AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Kona mi har over lengre tid vært veldig sur og irritert på meg, og vi har mye sjeldnere sex enn tidligere. Det kan ofte gå 1/2 uker mellom hver gang. Jeg prøvde å snakke med henne i går kveld, men hun ønsket ikke å prate noe særlig. Jeg sa at det bare ble verre av å ikke prate om det, men da sa hun " det kan umulig bli verre enn det er allerede". Da ble jeg egentlig litt irritert, fordi jeg skjønte ikke hvorfor hun mener at det er så ille, og det føles som hun ikke vil ha meg. Derfor gikk jeg egentlig bare å la meg, siden hun uansett ikke ville prate. I dag ringte hun meg da jeg var på jobb og fortalte at hun var så sliten psykisk at hun i noen små øyeblikk tenkte at hun ikke skjønte vitsen med livet. Jeg tar på meg en del av ansvaret, siden vi har tre barn - hvor to av de er små og veldig tette. Jeg har jobbet ganske mye det siste 1 og 1/2 året og vært borte fra 06.00 - 17.30 i ukedagene. Jeg har tatt grep og de siste 4 ukene har jeg hatt dager som har vært fra 06.30 - 16.00 istedenfor. Jeg har hentet noen ganger i barnehagen og prøvd å bidra mer. Likevel sier hun at hun er så kjørt, og føler at hun må ta så mye ansvar i hverdagen vår at hun snart er helt nedbrutt. Hun fortalte også at hun opplever at jeg "maser" om sex, og forventer sex og at hun kunne ønske at jeg kunne fungert som det eneste fristedet hennes uten krav og forventninger. Hun jogger en del, og jeg har sagt at hun kanskje burde legge dette til siden slik at hun kan komme seg. Hun hevder at jogging er det eneste hun gjør for seg selv, og at hun ikke blir sliten av det , men at det er den eneste tiden hun har uten krav og forventninger eller oppgaver. Jeg synes jo det høres rart ut, er man sliten så slapper man vel av? Ikke trener.. Derfor tenker jeg at hun har et problem. Men er det virkelig sånn at sex oppleves som en "oppgave". Jeg skjønner virkelig ikke det. Er det så ille for henne å ha sex med meg , og betyr det at forholdet er slutt? I tillegg blir jeg litt skremt av den ene kommentaren hennes at hun noen ganger har tenkt over vitsen med livet. Hva skal jeg gjøre her? Anonymkode: 150fc...659 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Oh. Jeg har hatt en lang periode nylig slik du beskriver at kona di er nå. Varte i 1,5 år. Jeg tror rett og slett jeg var utbrent og var på vei av å bryte ut av ekteskapet fordi jeg oppriktig tenkte at alle ville få det bedre om vi fikk litt avstand fra hverandre. Jeg var mye sur på han og barna og følte ikke at jeg strakk til på noe som helst vis. Han trådde til og hjalp til mer, var veldig forståelsesfull, jeg dro til psykolog og vi dro til parterapi. Nå går det mye bedre og ting er på vei tilbake til normalen. Kan jeg gjette at barna begynner å bli såpass gamle at de klarer seg mer selv og at hun er i midten av 30-årene, tidlig 40? Jeg tror det er veldig vanlig å få det sånn i den alderen der. Det går over, men vær overbærende, hjelp til og vis forståelse. Ikke ta det personlig Anonymkode: 4b807...451 3 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Aksepter at hun vil jogge. Tro på det hun sier om at det er en tid hun verdsetter og noe hun ønsker å gjøre. Slutt å mas om sex, la det være opp til henne i en periode. Ikke slutt å gi henne nærhet og klemmer/kos/klapp på skuldra. Oppmuntre henne til å gå til psykolog, og eventuelt parterapi sammen. Anonymkode: da3a0...8f8 16 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atete Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Må da være bedre at hun jogger enn at hun misbruker piller og alkohol? 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Du må sette det ned sammen med henne. Hun høres totalt utbrent ut. Og du sier selv at hun har hatt mesteparten av ansvaret mht barn, hus og hjem. I tillegg til å jobbe. Så hennes egentid er å jogge for å stresse ned og bare «være». Så det hun trenger fra deg er emosjonell støtte, omtanke, intimitet, klem, kyss, anerkjennelse og kjærlighet der sex tas ut akkurat nå. Og du må ta initiativ til å sette opp en ukes og månedsplan der du tar din del av ansvaret for barn og hjem. Få dere barnevakt som kan avlaste hun får mulighet til å være mer enn bare mor og kone. Vi trenger alle å være bare oss og kunne ha mulighet til å dyrke oss selv litt også. Og du må innse at ja; tar du ikke grep og prioriterer henne, barna og hverdagen så er dere nok på vei til et brudd. Anonymkode: 3d232...d02 14 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden Jogging er bra for henne. Sex er ikke bra for henne. Du bidrar til at hun har det slik hun har det, med å undergrave det hun ønsker å gjøre, og stille krav på andre områder. Det er ikke kjekt, men faktum, at forhold har sine bølgedaler. Særlig om man er sliten, og fullt opptatt med barn og jobb. Det snur ikke om du maser, men om du begynner å jobbe sammen med henne i stedet for mot henne. Anonymkode: ec561...bd0 5 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden Kona di er i ferd med å bli utbredt, og hvis dere ikke tar noen grep nå vil hun gå på en skikkelig smell og kanksje ikke komme seg på flere år. Det ønsker dere ikke. Det virker ikke som dere har noe god kommunikasjon i det daglige siden dette først kommer nå når hun er på vei mot stupet. Hvis dere har tre barn sammen så må dere dra lasset sammen, og med tanke på hvordan du beskriver hvordan du har jobber virker det som hun må ta alt ansvaret for barna. Hvis hun også er i jobb skjønner jeg godt at hun snart knekker. Er man på vei ti lå bli utbrendt trenger man ikke nødvendigvis å slappe av fysisk, men det kan være godt med en pause fra det som sliter deg ut. Da er sånt som jogging en fin aktivitet, og du bør oppmuntre henne til å fortsette med det og legge til rette for at hun kan fortsette med det. Ikke mas om sex. Når hun er så sliten som hun er nå vil det å måtte møte krav også på soverrommet bare føre dere lenger fra hverandre. Dere må sette dere ned og planlegge hverdagen sammen og fordele oppgavene mellom dere, og nå som hun er såpass på vippen til å bli utbredt bør du en periode ta det meste så hun kan komme seg. Anonymkode: 8af57...da1 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden Trening er det beste midler mot psykisk uhelse og utbrenthet. Ta mer ansvar hjemme og slutt å mas om sex. Dette er andre tråden din om dette og fortsatt er det sex som er fokuset ditt. 19 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden Få fruen din til å gå til legen sin og få hjelp, det er slett ikke sikkert du kan/skal/bør vere den som skal fikse dette. Ta ho på alvor i tankene, og få ho til å ta tankene sine på alvor, for sin egen del, fordi ingen skal gå å slite slik alene. Dette er ikke normal tankegang, og av og til må en få hjelp til å komme utav det. Jogging og trim er for noen en ren lykkepille, og kan vere ho bruker joggingen for å komme seg utav huset og tømme hodet, så veldig bra ho kommer igang med det, men det betyr ikke att dette alene får ho utav denne tankegangen. Flott du tok praten, og nydelig att du tar din del, men nå må fruens vonde tanker prioriteres og forhåpentligvis får ho med tiden advekat behandling og kan bli bedre. Mitt råd er å søke hjelp og ikke gå alene og slit, og fremfor alt lytt til ho og ta ho på alvor Anonymkode: 8767c...971 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hun jogger en del, og jeg har sagt at hun kanskje burde legge dette til siden slik at hun kan komme seg. Hun hevder at jogging er det eneste hun gjør for seg selv, og at hun ikke blir sliten av det , men at det er den eneste tiden hun har uten krav og forventninger eller oppgaver. Jeg synes jo det høres rart ut, er man sliten så slapper man vel av? Ikke trener.. Derfor tenker jeg at hun har et problem. Hva skal jeg gjøre her? Anonymkode: 150fc...659 Du bør gjøre mer, være mer hjemme og ta mer ansvar og lytte til det hun sier, det ENESTE hun gjør for egen del er å jogge og du mener hun bør legge det bort? 🤦♀️ du fokuserer ikke på henne men på deg kanskje på tide å snu dette tankesettet ditt om du vil beholde familien din tenker jeg... Endret 19 timer siden av Carrot 20 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): er man sliten så slapper man vel av? Ikke trener.. Anonymkode: 150fc...659 Det er dette hjernen sier når man er deprimert, og hjernen tar feil. Man får energi av å trene. Selvsagt ikke direkte etter da. Anonymkode: 44d05...9af 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden Ikke rart hun er sliten. Du legger ansvaret på henne og føler deg så «flink» siden du noen ganger henter. Så fokuserer du på deg selv og egne behov når hun forteller om sine. Høres ut som du føler deg angrepet av hennes følelser. Så tar lytter du ikke til henne og «forstår ikke» at trening gir henne overskudd. Hva er det å forstå med dette? Lytt og aksepter hva hun forteller deg. Ikke rart hun ikke vil ha sex med deg og ser på det som en oppgave. Vet du, her er det du som er problemet Anonymkode: cacc9...b26 10 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Del Skrevet 20 timer siden Du fikk mange gode råd i den første tråden din. Slutt å mas om sex. Ta din del av ansvar i huset og med barna. La henne få ha kroppen sin i fred! Anonymkode: 2d495...f1f 10 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodtimes Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): er man sliten så slapper man vel av? Ikke trener.. Derfor tenker jeg at hun har et problem. Tror du må jobbe litt med tankesettet ditt. Jeg leser sex, sex og sex. For mange er det å putte musikk i ørene, knyte på seg joggeskoene og komme seg ut på joggetur medisin til den psykiske helsa. Du må for guds skyld ikke ta fra henne dette. Dette er virkelig hennes fristed og dette bør du virkelig ikke ta fra henne. 9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Del Skrevet 20 timer siden Goodtimes skrev (1 minutt siden): Tror du må jobbe litt med tankesettet ditt. Jeg leser sex, sex og sex. For mange er det å putte musikk i ørene, knyte på seg joggeskoene og komme seg ut på joggetur medisin til den psykiske helsa. Du må for guds skyld ikke ta fra henne dette. Dette er virkelig hennes fristed og dette bør du virkelig ikke ta fra henne. Enig. Har overraskende mange venninner som plutselig ble i super-form etter barn, da de begynte å løpe hver kveld. Virker som om dørstokkmila blir til snudd helt på hodet - at å komme seg ut, helt alene, uten forpliktelser, er dagens høydepunkt. Anonymkode: ec561...bd0 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden i denne tråden som i din forrige tråd er mitt råd at du seriøst snu fokuset ditt og se på ditt bidrag eller mangelen på bidrag FØR du lager flere tråder TS.. Det hjelper ikke å lage mange tråder om samme problem, du får ikke andre svar av den grunn.. 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Del Skrevet 20 timer siden Som andre her sier; la henne få jogge. Det kan være det som holder henne oppe. Glem sex i en periode. Det er ikke så viktig. Gi henne omtanke og hjelp. Masser henne, gi henne litt alenetid om du kan etc. Da kan det fort hende sex'en kommer tilbake. Å mase om det har ingen virkning i det hele tatt. Det kan bare gjøre vondt verre. Anonymkode: de1c2...cbf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 20 timer siden #18 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er dette hjernen sier når man er deprimert, og hjernen tar feil. Man får energi av å trene. Selvsagt ikke direkte etter da. NOEN får energi av å trene. Ikke alle. OG svært mange deprimerte har ikke denne mekanismen i det hele tatt. Det er en del av sykdomsbildet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Del Skrevet 20 timer siden Ts må være dad of the year. Greide kutte ned arbeidstid fra 6:00-17:30 til 6:30-1600 og hentet barna noen ganger fra barnehagen denne mnd. Hvor ofte? Tre ganger? Og sutrer over at kona tar seg en joggetur. Når man jogger kobler man helt av og tenker ikke på problemer. Sitter du og slapper av i sofaen kan du derimot sitte der å tenke på problemene. Kom tilbake her ts når du henter barna halvparten av gangene, når du har laget mat halvparten av gangene, vasket klær, gulv, ordnet oppvask etc halvparten av gangene. Anonymkode: b8fed...4f9 13 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #20 Del Skrevet 20 timer siden Det tar mye lenger tid enn 4 uker med litt "ekstra hjelp" for å komme seg. Stakkars hun stresser livet av seg, og du henter i barnehagen "noen ganger". Bytt jobb!! Anonymkode: 816c3...b10 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå