at jeg elsker han, at han behandler meg bra, og er god mot meg.

Og at han er god med mennesker rundt seg. Det er viktig. 

Da er vel nettopp de egenskapene «høystatus» for deg?

Hvis alle kvinner har et sett av egenskaper som er uavhengig av alle andre så gir det kanskje ikke mening å bruke slike begreper. Min erfaring er at kvinner er ganske enige: noen menn er veldig populær, andre ikke. Og disse mennene kan man gjerne kalle høystatusmenn for min del.

For kvinner (så vel som menn) så tror jeg at det gir mening for eget ve og vel å tenke grundig igjennom «hva gjør meg lykkelig». Kanskje er det en kirurg med porsche og sixpack som jobber 6mnd i året for leger uten grenser. Det er en ærlig sak og jeg dømmer ikke for det. Men kanskje er det en fyr som vil spise smågodt og binge-watche rare tv-serier med deg.

At det finnes tendenser i en populasjon betyr ikke at hver enkelt må følge dem. Vi har fri vilje (diskutabelt) og kan prøve å finne egen lykke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er det ikke bare å ta en titt på hvem disse såkalte mennene blir sammen med?

tom-brady-dating-history-1-47fb5d545e7b4

Olivia-Culpo-NFL-Wives-and-Girlfriends.j

00-tout-vanessa-and-zac.jpg

800c9ea3aeb1455a94a2b1453bafcecc_xl.jpg

180554490.jpg?w=2000&h=1126&crop=1

sub-buzz-32766-1476040776-5.jpg?downsize

Dette er ikke for alle høy status menn. Vi alle har vår versjon. Jeg liker seriøst ingen av disse. 

Anonymkode: 02321...478

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så sensitiv akkurat her. Jeg har vært singel og på sjekkeren og forstått at noen menn er mer populær og noen mindre. Det at mange kvinner heller vil ha Kåre enn meg kan nok ha vært sårt en og annen gang. Hvilken terminologi de bruker rundt det valget og om de er ærlige med at det er en sortering eller pakket det inn i ørten lag med snirklete språk er ikke så viktig for meg.

Det er helt fair, selvfølgelig. Antagelig bare sunt at du ikke legger så mye i det. Jeg bare gjør TS oppmerksom på at det å bruke incel-verdenens begreper og sorteringer, enten det er tilfeldig eller ei, for mange (om enn ikke for deg) vil sende et signal som kan få mange til å rygge. Jeg skulle holdt ut at daten min kalte meg langskalle hvis jeg var trygg på at hun ikke ante noe om konnotasjonene, men alarmen hadde nå gått. Hvis man bruker begreper så tett assosiert med noe de fleste har total avsmak for, da er det ikke unaturlig at mottaker lurer litt på om man har hentet mer enn akkurat formuleringene derfra. 

Du og jeg virker uansett ikke så uenige om sak, altså. Det er ingenting av det TS oppgir at hun søker som jeg tenker det er noe galt i. Jeg er også helt enig i at det er en god øvelse å sette seg ned og tenke gjennom hva man selv ønsker, litt uavhengig av hva samfunnet i stort mener man burde ønske, og at vi ikke har noe med hvem hun ønsker seg. Så leser nok jeg listen hennes som det motsatte av nettopp den tankegangen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke for alle høy status menn. Vi alle har vår versjon. Jeg liker seriøst ingen av disse. 

Du er ingen høystatus-mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er ingen høystatus-mann.

Nei jeg er dame. 

Men sier, jeg har aldri vært tiltrukket av noen av disse mennene. Så det er ikke sånn at alle er automatisk blendet.

Me er egentlig å si til ts, finn en du trives med og forelsker deg i. På slutten av dagen, så kommer kroppen uansett til å bestemme selv hva du syns, uansett hva som står på det papiret. Bare pass på å vær trygg med en som behandler deg godt. De fleste er normale, men de fleste finner også noen. Kanskje er den du forelsker deg i en skikkelig bra mann, men å begynne å konkurere å desperat jage noen som ikke naturlig ønsker deg, er veien til en dårlig hverdag. 

Det som skjer, skjer av segselv omm dere er rett for hverandre, det er ingen triks, men løgn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi legger sikkert ulike ting i hva en høystatus-mann er, så jeg prøver å gå for noe litt universalt, litt sånn catch-all vag definisjon.

- kjekk eller pen

- ressurssterk eller bemidlet

- høy sosial status eller populær 

- emosjonelt oppegående eller moden

- intelligent eller høyt utdannet

- snill eller "riktig" moralkompass

- dyp eller reflektert

Jeg tror de aller aller fleste her klarer å danne seg et inntrykk, uten at diskusjonen ender opp i kverulering om punkter og definisjoner. Det er rett og slett snakk om en well-rounded mann som scorer høyt på viktige universale kvaliteter.

Så er spørsmålet, hvordan får man en sånn fyr? Fordi det virker faktisk umulig i 2024 😅😓 Finnes de i det hele tatt? Ja, bør legge til: monogam (han må være monogam!!)

"Høystatusmann" ?

Teit uttrykk og bruken av det forteller meg noe om brukeren.

Hvorfor ikke lete etter love of your life isteden..? Når det er det du egentlig vil finne.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...