Gå til innhold

Dere med flere barn og fødsler bak dere, hvordan er samlivet med samboer/partner??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to barn, yngste 2,5. Vi kom aldri ordentlig "igang" før vi ble gravide med nr 2. Vi har ikke hatt sex siden fødselen av yngstemann

Anonymkode: 6d852...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting ble faktisk mye bedre for oss. Han blir mye mer investert i familien AS og meg for hvert barn vi får (3 totalt nå). Vi har også mer sex nå, men vi er veldig opptatt av å ta vare på oss selv fysisk, kle oss bra, stelle oss, m.m. Synes det her godt utmerket så langt. Vi har faktisk like mye sex nå som i forelskelsesstadiet, forutsatt at vi ikke er helt slått ut når vi kommer hjem fra jobb.

Anonymkode: 7b8c4...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlivet er ok, men mistet lysten fullstendig, 2,5 år siden siste fødsel. 

Anonymkode: 187f2...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare to her. Knapt hatt sex etter sistemann ble født da jeg fikk fremfall av alt etter fødselen. Har hatt 3 operasjoner, men fremfallet kommer bare tilbake, så nå kan de ikke gjøre mer for meg. Sex er ubehagelig, vondt og ekkelt. Er nå snart 8 år siden sist vi hadde sex tror jeg.

Anonymkode: 79ac1...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 små og minste er 2.5 år. Fødslene gikk heldigvis bra, men det tok selvfølgelig noen måneder før vi hadde sex igjen. Det er mindre sex nå enn før fordi vi er travle, legger oss ikke alltid samtidig og generelt mye færre anledninger enn før. Dessuten har vi barn som våkner mye på nettene og er oppe 6 hver dag også i helgene så i perioder er vi altfor trøtte på kveldene til å orke rett og slett og vi legger oss oftest for sent.

Generelt hvis det har gått en stund siden sist (feks pga reiser eller sykdom) merker jeg det er vanskeligere å finne lysten og komme i gang igjen. Har vi barnefri kan vi ha sex flere ganger om dagen, men det er bare noen få ganger i året. Vi har nok sex ca en gang i uken men noen ganger sitter det litt langt inne hos begge.

Er ikke alltid det frister så veldig med stillesex hvor en spretter til om det kommer et knyst fra naborommet, men tror det er viktig å gjøre det regelmessig uansett.

Anonymkode: c4ef6...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to barn og akkurat nå med 1 åring og 3 åring har vi nesten ikke sex vi slokner i hver vår seng stort sett. Dette regner jeg med går seg til etter hvert. Underlivet kommer til å bli bra igjen så du kan ha så mye sex du vil. 

Anonymkode: c958a...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har tre voksne barn og vært gift i 25 år. Det blir ofte en periode i småbarnstida hvor sex ikke er så interressant, men det tar seg opp igjen. Vi har nå regelmessig sex 1-2 ganger i uka. Fungerer fint for oss. 

Anbefaler at dere prioriterer å være kjærester også når dere ha små barn. Sørg for ei barnefri helg, eller kanskje bare et døgn, av og til. Sett bort barna til barnevakter eller annen familie og gjør noe sammen som par. Dette er spesielt viktig for mannen som lett kan føle seg nedprioritert fordi barnemoren bruker all tid og krefter på barna og mannen får lite eller ingen oppmerksomhet. 

Anonymkode: f5a49...f9a

Hahaha! Mannen får lite oppmerksomhet? Er mannen et barn? Gir mannen kona oppmerksomhet? Da skal hun, etter å ha brukt all tid og krefter på barna (noe mannen ikke gjør), bruke det siste lille av tid og krefter hun har på HAN? Hun burde ta seg en ferie istedet, uten mann og barn. Så kan mannen bruke kreftene og tiden sin på barna, for en gangs skyld. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexlivet kan skilles i 2 faser, før og etter barn. Det er dessverre en realitet. Det går ann å ha et sexliv, men frekvensen og kvaliteten senkes betydelig

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sexlivet kan skilles i 2 faser, før og etter barn. Det er dessverre en realitet. Det går ann å ha et sexliv, men frekvensen og kvaliteten senkes betydelig

Du kan ikke snakke for alle. Sexen endrer seg nødvendigvis ikke, men man er ikke like fleksible til at man kan ha seg i det man kommer inn av døren f.eks. 

Anonymkode: e8693...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenåringer. Dama er tydelig på at hun ikke er hypp på sex lengre men vil gjerne alt annet som har med en romantisk relasjon å gjøre.

Anonymkode: 65839...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SmuleSMitt skrev (5 timer siden):

Hahaha! Mannen får lite oppmerksomhet? Er mannen et barn? Gir mannen kona oppmerksomhet? 

Mannen bør selvsagt bruke tid på barna.

Men de voksne bør sette av tid til å bruke på hverandre. Selv om det isolert sett går ut over barna på kort sikt.

Med mindre man ser på det å forme forhold for å lage barn som en midlertidig øvelse som uansett skal avsluttes når barna er passe gamle.

Anonymkode: 65839...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 barn mellom 0-10 år og har likt sexliv som før barn. Hadde tøffe fødsler og 2 akutte keisersnitt, men gjenopptok sexlivet når jeg følte meg klar. Gikk 1,5 år uten pga ventet på en operasjon nede til, og det gikk også helt fint. Har en mann som selvfølgelig har stor forståelse for ting. 

Anonymkode: 61f40...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 19.49):

Jeg har nylig født vårt andre barn. Dette var en stor baby og det ble en del rifter og sting 😣 Jordmor brukte nesten en time på å sy. Sex er helt utenkelig nå, med underlivet såvidt lappet igjen og en nyfødt som henger på puppen 24/7. Vi har også en vilter barnehageunge som eldstemann, han krever også sitt. 

Men jeg tenker på hvordan fremtiden vår blir? Kommer vi noen gang til å ha sex igjen? Eller avtar det etter flere fødsler og man blir «redusert» til å være foreldre? Hvordan er sexlivet til dere med flere barn? 

Etter eldstemann ble født hadde vi tilnærmet normalt sexliv 2-3 måneder etter fødsel. Men han var en veldig rolig baby, og så hadde vi bare en da. Nå har vi to, og yngste er ganske krevende …

Anonymkode: 065f0...7c3

Fikk nummer tre, ble sydd, hadde kraftig fremfall, mer enn nok med kolikk den første tiden samt et barn i barnehage og en på skole. Vi hadde likevel sex flere ganger i uken fra yngste var 2.5 mnd. 

Anonymkode: 1f85c...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Sex er helt utenkelig nå, med underlivet såvidt lappet igjen og en nyfødt som henger på puppen 24/7. Vi har også en vilter barnehageunge som eldstemann, han krever også sitt. 

Men jeg tenker på hvordan fremtiden vår blir? Kommer vi noen gang til å ha sex igjen? Eller avtar det etter flere fødsler og man blir «redusert» til å være foreldre? Hvordan er sexlivet til dere med flere barn? 

Vi fikk to barn ganske tett. Det gikk litt over et år etter fødsel nr 2 før vi hadde sex igjen.

Etter dette har vi har sex 1-2 ganger i året.

Vi kunne nok ha hatt sex mye oftere, men har ikke prioritert det. 

Anonymkode: b0e6c...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste er litt over året, og sex blir dessverre sjelden prioritert for tiden.... Det er nok et par måneder siden sist. Mannen har mer lyst enn meg, men nekter foreløpig å ta ansvar for prevensjon. Jeg vil absolutt ikke bli gravid igjen, og etter ørten år med  div. prevensjon har jeg innsett at jeg tåler det veldig dårlig og at nok er nok. Det ansvaret har ikke han tatt. 

Anonymkode: 6cf11...2ba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen har mer lyst enn meg, men nekter foreløpig å ta ansvar for prevensjon.

Det ansvaret har ikke han tatt. 

Anonymkode: 6cf11...2ba

Det betyr bare at sex ikke er viktig nok for han til å ta ansvar for prevensjon 😊

Blir litt som at jeg har lyst til å hoppe fallskjerm. Men ikke viktig nok til at jeg gidder å kontakte en fallskjermklubb, spare penger og sette av en hel dag.

Anonymkode: b0e6c...69e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fru Uperfekt skrev (På 5.11.2024 den 1.39):

Nå er vi begge mye på reise begge pga jobb, og han er ferdig oppdratt på å se og utføre husarbeid uten at jeg må be han noe som gjør ting lettere for alle

Ja, men hva har det med sex å gjøre? 

Anonymkode: 9580d...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett går det seg til. Det er fint at du er bevisst på det så lenge du ikke stresser med det. Vi har 4 barn, yngste er akkurat fylt 2. Vi er veldig oppmerksomme på hverandre i hverdagen, flørter, ler og tuller mye. Prøver å leve etter tanken om at det og oppdra barna er det mest romantiske vi kan gjøre på det her stadige i livet. Vi har generelt mye fysisk nærhet gjennom klemming, holde rundt hverandre, ligge ilag på stuegulvet på ettermiddagen, holde handa osv. Vi sover ikke ilag enda, men det er på grunn av at jeg dessverre fortsatt har bekkenløsning etter siste svangerskap og når barna kommer inn i senga om natta og det blir trangt, er jeg ikke gangfør dagen etterpå. Men, mannen ligger alltid litt sammen med meg før han går opp for natta.

Vi har begynt å ha sex 2-6 uker etter fødsel, avhengig av renselse, akutt operasjon en gang og rifter. Vi har selvfølgelig brukt kondom de gangene vi har startet opp tidlig. Jeg har aldri vært plaget med tørrhet og nedsatt lyst selv om jeg har ammet, så vi har fort vært tilbake på 3-4 ganger per uke. Men vi har VALGT og prioritere sex/samliv for det er svært viktig for oss begge, men selvfølgelig da på bekostning av egne fritidsaktiviteter/egentid/Netflix osv. Så jeg tenker du skal roe helt ned, vær bevisst på all den andre nærheten/positivt oppmerksomhet dere kan ha med hverandre. Kommunikasjon om sex er viktig, så snakk med mannen om følelser, tanker og bekymringer før dere kommer i gang. Etter en komplisert fødsel kan det føles litt rart å skulle starte på nytt, men prøv når du føler deg klar. Det er lov og avbryte underveis hvis det ikke føles riktig likevel, og glidemiddel fungerer veldig bra for mange. Ikke bli skuffet om førligheten er litt nedsatt i starten, det kan ta litt tid før alt er på plass noen ganger. Og gratulerer så mye med babyen!! 

Anonymkode: a6c77...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, men hva har det med sex å gjøre? 

Anonymkode: 9580d...8dc

Har du ikke hørt det? 

Menn som støvsuger får mer sex.

Anonymkode: 331bd...233

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig født vårt andre barn. Dette var en stor baby og det ble en del rifter og sting 😣 Jordmor brukte nesten en time på å sy. Sex er helt utenkelig nå, med underlivet såvidt lappet igjen og en nyfødt som henger på puppen 24/7. Vi har også en vilter barnehageunge som eldstemann, han krever også sitt. 

Etter eldstemann ble født hadde vi tilnærmet normalt sexliv 2-3 måneder etter fødsel. Men han var en veldig rolig baby, og så hadde vi bare en da. Nå har vi to, og yngste er ganske krevende …

Når man har småbarn, og gjerne flere av dem, så blir det en unntakstilstand i hjemmet noen år, det er helt normalt. Så lenge dere prater sammen, er åpne og ærlig med hverandre, samt er raus med hverandre, og jobber sammen om familien, så vil dere komme styrket ut av det på andre siden. Plutselig en dag så er barna større og dere får mer tid til å puste, og da er det viktig at dere ser hverandre og utnytter de mulighetene dere får til å være litt kjærester. 

Sexlivet vil komme seg når du og kroppen er klar for det, og om mannen klarer å være tålmodig og har forståelse. Det er mulig dere må jobbe litt for å få det i gang igjen, men det er absolutt verdt det. 

Anonymkode: 0c5d5...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...