kommodevaran Skrevet 6. november #61 Del Skrevet 6. november Jeg har flere ganger opplevd å ha hyggelige samtaler med fremmede på butikker. Har stort sett startet med at man står og leter etter en vare eller vurderer hva man skal velge, og så spør den ene "klarer du å se hvor x er?" eller "vet du hvilken av disse som smaker best?" eller lignende, og så bare flyter samtalen derfra. En gang stod jeg og klønet med den der printermaskinen som skriver ut etiketter fra Posten, og nestemann i køen hjalp til litt, kom med en kommentar om PostNord, og det endte i en samtale på nesten en time, som startet med vår felles avsky for PostNord 😅 Kan også se for meg at man kunne startet en samtale med å f.eks. kommentere noe som står på en avisforside foran oss e.l. Mine samtaler har ikke blitt til noe mer enn bare det, men i disse tilfellene der det har vært god flyt i samtalene og begge tydeligvis er åpne/interesserte i å prate, kan jeg godt tenke meg at det ville blitt naturlig å spørre om tlf.nr eller å ta en kaffe dersom man var ute etter noe slikt. Ville nok tenkt det var veldig sært om en tilfeldig person kom og spurte om jeg var singel. Men det kommer nok også an på energi, sjarm, og hvor godt personen kunne fortsatt samtalen derfra. Ville ikke bare gitt bort nummeret mitt etter å ha vekslet to ord med noen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carlberner1 Skrevet 6. november #62 Del Skrevet 6. november Spiller det noen rolle om vedkommende fremmede man smiler til er singel? Ikke i utgangspunktet i mitt hode, det som vanligvis er øverst. Etter hvert kan det spille en rolle om vedkommende er singel, men da er mye pratet om før vi kommer dit. Den avgjørende start må da være å være oppmerksom på omgivelsene og om det er noen interesse videre. Hjælpes, alt som kan bli vanskelig og farlig i en moderne(?) verden. Først var det skummelt(?) med tatoveringer. Eller ring i nesa. Nå er det omvendt. AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 19.21): Ja, det er snart så man ikke tør og smile til folk lenger, for høflig og hyggelig blir oppfattet som invitasjon. Naturlig for meg er og smile, men blir jo til at man går med hodetelefoner og glaner ned i handlevognen eller telefon for og unngå uønsket oppmerksomhet. Smilte til ei dame i køen tilfeldig i sommer, og plutselig var jeg invitert på trekant med henne og mannen når jeg kom ut av butikken 😅 Anonymkode: 5e260...85d Jadda.. Fin drøm, med på den ;D Men det er helt riktig og dessverre selvforsterkende at jo mer folk avskjærer seg fra omgivelsene, jo vansklige blir det for fremmede å få kontakt og jo mer uvant blir det når det først skjer. AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 20.38): Kanskje det var meg ☺️ Jeg er ikke på appene og ønsker å finne en kjæreste i nærområdet. Her om dagen var det en flott mann som smilte så fint til meg i matbutikken, men jeg ble så forfjamset at jeg ikke smilte tilbake. Så nå har jeg begynt å smile pent til interessante menn ☺️ Anonymkode: 15da5...56b Åh, takk!! Dinosaurer som meg trenger noen slike håp å drømme om 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
micromaya Skrevet 6. november #63 Del Skrevet 6. november Det er skikkelig leit å se at vi har blitt så redde for hverandre! Jeg savner virkelig tiden før appene – den eneste fordelen man har der er at man vet at den andre er på utkikk etter noe. Men dette noe kan jo være så mangt… Jeg synes det bare er positivt om folk tar kontakt med meg, enten det er på fjellet, butikken eller på trening. Er ikke like tøff selv, men forsøker å vise interesse dersom jeg treffer noen jeg liker. Har aldri opplevd at noen har tatt et avslag ille opp. Har blitt spurt rett ut noen ganger om jeg har vært singel. Lett å svare nei når man er i et forhold, men jeg har også svart nei når jeg har vært singel, men ikke interessert. Sånn sett en enkel måte å avslå på, uten noen form for dårlig stemning. Jeg vil uansett foreslå en litt artigere innfallsvinkel enn som så Heier skikkelig på folk som tar kontakt, jeg – og håper det er slik jeg treffer min neste kjæreste 🥰 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #64 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 19.07): Var på butikken i dag, og fikk helt tilfeldig øyekontakt med en dame som smilte litt til meg. Så ut som en veldig flott dame, kanskje passe alder for meg også. Begynte å tenke litt, "hva om jeg hadde tatt kontakt med henne, spurt om hun var singel, tenk om hun hadde vist seg å bli the love of my life". Men jeg hadde selvfølgelig ikke mot og freidighet til å snakke til henne. Hadde du turt å ta kontakt med noen du så på butikken? Hva hadde du syntes om noen tok kontakt med deg? Anonymkode: 4367e...6ce Dette er bare Daygaming. Akkurat som Nightgame og Social Circle Game som mange sikkert kjenner til fra PUA. Forskjellige arenaer å sjekke opp damer på. Daygamer i blant men ikke strukturert som andre gjør, mange som går opp og ned Karl Johan i Oslo og sjekker opp jenter på vei til/fra jobb f.eks. Litt andre sosiale regler strukturer på Daygame vs. Nightgame, men flere fordeler også. Anonymkode: 777fa...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #65 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er bare Daygaming. Akkurat som Nightgame og Social Circle Game som mange sikkert kjenner til fra PUA. Forskjellige arenaer å sjekke opp damer på. Daygamer i blant men ikke strukturert som andre gjør, mange som går opp og ned Karl Johan i Oslo og sjekker opp jenter på vei til/fra jobb f.eks. Litt andre sosiale regler strukturer på Daygame vs. Nightgame, men flere fordeler også. Anonymkode: 777fa...bb1 Vi damer er ekte mennesker med liv og følelser, det er ikke bare et spill. Du snakker som om man farmer damer. Anonymkode: 39a46...e28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #66 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 19.07): Var på butikken i dag, og fikk helt tilfeldig øyekontakt med en dame som smilte litt til meg. Så ut som en veldig flott dame, kanskje passe alder for meg også. Begynte å tenke litt, "hva om jeg hadde tatt kontakt med henne, spurt om hun var singel, tenk om hun hadde vist seg å bli the love of my life". Men jeg hadde selvfølgelig ikke mot og freidighet til å snakke til henne. Hadde du turt å ta kontakt med noen du så på butikken? Hva hadde du syntes om noen tok kontakt med deg? Anonymkode: 4367e...6ce Jeg er mann, og ville aldri gjort det. Faktisk har tidene programmert meg til jeg ikke engang tenker tanken om det. Damer vil være i fred om du ikke er pen nok og/eller gjør ting på "riktig" måte, der riktig måte er totalt forskjellig hos ulike kvinner. Det nytter ikke å være hyggelig lenger der du går unna hvis du ikke får rett respons, for altfor mange vil syntes at det var ubehagelig..... Så mitt råd er: ikke gjør det. Anonymkode: 8943d...2cf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #67 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 20.16): Dere som svarer at man blir irritert. Hadde du blitt irritert hvis du var intrisert da? At du hadde sett på han fra før av? Han skriver jo at dem fikk blikk kontakt og smilte til hverandre. Du hadde jo ikke smila og sett på en hvis du vil være i fred. Så enkelt er det. Når jeg var singel så synes jeg det var artig å flørte og få kontakt. Men jeg søker jo ikke kontakt med noen når jeg er i forhold. Så jeg mener. Ta kontakt. Men ikke spør rett ut om hun er singel med en gang. Men litt små prat. Så det du om hun er med på notene. Så kan man spør om man skal ta en kaffe eller noe. Og vil man ikke så er det bare å si. Hyggelig å snakke med deg og ha en fin dag. Så går man. Anonymkode: e9e99...e50 Skjønner ikke denne holdningen. Hvorfor kan ikke folk få lov til å smile og ha det bra, uten at folk skal ta det personlig? Man må jo følge med bittelitt rundt seg, og hvis man skal skule rundt så blir det bare ukoselig og føles utrygt og kjipt. og forresten, hvis jeg liker en mann og synes han er hot unngår jeg han. Men samme hvis jeg ikke liker mannen, hvis jeg oppfatter en altfor tydelig sånn vibbe hvor han later som ingenting, men er dårlig på å skjule det / eventuelt bare kjip energi. Så det er helt umulig å vite hva andre tenker eller mener. jeg har jo også behov for å bli likt og å gjøre det tryggest mulig for meg selv, samt at jeg hater å avvise, så da hadde jeg bare måttet gjøre meg om til en skikkelig særing, så personen som tar kontakt med meg skal føle seg oppegående … jeg er litt redd folk hvis jeg skulle avvise dem. Er bare så drittlei storforlangende folk. Vær glad for at folk er glad og hyggelige heller … Anonymkode: a0657...ed3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #68 Del Skrevet 7. november Liker ikke menns holdninger på nett og når Trump er president er jeg redd det blir verre. Denne frykten for sexisme gjør at jeg kjmper imot at gutter/menn kan snakke med oss, for jeg stoler ikke på at alle som vil, er trygg nok til å håndtere det sosiale på en fin måte og respektere jentene/kvinnene. Det er tryggere når de ikke tørr. Vet at det absolutt ikke gjelder alle, men det er en skuffende tone ute å går. Mange av dere og andre der ute i verden, bryr dere langt mindre enn det jeg anser som et normalt nivå. Anonymkode: 39a46...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #69 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Liker ikke menns holdninger på nett og når Trump er president er jeg redd det blir verre. Denne frykten for sexisme gjør at jeg kjmper imot at gutter/menn kan snakke med oss, for jeg stoler ikke på at alle som vil, er trygg nok til å håndtere det sosiale på en fin måte og respektere jentene/kvinnene. Det er tryggere når de ikke tørr. Vet at det absolutt ikke gjelder alle, men det er en skuffende tone ute å går. Mange av dere og andre der ute i verden, bryr dere langt mindre enn det jeg anser som et normalt nivå. Anonymkode: 39a46...e28 Javel Anonymkode: ea644...c14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #70 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Javel Anonymkode: ea644...c14 Er du uenig i at det er mye rare meninger ute og går? Eller syns du det er en overdrivelse? Anonymkode: 39a46...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #71 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Liker ikke menns holdninger på nett og når Trump er president er jeg redd det blir verre. Denne frykten for sexisme gjør at jeg kjmper imot at gutter/menn kan snakke med oss, for jeg stoler ikke på at alle som vil, er trygg nok til å håndtere det sosiale på en fin måte og respektere jentene/kvinnene. Det er tryggere når de ikke tørr. Vet at det absolutt ikke gjelder alle, men det er en skuffende tone ute å går. Mange av dere og andre der ute i verden, bryr dere langt mindre enn det jeg anser som et normalt nivå. Anonymkode: 39a46...e28 Om man skal ha slike holdninger så vil mennesket som art dø ut. Om du velger de dårligste erfaringene du kan tenke deg, og gjør de gjeldende for alle av samme kjønn, da er det jo ikke noe håp igjen. Kjenner du virkelig ingen hyggelige menn? Ikke engang i egen familie? Anonymkode: 5727d...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #72 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om man skal ha slike holdninger så vil mennesket som art dø ut. Om du velger de dårligste erfaringene du kan tenke deg, og gjør de gjeldende for alle av samme kjønn, da er det jo ikke noe håp igjen. Kjenner du virkelig ingen hyggelige menn? Ikke engang i egen familie? Anonymkode: 5727d...09c Nei, for mange er snille. Du må bare være sosial på arenaer hvor man kan bli kjennt. Når noen er fremmed er det uvisst. Du får et inntrykk av noen, men det er sannt at det er sinnsykt mange bittre hevnlystne menn som kaller kvinner oppbrukt, horer, utgått melk. Folk er så komfortable med å være drittsekker at jeg stoler ikke på at alle disse nødvendigvis er greie på ekte. Mine nære er gode. Så har ingen som behandler meg dårlig, dette er basert på inntrykk av folk her inne, folk sine opplevelser, politiske problemer, alt av inntrykk av mennesker og de syke problemene folk opplever. Og hvor lite vi får høre menn forstå redselen vår, istede blir de sinnte eller bryr seg ikke, å da blir det et nytt utrygt ledd i utviklingen. Når noen er redd lønner det seg ikke å gi dem enda en grunn til å ikke stole på deg, å det er det mange nettop gjør. Anonymkode: 39a46...e28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #73 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, for mange er snille. Du må bare være sosial på arenaer hvor man kan bli kjennt. Når noen er fremmed er det uvisst. Du får et inntrykk av noen, men det er sannt at det er sinnsykt mange bittre hevnlystne menn som kaller kvinner oppbrukt, horer, utgått melk. Folk er så komfortable med å være drittsekker at jeg stoler ikke på at alle disse nødvendigvis er greie på ekte. Mine nære er gode. Så har ingen som behandler meg dårlig, dette er basert på inntrykk av folk her inne, folk sine opplevelser, politiske problemer, alt av inntrykk av mennesker og de syke problemene folk opplever. Og hvor lite vi får høre menn forstå redselen vår, istede blir de sinnte eller bryr seg ikke, å da blir det et nytt utrygt ledd i utviklingen. Når noen er redd lønner det seg ikke å gi dem enda en grunn til å ikke stole på deg, å det er det mange nettop gjør. Anonymkode: 39a46...e28 Det er en grunn til at kvinner sier, beg velger bjørnen. Å jeg skjønner det er offensivt. Å vi vil mest sannsynlig ikke møte bjørn. Men istede for å ta den frykten serriøst, så gjør mange menn et enda bedre eksempel ut av hvorfor vi bør velge den. Anonymkode: 39a46...e28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #74 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 1.53): Vi møttes jo på studier, i arbeidslivet, på fester, konserter, i lag og foreninger, - men sjeldent eller aldri har jeg hørt om sjekking mens man handler varer på matbutikken. Har aldri hørt noen fortelle at "ja, Line og jeg vi møtte hverandre over handlevognen på Spar". Anonymkode: 7e845...d27 Enig, altså jeg har sjekket på app. Ja, studier , jobb og felles kjente er jo mest vanlig, men tilfeldige har stort sett vært på pub. dette « nye» med at man sjekker på matbutikken eller når man går forbi hverandre på tur er nytt med app. Jeg føler det er ny freidighet, og henger sammen med app. Ting skal gå så himla fort, og null filter. Så jeg fortsetter og bli irritert og ubekvem for sjekking på matbutikken. Nei, jeg har aldri hørt om noen som traff hverandre på spar. Lurer jo på om dette har funket for noen i app- generasjonen da. Kjenner ikke til noen tilfeller foreløpig . Det er fortsatt fest, konserter , ferier osv folk møtes tilfeldig . Anonymkode: 5e260...85d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #75 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 19.37): Det er trakassering Anonymkode: c4d80...90c Hvordan skal man bli kjent med folk vis å ta kontakt er trakassering?wow for en verden vi lever i.Man kan vel bare si at man ikke ønsker bli kjent evt da.Hvordan skal single møtes når man sier det er bedre møtes ute enn date apper?🙈 Anonymkode: 4ecd0...d83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #76 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 1.59): I hvert fall må han ta hintet hvis hun finner frem boken sin, eller lener seg tilbake for å slappe av... Om man vil prøve seg på noen i slike settinger så må man ta det veldig forsiktig, ja. Så, hvis man føler at samtalen har gått fint, kan man si at det hadde vært fint om man kunne holde kontakten. Anonymkode: 7e845...d27 Absolutt. jeg ble sjekket opp på fly en gang. Det startet med « skal jeg hjelpe deg med kofferten ? « når jeg skulle legge den i hattehylla. Vi pratet litt forsiktig underveis der det var naturlig, og mer direkte på slutten. Så vekslet vi telefonnr på flyplassen etter 4 timers flyreise. Poenget er at « sjekkingen « skjer naturlig over tid, noe som ikke blir tilfelle i matbutikken. sosiale antenner må man alltid ha, jeg også byttet sete på fly pga slitsom ,brisen « storsjarmør «. Anonymkode: 5e260...85d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 7. november #77 Del Skrevet 7. november Det skjedde meg på Rema 1000 en gang. Jeg oppdaget en mann som gikk rundt hyllene å så på meg. Når jeg var på vei ut, så kom han etter å spurte om jeg var interessert i en kaffekopp med han. Da sa jeg: beklager men er ikke singel, men samtidig sa jeg at jeg syns han var tøff som spurte😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #78 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er du uenig i at det er mye rare meninger ute og går? Eller syns du det er en overdrivelse? Anonymkode: 39a46...e28 Skjønte ingenting av det du skrev, men jo det er mye rare meninger ute og går. Anonymkode: 5e260...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #79 Del Skrevet 7. november På butikken driver en å handler varer. Det er ikke et sjekkested. Tror du virkelig at alle som smiler til drg er interessert i deg? 🙄 Anonymkode: 6b0ac...da7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #80 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan skal man bli kjent med folk vis å ta kontakt er trakassering?wow for en verden vi lever i.Man kan vel bare si at man ikke ønsker bli kjent evt da.Hvordan skal single møtes når man sier det er bedre møtes ute enn date apper?🙈 Anonymkode: 4ecd0...d83 Hun var på butikken for å handle, ikke for å nli sjekket opp. Anonymkode: 6b0ac...da7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå