Gå til innhold

Å date en som ikke har barn fra før når jeg er ferdig med barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du stoler at han ikke er moden og voksen nok til å ta egne valg og stå for de, så er det litt rart at du samtidig mener han er voksen nok til å være stefar til ditt barn...

Anonymkode: 2ace3...973

Jeg er faktisk usikker på om han e moden nok ja men tviler ikke på at han ville blitt en god bonusfar.

Anonymkode: 89432...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har dere vært sammen en stund?

To år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva sier han når dere snakker om dette? Min samboer var 30 han også da vi ble sammen. Jeg kan skjønne at man trenger tid på å tenke over det, men hvis han sier at han er sikker, og at han vil være med deg, så har du egentlig ikke noe alternativ enn å stole på det. Eller, jo. Du kan også la han gå hvis du er usikker, men det er jo trist.

Anonymkode: c41e8...709

Glemte å svare på hva han sier. Han sier at det ikke er så viktig for han og at det virker stress, men jeg tenker nok at dette sier han for at han vet at han ikke kan få barn med meg. Av tidligere erfaring sier menn mye når de er forelsket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er sant, men det er fortsatt tidlig. Vi møttes i sommer, men ja trist når vi ellers passer så godt sammen og jeg kan se for meg at han blir en god bonusfar.

Hvis du er usikker, eller hvis han er usikker, bør dere ha den praten på nytt. Så må dere bare velge å stole på hverandre. Dumt hvis dette potensielt kan bli noe skikkelig bra, og så går det skeis fordi du ikke tør satse. Men samtidig, jeg skjønner hvordan det er. Det er skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er usikker, eller hvis han er usikker, bør dere ha den praten på nytt. Så må dere bare velge å stole på hverandre. Dumt hvis dette potensielt kan bli noe skikkelig bra, og så går det skeis fordi du ikke tør satse. Men samtidig, jeg skjønner hvordan det er. Det er skummelt.

Det er nettopp det og ja vi bør han en skikkelig prat om dette. Jeg har brent meg sånn før så som sagt frykten i meg kan ødelegge litt for meg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glemte å svare på hva han sier. Han sier at det ikke er så viktig for han og at det virker stress, men jeg tenker nok at dette sier han for at han vet at han ikke kan få barn med meg. Av tidligere erfaring sier menn mye når de er forelsket..

Jeg ville valgt å stole på ham. Du vet uansett aldri hva fremtiden vil bringe. Hvis det viser seg at han ombestemmer seg, så ombestemmer han seg. Men det er vel mer sannsynlig at han ikke ombestemmer seg, siden han sier at det ikke er viktig for ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er nettopp det og ja vi bør han en skikkelig prat om dette. Jeg har brent meg sånn før så som sagt frykten i meg kan ødelegge litt for meg også..

Det forstår jeg. Og det burde du si til han også, så vet han at du er redd for å bli brent igjen. Da kan han velge å trekke seg allerede nå hvis han ser at det er viktig for han likevel. Men jeg ville valgt å stole på han, altså. Ser ikke noen grunn til at han skulle lure deg. Han vet jo at du har barn og at det er viktig at dere er seriøse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt lik men min samboer er 32 og usikker om han vil ha barn. Han har aldri tenkt tanken og trodde også at han ikke ville finne noen å være sammen med. 

jeg har to stk og er fem år eldre enn han. Så jeg har sagt at barn for meg er egentlig deal breaker. Og så langt har det gått fint. Han er flink med mine to også og omsorgsfull 😊 det er noe jeg tenker på ikke sjeldent og er litt engstelig for. Men så er jeg åpen for å få en om det står mellom det å «slå opp» om vi fortsetter å ha såpss fint forhold :)  håper jo van trives uten da 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville valgt å stole på ham. Du vet uansett aldri hva fremtiden vil bringe. Hvis det viser seg at han ombestemmer seg, så ombestemmer han seg. Men det er vel mer sannsynlig at han ikke ombestemmer seg, siden han sier at det ikke er viktig for ham?

Jeg kjenner følelsene svinger sånn fra dag til dag. Når vi er sammen tenker jeg ikke så mye over det, men når vi ikke er sammen kommer tankene. Jeg vet ikke, men tror han sier det pga situasjonen vår men jeg må enten stole på at han er ærlig. Han har også sagt at han ikke kan vite hva han føler om noen år. Jeg vet at man ikke har noen garantier her i livet, men det sitter langt inne å innvolvere barna i en ny mann. Jeg må jo bare hoppe i det en dag om det blir han her eller en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Yuvia skrev (6 minutter siden):

Ikke helt lik men min samboer er 32 og usikker om han vil ha barn. Han har aldri tenkt tanken og trodde også at han ikke ville finne noen å være sammen med. 

jeg har to stk og er fem år eldre enn han. Så jeg har sagt at barn for meg er egentlig deal breaker. Og så langt har det gått fint. Han er flink med mine to også og omsorgsfull 😊 det er noe jeg tenker på ikke sjeldent og er litt engstelig for. Men så er jeg åpen for å få en om det står mellom det å «slå opp» om vi fortsetter å ha såpss fint forhold :)  håper jo van trives uten da 🙃

Det høres nesten litt likt ut ja bare at dere er komt litt lengre i forholdet deres☺️ Jeg kan ikke få flere barn, så det valget er enkelt. For vår del er det også snakk om avstandforhold som også er utfordrende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det forstår jeg. Og det burde du si til han også, så vet han at du er redd for å bli brent igjen. Da kan han velge å trekke seg allerede nå hvis han ser at det er viktig for han likevel. Men jeg ville valgt å stole på han, altså. Ser ikke noen grunn til at han skulle lure deg. Han vet jo at du har barn og at det er viktig at dere er seriøse?

Ja håper å tror at han er ærlig med seg selv og seriøs, bare jeg som frykter han rosenmaler ting nå pga han liker meg så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har også sagt at han ikke kan vite hva han føler om noen år. Jeg vet at man ikke har noen garantier her i livet, men det sitter langt inne å innvolvere barna i en ny mann. Jeg må jo bare hoppe i det en dag om det blir han her eller en annen.

Ok, så han sier dette? Det hadde nok gjort meg også usikker, for da har han ikke bestemt seg helt. Han har bare bestemt seg for nå. Min samboer forsikret meg om at han aldri skulle ha barn, og da ble det lettere å forholde meg til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, så han sier dette? Det hadde nok gjort meg også usikker, for da har han ikke bestemt seg helt. Han har bare bestemt seg for nå. Min samboer forsikret meg om at han aldri skulle ha barn, og da ble det lettere å forholde meg til det.

Det hadde vært noe annet om han var tydelig på at han aldri hadde ønsket seg barn. Vi har nok ikke pratet nok om tema og tydelig nok, så den samtalen bør vi ha ganske snart. Det er han som er mest på med tanke på å satse på oss. Han vet som sagt ang mine bekymringer/usikker rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hadde vært noe annet om han var tydelig på at han aldri hadde ønsket seg barn. Vi har nok ikke pratet nok om tema og tydelig nok, så den samtalen bør vi ha ganske snart. Det er han som er mest på med tanke på å satse på oss. Han vet som sagt ang mine bekymringer/usikker rundt dette.

Ja, ta den praten på nytt. Si at hvis han ønsker egne barn, så funker det ikke med dere to. Da blir han nødt å ta et standpunkt nå, og ikke når han tilfeldigvis ombestemmer seg om noen år. Du har jo barn du ikke vil forvirre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde styrt unna. Jeg er i samme situasjon som deg, singel og ferdig med barn. Enig i at det er lenge mellom hver fyr man utvikler noen følelser for, men er det ikke bedre å være alene enn sammen med feil person? Så lenge han sier han ikke vil ha egne barn så hadde jeg nok blitt. Men er han usikker hadde jeg styrt unna, tilslutt vil jo den som er rett på alle måter dukke opp😅 har han sagt at han ikke ønske egne unger? Tenker dette er et tema som er lett å være åpen med ham om 

Anonymkode: 25a1b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du ødelegger hans mulighet til å bli far. Skam deg!

Anonymkode: ac39f...f63

Får du gi deg! Mannen må da få lov til å bestemme dette selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde styrt unna. Jeg er i samme situasjon som deg, singel og ferdig med barn. Enig i at det er lenge mellom hver fyr man utvikler noen følelser for, men er det ikke bedre å være alene enn sammen med feil person? Så lenge han sier han ikke vil ha egne barn så hadde jeg nok blitt. Men er han usikker hadde jeg styrt unna, tilslutt vil jo den som er rett på alle måter dukke opp😅 har han sagt at han ikke ønske egne unger? Tenker dette er et tema som er lett å være åpen med ham om 

Anonymkode: 25a1b...ab9

Jeg har nok ikkje stilt et godt nok direkte spørsmål, men ja jeg er så usikker og jeg har det bra som singel☺️ Det er bare ekstremt sjelden jeg får følelser for noen, men er redd den usikkerheten i meg ikke forsvinner med det første. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er han da? Menn kan jo få barn omtrent til de dauer av alderdom. Selv har jeg det motsatte problemet. Har ingen egne barn, og ønsker det heller ikke. Vil derfor ikke date damer under ca. 40 år siden det da er mye større risiko for at hun plutselig vil ha barn. 

Om han er 40+ og sier han ikke trenger egne barn ville jeg tatt ham på ordet.

Anonymkode: b5666...f78

Det kan de ikke. Fruktbarhet en til menn synker og kraftig med alderen

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanskelig å si noe sikkert når man er så ung som 30, tenker jeg . Plutselig melder barneønsket seg. Snakker av egen erfaring. Jeg var helt sikker på at jeg ikke hadde noe barneønske da jeg var på samme alder. Ble sammen med en mann som hadde barn fra før, og ikke ønsket flere. Etter noen år som bonusmor, meldte barneønsket seg med full styrke. Det var ikke nok å være bare bonusmor etterhvert. Min mann hadde gjort det klart at han ikke ville ha flere, så hvis jeg ville ha barn måtte jeg finne en annen . Men nå hadde tiden jobbet med han og, så da jeg fortalte om mitt barneønske var han faktisk meget villig til både en og to barn til. Ble med ett barn sammen , som nå er 12 år, og vi er fortsatt sammen. Så ting forandrer seg. Men nå er det jo litt annerledes når ts ikke kan få flere barn.

Anonymkode: 0690a...ed2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å si noe sikkert når man er så ung som 30, tenker jeg . Plutselig melder barneønsket seg. Snakker av egen erfaring. Jeg var helt sikker på at jeg ikke hadde noe barneønske da jeg var på samme alder. Ble sammen med en mann som hadde barn fra før, og ikke ønsket flere. Etter noen år som bonusmor, meldte barneønsket seg med full styrke. Det var ikke nok å være bare bonusmor etterhvert. Min mann hadde gjort det klart at han ikke ville ha flere, så hvis jeg ville ha barn måtte jeg finne en annen . Men nå hadde tiden jobbet med han og, så da jeg fortalte om mitt barneønske var han faktisk meget villig til både en og to barn til. Ble med ett barn sammen , som nå er 12 år, og vi er fortsatt sammen. Så ting forandrer seg. Men nå er det jo litt annerledes når ts ikke kan få flere barn.

Anonymkode: 0690a...ed2

Takk for at du deler din historie. Det er nok mest pga alderen hans jeg er skeptisk til å gå inn i et forhold med han ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...