AnonymBruker Skrevet 6. november #21 Del Skrevet 6. november Jeg antar dette kanskje var en rusmisbruker, og at de henger og slenger (ståenge, sittende, liggende) rundt omkring i Oslos gater er ganske dagligdags. Spesielt i enkelte områder. Det kan føre til at forbigående ikke reagerer stort, fordi det oppfattes ikke som unormalt. Opplevde en lignende situasjon for noen år siden i Oslo sentrum, en mann som lå på kanten av fortauet ut mot bilveien. Folk gikk forbi. Venninnen min og jeg gikk bort og hørte med han om det gikk bra. Det gjorde det, han tok seg bare en hvil. Oppfordret han til å legge seg et litt tryggere sted. Nå synes jeg for så vidt du viser en stor dobbeltstandard ved å kritisere andre for ikke å bry seg og gripe inn, når du selv gjorde akkurat det samme. Det er få steder i Oslo hvor trikken kjører at det er veeeldig langt mellom stoppestedene. Så hadde du virkelig brydd deg, hadde du gjort noe med det. Anonymkode: 57a1c...53a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #22 Del Skrevet 6. november zMeg meg meg meg. Norsk kultur er heldigvis døende. Z Anonymkode: e6d86...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #23 Del Skrevet 6. november Mulig en gammel kjenning blant folk. Var det i Storgata? Anonymkode: e56d7...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #24 Del Skrevet 7. november Har trasket rundt i Oslo i snart 50 år, og har ikke sett annet enn at folk får hjelp, så dette høres rart ut. Hvis det er en «kjenning», rusmisbruker el, som daglig ligger på gata i det samme området, så er det kanskje sånn at folk ikke iler til like raskt lenger. Men jeg har som sagt ikke sett noe sånt noen gang. Anonymkode: 17474...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #25 Del Skrevet 7. november Rus. Du risikerer egen helse om du nærmer deg. Har aldri opplevd annet en at folk strømmer til om personen er pent kledd. Samme med sigøynere. Har opplevd at de mister toåringen i bakken foran meg, bare for å kjenne handa til en annen ned i veska mi i det jeg instinktivt strekker meg frem for å hjelpe. Kjedelig at det er slik, ja. Men et visst overlevelsesinstinkt må man ha. Anonymkode: 292ab...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #26 Del Skrevet 7. november En bekjent kræsjet og snurret med bil inni tunnel, med to barn i bilen. 7-8 biler kjørte forbi før noen stoppet for å sjekke hvordan det gikk. Det var i nord. Jeg har også sett gamle damer falle på isen i trondheim uten at noen stopper opp. Du som ikke er fra oslo valgte å ikke hoppe av trikken for å sjekke, men du er helt sikker på at alle som gikk forbi var fra oslo? Siden du omtaler de som oslo-folk? Du vet at det ikke var tilreisende slik som deg selv? Anonymkode: ffcc8...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #27 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 0.13): Neppe, østlendinger er ikke så bra folk Anonymkode: f2fe4...677 Wow, for et reflektert svar. Så alle som bor i Vestfold, Oslo, Østfold, Akershus, og Innlandet fylke, er altså dårlige folk. Anonymkode: 341be...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonnaK Skrevet 9. november #28 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 8.58): Her i Norge bryr vi oss bare om andre når det gagner oss selv. Sørgelig altfor sørgelig. Anonymkode: 0a108...91c Dette gjelder de fleste land Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå