AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden ‘Find my iphone’ eller ‘hvor er?’ (som det også heter). Den er grei og helt lovlig😊 Anonymkode: 61301...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): og hvordan får du en ungdom til å holde seg på skolen on hen ikke ønsker det selv? Anonymkode: 207e6...d83 En kamerat av meg tok seg en ferieuke, og fulgte ungdommen sin på skolen. Han satt på gangen mens ungdommen var inne til time for å passe på at ungdommen ikke stakk av. Dette var så pinlig for ungdommen at det ble slutt på skulkingen allerede etter første dag. Dette er selvfølgelig veldig kort fortalt, jeg har ikke snakket om samtaler de hadde, og hva som ble løsningen til slutt, men av og til må ungdommene "skremmes" til å åpne seg, fortelle hva problemet virkelig er, slik at det går an å finne en løsning. Anonymkode: b0f25...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tapetkniv Skrevet 4 timer siden #23 Del Skrevet 4 timer siden Snublefot62 skrev (41 minutter siden): Men hvorfor er det viktig for deg å vite om ungdommen henger i et kriminelt miljø eller ikke i skoletiden? Er du seriøs? Ja hvorfor skulle en mor ønske å vite det mon tro? 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 4 timer siden #24 Del Skrevet 4 timer siden tapetkniv skrev (6 minutter siden): Er du seriøs? Ja hvorfor skulle en mor ønske å vite det mon tro? Jeg kan godt forstå hvorfor en vil vite dette, men jeg kan fortsatt ikke forstå hvordan sporing skal avsløre det eller bidra til å løse problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #25 Del Skrevet 4 timer siden men hva skal du gjøre om barnet driver med noe du ikke liker? om du konfronterer hen med det, så avslører du at du har overvåket hen, og som nevnt av andre, så vil det virkelig bryte all tillit i uoverskuelig framtid Anonymkode: 1c4e1...608 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tapetkniv Skrevet 4 timer siden #26 Del Skrevet 4 timer siden Snublefot62 skrev (40 minutter siden): Jeg kan godt forstå hvorfor en vil vite dette, men jeg kan fortsatt ikke forstå hvordan sporing skal avsløre det eller bidra til å løse problemet. Fordi om man vet konkret hva barnet gjør så kan man iverksette tiltak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #27 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): men hva skal du gjøre om barnet driver med noe du ikke liker? om du konfronterer hen med det, så avslører du at du har overvåket hen, og som nevnt av andre, så vil det virkelig bryte all tillit i uoverskuelig framtid Anonymkode: 1c4e1...608 Om jeg møter på ungdommen "tilfeldig" så ordner det seg. Jeg er ikke ute etter konstant overvåkning, jeg skal bare vite hvor hen er når hen ikke er på skolen. Så lenge hen ikke er på skolen i skoletiden så gjør hen noe jeg ikke liker. Jeg skal jo selvsagt gjøre alt i min makt for at barnet skal komme inn i gode rutiner igjen angående skole, men jeg trenger mer informasjon om hvorfor barnet ikke er på skolen, og det får jeg ikke ut av utallige møter, samtaler med skole, barnet osv. Jeg tror at ved å vite hva barnet gjør når det ikke er på skolen vil gi meg flere svar enn jeg har nå, og derned vil det hjelpe på med å finne en løsning Anonymkode: 207e6...d83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #28 Del Skrevet 3 timer siden Jeg skjønner deg godt, TS. Har selv et barn på ungdomsskolen i noenlunde samme situasjon, men med en autismediagnose i tillegg, og tung depresjon og skolevegring. Jeg stoler ikke på at mitt barn klarer å ta veloverveide beslutninger, og er redd for veien det går hvis vi ikke klarer å passe på. Han har slettet oss fra snap osv, men heldigvis ikke funnet ut at vi ser ham på Find my iphone. Når han en gang finner ut av det, må vi tenke nytt. Det hjelper å ha kodelås på døra så jeg kan se på appen om han har gått ut eller er hjemme. Anonymkode: 760c0...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3 timer siden #29 Del Skrevet 3 timer siden tapetkniv skrev (52 minutter siden): Fordi om man vet konkret hva barnet gjør så kan man iverksette tiltak. Kan du gi eksempler på ulike tiltak ut fra hva/hvor ungdommen er? Kan ta utgangspunkt i ytterpunktene - i det ene eksempelet befinner ungdommen seg på en kafé med venner - i det andre er ungdommen med kjente rusbrukere fra skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #30 Del Skrevet 15 minutter siden Snublefot62 skrev (5 timer siden): Men hvorfor er det viktig for deg å vite om ungdommen henger i et kriminelt miljø eller ikke i skoletiden? Hvorfor det er viktig for en mamma å vite om ungdommen henger i et kriminelt miljø eller ikke??😳 Anonymkode: 9b043...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 minutter siden #31 Del Skrevet 2 minutter siden Jeg tenker at du ikke trenger noe som er skjult i det hele tatt. Du trenger en prat med ungdommen din om ansvar og pålitelighet. Fortell at du ikke aksepterer skulking uten grunn. Og at dersom det ikke finnes noen god grunn, så har nå ungdommen misbrukt og mistet retten sin til full frihet. Si at det nå er siste sjanse, ellers må du inn med drastiske virkemidler. 1. Du krever innsyn i telefon, og sier at du skal kunne se på hva ungdommen har på telefonen sin (sammen med ungdommen.) (Ikke begynn å gjennomføre før neste avtalebrudd.) 2. Du sier at neste gang du får beskjed fra skolen om uplanlagt fravær, som du ikke er informert om, så vil du ta deg fri og følge til og fra skolen i en uke. (samt være på skolen hele skoledagen og sikre at skolen ikke forlates.) 3. Fortell at du heller vil vite hva ungdommen gjør, og hvor denne er, enn å sitte å lure. (Det du ser for deg er ofte mye verre enn sannheten.) Fortell noe om de tankene du får når du hører skulk. 4. Vær klar på at det er mulig å komme til deg med alle type problemer. Om du vet hva det er, er det lettere å finne en løsning. (Kanskje løsningen faktisk er at barnet får være hjemme av og til, om det er en grunn til det.) Og at det ikke er tysting å snakke med foreldrene sine! Anonymkode: b219a...b9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå