AnonymBruker Skrevet i går, 13:12 #1 Del Skrevet i går, 13:12 Erfaringer? Begynt å halte, spesielt etter han har ligget en stund etc. Virker litt stivere. Skal seff. stikke innom veterinær i løpet av uka. Bare lurer litt på om dere har noen gode historier om hva som kan hjelpe? er det håp liksom? Anonymkode: 641bd...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet i går, 13:20 #2 Del Skrevet i går, 13:20 Det er mye på markedet for hund og katt nå. Noen har det bedre med noe så enkelt som collagen. Andre må ha ting fra veterinær på resept.. Men det viktigste først,- har dere snakket med en dyrlege? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet i går, 13:31 #3 Del Skrevet i går, 13:31 Min gikk på smertestillende/betennelsesdempende i sine 4 siste år på grunn av artrose, og levde et godt liv også i de årene. (Han døde av alderdom/kreft for 2,5 år siden.) Av andre tiltak så hjalp: Holdt han tørr og varm med lang pels (puddel), og dekken når vi var ute i kaldt vær Ortopedisk seng, memory foam (har en fra Paws & Pepper) og også andre myke liggeplasser slik at han kunne variere Hevet skålene for mat og drikke (hylle på veggen), for det var tungt å spise fra gulvet (skuldrene ble stive) Laget rampe til trappa ute og begrenset hvor mye han skulle gå i trappa inne Passe lange turer, og uten mye belastning (sluttet med kløv, trekking på ski og sykkel) Svømming på sommeren for å holde leddene i gang (korte stunder) Hjalp han inn og ut av bilen etter hvert Leddfôr Kommer kanskje på mer etter hvert. 🤔 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:36 #4 Del Skrevet i går, 13:36 no shame skrev (15 minutter siden): Det er mye på markedet for hund og katt nå. Noen har det bedre med noe så enkelt som collagen. Andre må ha ting fra veterinær på resept.. Men det viktigste først,- har dere snakket med en dyrlege? nei, som jeg skrev, skal innom der i løpet av uken. Anonymkode: 641bd...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:50 #5 Del Skrevet i går, 13:50 det som hjalp mest i starten var å gå over til spesialfor - eller er listen over veldig god syns jeg! Vi har alltid hatt forstativ tilpasset høyden på hundene og ordentlig seng til de og siden vi ikke har trapp har ikke tilpasning der vært nødvendig for vår del.. Anonymkode: 01ac8...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Dyrlege. Librela kan hjelpe, holde hunden varm med godt ulldekken når dere er ute. Gi tilskudd av fiskeolje. Anonymkode: 1e533...fba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden (endret) Vi har en gammel hund som har begynt på en sprøyte mot artrose. Vi tok ham med og forventet egentlig avlivning, men så anbefalte de denne sprøyten. Jeg hadde virkelig ikke troa, trodde det var noe humbug. Men hunden har blitt mye bedre, og ser ingen grunn til å avlive nå. 😊 Har også en ortopedisk seng til ham og ser at han foretrekker den nå. Ser jo selv med årene hvor viktig god madrass har blitt 😄 Endret 16 timer siden av Rosa Dartle 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Min blir 6år nå ,og fikk diagnosen artrose i fjor høst. Han får Librela injeksjon en gang i mnd, og Onisor smertestillende hver morgen. Nå halter han ikke med mindre vi har vært på tur hele dagen. Da får han en paracet på kvelden etter samråd med veterinær. Det aller viktigste er at han ikke blir kald, så bruker heldress på han i fleece, regndress eller vinterdress. Heldress dekker beina best, og det er viktig for min siden artrosen er værst i albue ledd. Anonymkode: 767f5...ef8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden Rosa Dartle skrev (17 minutter siden): Vi har en gammel hund som har begynt på en sprøyte mot artrose. Vi tok ham med og forventet egentlig avlivning, men så anbefalte de denne sprøyten. Jeg hadde virkelig ikke troa, trodde det var noe humbug. Men hunden har blitt mye bedre, og ser ingen grunn til å avlive nå. 😊 Har også en ortopedisk seng til ham og ser at han foretrekker den nå. Ser jo selv med årene hvor viktig god madrass har blitt 😄 kan jeg spørre hva den sprøyten koster? Kan den settes hjemme eller må du inn til vet. 1x i mnd? Dekker forsikring noe her? Hvor får man kjøpt slik seng? Anonymkode: 641bd...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): kan jeg spørre hva den sprøyten koster? Kan den settes hjemme eller må du inn til vet. 1x i mnd? Dekker forsikring noe her? Hvor får man kjøpt slik seng? Anonymkode: 641bd...859 Vi må inn til veterinær en gang i måneden ja. Har ikke fått det dekket på forsikring da det ikke var noe akutt. Vi betaler annenhver gang. Jeg tror det var rundt 2000 første gangen, også betalte vi ingenting gang nr 2 da det er to sprøyter i pakken. Har gjort litt annet samtidig, så er ikke sikker på eksakt pris. Ortopedisk seng er bare sånn tempur-lignende madrass. Vi har noe lignende denne, men det finnes garantert rimeligere. Har man en liten hund kan man kanskje bare kjøpe en Tempur-pute eller lignende også på Jysk. https://jysk.no/soverom/puter/ergonomiske-puter/memoryskumpute-40x60x13-wellpur-vardo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Min fikk Hills JD, spiste Daxocox i stedet for Librela-injeksjoner. Memoryfoam-seng fant jeg på Rusta. I tillegg kjøpte jeg back on track-dekken, og vi gikk minst mulig tur på asfalt. Anonymkode: 6b741...3b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå