AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #1 Del Skrevet 4. november 2024 Jeg har svært lite sosialt nettverk. Begge foreldrene mine er døde, og har ett søsken på andre kanten av landet. Jeg er en litt kjedelig og rolig person, og så for meg at jeg skule sitte der og snakke om barna mine, og familien, siden det var de som var livet mitt. Men fikk desverre bare ett barn, og han er nå ungdom. Har prøvd så mye for å få et nettverk, men får det ikke til. Har tenkt på å bli frivillig, men det kan ikke bli for mye pga jobb.. Men er så redd for å prøve noe, hvis det ikke gir meg noen form for relasjoner i det hele tatt. Kan jo ike bare slutte å være frivillig da, og begynne med noe annet? Ser mange skriver at de har fått et nettverk av venner eller bekjente gjennom hobby, frivillig arbeid osv. Men hva slags? Anonymkode: e4931...9b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #2 Del Skrevet 4. november 2024 Jeg er interessert i samme sak, virker ganske vanskelig. Anonymkode: ffc0c...57e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #3 Del Skrevet 4. november 2024 Hva slags nettverk ønsker du deg da? Mange kjente, venner du kan dele interesser med, eller noen veldig nære som du bruker mye tid sammen med? Anonymkode: 15a94...18e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #4 Del Skrevet 4. november 2024 Jeg skal ha min første "vakt" som frivillig på språkkafé i morgen. Spennende og litt skummelt. Blir fint å være sammen med mennesker og ha et felles prosjekt. Anonymkode: 469af...211 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #5 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har svært lite sosialt nettverk. Begge foreldrene mine er døde, og har ett søsken på andre kanten av landet. Jeg er en litt kjedelig og rolig person, og så for meg at jeg skule sitte der og snakke om barna mine, og familien, siden det var de som var livet mitt. Men fikk desverre bare ett barn, og han er nå ungdom. Har prøvd så mye for å få et nettverk, men får det ikke til. Har tenkt på å bli frivillig, men det kan ikke bli for mye pga jobb.. Men er så redd for å prøve noe, hvis det ikke gir meg noen form for relasjoner i det hele tatt. Kan jo ike bare slutte å være frivillig da, og begynne med noe annet? Ser mange skriver at de har fått et nettverk av venner eller bekjente gjennom hobby, frivillig arbeid osv. Men hva slags? hva har du allerede prøvd? Du arbeider 100%? Hvilke interesser har du? Kanskje bokklubb eller noe? hvor i landet bor du, i.e. hvor stor folkemengde har du rundt deg? Hvor mange tilbud finnes rundt omkring? Anonymkode: 12dc7...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #6 Del Skrevet 4. november 2024 Prøv deg frem Selvfølgelig kan du slutte som frivillig om du ikke får det du ønsker ut av det. Hva liker du å gjøre? Eller hva kan du ikke tenke deg å gjøre? Basert på det, kan du prøve deg ut i hobbyer eller frivillighet basert på det. Anonymkode: 36250...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #7 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): hva har du allerede prøvd? Du arbeider 100%? Hvilke interesser har du? Kanskje bokklubb eller noe? hvor i landet bor du, i.e. hvor stor folkemengde har du rundt deg? Hvor mange tilbud finnes rundt omkring? Anonymkode: 12dc7...7b0 Jeg har prøvd heygirl, og ett par ulike sportsgrener. Det er vanskelig å finne noen man får kjemi med, og som ønsker å møtes over tid. Folk som snakker mye og er veldig trygge på seg selv, har ikke interesse av å være med en rolig og litt stille person som meg. Men derfor er sikkert frivillig arbeid bra, da møtes man fordi man holder på med det. Jeg liker dyr, så har tenkt på dyrebeskyttelsen. Men da er man kanskje der alene og gir dyrene mat og stell? Det er kanskje og en del unge folk der som går på skole? Ikke at det er noe galt i det, men jeg er 41. Jeg bor på vestlandet, og er ikke herfra. Folk er som regel opptatt med seg og sitt, sin familie og venner de allerede har. Og jeg synes mange er vanskelig å komme inn på. Anonymkode: e4931...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #8 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva slags nettverk ønsker du deg da? Mange kjente, venner du kan dele interesser med, eller noen veldig nære som du bruker mye tid sammen med? Anonymkode: 15a94...18e Venner, siden jeg ikke har familie (utenom ungdommen.) Føler meg alene og rotløs uten nettverk. Anonymkode: e4931...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #9 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har prøvd heygirl, og ett par ulike sportsgrener. Det er vanskelig å finne noen man får kjemi med, og som ønsker å møtes over tid. Folk som snakker mye og er veldig trygge på seg selv, har ikke interesse av å være med en rolig og litt stille person som meg. Men derfor er sikkert frivillig arbeid bra, da møtes man fordi man holder på med det. Jeg liker dyr, så har tenkt på dyrebeskyttelsen. Men da er man kanskje der alene og gir dyrene mat og stell? Det er kanskje og en del unge folk der som går på skole? Ikke at det er noe galt i det, men jeg er 41. Jeg bor på vestlandet, og er ikke herfra. Folk er som regel opptatt med seg og sitt, sin familie og venner de allerede har. Og jeg synes mange er vanskelig å komme inn på. Anonymkode: e4931...9b8 Meg med språkkaféen 🙂. For litt over ett år siden traff jeg en dame på Hey woman, og vi er blitt gode venner. Treffes ganske ofte, og blir stadig bedre kjent. Vi har et felles prosjekt om å få flere hyggelige opplevelser inn i livet. Det var veldig tilfeldig at vi traff hverandre der, så det kan skje når man minst aner det! Anonymkode: 469af...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #10 Del Skrevet 4. november 2024 Er det ikke noen som har erfaringer der du har fått venner eller en omgangskrets? Anonymkode: e4931...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #11 Del Skrevet 5. november 2024 Jeg begynte på nytt for en del år siden, og jeg fikk venner igjennom studier, og menighet. Jeg er veldig rolig. Er ikke sjenert, men introvert, og ikke festens midtpunkt (og ikke fester jeg heller). Nå har jeg mistet kontakten med en god del, og prøver igjen å utvide nettverket med å være frivillig. Jeg er noen timer i måneden så det tar ikke opp allverdens tid. Kan dessverre ikke si jeg har fått noen nære venner med det, men det har gjort at jeg har fått litt nettverk igjen. Der jeg er frivillig trives jeg veldig godt, men de andre som er frivillige har sine nettverk fra før av, og er i annen livssituasjon og annen aldersgruppe. Jeg håper selvsagt det vil komme noen etterhvert som det er mer naturlig å bli venner med. Jeg bryr meg ikke selv om ulik alder og livssituasjon, men en må jo ha litt felles også. Var veldig enkelt å utvide nettverket med å være i en menighet da, men det er ikke for alle. Jeg er troende enda, men ikke aktiv noe sted, og ser heller ikke etter et nytt sted. Er det noen av ungdommens venner sine foreldre du kunne blitt mer kjent med? Mulig litt sent nå i løpet, men vet noen har hell på den måten. Melde deg på Dnt-turer, eller Tjukkasgjengen. Treffer siste gruppe på tur innimellom, og de er ikke alle «tjukke», men har det helt klart artig sammen 😁 De har grupper over hele landet, og samme med dnt. Dnt har enormt mye en kan engasjere seg i. Jeg er aktiv der selv. Ellers finnes det på en del biblioteker lesesirkeler en kan være med på, om du er glad i å lese. Jeg er ikke så på kulturelle ting, er mer glad i å være ute, men det er en del foredrag rundt fordi som også en kan gå på og være heldig å møte noen på. Dnt har også åpne søndagsturer mange steder som kanskje kan være noe, samt ulike foredrag. Har du lokal gruppe på Facebook og tørr å driste deg til å spørre der om noen vil gå/løpe en tur med deg, så kan det også være en inngangsport. Jeg kom også på nå at om du finner et mer lite treningsmiljø, her i byen har vi blant annet en CrossFit som er veldig lite, og de er visst nok en veldig sammensveiset gjeng. Finnes flere i byen, men særlig ene dras frem. Det er ikke lett, og det kan jeg skrive under på, men skal være mulig. En må være være tålmodig og finne en balanse mellom å være på, men ikke for på. Å engasjere seg i nærmiljøet er også lurt, så folk vet litt hvem du er. Anonymkode: f3bed...24d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #12 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er det ikke noen som har erfaringer der du har fått venner eller en omgangskrets? Anonymkode: e4931...9b8 Jo, jeg. Men det tar tid. Ikke regne med at du har varige venner etter et halvt år med en aktivitet. Derfor er det viktig å velge en aktivitet som du selv liker godt. Hvis miljøet virker bra, kan du bli værende i klubben og være sosial der mens du bygger opp nettverket. Anonymkode: e5fda...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå