An0nymm Skrevet 4. november #1 Del Skrevet 4. november Hei Har sett og prøvekjørt en Toyota Yaris 2006-modell med 128.000 km på telleren. Hatt service i ca. hvert andre år, og er tectylbehandlet i 2017. Dekkene har godt mønster. Kan få den til ca. 20.000 kr inkl omreg. Prøvekjøringen gikk fint, og ting virker å fungere. Utsiden har noe kosmetisk (bulk), og noe hvitt (falmet?) i lakk enkelte steder. Tok noen bilder av undersiden; viser disse betydelig rust slik jeg egentlig bør unngå å kjøpe? Gikk gjennom EU i fjor. Bilen har også stått i garasje ca to måneder uten å bli brukt, så selger måtte starte den med startkabler. Vet ikke om dette er normalt eller ei. Hun skal i hvert fall lade batteriet over natten (skal være nytt i forfjor). Hører fra noen bilkyndige 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #2 Del Skrevet 4. november Jeg har en yaris og er veldig fornøyd! Ikke opplevd noe som helst gale med den i de årene jeg har hatt den! men bilene som er tectylbehandlet bør vedlikeholdsbehandles på nytt hvert tredje år ca. Og det tredje bildet ser ut som om rusten har kommet langt, men vet ikke hva det er bilde av da? Anonymkode: 927bc...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #3 Del Skrevet 4. november Ville skygget unna. For mye rust. Ser ut som bilen har vært gjennom et salthelvete gjennom sin levetid. Ville ikke overrasket meg om bremserørene også er sterkt korrodert. 20 K? Synes det i utgangspunktet blir litt bortkastede penger å ha den inn til NAF-kontroll. Anonymkode: 16841...73b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #4 Del Skrevet 4. november Nei, nei, nei. Du finner garantert en bedre bil enn den. Anonymkode: 451e5...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 4. november Forfatter #5 Del Skrevet 4. november Takk for svar - hva kan denne være verdt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #6 Del Skrevet 4. november For mye rust. Anonymkode: eb6b8...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #7 Del Skrevet 4. november Jeg er veldig fornøyd med min Toyota Yaris 2020 modell. Og vil si at Yaris er en god bil, har alltid vært en god bil. Ikke noe fancy, men en god bil som gjør at en kommer seg fra A til Å. Jeg kan ekstremt lite om bil, men kan si at jeg hadde vært litt usikker på om jeg ville kjøpt en bil med såpass mye rust. Håper du kan få noen som kan bil til å veie inn. Kanskje dette er å forvente av en bil. Men jeg hadde vært litt skeptisk. Anonymkode: d27aa...102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 4. november #8 Del Skrevet 4. november (endret) Yaris er gode biler. Men den i hovedinnlegget hadde jeg aldri kjøpt. Altfor mye rust. At det er 6 år siden siste rustbehandling, sier litt. Virker ikke som eieren har vært så opptatt av å vedlikeholde bilen. At bilen er EU godkjent er ikke en garanti for at akkurat den bilen er bra. Legg litt mer penger i bilkjøpet og finn en bil med ryddig servicehistorikk og lav km-stand. Endret 4. november av Mardina 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 9. november Forfatter #9 Del Skrevet 9. november Hva tenker dere om denne? https://www.finn.no/mobility/item/373722057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #10 Del Skrevet 9. november Ikke "mye" rust. Men se på den som en hobbybil familien kan jobbe på i helger og ferier for å gjøre den til en strøken familiebil. Må da være litt av en løk som har eid denne tidligere. La en bil forfalle slik på undersiden, sikkert byfolk med god lønn eller uten tilgang på vann. Ser nesten ut som tidligere eier har gått inn for tape mest mulig penger ved salg. Den som har Tektyl-behandlet denne har garantert en diagnose og bør absolutt ikke stå i den jobben, skulle strengt tatt betalt alt som er utbetalt i lønn. Anonymkode: 915a3...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 9. november Forfatter #11 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke "mye" rust. Men se på den som en hobbybil familien kan jobbe på i helger og ferier for å gjøre den til en strøken familiebil. Må da være litt av en løk som har eid denne tidligere. La en bil forfalle slik på undersiden, sikkert byfolk med god lønn eller uten tilgang på vann. Ser nesten ut som tidligere eier har gått inn for tape mest mulig penger ved salg. Den som har Tektyl-behandlet denne har garantert en diagnose og bør absolutt ikke stå i den jobben, skulle strengt tatt betalt alt som er utbetalt i lønn. Anonymkode: 915a3...5ed Snakker du om bilen jeg refererer til i hovedinnlegg, eller bilen jeg lenker til rett ovenfor (den grønne Yaris)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #12 Del Skrevet 9. november An0nymm skrev (23 minutter siden): Hva tenker dere om denne? https://www.finn.no/mobility/item/373722057 Hadde styrt unna pga så mye skrivefeil hos en forhandler! Anonymkode: 927bc...26c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 9. november Forfatter #13 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde styrt unna pga så mye skrivefeil hos en forhandler! Anonymkode: 927bc...26c Snakket med tidl eier av bilen. Ei norsk gammel dame som har eid den siden 1999. Hun mener den er godt ivaretatt de årene hun har hatt den. Har jo også blitt gjort en del med 2022-nå (de siste bildene i annonsen viser det). (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #14 Del Skrevet 9. november Du er flink til å ta bilder og spørre om råd når du er usikker. Veldig bra! Imho er det for mye rust på denne. Men når selger har hatt bilen stå og bare vil bli kvitt den...by 10000 og bli enige om 12? Med bremseskiver er det fint om ikke det er for mye rust eller veldig dype riller. Bare å kjenne med fingeren. Sjekk også dato på dekk, google hvordan du finner ut av det. Mer enn 5-7 år gamle dekk bør skiftes ut. Ellers er Yaris en kurant bil. Personlig hadde jeg definitivt foretrukket Mazda 2 eller Honda Jazz. De to er finere, bedre, gøyere å kjøre enn den dørgende kjedelige Toyotaen. Anonymkode: 8477d...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 9. november Forfatter #15 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du er flink til å ta bilder og spørre om råd når du er usikker. Veldig bra! Imho er det for mye rust på denne. Men når selger har hatt bilen stå og bare vil bli kvitt den...by 10000 og bli enige om 12? Med bremseskiver er det fint om ikke det er for mye rust eller veldig dype riller. Bare å kjenne med fingeren. Sjekk også dato på dekk, google hvordan du finner ut av det. Mer enn 5-7 år gamle dekk bør skiftes ut. Ellers er Yaris en kurant bil. Personlig hadde jeg definitivt foretrukket Mazda 2 eller Honda Jazz. De to er finere, bedre, gøyere å kjøre enn den dørgende kjedelige Toyotaen. Anonymkode: 8477d...109 Hva med den bilen på finn-annonsen jeg lenket til ovenfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #16 Del Skrevet 9. november An0nymm skrev (48 minutter siden): Hva med den bilen på finn-annonsen jeg lenket til ovenfor? Digger fargen, men: Sitat Neste frist for EU-kontroll 10.11.2024 Digger fargen! Om bilen var i god stand, hadde denne profesjonelle selgeren bare fått den godkjent. Han vet utmerket godt at det øker bilens verdi med minst 50%. Så hvorfor er den ikke nylig godkjent? Svaret er åpenbart, er det ikke? Anonymkode: 8477d...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 9. november Forfatter #17 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Digger fargen, men: Digger fargen! Om bilen var i god stand, hadde denne profesjonelle selgeren bare fått den godkjent. Han vet utmerket godt at det øker bilens verdi med minst 50%. Så hvorfor er den ikke nylig godkjent? Svaret er åpenbart, er det ikke? Anonymkode: 8477d...109 Ifølge vegvesen er EU mars neste år. Den gikk jo gjennom i 2023, kan det skje så mye på to år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beerbellygirl Skrevet 9. november #18 Del Skrevet 9. november An0nymm skrev (4 timer siden): Snakker du om bilen jeg refererer til i hovedinnlegg, eller bilen jeg lenker til rett ovenfor (den grønne Yaris)? Bildene ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 10. november #19 Del Skrevet 10. november An0nymm skrev (10 timer siden): Hva tenker dere om denne? https://www.finn.no/mobility/item/373722057 Bilen er sikkert grei nok den. Men 68 hk er fryktelig snaut på en bil. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg; legg litt mer penger i bilkjøpet og finn en bil med lav km-stand og som er fulgt opp med service. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #20 Del Skrevet 10. november Jeg har en Toyota Yaris hybrid 2012 modell. Bilen er altså snart 12 år gammel og jeg har aldri hatt et eneste problem med den. Kun oppgradert bremser en gang i 2018. Har aldri før hatt en bil det jeg aldri har trengt å fikse på noe. Når det er sagt, så ser jeg jo mye rust under bilen. Dette har derimot ingen på verksted/eu-kontroller kommentert noen gang. Jeg skal liker selge bilen min fordi vi trenger større familiebil. Jeg hadde nok ikke sett for meg å få mer enn 30-40 tusen for den. Og den har bare kjørt 70 000 km. Så 20 tusen for denne gamle bilen du vurderer her ville jeg aldri gått for. Maks 10-15 tusen. Det er etter bilen har kjørt over 100 000 de fleste problemene kommer sier de fleste. Anonymkode: 63b06...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå