AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:45 #1 Del Skrevet mandag kl 08:45 Det å eksponere barn på julekort fra de er små blir gjort i stor utstrekning av de jeg får julekort fra. Hvor lenge er det greit å ha bilde av barn på julekort? Eller er det egentlig ikke greit før de er store nok til å forstå hva bildet brukes til? Anonymkode: 10984...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet mandag kl 08:55 #2 Del Skrevet mandag kl 08:55 Dette må da være greit? Føler det blir en helt annen sak enn å legge bildene ut på nettet. Min bror har en datter på 18, hun har vært med på julekortet hvert år siden hun ble født. Synes det er koselig jeg Hun gidder vel sikkert ikke det så mye lenger, men ser ikke hvorfor det skulle vært et problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:56 #3 Del Skrevet mandag kl 08:56 Jeg tror du har misforstått stort hva eksponering av barn er... Anonymkode: c7f02...379 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:04 #4 Del Skrevet mandag kl 09:04 Man eksponerer ikke barn ved å ta et bilde en gang i året og dele det bildet med sine nærmeste. De som daglig filmer, får barna til å endre adferd for å være søte/kule for kameraet og/eller deler på SoMe hvis de har mange perifere der. Det er eksponering. Anonymkode: b71df...bbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:06 #5 Del Skrevet mandag kl 09:06 Det kom en tid da det eldste barnet nektet, tipper hun var 15, da sluttet vi å sende julekort. Anonymkode: ed21b...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:03 #6 Del Skrevet mandag kl 10:03 Det finns da mange familier som lager kort sammen med hele familien lenge etter at barna er voksne. Syns det er fint jeg, fin tradisjon! Anonymkode: b778c...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet mandag kl 10:52 #7 Del Skrevet mandag kl 10:52 Synes ikke man kan sammenligne å sende julekort med bilder til familie og det å legge ut bilder på sosiale medier som kan sees av hele verden. Ellers tenker jeg at det å få distribuert et bilde av seg selv, uansett måte det gjøres på, er noe barn skal få være med på å avgjøre selv. Så man slutter med julekortbilder den dagen barna selv sier nei. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:57 #8 Del Skrevet mandag kl 10:57 Du har dratt den "det er eksponering!" strikken litt for langt, tror jeg. Det er snakk om fysiske bilder man sender til familie og de nærmeste i posten, er det ikke? Ikke å legge ut bilder på internett som hvem som helst i hele verden kan se til all evig tid. DET er eksponering. Ikke et familiebilde til tante Gerda og bestemor Gudrun. Anonymkode: 11be9...dd2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 10.06): Det kom en tid da det eldste barnet nektet, tipper hun var 15, da sluttet vi å sende julekort. Anonymkode: ed21b...682 Kan ikke dere kjøpe noen fine julekort på butikken, eller enda bedre; Lage dem selv? Dere trenger ikke å stoppe å sende slike kort. Det er like koselig for mottaker å motta et kjøpekort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Del Skrevet 22 timer siden Man slutter når barnet ikke lenger har lyst. Tipper du ikke hadde likt å bli tvunget selv heller. Anonymkode: 56ef8...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden Jeg sender kun julekort til de som personlig kjenner barna og oss voksne. De har allerede masse bilder av barna. Julekortene sendes i konvolutt. Dersom mamma eller pappa ønsker å lage et julekort med mine søsken og meg (eldste er 50), så et jeg med🤣 Anonymkode: 64b69...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 9.45): Det å eksponere barn på julekort fra de er små blir gjort i stor utstrekning av de jeg får julekort fra. Hvor lenge er det greit å ha bilde av barn på julekort? Eller er det egentlig ikke greit før de er store nok til å forstå hva bildet brukes til? Anonymkode: 10984...65c Når barna begynner å motsette seg å bli tatt bilde av, er det på tide å stoppe. Men etter hvert som barna blir eldre, ville jeg heller prioritert å sende familiebilde i stedet for rene barnebilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Når de er ca 12. Da blånekter de. Man kan begynne igjen når de er 14-15, da med nøye godkjente bilder selvfølgelig. Anonymkode: 45c81...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Julekort med bilde er superkleint, så slutt i alle fall med en gang ungen gir uttrykk for å ikke elske det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden I fjor var første året uten, da var eldste 16 år. Vil ikke si at julekort er eksponering av barn egentlig, mer en koselig tradisjon og julehilsen Anonymkode: a8918...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå