AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #21 Del Skrevet 4. november 2024 Min mann og jeg er rundt 60. Mye mindre energi. Vondter og problemer med kroppen. Han må skifte begge hofter nå. Stå i stige for å male hus, måke snø osv gir oss begge smerter. Trenger mye mer hvile enn for 10 år siden. Briller må byttes oftere. Høyt blodtrykk. Ødelagt etter en natt med dårlig søvn. Jeg er slank, han legger på seg uansett hva han gjør for å forhindre det. Har nesten aldri vært hos lege tidligere i livet, men nå er det stadig et eller annet. Anonymkode: 06ee1...b3d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #22 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): At mann blir helt usynlig for de rundt meg, bortsett fra de nærmeste, ingen plystring på gaten lengre. Og viss man blir lagt inn på sykehjem så vet man at de som blir tatt vare på så er det en jobb for de, altså en betlastning for samfunnet. Anonymkode: dd77f...d9d Jøss, går livet ditt ut på å gå på gata og være sexy? Og er det ikke et visst tids-spenn mellom det å være godt voksen til man havner på sykehjem? Har ikke eldre folk verdighet synes du? Anonymkode: d34df...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #23 Del Skrevet 4. november 2024 Det verste med alderdommen er sykdom og uhelse. Er selv bare 46 og har grei helse men ser jevnaldrende som får hjerneslag,kreft, hjerteinfarkt og det som verre er. Kommer aldri tilbake til det de var. Håper det går fort for min del når den tid kommer. Anonymkode: a9462...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #24 Del Skrevet 4. november 2024 Jeg har vært pen hele livet, det har liksom vært en del av min "greie", har også jobbet litt som modell i mine glansdager. Jeg ser ikke ut som en skrekkøgle nå heller, i en alder av noenogførti, men jeg føler nesten at en del av min identitet er borte nå når jeg ikke er ung og smukk lenger. Vet jeg må jobbe med meg selv og at det sitter mellom ørene, men jeg innrømmer glatt at det er trist. Anonymkode: f44d0...728 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #25 Del Skrevet 4. november 2024 Kanskje jeg er naiv, men jeg som er 36 år, og har 3 barn ser ikke på det som negativt at jeg en dag blir gammel, høres bare ut som masse tid å være sammen med kjære Anonymkode: 1bf92...ee9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #26 Del Skrevet 4. november 2024 Mindre energi, vondter her og der. Dårligere syn. Overgangsalder med alle sine plager…… Tynnere hårmanke, hud som blir skrukkete og slapp…. Anonymkode: ac060...42e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #27 Del Skrevet 4. november 2024 Kom på noe - det å ikke være attraktiv på jobbmarkedet lenger. Jeg har en Phd og strekker meg mot å bli professor. Har undervist mye og har vært en del etterspurt på mitt område. For en stund siden var jeg på et kurs, og der var det blandet alder på deltakerene. Da var det en som påpekte at de som var yngst (i 20 årene), det var de som var fremtiden og de burde en satse på. Da slo det meg at jeg slettes ikke er attraktiv på jobbmarkedet lenger, jeg er i ferd med å bli utdatert - og det før jeg har nådd toppen!! Diskuterte dette med noen av professorene som nærmer seg pensjonsalder, og de sa at det er noe som stemmer……en må jobbe hardt for å henge med så snart en runder 40🫠 Anonymkode: ac060...42e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #28 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har vært pen hele livet, det har liksom vært en del av min "greie", har også jobbet litt som modell i mine glansdager. Jeg ser ikke ut som en skrekkøgle nå heller, i en alder av noenogførti, men jeg føler nesten at en del av min identitet er borte nå når jeg ikke er ung og smukk lenger. Vet jeg må jobbe med meg selv og at det sitter mellom ørene, men jeg innrømmer glatt at det er trist. Anonymkode: f44d0...728 Hvem er vakrest i speilet der? Går det an å være så ego at det eneste som teller i ditt selvbilde er å være den vakreste? Gir ikke en verdig og meningsfull alderdom deg noen ting? Hver alder har sin sjarm, kunnskap, erfaring, visdom. De som går rundt og tror de er bedre/penere en alle andre har aldri sjarmert meg. Anonymkode: d34df...2b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #29 Del Skrevet 4. november 2024 Det verste er vel at jeg får lengre og lengre hengeballer. Anonymkode: 27d43...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #30 Del Skrevet 4. november 2024 Kun 50 nå, men: Rundt 40 sluttet jeg å få blikk fra menn når jeg hadde pyntet meg. Ble usynlig. Søvn er noe man må strebe etter. Våkner stadig tidligere, føler meg kun opplagt når jeg bør legge meg. Lavere toleranse på alkohol (men vil fortsatt ha) Venninner blir rare, mange veldig negative. Venninnekvelder er ofte ikke like festlige som før. Legger på meg veldig fort. Vanskelig å gå ned i vekt. Overgangsalder. En skade tar mye lengre til å bli frisk fra. Men det er også godt, står tryggere i meg selv og verden rundt. Bedre selvtillit. Anonymkode: 6ad35...df9 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #31 Del Skrevet 4. november 2024 Tren og spis sunt. Det er nøkkelen. Anonymkode: ea291...f95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #32 Del Skrevet 4. november 2024 Jeg har hatt et veldig vanskelig liv. For meg er det godt at 2/3 av livet er over. Kanskje jeg kan orke å jobbe for å ta bedre vare på dagene når det ikke er så mange igjen. Anonymkode: a8de7...a3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #33 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor tenke/vinkle det slik? Jeg vil mye heller trekke frem det positive ved det å bli eldre, visdom, erfaring, tid og anledning til å gjøre mer av det en har lyst til, f.eks. reising, barne-barn, sosialt samvær (ikke sosiale medier) osv. Gå turer, ja ikke noe problem med å finne på noe! Er mer lykkelig nå som eldre jeg. At kroppen ikke er den samme,- hvorfor skal man gå og tenke på det? Anonymkode: d34df...2b3 Mangel på energi og krefter til det man vil gjøre , mange har ikke barn. Er nærmere sannheten Anonymkode: 408ac...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 4. november 2024 #34 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er gammel? Ved hvilken alder begynner man å bli gammel? Anonymkode: bbd17...b09 Kroppen er på topp i 20-årene, og faktisk mister man gradvis muskelmasse fra fylte 30 år. Altså kroppen utvikles fra man er født frem til man er 30 år, deretter forfaller den sakte men sikkert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #35 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er gammel? Ved hvilken alder begynner man å bli gammel? Anonymkode: bbd17...b09 Når man nærmer seg 60 begynner man å bli gammel. Anonymkode: effc8...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #36 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når man nærmer seg 60 begynner man å bli gammel. Anonymkode: effc8...a87 Ikke gammel, eldre! Gammel mener jeg er fra ca. 80. Anonymkode: 7626f...a1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå