AnonymBruker Skrevet 4. november #1 Del Skrevet 4. november Stjal dette innlegget fra "hvilke upopulære meninger har du?" tråden. Noen flere som har erfart dette? Jeg har definitivt gjort det og opplever det nå i arbeidslivet også (tannhelsesekretær) Er jo litt tabu, men stemmer det ikke? Islam er et konkurrerende parallellsamfunn til det norske. Før noen "tar" meg; jeg vokste opp på beste østkant i Oslo, og alle mine nærmeste venninner gjennom oppveksten har vært muslimer / kommet fra muslimske land. Problemet er at de jentene har vært et mindretall; genuint snille og åpne for å være venn med en norsk jente. Alle de andre muslimske jentene jeg har møtt, på barneskole, ungdomsskole, vgs, og universitetet, har vært så motbydelige. De nekter å se på deg eller anerkjenner deg. Alt er feil, du er feil. Har sett en del andre syke ting gjort mest av muslimer også, men det å bli oppdratt fra du er liten til at det er de hvite som er feil, som er slemme, rasistiske... det er så FEIL. Rundt hver sving har muslimer diskriminert mot meg, selv om jeg alltid har vært hyggelig og åpen mot dem. Jeg var hun alle de nyinnflyttede asylsøkerne ble venner med før de kunne norsk. Så, når de fant seg en arabiskspråklig, hijab-kledd venn, ble jeg totalt ditchet. Flere ganger. På ulike skoler. Norske jenter har aldri vært så ille. Fy søren. Anonymkode: 3115c...3d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #2 Del Skrevet 10. november Oida, litt for politisk ukorrekt....eller ikke noe dere kan relatere til? Anonymkode: 3115c...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 10. november #3 Del Skrevet 10. november Jeg bare forstår ikke helt poenget her. Du drar altså alle under en kam,mener at alle er like. Da er det vel ingen som orker å diskutere med deg? Det finnes forum for slikt. Kanskje prøve å få napp på ett forum for nynazister eller lignende istedet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #4 Del Skrevet 14. november Rosa Gnom skrev (På 11.11.2024 den 0.12): Jeg bare forstår ikke helt poenget her. Du drar altså alle under en kam,mener at alle er like. Da er det vel ingen som orker å diskutere med deg? Det finnes forum for slikt. Kanskje prøve å få napp på ett forum for nynazister eller lignende istedet. Jeg vil bare høre historier, gjerne noen som er gode der det ikke er erfaringen deres. Men det er faktisk sånn at det ofte er "de" og så alle andre. Det må man kunne snakke om. Ikke alle under en kam, men kammen hadde fått med seg mye. Det er jo ekstremt og hinte til nynazisme av den grunn. Anonymkode: 3115c...3d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november #5 Del Skrevet 14. november Veldig tilfeldig men det er faktisk jeg som skrev det innlegget 😅 Poenget mitt er at muslimske jenter ofte har et slags kompleks - at fordi de er muslimer sitter de på verdens sannhet og jeg som norsk jente er ufortjent deres vennskap. Har faktisk enda en episode som skjedde her om dagen, hvor jeg ble rettet på fordi jeg sier "Ishlam" istedenfor "Issssslam". Prøvde å forklare de at Oslodialekten blander s og l lyden sammen, men jeg var tydeligvis respektløs. En annen situasjon - Jeg sa hei til en muslimsk jente som nylig hadde kommet tilbake fra utveksling og dermed hadde falt litt ut av det sosiale miljøet. Vi lo og prata sammen - så kom en annen muslim bort og de begynte å prate arabisk rett foran meg selv om de ikke kjente hverandre fra før og begge snakker norsk til vanlig! Seriøst liksom... Det var i flere minutter til forelesningen startet.. Anonymkode: 5b29f...f81 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå