Gå til innhold

Ta kontakt med fremmede på butikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At du synes det er ubehagelig gjør det ikke automatisk til trakassering. 

Anonymkode: 1d893...7d7

Skrev jo det. Det er ikke trakassering , men oppleves sånn 

Anonymkode: 5e260...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde aldri gjort det selv, men det skjedde meg for noen uker siden og det gjorde dagen min🥹

Anonymkode: 04045...f57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man ikke tåler å bli snakket til så må man skjerpe seg.

Anonymkode: d1c60...cb3

Og bli snakket til? 
ja, enig , hvis man stiller private inngående spørsmål til fremmede i butikken må man tåle og bli snakket til. Skal øve meg på det. Istedenfor og bli ubekvem . 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde blitt skikkelig ubekvem. Om det er min nærbutikk, ville jeg jækla irritert..

Anonymkode: c7aea...bff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er trakassering 

Anonymkode: c4d80...90c

Nei, det synes jeg ikke. Men vi er alle forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som svarer at man blir irritert. Hadde du blitt irritert hvis du var intrisert da? At du hadde sett på han fra før av? Han skriver jo at dem fikk blikk kontakt og smilte til hverandre. Du hadde jo ikke smila og sett på en hvis du vil være i fred. Så enkelt er det. Når jeg var singel så synes jeg det var artig å flørte og få kontakt. Men jeg søker jo ikke kontakt med noen når jeg er i forhold. Så jeg mener. Ta kontakt. Men ikke spør rett ut om hun er singel med en gang. Men litt små prat. Så det du om hun er med på notene. Så kan man spør om man skal ta en kaffe eller noe. Og vil man ikke så er det bare å si. Hyggelig å snakke med deg og ha en fin dag. Så går man. 

Anonymkode: e9e99...e50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke vær beskjeden, ts. Ser du henne igjen så snakk til henne. Du merker nok fort om hun er interessert i å snakke med deg eller ikke.

Anonymkode: 593da...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er trakassering 

Rolig nå, det er ikke trakassering 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere som svarer at man blir irritert. Hadde du blitt irritert hvis du var intrisert da? At du hadde sett på han fra før av? Han skriver jo at dem fikk blikk kontakt og smilte til hverandre. Du hadde jo ikke smila og sett på en hvis du vil være i fred. Så enkelt er det. Når jeg var singel så synes jeg det var artig å flørte og få kontakt. Men jeg søker jo ikke kontakt med noen når jeg er i forhold. Så jeg mener. Ta kontakt. Men ikke spør rett ut om hun er singel med en gang. Men litt små prat. Så det du om hun er med på notene. Så kan man spør om man skal ta en kaffe eller noe. Og vil man ikke så er det bare å si. Hyggelig å snakke med deg og ha en fin dag. Så går man. 

Jeg svarte indirekte på det i sted, at på en sånt spørsmål hadde det ikke blitt noe om du var den kjekkeste i verden. Jeg er også uenig i at man ikke kan smile til folk i butikken hvis man vil « være i fred» fra og legge ut om privatlivet sitt. Hvis man svare ja da, så blir det neste spørsmålet om tlf nr/ legge til på Facebook eller bli med hjem og pule. For hvis man er single er man automatisk interessert? 
ja, det går absolutt an og starte en samtale som ender med og ta en kaffe, men er matbutikken riktig sted? For litt småprat? Hadde det vært et sted man oppholdt seg litt lenger og det var naturlig og sette i gang en samtale så ja. Jeg hadde aldri småpratet med en fremmed på matbutikken lenge nok til og ta en kaffe, men på toget, stranden, pub osv har det skjedd.  Samtalen starter ikke med « er du singel « da , men noe mer naturlig uten åpenbar sjekking. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er trakassering 

Nei. Da synes jeg du skal lese betydningen av ordet trakassering. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på butikken i dag, og fikk helt tilfeldig øyekontakt med en dame som smilte litt til meg. Så ut som en veldig flott dame, kanskje passe alder for meg også. Begynte å tenke litt, "hva om jeg hadde tatt kontakt med henne, spurt om hun var singel, tenk om hun hadde vist seg å bli the love of my life". Men jeg hadde selvfølgelig ikke mot og freidighet til å snakke til henne. Hadde du turt å ta kontakt med noen du så på butikken? Hva hadde du syntes om noen tok kontakt med deg?

Anonymkode: 4367e...6ce

Kanskje det var meg ☺️ Jeg er ikke på appene og ønsker å finne en kjæreste i nærområdet. Her om dagen var det en flott mann som smilte så fint til meg i matbutikken, men jeg ble så forfjamset at jeg ikke smilte tilbake. Så nå har jeg begynt å smile pent til interessante menn ☺️ 

Anonymkode: 15da5...56b

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er trakassering 

Hvis det er trakassering så er det ikke noe vits å bry seg om trakassering  :P .

Du burde ikke utvanne og misbruke dette.

Anonymkode: d1c60...cb3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri opplevd å bli sjekket opp ansikt til ansikt før, å plutserlig skulle det nå av en fremmed hadde vært så overraskende at jeg hadde ikke trodd på dem, blitt redd og syns det var drit kleint. Har heller aldri kunne sakt ja til en fremmed, du vet jo ikke noe om dem.

Heldigvis om noe  spør om du er singel, tar det kort tid å si nei og hade, uansett om du er det eller ikke å bare gå. 

Om de vet du er og konfronterer det, da har jeg forsvunnet gjennom gulvet 😅

Anonymkode: 39a46...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uvanlig sted å bli tatt kontakt med. så jeg hadde nok lurt på om det var en raring, eller om han brukte å gjøre sånt med andre kvinner i butikken, også. Noen flørter jo med alt og alle.

Har mer tro på en naturlig setting, der man står og venter på noe sammen, eller sitter ved siden av hverandre som feks på et fly eller et tog. Da har man mer tid til en normal samtale enn når man styrer og finner varer i en butikk.

Anonymkode: 7e845...d27

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempesjarmerende! 😊 Har skjedd et par ganger for min del og jeg tillegger det så mye større vekt enn midnatt-bar-kontakt eller Tindermatch. Ja til date! Men dessverre var disse mannfolka gifte drittsekker. Derfor har jeg tenkt at det er kun slike skruppelløse menn som tar kontakt på den måten. Hadde de vært single ville de fått napp på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde ikke tatt kontakt selv, men har opplevd at menn tar kontakt med meg ja. Stort sett overser jeg, men har gitt tlf nr fordi jeg har blitt forfjamset, svært ubehagelig. Jeg skjønner ikke hvorfor dissene mennene ikke er på Tinder/ happn/ facebookdating i steden ? 

har du ikke fulgt med i media? online dating er noe skikkelig drit for de fleste menn. folk slutter å skrive helt tilfeldig, dette går greit når man får mange matches, men det er helt fryktelig hvis man har ventet i over en uke på å få en eneste match.

Anonymkode: d97c5...3c7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Uvanlig sted å bli tatt kontakt med. så jeg hadde nok lurt på om det var en raring, eller om han brukte å gjøre sånt med andre kvinner i butikken, også. Noen flørter jo med alt og alle.

Har mer tro på en naturlig setting, der man står og venter på noe sammen, eller sitter ved siden av hverandre som feks på et fly eller et tog. Da har man mer tid til en normal samtale enn når man styrer og finner varer i en butikk.

Anonymkode: 7e845...d27

Jeg syntes man bør unngå situasjoner hvor kvinnen ikke kan komme seg vekk. f.eks hvis dere skal sitte sammen på flyet i 5 timer så bør man hvertfall begynne forsiktig, ikke gå rett på sak.

Anonymkode: d97c5...3c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er en utbredt misforståelse. Jeg er høflig. Dersom jeg får øyekontakt med noen så er det høy sannsynlighet for at jeg kommer til å smile til vedkommende, uavhengig av kjønn og alder. Blikkontakt oppstår av og til naturlig så lenge man ikke aktivt prøver å unngå det. Det betyr ikke at jeg ønsker å småprate eller utlevere sivilstatusen min.

Anonymkode: 876a6...c83

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er en utbredt misforståelse. Jeg er høflig. Dersom jeg får øyekontakt med noen så er det høy sannsynlighet for at jeg kommer til å smile til vedkommende, uavhengig av kjønn og alder. Blikkontakt oppstår av og til naturlig så lenge man ikke aktivt prøver å unngå det. Det betyr ikke at jeg ønsker å småprate eller utlevere sivilstatusen min.

Anonymkode: 876a6...c83

Samme her, vanlig høflighet. Vil jo ikke virke sint på dem eller hovmodig, noe du kan om blikket bare møtes og man ikke smiler. 

Anonymkode: 39a46...e28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg smiler fordi det er ren høflighet, ikke som en invitasjon til kontakt. Å smile tilbake er ikke å søke kontakt.

Jeg smiler til barn og eldre også, uten å ønske kontakt... Jeg smiler til folk med en kul t-skjorte, en søt hund, folk jeg har sett på treningssenter, folk jeg tror jeg kanskje har møtt på fest, folk jeg tror bor i naboblokka...

Anonymkode: 7fba8...002

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...