KaraThrace Skrevet 21 timer siden #21 Del Skrevet 21 timer siden Som nevnt over. Dette er ikke sjefen din. Han har ikke noe personalansvar for deg. Det her er din kunde. Det er ikke noe form for utnyttelse, men det er særdeles uprofesjonelt å ligge med kundene sine. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #22 Del Skrevet 21 timer siden Det eneste jeg ville vært bekymret for er ryktet mitt dersom jeg jobber som freelance og rykter skulle begynt å gå i bransjen om at jeg lå med sjefen min. Men at han tør, med tanke på me too bølgen, det skjønner jeg ikke. Det skal ikke så mye mer til enn at du varsler om han før han kanskje må fratre stillingen sin. Anonymkode: c2808...a16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #23 Del Skrevet 21 timer siden Pippi Lotta skrev (9 minutter siden): Så er du helt sikker på at du ikke trenger denne jobben? Er det helt problemfrit for deg å si nei takk til pengene du får derifra? Det er ikke kjekt å stå fast i et dårlig forhold på grund av økonomi! Akkurat den biten er jeg ikke bekymret over. Jeg har mer enn nok oppdrag foruten om dette selskapet, det utgjør en veldig liten del av det jeg tjener. Ts Anonymkode: fdac9...2bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #24 Del Skrevet 21 timer siden Kjør på! Ingenting galt her. Anonymkode: 83fa8...739 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fordi det er sjefen hennes. Anonymkode: ddd63...4cd Nei, det er det ikke. Han er en oppdragsgiver. Det er ts som har påstått at han er "sjefen" hennes. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #26 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Usikker på hvor denne tråden hører til, så dere får eventuelt flytte den. Jeg er 24 år gammel, han er 49. Skilt for tre år siden, med barn som er voksne men tenåringer. Det skal sies at dette ikke er en klassisk arbeidssituasjon, da jeg jobber freelance, og selskapet han eier, leier meg inn når det er behov for det. Jeg er altså ikke i 100 % stilling, maks en uke eller to av gangen, og slik har det vært de siste to årene. Prosjektene jeg jobber på er ganske tekniske og krever at jeg jobber tett med teamet hans, men jeg er aldri der lenge om gangen. Uansett, så har dette pågått nå i omtrent tre måneder. Jeg fortalte det til venninna mi i går, som hadde en ganske kraftig reaksjon. Hun mener det er ekstremt upassende, at maktfordelingen er feil, og at jeg blir utnyttet. Jeg føler meg ikke utnyttet og opplever egentlig ingenting negativt i forhold til dette. Han er kjekk på den modne, selvsikre måten – solid og stilfull – og han vet tydelig hva han gjør, både på jobb og ellers. Jeg er singel, han er singel, vi er begge voksne, og om dette skulle ende "dårlig", er det for så vidt ikke en arbeidsrelasjon jeg er avhengig av. Jeg opplever ingen form for ekle eller ubehagelige sider ved ham. Han er voksen, ærlig, respektfull og kommuniserer godt. Samtidig, min venninnes sterke reaksjon får meg til å revurdere om jeg bare er farget av god sex. Hele "affæren" føles veldig casual, veldig lett. Det er ingen følelser innblandet fra noen side. Han er ikke min type, jeg er ikke hans, og det er en åpenbart altfor stor aldersforskjell – det er bare fysisk. Jeg er ikke en idiot; jeg har høy utdanning, tjener godt og får ikke noe ut av dette bortsett fra veldig god sex – så langt ingenting negativt. Den seksuelle kjemien der er på et helt annet nivå enn hva jeg tidligere har opplevd, så kan hende jeg selvfølgelig er farget av det. Venninna mi mente jeg måtte avslutte dette med én gang, men helt ærlig, jeg ser ikke problemet. Jeg ser ham stort sett noen helger i måneden, en og annen hverdag her og der. Lite teksting, lite kommunikasjon bortsett fra jobb. Når jeg har vært på jobb hos dem etterpå, har det også bare føltes... vanlig? Noe kleint første dagen jeg var der etter vi lå sammen første gang men det gikk seg veldig fort til. Så nå er jeg her for å høre hva dere tenker om dette. Jeg er åpen for å ta feil, og kan ikke akkurat snakke med mange jeg kjenner om det. Jeg ønsker nødig at noen i profesjonelle nettverk skal få høre om dette. Skulle det vise seg at jeg er helt blåst og det er sider jeg ikke ser, så avslutter jeg det bare. Det eneste tapet da er at jeg liker dette her – det er gøy, og jeg trives med denne "ordningen". Anonymkode: fdac9...2bb Høres litt ut som eskorte Anonymkode: a6fbd...9ba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #27 Del Skrevet 21 timer siden Mardina skrev (1 minutt siden): Nei, det er det ikke. Han er en oppdragsgiver. Det er ts som har påstått at han er "sjefen" hennes. I forhold til arbeidet jeg gjør så er han vel en slags sjef? Jeg har alltid sett på det sånn. Han kommer med tilbakemeldinger, godkjenner osv. Ts Anonymkode: fdac9...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #28 Del Skrevet 21 timer siden Mardina skrev (2 minutter siden): Nei, det er det ikke. Han er en oppdragsgiver. Det er ts som har påstått at han er "sjefen" hennes. Alright👌Ser det nå. Anonymkode: ddd63...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #29 Del Skrevet 21 timer siden Så lenge dere er enige om at det ikke blir dårlig stemning en dag det tar slutt så er det jo ingen sak. Jeg har hatt sex med kollegaer uten at det er ett problem. Ikke alt må være problematisk. Anonymkode: 9b89c...01e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #30 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Akkurat den biten er jeg ikke bekymret over. Jeg har mer enn nok oppdrag foruten om dette selskapet, det utgjør en veldig liten del av det jeg tjener. Ts Anonymkode: fdac9...2bb Enn så lenge… Anonymkode: 50107...9f2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #31 Del Skrevet 20 timer siden Har du ikke større ambisjoner enn å ligge med en fyr som er dobbelt så gammel som deg og som i tillegg er sjefen din ? Hadde det skjedd om mannen ikke hadde en sjefsstilling ? Synes jenter på din alder må begynne å bruke hodet når det fremtiden. Ligge med sjefen som er utgammel i forhold til en i 20 årene .. 😝 Tenk om noen år når du er 34 og han er 59 , 44 og 69 ?? Anonymkode: 1e9f0...7f5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #32 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fordi det er sjefen hennes. Anonymkode: ddd63...4cd Ja, det står jo i innlegget? Kan du utdype hvordan hun blir utnyttet? Anonymkode: bf375...c13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 20 timer siden #33 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): I forhold til arbeidet jeg gjør så er han vel en slags sjef? Jeg har alltid sett på det sånn. Han kommer med tilbakemeldinger, godkjenner osv. Ts Anonymkode: fdac9...2bb Nei, det gjør kunder/ oppdragsgiver også. Sjefen din er den personen som har arbeidsgiveransvar overfor deg. Du er ikke arbeidstaker under ham, det foreligger et selvstendig oppdragsforhold. Da gjelder for eksempel ikke arbeidsmiljøloven for deg, som frilanser (ikke-ansatt lønnsmottaker). Du har færre rettigheter og mindre beskyttelse. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #34 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): …dette ikke er en klassisk arbeidssituasjon, da jeg jobber freelance, og selskapet han eier, leier meg inn når det er behov for det. Uansett, så har dette pågått nå i omtrent tre måneder. Jeg fortalte det til venninna mi i går, som hadde en ganske kraftig reaksjon. Hun mener det er ekstremt upassende, at maktfordelingen er feil, og at jeg blir utnyttet. Jeg føler meg ikke utnyttet og opplever egentlig ingenting negativt i forhold til dette. Anonymkode: fdac9...2bb Venninna di eller KG definerer ikke hva utnyttelse er. Noen KG-brukere har et negativt forhold til sex og romanser, og spesielt til stor aldersforskjell. Dette er først og fremst et problem for sjefen din - hvis du får følelser og blir såret og hevngjerrig. Det at du jobber på prosjektbasis og han er sjefen din skaper noen utfordringer som jeg antar at du har tenkt over. Kos deg, og vær grei. Anonymkode: f1268...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #35 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Høres litt ut som eskorte Anonymkode: a6fbd...9ba Nei. Anonymkode: f1268...de8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 20 timer siden #36 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Usikker på hvor denne tråden hører til, så dere får eventuelt flytte den. Jeg er 24 år gammel, han er 49. Skilt for tre år siden, med barn som er voksne men tenåringer. Det skal sies at dette ikke er en klassisk arbeidssituasjon, da jeg jobber freelance, og selskapet han eier, leier meg inn når det er behov for det. Jeg er altså ikke i 100 % stilling, maks en uke eller to av gangen, og slik har det vært de siste to årene. Prosjektene jeg jobber på er ganske tekniske og krever at jeg jobber tett med teamet hans, men jeg er aldri der lenge om gangen. Uansett, så har dette pågått nå i omtrent tre måneder. Jeg fortalte det til venninna mi i går, som hadde en ganske kraftig reaksjon. Hun mener det er ekstremt upassende, at maktfordelingen er feil, og at jeg blir utnyttet. Jeg føler meg ikke utnyttet og opplever egentlig ingenting negativt i forhold til dette. Han er kjekk på den modne, selvsikre måten – solid og stilfull – og han vet tydelig hva han gjør, både på jobb og ellers. Jeg er singel, han er singel, vi er begge voksne, og om dette skulle ende "dårlig", er det for så vidt ikke en arbeidsrelasjon jeg er avhengig av. Jeg opplever ingen form for ekle eller ubehagelige sider ved ham. Han er voksen, ærlig, respektfull og kommuniserer godt. Samtidig, min venninnes sterke reaksjon får meg til å revurdere om jeg bare er farget av god sex. Hele "affæren" føles veldig casual, veldig lett. Det er ingen følelser innblandet fra noen side. Han er ikke min type, jeg er ikke hans, og det er en åpenbart altfor stor aldersforskjell – det er bare fysisk. Jeg er ikke en idiot; jeg har høy utdanning, tjener godt og får ikke noe ut av dette bortsett fra veldig god sex – så langt ingenting negativt. Den seksuelle kjemien der er på et helt annet nivå enn hva jeg tidligere har opplevd, så kan hende jeg selvfølgelig er farget av det. Venninna mi mente jeg måtte avslutte dette med én gang, men helt ærlig, jeg ser ikke problemet. Jeg ser ham stort sett noen helger i måneden, en og annen hverdag her og der. Lite teksting, lite kommunikasjon bortsett fra jobb. Når jeg har vært på jobb hos dem etterpå, har det også bare føltes... vanlig? Noe kleint første dagen jeg var der etter vi lå sammen første gang men det gikk seg veldig fort til. Så nå er jeg her for å høre hva dere tenker om dette. Jeg er åpen for å ta feil, og kan ikke akkurat snakke med mange jeg kjenner om det. Jeg ønsker nødig at noen i profesjonelle nettverk skal få høre om dette. Skulle det vise seg at jeg er helt blåst og det er sider jeg ikke ser, så avslutter jeg det bare. Det eneste tapet da er at jeg liker dette her – det er gøy, og jeg trives med denne "ordningen". Anonymkode: fdac9...2bb Jeg tenker at du ligger med en kunde og han en entreprenør. Jeg har vært kunde og unngått denne situasjonen da jeg er avhengig av entreprenøren. Slik jeg forstår det har du ikke ligget deg til oppdraget og da er det vel egentlig greit fra din side. Finnes det andre entreprenører er det vel greit fra hans side også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 16 timer siden #37 Del Skrevet 16 timer siden I denne situasjonen vil jeg si at det egentlig ikke er så galt. Et forhold med sjefen vil alltid "fungere greit" så lenge forholdet pågår, det er når forholdet må avsluttes at problemene kan dukke opp. Og det har du jo allerede tenkt gjennom, og det er ikke viktig for deg eller din økonomi om du ikke lenger får prosjekter derfra. Da er dere to voksne mennesker som vet hva dere driver med, og hva som kan bli konsekvensene av det - og konsekvensene kan dere begge leve med, så da er det jo ikke noe problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #38 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): selskapet han eier, leier meg inn når det er behov for det Anonymkode: fdac9...2bb Noen vil påstå at du ligger deg til oppdrag. Anonymkode: b0c3b...6ad 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 15 timer siden #39 Del Skrevet 15 timer siden Helt ok, kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #40 Del Skrevet 15 timer siden Er du virkelig så tett at du ikke forstår det er en veldig dårlig ide å holde på med sjefen? Anonymkode: 8362a...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå