AnonymBruker Skrevet 5. november #41 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg svarte indirekte på det i sted, at på en sånt spørsmål hadde det ikke blitt noe om du var den kjekkeste i verden. Jeg er også uenig i at man ikke kan smile til folk i butikken hvis man vil « være i fred» fra og legge ut om privatlivet sitt. Hvis man svare ja da, så blir det neste spørsmålet om tlf nr/ legge til på Facebook eller bli med hjem og pule. For hvis man er single er man automatisk interessert? ja, det går absolutt an og starte en samtale som ender med og ta en kaffe, men er matbutikken riktig sted? For litt småprat? Hadde det vært et sted man oppholdt seg litt lenger og det var naturlig og sette i gang en samtale så ja. Jeg hadde aldri småpratet med en fremmed på matbutikken lenge nok til og ta en kaffe, men på toget, stranden, pub osv har det skjedd. Samtalen starter ikke med « er du singel « da , men noe mer naturlig uten åpenbar sjekking. Anonymkode: 5e260...85d Hvordan trur du vi kom i kontakt med folk før alle disse appene? Jo slike plasser. Ut på byen. Ja over alt. Kroppen viser jo om man er et ønske om å komme i kontakt. Man går jo ikke bort til en person som du ser ikke ønsker å snakke med noen. Nei folkens. Dette blir for dumt. Denne utviklingen at dere ikke vet hvordan man møter nye folk ansikt til ansikt er helt feil. Ikke rart at det er mange som ikke finner noen å dele livet med. Anonymkode: e9e99...e50 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #42 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette er en utbredt misforståelse. Jeg er høflig. Dersom jeg får øyekontakt med noen så er det høy sannsynlighet for at jeg kommer til å smile til vedkommende, uavhengig av kjønn og alder. Blikkontakt oppstår av og til naturlig så lenge man ikke aktivt prøver å unngå det. Det betyr ikke at jeg ønsker å småprate eller utlevere sivilstatusen min. Anonymkode: 876a6...c83 Forskjell på vanlig høflighet og et smil som flørter altså. Det vises veldig godt. Et helt annet smil det. Men dere om det. Det er bare å si hei jeg er ikke interessert. Så enkelt er det. Ikke rart at så mange som er singel. Det går jo ikke ant å prøv å snakke med folk en gang. Nei da er det trakassering. Eller en gal person. Nei vettu hva. Denne digitale hverken har ødelagt mye ser jeg. Anonymkode: e9e99...e50 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #43 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan trur du vi kom i kontakt med folk før alle disse appene? Jo slike plasser. Ut på byen. Ja over alt. Kroppen viser jo om man er et ønske om å komme i kontakt. Man går jo ikke bort til en person som du ser ikke ønsker å snakke med noen. Nei folkens. Dette blir for dumt. Denne utviklingen at dere ikke vet hvordan man møter nye folk ansikt til ansikt er helt feil. Ikke rart at det er mange som ikke finner noen å dele livet med. Anonymkode: e9e99...e50 Om noen finner veien inn til en samtale på butikken er det riktig for dem, men for en del mennesker er det en alt for liten luke til å få et stort nok intrykk av noen til å gå på date. Anonymkode: 39a46...e28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #44 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Forskjell på vanlig høflighet og et smil som flørter altså. Det vises veldig godt. Et helt annet smil det. Men dere om det. Det er bare å si hei jeg er ikke interessert. Så enkelt er det. Ikke rart at så mange som er singel. Det går jo ikke ant å prøv å snakke med folk en gang. Nei da er det trakassering. Eller en gal person. Nei vettu hva. Denne digitale hverken har ødelagt mye ser jeg. Anonymkode: e9e99...e50 Du tror du ser forskjell, men menn flest gjør ikke det: https://www.nrk.no/ytring/hvorfor-menn-tror-damer-florter-1.12251212 Anonymkode: 876a6...c83 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 5. november #45 Del Skrevet 5. november Nei takk, vennligst ikke ta kontakt med meg på butikken. Jeg ønsker at turen skal ta så kort tid som mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 5. november #46 Del Skrevet 5. november (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Var på butikken i dag, og fikk helt tilfeldig øyekontakt med en dame som smilte litt til meg. Så ut som en veldig flott dame, kanskje passe alder for meg også. Begynte å tenke litt, "hva om jeg hadde tatt kontakt med henne, spurt om hun var singel, tenk om hun hadde vist seg å bli the love of my life". Men jeg hadde selvfølgelig ikke mot og freidighet til å snakke til henne. Hadde du turt å ta kontakt med noen du så på butikken? Hva hadde du syntes om noen tok kontakt med deg? Anonymkode: 4367e...6ce Så koselig at hun smilte til deg. Håper du smilte igjen, og kanskje sa noe hyggelig om butikken, varer, været, et eller annet. Det hadde jeg synes var hyggelig. Kanskje snakker vi da videre om tema som dukket opp, eller så smiler vi og sier ha en god dag. Etter litt small talk merker man om kanskje både du og personen er interessert i å bli kjent mer, så kan du jo da evt si at det hadde vært hyggelig å ta en kaffe og bli mer kjent, eller noe sånt. Ja, jeg tar rett som det er kontakt på den måten at jeg smiler, kommenterer noe i nærheten, gir et kompliment, spør om hun/han har vært her før osv. Men jeg har ikke kontaktet noen fordi jeg er interessert i noe annet enn vanlig vennskap og høflighet. Endret 5. november av exictence 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #47 Del Skrevet 5. november Jeh hadde ikke tatt kontakt selv. Men jeg hadde likt å bli kontaktet. K50 Anonymkode: a379a...930 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #48 Del Skrevet 5. november Synes det har blitt mye mer normalisert med small-talk i butikkene etter covid. Aner ikke hvorfor det har blitt sånn. Anonymkode: 1cf08...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #49 Del Skrevet 5. november Du får gjøre som Omid i Evig Singel. Spør om de er gift. Anonymkode: 2291e...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #50 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ikke vær beskjeden, ts. Ser du henne igjen så snakk til henne. Du merker nok fort om hun er interessert i å snakke med deg eller ikke. Anonymkode: 593da...85c Ikke si det. Menn er genrelt dårlige til å forstå slikt. Anonymkode: cdcc5...995 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. november #51 Del Skrevet 5. november Sånt er så avhengig av sosial kompetanse og evne til å lese situasjonen og motparten. Åpner du med å spørre ut av det blå om jeg er singel, har du tapt fra start, men klarer du å finne en tilforlatelig åpning for småprat uten at det føles ubehagelig og pågående, kan jeg alltids bruke noen minutter og se hva som skjer. Jeg ble sjekket opp på åpen gate i sommer, og det ble gjort på så sjarmerende, ufarlig og ikke-påtrengende vis at det nesten førte til noe (og ham håndterte avslaget upåklagelig), så det er mulig. Men det krever at du begynner i et litt mer nøytralt hjørne enn sivilstatus og at du ikke antar at et smil betyr interesse. 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #52 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (12 timer siden): har du ikke fulgt med i media? online dating er noe skikkelig drit for de fleste menn. folk slutter å skrive helt tilfeldig, dette går greit når man får mange matches, men det er helt fryktelig hvis man har ventet i over en uke på å få en eneste match. Anonymkode: d97c5...3c7 Men da er de vel ikke så veldig attraktiv og sjarmerende heller? Nei, ikke så mye media, men jeg kjenner jo en del folk som bruker Tinder. Kompisene mine har ikke dette problemet. Hvis folk slutter og skrive « tilfeldig « så vil de vel ikke kontakt på matbutikken heller. Jeg er ikke stor Tinder - fan, men der vet du ihvertfall at folk søker kontakt. selvfølgelig må det være fryktelig og vente i over en uke på match, selvom jeg aldri har hørt om det, men da må man jo se litt på hvordan man fremstiller seg og ? Anonymkode: 5e260...85d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #53 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan trur du vi kom i kontakt med folk før alle disse appene? Jo slike plasser. Ut på byen. Ja over alt. Kroppen viser jo om man er et ønske om å komme i kontakt. Man går jo ikke bort til en person som du ser ikke ønsker å snakke med noen. Nei folkens. Dette blir for dumt. Denne utviklingen at dere ikke vet hvordan man møter nye folk ansikt til ansikt er helt feil. Ikke rart at det er mange som ikke finner noen å dele livet med. Anonymkode: e9e99...e50 Næsj, vi møttes ikke på matbutikken før apper. Ut på byen var jo et sted jeg skrev det var mer naturlig og komme i kontakt. Ja, blitt mye sjekket opp på byen før og etter app. « er du singel « på matbutikken kan jeg ikke huske fra før app, det er nytt med ny freidighet. Er det noen som har hatt hell med dette? Jeg vet ikke om noen som møttes på denne måten. På film kanskje ? Ut på byen derimot er ganske vanlig. Anonymkode: 5e260...85d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 5. november #54 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hadde blitt skikkelig ubekvem. Om det er min nærbutikk, ville jeg jækla irritert.. Anonymkode: c7aea...bff Da er det du som har en utfordring å jobbe med. Det er da ingenting galt med å høflig ta kontakt med et nytt menneske?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #55 Del Skrevet 5. november anonym482 skrev (5 minutter siden): Da er det du som har en utfordring å jobbe med. Det er da ingenting galt med å høflig ta kontakt med et nytt menneske?? Det kommer an på definisjonen av høflig. Jeg er helt uenig i at dette er høflig. « trenger du hjelp til.. « eller « unnskyld, vet du hvor jeg finner zalo ? « er høflig . man har ikke noe og jobbe med fordi man ikke blir sjarmert av « er du single ? « det er inngående og privat og helt naturlig og bli ubekvem . Det man burde svart er « hva er årslønnen din ? « eller « hva er din sykdomshistorikk «. Isteden blir man ubekvem. Anonymkode: 5e260...85d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #56 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): Næsj, vi møttes ikke på matbutikken før apper. Ut på byen var jo et sted jeg skrev det var mer naturlig og komme i kontakt. Ja, blitt mye sjekket opp på byen før og etter app. « er du singel « på matbutikken kan jeg ikke huske fra før app, det er nytt med ny freidighet. Er det noen som har hatt hell med dette? Jeg vet ikke om noen som møttes på denne måten. På film kanskje ? Ut på byen derimot er ganske vanlig. Anonymkode: 5e260...85d Vi møttes jo på studier, i arbeidslivet, på fester, konserter, i lag og foreninger, - men sjeldent eller aldri har jeg hørt om sjekking mens man handler varer på matbutikken. Har aldri hørt noen fortelle at "ja, Line og jeg vi møtte hverandre over handlevognen på Spar". Anonymkode: 7e845...d27 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #57 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg syntes man bør unngå situasjoner hvor kvinnen ikke kan komme seg vekk. f.eks hvis dere skal sitte sammen på flyet i 5 timer så bør man hvertfall begynne forsiktig, ikke gå rett på sak. Anonymkode: d97c5...3c7 I hvert fall må han ta hintet hvis hun finner frem boken sin, eller lener seg tilbake for å slappe av... Om man vil prøve seg på noen i slike settinger så må man ta det veldig forsiktig, ja. Så, hvis man føler at samtalen har gått fint, kan man si at det hadde vært fint om man kunne holde kontakten. Anonymkode: 7e845...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 6. november #58 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 19.07): Var på butikken i dag, og fikk helt tilfeldig øyekontakt med en dame som smilte litt til meg. Så ut som en veldig flott dame, kanskje passe alder for meg også. Begynte å tenke litt, "hva om jeg hadde tatt kontakt med henne, spurt om hun var singel, tenk om hun hadde vist seg å bli the love of my life". Men jeg hadde selvfølgelig ikke mot og freidighet til å snakke til henne. Hadde du turt å ta kontakt med noen du så på butikken? Hva hadde du syntes om noen tok kontakt med deg? Anonymkode: 4367e...6ce Hverdagsflørting, gjort på en hyggelig måte og ikke pushy, er skikkelig hyggelig, syns jeg. Men jeg ville ikke spurt om vedkommende var singel med en gang, bare forsøkt å få i gang en hyggelig prat og kanskje driste seg til et spørsmål om vi skal ta en kaffe en dag. Hvis den andre ikke er singel, takker vedkommende høflig nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 6. november #59 Del Skrevet 6. november Jeg hadde satt pris på om en mann tok kontakt på butikken (eller biblioteket eller bussen eller hva enn)! Men ikke spør om dama er singel, det vil ofte ikke bli godt mottatt. Som andre her skrev, få øyekontakt og smil, still et spørsmål eller kom med en hverdagslig kommentar, start en samtale. Om hun virker interessert, spør om hun vil ta en kaffe en dag. Du trenger ikke spørre etter sivilstatus, det vil komme frem rimelig kjapt om du ber henne med ut på kaffe. Ved et par anledninger har faktisk menn spurt meg på butikken om jeg er singel, og det er uten unntak creepy. Den ene spurte rett ut om jeg bodde i nærheten og var singel, og fulgte etter meg rundt i butikken. Ikke en god følelse. Selv om du har verdens beste intensjoner så vil mange damer synes at slike spørsmål er ubehagelige, fordi mange har lignende erfaringer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #60 Del Skrevet 6. november Et vennepar av meg møttes på denne måten🙂 Riktignok for 20 år siden da, når man fortsatt kunne smile og snakke sammen uten at folk tolket det som trakassering... Jeg har bare hatt positive opplevelser med at menn har tatt kontakt på en respektfull måte og spurt om jeg er singel, dessverre en del år siden det skjedde sist...😅 Så da var jeg ikke singel. Husker en som rett og slett sa " Oi, du er flott. Jeg er vel ikke så heldig at en kvinne som deg er singel?" Dette var på gata en formiddag jeg var på shopping med ei venninne, og jeg kan faktisk ikke skjønne at noen skal kunne ta det ille opp. Forutsatt at han bare går videre om man svarer som i mitt tilfelle, at nei, dessverre så er jeg ikke det. Og det kan man jo glatt svare selv om man er singel også om man ønsker å avvise vedkommende. Fikk bare et smil og "Visste at jeg umulig kunne være så heldig. Ha en hyggelig dag!" Og jeg gikk rundt med et smil resten av den dagen. Men jeg vil egentlig anbefale litt småprat for å lodde stemningen før man spør om noen er singel. Så får de som syns det er creepy å bli snakket til mulighet til å komme seg vekk før spørsmålet kommer. Ellers er det bare trist å se at måtene de fleste møttes før i tiden nå blir ansett som trakassering og creepy. Men å være på datingapper og gjerne utgi seg for noe annet enn de er der, det er akseptert. Er ikke rart det blir mange single nei. Anonymkode: 5727d...09c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå