AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Jeg lurer på dette, fordi de som er utro pleier ofte å være spesielt strenge mht utroskap hos partneren. Anonymkode: d46bc...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Ingenting. Når jeg hadde kommet til det punktet hvor jeg ikke hadde lojalitet igjen til ham så brydde jeg meg ca null om hans lojalitet. «Vi» var ødelagt. Kanskje jeg var utro, men dobbeltmoral driver jeg ikke med. Anonymkode: 1942a...0ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ingenting. Når jeg hadde kommet til det punktet hvor jeg ikke hadde lojalitet igjen til ham så brydde jeg meg ca null om hans lojalitet. «Vi» var ødelagt. Kanskje jeg var utro, men dobbeltmoral driver jeg ikke med. Anonymkode: 1942a...0ed Så du var utro fordi du tok han i å være utro? Eller var du utro fordi du mistenkte han var utro? Anonymkode: 69da5...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Har vært utro og kunne ikke brydd meg mindre om mannen min var det mot meg. Hadde vært en lettelse faktisk for da kunne vi vært enige om å ha et åpent forhold Anonymkode: 06a0b...2e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer på dette, fordi de som er utro pleier ofte å være spesielt strenge mht utroskap hos partneren. Anonymkode: d46bc...9f0 Dette er min erfaring også. Sett det mønsteret gjenta seg flere ganger, ekstrem sjalusi fra den utro mot den andre - selv når den andre ikke er utro. Dette er et velkjent fenoment, beskrevet tydelig i psykologien for øvrig. Anonymkode: 1361f...6ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Jeg var utro, fordi han hadde vært utro. Selvtilliten min var på bunn, så det var så godt å bli sett og hørt. Men jeg skammer meg over at jeg sank så langt ned. Samtidig som det ga meg nok krefter til å få fullført samlivsbruddet (ble ikke sammen med hen jeg var utro med, så hadde ingenting med det å gjøre). Anonymkode: 52409...a79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var utro, fordi han hadde vært utro. Selvtilliten min var på bunn, så det var så godt å bli sett og hørt. Men jeg skammer meg over at jeg sank så langt ned. Samtidig som det ga meg nok krefter til å få fullført samlivsbruddet (ble ikke sammen med hen jeg var utro med, så hadde ingenting med det å gjøre). Anonymkode: 52409...a79 Samme erfaring her. Han hadde vært utro med flere damer gjennom mange år. Jeg følte meg totalt verdiløs og uattraktiv for han. Så ble jeg betatt av en annen, og var utro selv. Jeg fortalte om det, og jeg gikk fra mannen min, selv om han ville holde sammen. Sliter fortsatt med dårlig samvittighet, og det er vanskelig å leve med. Men glad jeg kom meg ut av det ekteskapet Anonymkode: cfdcc...289 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så du var utro fordi du tok han i å være utro? Eller var du utro fordi du mistenkte han var utro? Anonymkode: 69da5...1a7 Nei, det var andre måter han viste meg at han ikke var lojal til meg på. Min lojalitet forsvant gradvis og litt umerkelig egentlig, inntil det punktet der det var skremmende lett å hoppe på en annen. På det tidspunktet kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva han gjorde og med hvem. Vel, det viste seg at han hadde vært åpen for sex med andre (for å si det litt pent) de fleste av de 20 årene vi hadde vært sammen og jeg var 100% trofast, men det visste jeg ikke og var således ikke med i «vurderingen». Utroskap kan ofte forklares (ikke bland det med unnskyldes), men å selv være utro og utvise kontrollerende sjalusi ovenfor partneren sin synes jeg er utrolig merkelig oppførsel. Anonymkode: 1942a...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hadde blitt knust.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg lurer på dette, fordi de som er utro pleier ofte å være spesielt strenge mht utroskap hos partneren. Anonymkode: d46bc...9f0 Jeg ser ofte dette trekkes frem som en slags Sannhet på KG - er partneren din ekstra sjalu, så er den sikkert utro selv. På seg selv kjenner man andre osv. Det stemmer jo ikke alltid. Jeg kjenner og har pratet med flere som er utro. Noen av dem har grunner til å tro at den andre også er utro. De er glade for det, synes det er bra. Det letter byrden litt, skyldfølelsen og skammen. Det er egentlig litt gjennomgående, hos de jeg har snakket med om tema, enten det er reelt eller hypotetisk. Ingen av dem har konfrontert den andre med det eller blitt noe strenge. Dette gjelder da når ekteskapet er mer eller mindre dødt. Det er nok en vesensforskjell her. De som har det veldig bra og elsker partner og har gått på en smell bare for spenningen, de hadde nok ikke blitt spesielt happy om den andre gjorde det samme... Og kanskje det blant dem, er noen som blir ekstra "strenge". Mens for de andre... jeg har jo som sagt hørt de som nærmest er litt glade for at partner også er utro. Anonymkode: 0b7fb...d77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har vært utro og kunne ikke brydd meg mindre om mannen min var det mot meg. Hadde vært en lettelse faktisk for da kunne vi vært enige om å ha et åpent forhold Anonymkode: 06a0b...2e4 Eller han kunne ha kvittet seg med deg og funnet seg en bra dame i stedet. 🤷♂️ Anonymkode: 982fe...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Irak skrev (3 timer siden): Jeg hadde blitt knust.... Hvorfor knust hvis du er så råtten at du er utro mot partneren din selv? Anonymkode: fe2c5...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har vært utro og kunne ikke brydd meg mindre om mannen min var det mot meg. Hadde vært en lettelse faktisk for da kunne vi vært enige om å ha et åpent forhold Anonymkode: 06a0b...2e4 Lenge leve det lykkelige familielivet😂 Anonymkode: f4a49...5d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Hadde ikke gjort meg noe., for jeg hadde tenkt bare at karmen slo tilbake. Anonymkode: 54a6a...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor knust hvis du er så råtten at du er utro mot partneren din selv? Anonymkode: fe2c5...ce8 Dette skjedde da jeg var ung og ikke visste bedre... Så da har jeg tatt lærdom av det kan du si... Jeg hadde det fryktelig vondt i det forholdet jeg var. Det var null tillit. Han var utro mot meg. Trodde jeg kunne tilgi det, og klare å gå videre. Så var jeg så glad i han at jeg bare klarte ikke å gjøre det slutt. Så jeg fikk vite på min 16 årsdag av min ungdomskjæreste at han hadde vært utro mot meg. Han fortalte meg det heldigvis selv, så det står det respekt av. Vi prøvde å reparere forholdet, men det gikk ikke. Så ja jeg vet at det var råttent gjort av meg... Så vil jeg bare poengtere at jeg var ikke utro for å hevne meg, for slik er ikke jeg. Så når jeg giftet meg med min X så var jeg klinkende klar. Om han var utro mot meg så var det kroken på døra... Han sa aldri at han var det, men jeg tror det jeg tror merker jeg meg. Alle signalene var der, men siden jeg var så blind av kjærlighet så så jeg dem ikke... Så om jeg ikke finner meg en mann som elsker meg for den jeg er, så kan jeg være alene resten av livet merker jeg... Jeg unnskylder det ikke, men det er en forklaring bare... Alle må ta ansvar for sine handlinger. Slik er det bare. Endret 2 timer siden av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sander33 Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Jeg hadde gått på dagen. Pakket og dratt. Takk og farvel. Dealbreaker. Lever i ett trygt og godt monogamt forhold. Utroskap hadde vært totalt brudd på den uskrevne «avtalen» vår. Eller døra er der. Har opplevd utroskap før. Og jeg har og vært utro. Derfor vet jeg at dersom noen av oss er det, er det garantert ferdig uten noe håp. Takk og farvel. Orker ikke høre en dårlig unnskyldning engang. ..hvis jeg hadde «pult på si selv», hadde jeg godtatt det, vært forståelsesfull og støttende simp, da kunne jeg levd en periode med sviket begge veier.. har opplevd det og. Helvete ass. Ikke noe å satse på. Endret 2 timer siden av Sander33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har vært utro og kunne ikke brydd meg mindre om mannen min var det mot meg. Hadde vært en lettelse faktisk for da kunne vi vært enige om å ha et åpent forhold Anonymkode: 06a0b...2e4 Hvorfor snakker man ikke om muligheten for et åpent forhold, i stedet for å bare være utro? Anonymkode: 07ce6...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det var andre måter han viste meg at han ikke var lojal til meg på. Min lojalitet forsvant gradvis og litt umerkelig egentlig, inntil det punktet der det var skremmende lett å hoppe på en annen. På det tidspunktet kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva han gjorde og med hvem. Vel, det viste seg at han hadde vært åpen for sex med andre (for å si det litt pent) de fleste av de 20 årene vi hadde vært sammen og jeg var 100% trofast, men det visste jeg ikke og var således ikke med i «vurderingen». Utroskap kan ofte forklares (ikke bland det med unnskyldes), men å selv være utro og utvise kontrollerende sjalusi ovenfor partneren sin synes jeg er utrolig merkelig oppførsel. Anonymkode: 1942a...0ed Det er jeg enig i. All utroskap kan forklares, men jeg tror ikke det noen gang kan rettferdiggjøres. Jeg har selv vært utro, og frem til det punktet så var det en lang periode med selvrettferdiggjørelse for min egen del. Da jeg var utro følte jeg at jeg hadde all rett til det. Ikke lenge etter angret jeg som en hund, ikke fordi jeg ønsket å bevare det forholdet jeg hadde, men hvor lavt jeg hadde sunket. For det var så uendelig unødvendig da jeg selvsagt skulle gjort det slutt før jeg fant meg en annen dame. I stedet for gjorde jeg noe av det verste jeg kunne gjort mot en kvinne jeg hadde elsket en gang, og gav hun all grunn til å tvile på menn i fremtiden. Det var så utrolig respektløst gjort av meg, enda så miserabel jeg var i forholdet med henne. Feigt av meg å ikke klare å avslutte forholdet før det gikk så langt Anonymkode: 07ce6...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eller han kunne ha kvittet seg med deg og funnet seg en bra dame i stedet. 🤷♂️ Anonymkode: 982fe...294 Ja det hadde selvfølgelig vært det aller beste Anonymkode: 06a0b...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor snakker man ikke om muligheten for et åpent forhold, i stedet for å bare være utro? Anonymkode: 07ce6...9aa Han er dessverre ikke interessert i det, han vil heller ikke at vi skal gå fra hverandre Anonymkode: 06a0b...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå