AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:58 #1 Del Skrevet mandag kl 21:58 Hei,, hvor mye mat får pusen deres i løpet av dagen? Har hørt at man ikke skal la tørrforet stå fremme, men katten vi har virker som en litt fysen pus. Hver gang vi går på kjøkkenet, kveiler han seg rundt bena mine og maler høyt. Jeg vet at han vil ha våtmat. Han har fått på morgenen når vi våkner en hel pose med de latz posene. Så har han faktisk fått til middagstider og på kvelden også. Da bruker jeg èn pose.. så han får to sånne om dagen. Så vil han også ha det jeg spiser . Så får han kattegodis av barna. Vil selvfølgelig ikke at han skal få et vektproblem fordi det er dyreplageri. Pus er innepus og kattunge så han er relativt aktiv med lek og løping. Hvor mye våtmat bør lille pus få i seg ? Anonymkode: c6e18...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Dyrlegen sa til oss at kattunger alltid skal ha tilgang på tørrfôr. Vår får også to poser vårfor hver dag, morgen og kveld. Dyrt, men han elsker det også får han i seg nok væske da:) Skal visst være bra for nyrene Anonymkode: 48c29...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Hvis katten er mellom 2-3 kilo skal den ha 160-210 gram vårfor hver dag, så to poser er ikke for mye tenker jeg:) Anonymkode: 48c29...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Vi har voksne katter. De har alltid tilgang på tørrfór og vann når de er inne. Våtfór får de en gang i uka, og da en porsjonspose på 85 gram. Når de er ute, har de fri tilgang på fugler, mus og rotter og det fanges og spises stort sett daglig. Anonymkode: 152bb...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Ikke kjøp kattemat på matbutikk. Det finnes ikke rett næring. Du vil bare få dårlig pels og mye driting. Katter skal spise lite og ofte, så det er helt normalt å ha maten fremme, evt ha foringsautomat som deler ut litt ofte. Kjøp ett skikkelig katteunge tørrfor hos veterinær eller dyrebutikk. Kjøp skikkelig sand også. EverClean f eks Anonymkode: c36bb...696 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis katten er mellom 2-3 kilo skal den ha 160-210 gram vårfor hver dag, så to poser er ikke for mye tenker jeg:) Anonymkode: 48c29...362 Spiser du "loff", må det store mengder til ja. Det er selvfølgelig ikke noe man forer en katt på. Med mindre man er glad i røyting, driting og dårligere helse. Anonymkode: c36bb...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Vi har praktisert fri tilgang til tørrfor. Så får de middag, stort sett våtfor, da får de en halv porsjonspose hver. Ikke for kostholdets del, tørrforet er mer enn bra nok. Men fordi kattungene våre er sosiale og vil gjerne spise av fatene våre om de ikke blir distrahert med noe godt i egne skåler på gulvet. En og annen gang tar vi av kjøtt og fisk (ev avskjær om vi sløyer fisk eller renskjærer et kjøttstykke) før krydring og koker opp som kattemiddag. Jeg tenker det er sunt og godt for dem og skaper variasjon. Kattunger setter ofte mer pris på variasjon enn voksne katter, som kan være staere i matveien enn en gubbe i 90-årene. Anonymkode: 65e41...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Spiser du "loff", må det store mengder til ja. Det er selvfølgelig ikke noe man forer en katt på. Med mindre man er glad i røyting, driting og dårligere helse. Anonymkode: c36bb...696 Hæ? Hva mener du nå? At man ikke skal gi våtfor? Vi har alltid gitt det til våre katter som alle ble mellom 15-18 år Anonymkode: 48c29...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå