AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #1 Del Skrevet 4. november 2024 Hei! Jeg har nettopp begynt å jobbe i et lite eiendomsfirma, jeg er investoren sin sekretær så vi er altså bare to stk, han hadde utlyst en stilling da han sa at hans tidligere sekretær var blitt sykemeldt( hun jobbet der kun i noen mnd før det ble en liten konflikt mellom henne og sjefen) dette var egentlig utlyst som en stilling i 70 prosent stilling men jeg sa jeg helst ønsket en 100 % stilling, han gikk med på dette og vi ble fort enig om lønn. Jeg kom over en mail som ble sendt for 2 uker siden hvor denne sekretæren har levert oppsigelse.. hvorfor sier da sjeden min at hun er sykemeldt? Han har sagt hun ikke var engasjert og flink i jobben, Jeg har hørt hun har søkt på flere jobber etter hun leverte oppsigelse der.. han jeg jobber for har gitt utrykk for at han er veldig fornøyd med jobben jeg gjør og det er 3 mnd prøvetid og 100 % stilling. antar han mener det er en fast stilling da? Fordi jeg kan jo ikke være vikar for noen som ikke er ansatt? skjønner ikke hvorfor han sier hun mest sannsynligvis ikke kommer tilbake men at han kanskje ender opp med å måtte lønne begge en periode? grunnen til at vi ikke har snakket så mye om kontrakt å dette enda er for at han har vært i nød å få inn en sekretær og han har vært veeeldig opptatt siste par ukene. Hva tror dere? Anonymkode: 8f095...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #2 Del Skrevet 4. november 2024 Hvis det kun er to uker siden hun sa opp, og du allerede er startet nå, så var hun vel kun sykemeldt da stillingen ble utlyst? Det er ikke uvanlig at man blir sykemeldt og deretter sier opp hvis det er konflikt på arbeidsplassen... Om det er vikariat eller fast stilling du har klarer du nok se på kontrakten din... Anonymkode: f2036...f09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #3 Del Skrevet 4. november 2024 Ja men synes bare det er litt rart at han sier hun er sykemeldt å gir inntrykk for at hun kanskje ( men mest sannsynligvis ikke kommer tilbake) å at han ikke bare sier hun har sluttet? kan han sette meg i et vikariat når det ikke er noen andre ansatte enn han der? Anonymkode: 8f095...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #4 Del Skrevet 4. november 2024 Flere? Anonymkode: 8f095...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #5 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja men synes bare det er litt rart at han sier hun er sykemeldt å gir inntrykk for at hun kanskje ( men mest sannsynligvis ikke kommer tilbake) å at han ikke bare sier hun har sluttet? kan han sette meg i et vikariat når det ikke er noen andre ansatte enn han der? Anonymkode: 8f095...00c Da skjønner du kanskje hva som kan ha vært en mulig årsak til konflikten og hvorfor hun velger si opp etter kun noen måneder... Antall ansatte har ingenting å si for om noen kan være vikar eller ikke... Anonymkode: f2036...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #6 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da skjønner du kanskje hva som kan ha vært en mulig årsak til konflikten og hvorfor hun velger si opp etter kun noen måneder... Antall ansatte har ingenting å si for om noen kan være vikar eller ikke... Anonymkode: f2036...f09 Du forstår ikke spørsmålet. Kan man ansette noen intet vikariat når det egentlig er snakk om en fast stilling som er ledig? Anonymkode: e911f...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #7 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja men synes bare det er litt rart at han sier hun er sykemeldt å gir inntrykk for at hun kanskje ( men mest sannsynligvis ikke kommer tilbake) å at han ikke bare sier hun har sluttet? kan han sette meg i et vikariat når det ikke er noen andre ansatte enn han der? Anonymkode: 8f095...00c Ikke vikariat, men han kan gi deg midlertidig stilling istedenfor fast stilling. Anonymkode: 4b5fc...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #8 Del Skrevet 4. november 2024 Antar du får den, høres ut som om han dekker over at hun har sagt opp. Spørsmålet er vel egentlig om du ønsker å jobbe slik? Virker han stabil ellers? jeg jobbet på et kontor en gang, hvor det stort sett kun var meg og han sjefen der. Han var mildt sagt ustabil, og jeg holdt ikke ut lengre enn et halvt år. Viste seg at det var slik for flere før meg, og også etter meg. Gikk fra fast 100% stilling til vikar i et veletablert organisert selskap i ren desperasjon. Det bar frukter, fikk fast stilling der etterhvert og har holdt meg i den bransjen i ni år nå ☺️ Kan jeg spørre hvor i landet dette er? Finnes sikkert mange slike typer altså, men tenkte umiddelbart på han jeg nevner her, når jeg las det🫣 Anonymkode: ae8a9...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #9 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du forstår ikke spørsmålet. Kan man ansette noen intet vikariat når det egentlig er snakk om en fast stilling som er ledig? Anonymkode: e911f...c98 Ikke sånn du stiller spørsmålet, men det er ikke situasjonen er helt som du tror. hun kan godt være sykemeldt ut oppsigelsestiden sin. Nye sjefen din kan og prøve å utnytte deg, høres ut som du bør være medlem av fagforening nå før du har en potensiell konflikt. Anonymkode: 47a43...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #10 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du forstår ikke spørsmålet. Kan man ansette noen intet vikariat når det egentlig er snakk om en fast stilling som er ledig? Anonymkode: e911f...c98 Den har jo ikke vært ledig, det er utlyst ett vikariat for en som har sykefravær. Du fyller dette fraværet. Hun er fortsatt ansatt i hele oppsigelsestiden sin. Han må ikke ansatte deg fast før eventuelt vikariatet ditt går ut. Anonymkode: f2036...f09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #11 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Den har jo ikke vært ledig, det er utlyst ett vikariat for en som har sykefravær. Du fyller dette fraværet. Hun er fortsatt ansatt i hele oppsigelsestiden sin. Han må ikke ansatte deg fast før eventuelt vikariatet ditt går ut. Anonymkode: f2036...f09 Han må vel ikke ansette han fast når vikariat går ut heller. Anonymkode: 4b5fc...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #12 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Antar du får den, høres ut som om han dekker over at hun har sagt opp. Spørsmålet er vel egentlig om du ønsker å jobbe slik? Virker han stabil ellers? jeg jobbet på et kontor en gang, hvor det stort sett kun var meg og han sjefen der. Han var mildt sagt ustabil, og jeg holdt ikke ut lengre enn et halvt år. Viste seg at det var slik for flere før meg, og også etter meg. Gikk fra fast 100% stilling til vikar i et veletablert organisert selskap i ren desperasjon. Det bar frukter, fikk fast stilling der etterhvert og har holdt meg i den bransjen i ni år nå ☺️ Kan jeg spørre hvor i landet dette er? Finnes sikkert mange slike typer altså, men tenkte umiddelbart på han jeg nevner her, når jeg las det🫣 Anonymkode: ae8a9...17b Jeg tror han er en grei og seriøs fyr. men at den dårlige stemningen kun skyldtes en misforståelse sånn jeg har forstått det. Anonymkode: 8f095...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #13 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Den har jo ikke vært ledig, det er utlyst ett vikariat for en som har sykefravær. Du fyller dette fraværet. Hun er fortsatt ansatt i hele oppsigelsestiden sin. Han må ikke ansatte deg fast før eventuelt vikariatet ditt går ut. Anonymkode: f2036...f09 Han utlyste det som et vikariat i forrige uke men hun sa opp jobben for 2 uker siden. Jeg tror ikke hun hadde fast stilling så han er nok «fri» fra henne. Anonymkode: 8f095...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #14 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han utlyste det som et vikariat i forrige uke men hun sa opp jobben for 2 uker siden. Jeg tror ikke hun hadde fast stilling så han er nok «fri» fra henne. Anonymkode: 8f095...00c Om ikke enda, om et par uker Anonymkode: 8f095...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #15 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han må vel ikke ansette han fast når vikariat går ut heller. Anonymkode: 4b5fc...572 Nei, vikariater kan avsluttes etter endt periode (og før). Men han kan ha henne gående i vikariat ut kontrakten uansett. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han utlyste det som et vikariat i forrige uke men hun sa opp jobben for 2 uker siden. Jeg tror ikke hun hadde fast stilling så han er nok «fri» fra henne. Anonymkode: 8f095...00c Men om hun heller ikke var fast, så da er du vikar for en vikar? Og selv om hun ikke var fast ansatt så har hun selvsagt krav på oppsigelsestid. At hun også bare var midlertidig ansatt svekker ditt eget argument om at du skal få fast jobb fordi hun har sluttet. Men jeg stusser litt på at han utlyste stillingen i forrige uke, i dag er det mandag og du allerede har søkt på jobben, og diskutert deg opp fra 70 til 100% stilling, og fått startet så godt at du har fått muligheten til å se oppsigelsen hennes, i tillegg til å ha fått vite en del om konflikten de hadde... Anonymkode: f2036...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #16 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei, vikariater kan avsluttes etter endt periode (og før). Men han kan ha henne gående i vikariat ut kontrakten uansett. Men om hun heller ikke var fast, så da er du vikar for en vikar? Og selv om hun ikke var fast ansatt så har hun selvsagt krav på oppsigelsestid. At hun også bare var midlertidig ansatt svekker ditt eget argument om at du skal få fast jobb fordi hun har sluttet. Men jeg stusser litt på at han utlyste stillingen i forrige uke, i dag er det mandag og du allerede har søkt på jobben, og diskutert deg opp fra 70 til 100% stilling, og fått startet så godt at du har fått muligheten til å se oppsigelsen hennes, i tillegg til å ha fått vite en del om konflikten de hadde... Anonymkode: f2036...f09 Så oppsigelsen tilfeldig Anonymkode: 8f095...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #17 Del Skrevet 5. november 2024 Hvor lenge synes dere det er greit å vente til man får kontrakt? Har jobber der i over 1 uke nå Anonymkode: 8f095...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #18 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor lenge synes dere det er greit å vente til man får kontrakt? Har jobber der i over 1 uke nå Anonymkode: 8f095...00c Du har ikke fått kontrakt? Det er ikke greit å jobbe et sekund uten kontrakt. Anonymkode: b9eb9...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #19 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei! Jeg har nettopp begynt å jobbe i et lite eiendomsfirma, jeg er investoren sin sekretær så vi er altså bare to stk, han hadde utlyst en stilling da han sa at hans tidligere sekretær var blitt sykemeldt( hun jobbet der kun i noen mnd før det ble en liten konflikt mellom henne og sjefen) dette var egentlig utlyst som en stilling i 70 prosent stilling men jeg sa jeg helst ønsket en 100 % stilling, han gikk med på dette og vi ble fort enig om lønn. Jeg kom over en mail som ble sendt for 2 uker siden hvor denne sekretæren har levert oppsigelse.. hvorfor sier da sjeden min at hun er sykemeldt? Han har sagt hun ikke var engasjert og flink i jobben, Jeg har hørt hun har søkt på flere jobber etter hun leverte oppsigelse der.. han jeg jobber for har gitt utrykk for at han er veldig fornøyd med jobben jeg gjør og det er 3 mnd prøvetid og 100 % stilling. antar han mener det er en fast stilling da? Fordi jeg kan jo ikke være vikar for noen som ikke er ansatt? skjønner ikke hvorfor han sier hun mest sannsynligvis ikke kommer tilbake men at han kanskje ender opp med å måtte lønne begge en periode? grunnen til at vi ikke har snakket så mye om kontrakt å dette enda er for at han har vært i nød å få inn en sekretær og han har vært veeeldig opptatt siste par ukene. Hva tror dere? Anonymkode: 8f095...00c Kanskje han vil starte med vikariat for å se hvordan det går med deg? Det er jo litt spesielt av sjefen å fortelle deg at hun ikke var engasjert i jobben. Du har skrevet under kontrakt regner jeg med, der står det om det er vikariat eller fast du har fått. Anonymkode: 895f3...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #20 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje han vil starte med vikariat for å se hvordan det går med deg? Det er jo litt spesielt av sjefen å fortelle deg at hun ikke var engasjert i jobben. Du har skrevet under kontrakt regner jeg med, der står det om det er vikariat eller fast du har fått. Anonymkode: 895f3...f51 Såg nå at du ikke har fått kontrakt, den har jeg alltid fått før jeg begynte, så synes det er rart du ikke har fått enda. Anonymkode: 895f3...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå