Gå til innhold

Null kontakt med ene barnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har et par så og kanskje for noen ubetydelige dillema å få råd til hvordan ordne da jeg føler at jeg stanger hodet i veggen.

Saken er den at jeg har av ulike grunner mistet kontakten med ene sønnen min, han er voksen og har sagt i både eposter ( han har svart på de jeg har sendt) og det samme med sms at han ikke ønsker kontakt, jeg er blokkert fra alle sosiale media ja enkelt og greit, jeg har heller ikke noe adresse å sende ting til. 

Så dillema 1) Sist jeg sendte han penger i forbindelse med fødselsdagen hans fikk jeg de i retur.  Nå er det snart jul og vi tenkte å sende penger i julegave til de , da via vips fordi de  barna vi har ikke bor i nærheten og det er bedre, jeg gidder ikke kjøpe masse tull til de da jeg tenker at de kan bruke de til hva de vil. Men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, i dette tilfelle. Ingen av barna skal feire sammen med oss fordi de alle har sine egne familier de skal til.  Hadde dere sendt gave likevel?

2) Vi har solgt  huset og skal flytte ut på nyåret, overtagelsen er 1 februar.  Vi har flyttet fra et stort hus på over 400 kvm til leilighet på 95, vi trenger ikke stort hus når det bare er mannen min og meg + hund , og denne sønnen jeg snakker om har en del ting stående, men jeg får jo ikke tak i han og nei vi har ikke plass til å ta det med videre. Han hadde kjellerstue i huset vårt så det er mye igjen her, men han kommer jo ikke å henter det. Det er ikke noe som har stor verdi men det er litt ulike ting. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: e4995...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei. 

Jeg har et par så og kanskje for noen ubetydelige dillema å få råd til hvordan ordne da jeg føler at jeg stanger hodet i veggen.

Saken er den at jeg har av ulike grunner mistet kontakten med ene sønnen min, han er voksen og har sagt i både eposter ( han har svart på de jeg har sendt) og det samme med sms at han ikke ønsker kontakt, jeg er blokkert fra alle sosiale media ja enkelt og greit, jeg har heller ikke noe adresse å sende ting til. 

Så dillema 1) Sist jeg sendte han penger i forbindelse med fødselsdagen hans fikk jeg de i retur.  Nå er det snart jul og vi tenkte å sende penger i julegave til de , da via vips fordi de  barna vi har ikke bor i nærheten og det er bedre, jeg gidder ikke kjøpe masse tull til de da jeg tenker at de kan bruke de til hva de vil. Men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, i dette tilfelle. Ingen av barna skal feire sammen med oss fordi de alle har sine egne familier de skal til.  Hadde dere sendt gave likevel?

2) Vi har solgt  huset og skal flytte ut på nyåret, overtagelsen er 1 februar.  Vi har flyttet fra et stort hus på over 400 kvm til leilighet på 95, vi trenger ikke stort hus når det bare er mannen min og meg + hund , og denne sønnen jeg snakker om har en del ting stående, men jeg får jo ikke tak i han og nei vi har ikke plass til å ta det med videre. Han hadde kjellerstue i huset vårt så det er mye igjen her, men han kommer jo ikke å henter det. Det er ikke noe som har stor verdi men det er litt ulike ting. Hva hadde dere gjort?

1) Ville ikke sendt gave, om han sist sendte den i retur.

2) Epost om han enda åpner disse, eller rekommandert brev der du skriver at dere har solgt huset og at han har frist til xx.xx med å få organisert henting/oppbevaring av tingene sine.

Anonymkode: 72dc0...aa7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en sms og e-post om at dere flytter og trenger å bli kvitt alt som står igjen av hans eiendeler. Skriv at han bør avtale et tidspunkt for henting innen første januar. Dere trenger ikke være hjemme, legg husnøkkelen på avtalt sted. 

Om han ikke svarer på dette- kast sakene.

Anonymkode: efafb...72b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

1) Ville ikke sendt gave, om han sist sendte den i retur.

2) Epost om han enda åpner disse, eller rekommandert brev der du skriver at dere har solgt huset og at han har frist til xx.xx med å få organisert henting/oppbevaring av tingene sine.

Anonymkode: 72dc0...aa7

problemet er at jeg ikke lengre har en adresse, han har visst flyttet uten å si noe, og derfor kommer all post tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Jeg hadde vippset han, men ikke gjort noe nr av at han vippset tilbake.

2) Jeg hadde sendt e-post med frist for å hente, etter dette hadde jeg kastet eller solgt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kontakt med andre barn og de har kontakt med broren sin kan du videreformidle dette med eiendelene via dem. 

Som en som ikke har kontakt med en forelder kan jeg anbefale deg å droppe vippsing eller gaver generelt, her sender jeg alt tilbake eller gir gaver til fretex. Vil ikke ha noe som helst fra den personen, og alt føles som overtramp av en grense jeg har satt veldig klart. 

Anonymkode: 24b44...112

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de andre barna kontakt med sin bror, så kan vel de videreformidle at tingene hans blir kaster om de ikke hentes. Jeg ville ikke sendt noen penger når du tidligere har fått  pengegave i retur.  Trist å lese at dere ikke skal feire jul med noen av barna fordi de skal feire med andre. Er det noe dere kan gjøre for å bedre familieforholdene?

Anonymkode: 09abb...2df

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke å ta kontakt via de andre barna. Da havner de i en kjip situasjon. Jeg er selv i situasjon hvor jeg er den som har kontakt med familiemedlemmer og broren min ønsker ikke kontakt. Jeg synes det er veldig ubehagelig når beskjeder og gaver går fra faren min og til broren min. Det gjør at jeg trekker meg unna faren min. Det er ikke min skyld eller mitt ansvar at broren min ikke ønsker kontakt. Om sønnen din ikke ønsker kontakt så anbefaler jeg deg å respektere det.

Ikke send gaver eller penger, tingene anbefaler jeg å gi bort/kaste/ selge. Jeg hadde ikke kontakt med faren min på mange år og jeg syntes bare det var ubehagelig og respektløst å bli kontaktet når jeg hadde sagt ifra at jeg ikke ønsket kontakt. 

Anonymkode: 1d405...128

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva hadde dere gjort?

Du har e-posten hans. Send e-post og spør han. Si at huset er solgt og alle tingene hans er der og du lurer på hva han ønsker skal skje med de for det er ikke mulig for dere å ta det med pga lite plass. 

Om han ikke vil treffe dere, kan dere la tinge stå et sted på et tidspunkt for han å hente uten dere der f.eks. 

Kan det være en mulighet?

Og som de andre sier, ikke sett søsknene i en skvis mellom dere og dette andre søskenet. 

Ang gave, ikke send. La heller pengene stå på konto også fordeles det når det er tid for arv. 

Anonymkode: 1726e...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han psykisk syk og lever på skjult adresse eller noe? Forstår det er vanskelig. Men jeg hadde sagt på email at dere skal flytte, og han må hente tingene sine. Om ikke så må dere kjøre det vekk. 

Om alle gaver kommer i retur så er det ikke poeng å sende gaver. 

Anonymkode: b4048...f0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er han psykisk syk og lever på skjult adresse eller noe? Forstår det er vanskelig. Men jeg hadde sagt på email at dere skal flytte, og han må hente tingene sine. Om ikke så må dere kjøre det vekk. 

Om alle gaver kommer i retur så er det ikke poeng å sende gaver. 

Anonymkode: b4048...f0f

Nei, han er ikke psykisk syk, han har bare ikke skiftet adresse på 1881.no og slikt så når jeg søker opp så har han  enda adresse her. Jeg har sendt han epost men ikke fått svar, så jeg tenker at han får beskjed om en dato, så det som ikke er hentet blir ikke med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ønsker ikke kontakt, respekter det. 
Hadde han ønsker se tingene, hadde han hentet de. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du sende han penger som han ikke vil ha? Hva er formålet? Å kjøpe han tilbake?!

Anonymkode: 35d56...5bd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du for vane å trå over grensene til folk, helt til de ikke vil vite av deg? 

Anonymkode: 9476a...5ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei. 

Vil han ikke ha kontakt, så lar du være å kontakte han og hans familie til jul og med julepresanger ol. 
Du tar de pengene du ville gitt han og hans familie til jul og andre dager og setter på en bankkonto. Der lager du enten en merknad på kontoen eller skriver et testament at han skal ha disse pengene som en del av arven fordi dere ikke får gitt han julepresanger ol. Noe de andre barna har fått, så dette er hans «andel» av det de andre barna har fått. 

Du har ikke lov til å kaste andre sine verdier. Samtidig hvordan skal du få overlevert tingene hans? 
Han må jo og vite at han har ting stående? Har han avskrevet tingene og synes det er greit at alt går i søpla? 
Jvor stort volum er det snakk om? 
Skattelistene blir vel tilgjengelig fra 1.12. Om skattelistene fortsatt legges ut fysisk på papir hos Skatteetatens kontor, vet ikke. 
Ligger disse fysisk uten kan du gå der og søke opp postnummeret hans, med mindre han har sperret adresse.

Du kan oppsøke/ringe Hovedstevnevitnet i kommunen din og forhøre deg om de kan finne adressen hans og be om tillatelse til å kaste tingene hans. Da finner de adressen, uten at du nødvendigvis får vite adressen. (Hvor populær du blir om hovedstevnevitnet dukker opp på arbeidsplassen hans, det kan vi vel tenke oss?)

En annen mulighet som kan koste noe, er å kontakte en advokat, og formidle via adv. at dere ønsker, les må, få tingene hans ut av huset snarest. 
Dere har vel ikke venner eller andre som kan formidle beskjed? Kan de andre barna brukes som mellommenn? Eller har heller ikke de kontakt?

Anonymkode: 66752...dc7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å la sønnen din være i fred slik han ønsker, skriver du på Kvinneguiden for å få råd om du bør fortsette å kontakte han🤦‍♀️ Stakkars fyr. Skjønner det garantert ligger mye mer bak her. 

Det du gjør er å slutte å kontakte han. Ikke send noe. Han vil ikke ha det! Han ønsker ikke kontakt med deg. Hadde han villet hatt tingene sine hadde han hentet de for lengst. Ikke bruk det som agn for å prøve å kontakte han.

Antar du selv innerst inne vet hvorfor du har fått et så dårlig forhold til barna dine. Det blir ikke slik uten grunn. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva har du gjort siden han ikke vil vite av deg eller gavene dine?

Anonymkode: bb2f9...87c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være han sitter inne i fengsel, har en typ undercover rolle eller annen rar grunn til at han ikke ønsker å ha kontakt. Ville gjort som nevnt over her: gitt beskjed via mail om at tingene blir kastet o.l om det ikke blir hentet innen en viss dato. Kan man leie en bod et sted som han kan få tilgang til det kanskje? Eller en garasje som står åpent for han om han vil hente det en eller flere helger/uker dere ikke er hjemme ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å la sønnen din være i fred slik han ønsker, skriver du på Kvinneguiden for å få råd om du bør fortsette å kontakte han🤦‍♀️ Stakkars fyr. Skjønner det garantert ligger mye mer bak her. 

For det første så ba jeg om råd i forhold til dette med vips, jeg har ikke planer om videre kontakt, jeg gidder ikke presse meg inn i hans liv, og det handler jo ikke om at jeg skal ha noe annet enn det rådet og i forhold til om jeg kunne kaste tingene hans.

Det du gjør er å slutte å kontakte han. Ikke send noe. Han vil ikke ha det! Han ønsker ikke kontakt med deg. Hadde han villet hatt tingene sine hadde han hentet de for lengst. Ikke bruk det som agn for å prøve å kontakte han.
Det er nesten 70   mil i mellom oss, jeg tilbød meg at vi kunne sette en dato som vi kunne reise bort og han kom, at vi ikke var her, men det er ikke snakk om agn. 

Antar du selv innerst inne vet hvorfor du har fått et så dårlig forhold til barna dine. Det blir ikke slik uten grunn. 

Til din informasjon.... Han droppet kontakten etter at faren deres var på besøk og i følge de andre barna som da var sammen den helgen hadde han snakket dritt om meg og hvor elendig mamma som jeg var, jeg fikk også kritikk fordi jeg gikk fra faren deres og at jeg valgte å flytte pga jobb, men problemet er jo at jeg flyttet til hjemkommunen der de bodde, og det er han som har flyttet fra meg. Så ikke kom her og si at det er kun min skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort siden han ikke vil vite av deg eller gavene dine?

Anonymkode: bb2f9...87c

Ja si det, det begynte med at  Han droppet kontakten etter at faren deres var på besøk og i følge de andre barna som da var sammen den helgen hadde han snakket dritt om meg og hvor elendig mamma som jeg var, jeg fikk også kritikk fordi jeg gikk fra faren deres og at jeg valgte å flytte pga jobb, men problemet er jo at jeg flyttet til hjemkommunen der de bodde, og det er han som har flyttet fra meg. Så ikke kom her og si at det er kun min skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...