Gå til innhold

Når vasket du veggene på badet sist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vasket over baderomsdøra i stad da den hadde fått noen flekker. Så tar jeg litt på veggen, og kjenner at veggene er skikkelig støvete! Er nok et par år siden jeg vasket dem sist, skammer meg nesten. Har dere dette inne i faste rutiner, hvor ofte gjør dere det? 

Anonymkode: d4704...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker veggen bak og ved siden av toalettet i 1 m radius rundt kanskje annenhver mnd. Resten av veggene blir aldri vaska 🤣 fliser

Anonymkode: 14571...351

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverfall x2 i året. Da slipper jeg å skure dem, og tar kort tid. Samme med taket. 

Anonymkode: 3e52b...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par ganger i året, iallefall opp dit jeg rekker uten å stå på noe.

Anonymkode: f123a...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Dusjsonen tar jeg ofte, den får litt såperester. Det samme med veggene rundt do.

Støvtørker veggene ofte med sånn mikrofibermopp (og den blir skitten!) men vasker nok et par ganger i året sånn grundig over alle vegger på badet.

Anonymkode: cb86a...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår og julevasken, da tar jeg vegger og tak på badet 😊 Har fliser så det er fort gjort. 

Anonymkode: 003a5...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På lørdag, faktisk! Men da var det nok et år siden sist. Litt støv, men ikke krise-skittent. Vasker selvfølgelig dusjveggene mye oftere. 

Anonymkode: e4a8b...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort det de to årene vi har bodd her. Vasker selvsagt veggene i dusjen da, men ikke ellers på badet.

Anonymkode: 1baa7...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vasket over baderomsdøra i stad da den hadde fått noen flekker. Så tar jeg litt på veggen, og kjenner at veggene er skikkelig støvete! Er nok et par år siden jeg vasket dem sist, skammer meg nesten. Har dere dette inne i faste rutiner, hvor ofte gjør dere det? 

Anonymkode: d4704...f21

En gang om høster, gjort for noen uker siden, og en gang om våren. 
Trodde glatte fliser ikke ble støvete eller skitne lenge, før jeg fikk en aha opplevelse. 

Anonymkode: 8969f...a40

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker ned badet en gang i året, da fjerner vi også alt i skap og skuffer, og vasker og sorterer der, og løfter ut badekar. Renser og impregnerer fliser. 

Vegg rundt toalett og over vask tas jevnlig. Samme med kanter der det lett samler seg støv. 

Anonymkode: 5df49...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

En gang om høster, gjort for noen uker siden, og en gang om våren. 
Trodde glatte fliser ikke ble støvete eller skitne lenge, før jeg fikk en aha opplevelse. 

Anonymkode: 8969f...a40

Men begynner man å vaske tak og vegger på badet, må man ta tak og vegger på stuen også. Nettopp fordi man blir litt frastøtt av at det er så støvete og skittent. Risky det der 😅

Anonymkode: 6cc08...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker vegger og tak første mandag i måneden. Kombinert bad og vaskerom, gamle baderomsplater på veggene, dårlig ventilasjon, lavt under taket, mye fuktighet, liten plass. Må vaske såpass ofte for å holde svartsoppen i sjakk.

Badet skal renoveres så snart rørlegger-svoger og snekker-svoger har tid, dvs en gang mellom hjortejakta og sykkelritt-sesongen.

Anonymkode: 2ca89...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vasker veggene med sånn engangsmopp vår og høst (fliser). Tar ikke lang tid, og er veldig lettvindt 🙂. Er bare støv på veggene, ikke flekker. Døra tørker jeg over hver 14. dag.

Anonymkode: fb172...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men begynner man å vaske tak og vegger på badet, må man ta tak og vegger på stuen også. Nettopp fordi man blir litt frastøtt av at det er så støvete og skittent. Risky det der 😅

Anonymkode: 6cc08...fc2

Nei, har ikke det behovet. Utover kjøkkendelen, der drar jeg over med våt mikrofiberklut innimellom, uten at vannet blir merkbart skittent av det. 

Baderomsveggene blir utsatt for damp i kombinasjon med fibre fra klær og handklær. Man bruker deo, hårspray, tørrshampoo og mye annet. Spruter tannkrem. Trekker i snora (selv om vi konsekvent har lokk nede). Det er et rom som har behov for nedvask innimellom. 

Prøv imidlertid å ta en fuktig mikrofiberklut med noen dråper allrent i, å dra over alle innerdører.... da skal jeg love at vannet raskt blir grått, med mindre dere er en familie som er ekstremt flink til å kun ta i dørhandtak. 

Anonymkode: 5df49...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen. Drar moppen over før jeg mopper gulvet. Ca 1 gang i mnd.

Anonymkode: 7f530...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...