AnonymBruker Skrevet 5. november #61 Del Skrevet 5. november Border Collie, Berner sennen og Australian shepherd er på toppen av listen. Svensk lapphund og samojed er også pene hunder. Er egentlig ikke spesielt glad i små hunder, en hund må ha litt størrelse på seg, men jeg er ikke fysisk sterk nok til å holde igjen en medium stor hund en gang. Skal kjøpe meg valp og det står mellom Volpino italiano og kleinspitz. Anonymkode: 7c609...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 5. november #62 Del Skrevet 5. november Er svak for spisshunder som Alaskan Malamute, Siberian Husky og Samojed. Ikke hunder jeg kan ha i forhold til min livsstil, så er veldig glad jeg fant Eurasieren og nå som jeg har hatt en er nok dette blitt favorittrasen, fantastisk pen og nydelig personlighet 🤩 blir garantert Eurasier i framtida også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #63 Del Skrevet 5. november Jeg synes schæfervalper er de absolutt peneste! Ellers synes jeg også huskyer, Alaska malamute, rhodesian ridgeback, border collier, Australias shephard, norsk buehund og elghunder er vakre. Anonymkode: a0ac7...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5. november #64 Del Skrevet 5. november (endret) Mardina skrev (4 timer siden): Min ble avlivet i 2008. Savner henne innimellom. Blir helt ellevill hver gang jeg ser en Airedale ute 🥰 😄 Det er sjelden man ser nå for tiden, er det ikke? Jeg bor riktignok på et sted der mange ikke har hund, men det er likevel en del turgåere med hund i bånd som spaserer forbi her ukentlig. Og jeg tror jeg har sett Airdale terrier kun en eneste gang på de åtte årene jeg har bodd her. Ikke sett den rasen noe sted på turer i skogen med egen hund heller. Det virker ikke som Airdale er så populære lenger? Da jeg var barn (1970 tallet og -80 tallet) synes jeg å huske jeg stadig så dem rundt omkring? Synd det ikke er flere av de, for de er jo staselige hunder. Endret 5. november av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 5. november #65 Del Skrevet 5. november Million skrev (34 minutter siden): Skotsk collie og shetland sheepdog. Og Australian shepherd, de er også veldig fine, særlig den Red Merle og Blue Merle....nyyyydelige hunder! BILDEKILDE Ååå, red merle aussies er så fine 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 5. november #66 Del Skrevet 5. november Anononyma skrev (37 minutter siden): Nydelig! 😍 Er det en mynde? Aldri hørt om før! Jepp. De regnes som de eldste av myndene og er en urhund. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #67 Del Skrevet 5. november Dachs❤️ Anonymkode: 0d446...7a5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 5. november #68 Del Skrevet 5. november Million skrev (8 minutter siden): Det er sjelden man ser nå for tiden, er det ikke? Jeg bor riktignok på et sted der mange ikke har hund, men det er likevel en del turgåere med hund i bånd som spaserer forbi her ukentlig. Og jeg tror jeg har sett Airdale terrier kun en eneste gang på de åtte årene jeg har bodd her. Ikke sett den rasen noe sted på turer i skogen med egen hund heller. Det virker ikke som Airdale er så populære lenger? Da jeg var barn (1970 tallet og -80 tallet) synes jeg å huske jeg stadig så dem rundt omkring? Synd det ikke er flere av de, for de er jo staselige hunder. Det er ingen stor rase i Norge nei, det har den nok aldri vært. Tilbake i 1996, når min familie fikk Airedale terrier, så var det registrert ca. 100 stk i landet. Tror ikke antallet har gått veldig mye opp siden det. Pr. i dag er det 7 oppdrettere av rasen, ifølge Norsk terrierklubb. Og jeg tror ikke noen av de selger masse hunder. Det er en oppdretter (Rabbens kennel), som har holdt på i årevis, men han begynner jo å trekke på årene han også. Han har hatt mange kjente hunder opp gjennom årene, som har vunnet i bøtter og spann på utstillinger. På en måte synes jeg det er greit at rasen ikke er så populær, da slipper man jo dårlig avl og at man "produserer" valper under en lav sko. Men jeg synes også det er litt rart at den ikke er mer populær enn den er, for det er allsidige hunder. Som kan brukes til veldig mye. Kanskje folk blir "skremt" av at det er en terrier? Synd egentlig, for jeg synes terrier-tempramentet er helt fantastisk 🥰 Jeg tar heller 10 Airedale terriere, enn 1 kjedelig og dorsk Golden retriever 😄 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 5. november #69 Del Skrevet 5. november Samoyed *Squeee!* Alaska Malamute Saluki Shiba Inu/ Akita Inu Pembroke Welsh Corgi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #70 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sånne tråder minner meg alltid på hvor forskjellig smak vi mennesker har, og at det selvfølgelig også gjelder annet enn hund: Jeg blir nesten uvel når jeg ser Afghansk Myndes. Synes de er nesten grotesk stygge:) Anonymkode: 6bbb7...097 Er artig at man liker ulike ting, synes jeg. Jeg synes ikke border colliene er så fine, men det er pga uttrykket deres, faller ikke for den noe nevrotiske minen deres. Vil tro veldig mange er uenige med meg 😅 Anonymkode: 1d472...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #71 Del Skrevet 5. november Shiba ❤️ Airedale terrier er fin! Jeg kjenner en som akkurat har fått en valp. Jeg har irsk setter i familien og de er fine, men ikke min type hund. Anonymkode: ce6bc...5cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #72 Del Skrevet 5. november Perle skrev (19 timer siden): Afgansk Mynde https://www.timeforpaws.co.uk/blogs/articles/afghan-hound Shakira Anonymkode: ab62b...212 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 5. november #73 Del Skrevet 5. november Blå staffordshire bull terrier, men stakkars så dårlig helse de har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #74 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvilken hunderase synes du er penest? Selvfølgelig skal man ikke velge rase etter det. Anonymkode: 2ed7c...0bb Golden retriver Anonymkode: 2e446...9d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #75 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): West Highland White Terrier er de søteste. Anonymkode: 927ed...59c Enig 🥰 har en selv! Anonymkode: 65b17...0df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaptainColada Skrevet 5. november #76 Del Skrevet 5. november Kooikerhund ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #77 Del Skrevet 6. november Pumi, Shetland sheepdog, border collie, norsk buhund, tibetansk spaniel. Anonymkode: 55791...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 7. november #78 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 18.55): Er artig at man liker ulike ting, synes jeg. Jeg synes ikke border colliene er så fine, men det er pga uttrykket deres, faller ikke for den noe nevrotiske minen deres. Vil tro veldig mange er uenige med meg 😅 Anonymkode: 1d472...8e9 Jeg er enig med deg. Har heller ikke sansen for Border collie 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #79 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (16 timer siden): Pumi, Shetland sheepdog, border collie, norsk buhund, tibetansk spaniel. Anonymkode: 55791...8b0 Glemte slike «gammel gubbe» hunder. De synes jeg er ganske søte. F.eks otterhound, picard og strihåret pointer. Anonymkode: 55791...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #80 Del Skrevet 7. november Shetland Sheepdog uten tvil. Vakre, smarte og sunne hunder. Finnes i tricolor, sobel, sort hvit, blue merle osv. Anonymkode: 73994...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå